Искате да ви разкажем нещо любопитно около новата мания Pokemon Go? Нали не си мислите, че играта, в която са вманиачени вашите деца и много от вас самите, е просто компютърно забавление? Бегла справка показва, че разработчик на Pokemon Go е компанията Niantic Labs, която е стартъп на Google. Ще кажете: И какво от това?
Само че трябва да знаете, че неин основател е Джон Ханке, който преди това осъществява обширен проект за картографиране на повърхности, на основата на която са направени Google maps, Google earth и Google street. Още нещо любопитно е, че Джон Ханке е основател и на Keyhole, Inc - компания, която спонсорира инвестиционния фонд In-Q-Tel.
А това е фонд на ЦРУ, създаден напълно официално още през 1999 година. Каква обаче е целта на Pokemon Go? Докато автомобилите-роботи, които създадоха Google street, посетиха всички улички и заснеха нашите домове, лица, коли и т.н. отвън, целта на новата игра е да влезе и в домовете ни. И не само това.
Така се получават данни и за държавни учреждения, частни компании, казарми и още куп по-секретни поделения, защото и в тях има от така желаните за играещите покемони. Има и още. С качването на играта на вашето мобилно устройство вие се съгласявате да предоставите права на Niantic Labs.
Тези права се прехвърлят съответно на Google, ЦРУ и още знайни и незнайни организации. Правата са за достъп до камерата на устройството, микрофона, жироскопа, GPS-модула, както и до допълнителни устройства като флашки и по-големи преносими памети.
И така, играта е инсталирана и веднага ви уведомява, че първите три покемона са налице. Те винаги се появяват в близост до вас. Играта иска от вас да ги заснеме от всички страни и ви награждава с първия успех. Но получените снимки запечатват помещението, където се намирате, включително неговите координати и дори ъгъла на наклон на телефона.
Поздравления, току-що дадохте детайлна информация за вашия дом! На кого? Отговорете си сами. Това обаче не е всичко. Приемайки условията на Niantic, вие сте официално предупредени, макар и с малък шрифт, че компанията сътрудничи с различни държавни структури и частни организации и може да разкрива пред тях информация за вас или за вашето дете.
Но кой ти чете дребния шрифт? А в него има и една точка 6, която гласи: "Нашата програма няма възможност да изпълни командата Do not track" или с други думи "следим ви и ще продължаваме да ви следим". А ние и нашите деца продължаваме да се превръщаме в електронни зомбита.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миро
15:10 02.08.2016
2 Покемона
Коментиран от #3
15:11 02.08.2016
3 Не си прав
До коментар #2 от "Покемона":
Не е интересна, а е обективна. Абсолютно всичко в мрежата се контролира, а най-вече любимият на много младежи Фейсбук. По начало дори създаването на първата компютърна мрежа и интернет връзка са дело на самото ЦРУ. Т. че няма никакви изненади - просто програмите стават все по-всеобхватни и усъвършенствани. А вие после се чудете кой е Зукърбърг и как така е открил топлата вода и стана мултимилиардер? Всичко е като в американски филм, само дето ролята на матрицата я играе ЦРУ, защото все някой трябва да контролира този "свободен свят"...15:31 02.08.2016
4 Дедо ви
15:37 02.08.2016
5 Mercedes-Benz
Коментиран от #8
16:08 02.08.2016
6 пОр
;P
16:23 02.08.2016
7 red
Бих се съгласил с почти всичко в статията освен за снимането на дома. Кой е запознат знае, че всъщност идеята е да обикаляш и у вас няма нищо. Това реално поставя под въпрос и останалата част от статията. Ако автора някога беше влизал в наистина секретно учреждение щеше да знае, че там са позволени определени модели телефони, на които софтуерно,щом е в границите на учреждението камерата се изключва.Ако телефона не е от одобрените просто се оставя на входа( както и на мен ми се наложи) Да не говорим , че едва ли ще останеш незабелязан докато ловиш покемони.
Прекалено много внимание се обръща на тази игра. Вече стана тъпо. Всяко чудо за три дни. След някой друг месец ще излез следвата подобна зарибяща игра и тогава ще имаме старата песен на нов фон. Реално така правите реклама на играта.
Коментиран от #11
16:37 02.08.2016
8 Пиф
До коментар #5 от "Mercedes-Benz":
А ти се запитай, защо Москов искад а ходим в болницата с пръстов отпечатък? След като и лична карта е напълно достатъчна.... Ето това не ми побира сивата тъпа тиква моя? Аз бих пуснал всички покемони след политиците да ги гонят и да им сръфат тазовете, но нямам покемони.... Тия политици са истинско проклятие. Аз не играя на такива игри - досадно ми е. Харесвам например да гледам филми .Любим ми е Хари Потър. Като гог ледам и си мисля - ся ако можех като това хлапе, щях да превърна всички политици в яребици, сърни и зайци. Е, после авджиите и бракониерите щяха да ни отърват от тях...ловният сезон е открит вече... .Ама не съм хари потър бе? Само да бях, щеше да гледаш как щяхме да се оправим само за месеци - няма Гоце, няма цуца, няма Мастан, няма тоя тая оная оня? И изведнъж щяхме да усетим демокрацията. но не съм Хари Потър, а Астор прави гълъби, не иска да свърши работа, не че съм го питал.Коментиран от #9
17:59 02.08.2016
9 onq s konq
До коментар #8 от "Пиф":
Първо си изясни за самия себеси КАКВО ПРОТИВ ИМАШ СРЕЩУ ПРЪСТОВИЯ ОТПЕЧАТЪК,а после всичко ще се подреди в главата ти само и без проблем.Коментиран от #12
18:27 02.08.2016
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Боре Михайлов
До коментар #7 от "red":
Само дето има застреляни хора във секретни бази, защото, моля ти се, влезли да ловят пикачу. Така, че всичко е супер вярно в статията и поставя на дневен ред едни доста наболели въпроси, относно това как ни следят, относно това, че масата сме ходещи зомбита със смартфони и относно това, че заради подобни устройства вече нямаш никакви лични свободи. Поздравления за автора.18:58 02.08.2016
12 Пиф
До коментар #9 от "onq s konq":
Абе човек, аз нямам против идентификацията на някои места с отпечатък на пръста... но помисли добре! влизаш на портала, пласираш пръстов отпечатък, системата те регистрира и влизаш. тя ти записва данните, часа, и ти вече си отчетен... Да, но? цялата тази база данни е потенциално опасна за хакване. Е, след като с пръстов отпечатък си отключваш телефона, банков сейф, чессто и домашна входна врата примерно или и банкови транзакции, както го има някъде, това не те ли притеснява? влиза някой хакер и гепва цялата здравна банка данни от системата? е, това ако не е бинго, друго кое да е? И представи си раят за крадци и хакери? Обират къщи, банкови карти, правят копие отпечатък с восъци и други и си влизат къде ли не? и то защото някой на поста си иска да е супермодерен, но не може да гарантира сигурна защита на инфото? Ето как една прищявка може да срине милиони съдби... А представи си, че мутрите рекетьори по тия отпечатъци си пласират жертви? Как ще предотвратиш това? аз ти казвам, че с информацията шега не бива, ето теленор ми иска 633 леза, че съм бил сключил договор и съм дължал? Аз обаче не съм имал договорни отношения с тях... може би някой ми е използувал мои данни и откраднати преди стари документи за да сключи договор? А аз исках копие на договора но не дадоха. Е, знам ли кой ми ползува данните и за какво? И както си живееш живота някой ти сервира ядовете само заради това, че някой ти ползува данните? Уж бяха защитени личните данни, а купчина рекламни фирми ми звъняха на личният телефон и ми пращаха брошури на личен адрес, без да съм им го давал и стъпвал у тях? Е, ти няма ли да се притесняваш? Защото гледаш нотариуси правят договори, с фалшиви пълномощни и какви ли не далавери стават по света и тук? Е, ти вярваш ли на системата която е реалност сега? Аз не вярвам нито малко на системата. защото не знаеш мотивите на много народ .не ваярвам и на институциите от много години - която помолихме за съдействие се оказа, че не иска да помогне за куп неща, а бяха длъжни по предназначение. е, аз ненормален ли съм, да се притеснявам и да не вярвам? А ти вярваш ли? москов утре може и да си замине след избори, но проблема вече е отворен... А веднъж започнал, трудно се оправя. Една запитайка, една грешна буква проваля света. Като да напишеш пич и пуч. Или - казах и казак. моите правописни грешки се дължат най-вече на клавитурата на компа ми - нещо е клеясала и потъват по няколко клавиша, но е лаптоп и трябва да го сменям май по-изгодно е целия... вместо клавитура... Но идеята е, че веднъж вкарана без гаранция за сигурност такава система, оттам започват маса проблеми... А ти просто си искал да идеш на зъболекар там или да те прегледат? И затова, няямаш вина...Коментиран от #31
21:55 02.08.2016
13 Буран
22:26 02.08.2016
14 red
Дори и без да имаш инсталирана тази игра, всяко твое движение се записва. Отвори си примерно настройките в гугъл и ако се поразровиш дълбоко ще откриеш архив на местоположението си. Нали знаеш какво е Google Now и, че той постоянно си слуша. Всяка буква, която напишеш в браузъра дори и без да натискаш ентър се записва.От години има услуга на гугъл ,която след като насочиш камерата на телефона към някой обект и ти казва кой е той. Как мислиш колко им е голяма базата с данни. Ако си въобразяваш, че някой е допрял до това да създава игра за да снима, улици музеи и да се надява някой случайно да проникне в секретна база , значи водиш много тъжен живот. Автора на статията ако беше проучил въпроса малко повече, щеше да знае, че още преди 203 години гугъл вкараха камери в музеите и доста обществени обекти. Дори предлагат на собствениците на заведения магазини сами да извършат заснематето и да има пратят данните. Ето пример за това:
https://www.google.bg/maps/place/ДОСЕВ+ИМПЕКС/@43.2272902,27.8854216,3a,75y,13h,90t/data=!3m8!1e1!3m6!1s927OzRZyl04AAAQfCPQnIw!2e0!3e2!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D927OzRZyl04AAAQfCPQnIw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dsearch.TACTILE.gps%26thumb%3D2%26w%3D86%26h%3D86%26yaw%3D13.28469%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x0:0xe16ef41274677d33!8m2!3d43.2273561!4d27.8858053!6m1!1e1
23:16 02.08.2016
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 магареспирация
Коментиран от #18
23:29 02.08.2016
17 dragon
07:08 03.08.2016
18 гост
До коментар #16 от "магареспирация":
То това е идеята - да не вярваш и дори да не си го и помисляш.Нали не смяташ, че на всеки Иванчо е прикрепен агент. Но ако Иванчо случайно влезе в няколко неслучайни сайта и ако напише в търсачката "Как се прави ....", дали пък няма да стане със специален статут? Това работи от много години - библиотеките и сайтовете имат набор от думи и фрази, които регистрират всяко търсене - било като IP адрес, било като видеозапис. Какъв е проблема да се реализира и в смартфоните?
Представи си смартфона като детска лопатка пред грамада с чакъл. Всеки копае и слага в една обща кофа/драга, тази кофа води до сито, което отделя чакъла от златният пясък. Продължавай да си мислиш, че копаеш пясък и чакъл, докато за някой ти може би намираш злато. А ако започнеш да намираш повече от останалите (неосъзнато разбира се), естествено е вниманието да се насочи към теб и твоят район. ;)
Още нещо:
Камерите за "регистриране на трафика".
Въпрос на време е да се разбере истинският смисъл в създаването на гъстата мрежа и тя да става все по-гъста.
Пример:
Никакъв проблем не е софтуерно да ти разпознаят номера на колата и да изчислят средна скорост между две камери, да издирят собственика в база-данни на КАТ и да му пратят фишче.... и всичко това без човешка намеса.
И това е само началото. Ако не е все още реално, то много скоро ще стане - ще разпознават не собственика, а шофьора и пасажерите.
Запитали ли сте се, защо програмистите са толкова по-високо платени от всички останали? ... и не казвам, че всички програмисти осъзнато са в процеса. Напротив, дори не осъзнават цената на скъпо платената си роля. Просто са една група неосъзнато работеща за зомбирането и заробването на всички, включително и на себе си.
"Най-големият успех на дявола е да убеди хората, че той не съществува"
Коментиран от #19
09:18 03.08.2016
19 haha
До коментар #18 от "гост":
Това с камрите за трафика ме изкефи. Ти в кой век живееш?Още преди години получих подобен фиш в Швейцария. С камерате в началото и края на тунела бяха изчислили средната скорост. Много се кефя на разни индивиди ,които си мислят , че са открили топлата вода. Последно в дубай ме глобиха заради оставянето на по-малка дистанция до колата пред мен докато чакам на сфетофара. Това с разпознаването на хората отдавна го има. От много години. За какво бъдеще ми говориш.Още 2007 -ма можех да си отключвам лаптопа с камерата. Разпознаваше ме бе проблеми. И това е цивилна технология. Това , за което си мислите , че се използва тази игра, отдавна е достъпно като информация. Уж се водите параноици , а сте толкова назад материала. Личния живот отдавна вече не съществува. Хората глупаво го жертваха заради удобство и забавление. Започва се с нещо дребно и постепено даваш достъп до всичко , което правиш. В момента много повече трябва да се притесняваме от въвецдането на асистемнтите в компютрите и телефоните. Сири, Гугъл Нау и Кортана слушат,записват и анализират всичко. Първите две засега могат да се изключат. Кортаната дори и да я спреш си продължава работата. Скоро под предлог за пълна интеграция и с по-добро обслужване няма да има опции а изключване. Вие сте тръгнали да се притеснявате за някаква си тъпа игра, за която реално имаш избор дали да я инсталираш или не. Само правите реклама на въпросната игра с този вой , който надавате. То поне да беше за нещо смислено. Играта правела снимки и ги пращала в ЦРУ :) :) Не им е нужна тази игра за да имат тази информация. Те вече я имат. Накоро видях снимка на работното място на зукъбърг. Камерата и микрофона на лаптопа бяха залепени с тиксо. Това мисля, че говори достатъчно.
Коментиран от #22, #27
09:56 03.08.2016
20 Пиф
Коментиран от #21
10:12 03.08.2016
21 уфф
До коментар #20 от "Пиф":
Няма такова нещо като персонален наблюдател, освен ако не си някой специялен. За тази работа си има софтуер , който анализира и подбира необходимите данни. Пускай си колкото искаш порно клипчета. Няма да направош кефа на никой.Коментиран от #24
10:29 03.08.2016
22 Пиф
До коментар #19 от "haha":
Напълно си прав - няма как да се пуснат такива технологии масово, ако тайни служби като ЦРУ не е открил достъп да контролира или поне да прониква в тях и собственниците им... например, безплатните ъпдейти? Е вярваш ли в самарянството за такива неща? Аз не... как да вярвам, че многохилядна корпорация ще хвърпля пари за по 10000 долара на месец заплата за програмидст и изведнъж ще ми подари безплатен програмен продукт? да има безплатни системи продукти не едно и дано е така и занапред! Но безплатният ъпдейт за непознат продукт веднага може да ти вкара куп програмни инструкции за управление от друг на твоят софтуер и хардуер. Не, че платените не го правят? аз отдавна зная, че ни шпионират технологични гиганти и зад тях и разузнавания. Но какво да правим, да не си купуваме и смартфон ли? ами, като знаеш, че те шпионират, не си купувай! ала то пък и без интернет без телефон без компютър днес какво е? може да се живее и без тях, като дедите ни. Но света днес е друг имаш нужда от много информация, да си чатиш, да гледаш рекламии, онлайн магазини. Е, интернет и телефона са лесни и дават достъп до това. И какво ще ми види агента на цру, как си мия ръцете как ям как псувам баба колата ако не запали и няма акумулатор или са ми откраднали бензина? Или пък ще гледа какво гледам по тивито? Ами че то частни лица точат данни от институциите къде ли не с наши данни, че ЦРУ ли няма да влезе? ми те имат хиляди програмисти хакери там бе? И какво да рева ли? напротив, зяпаш си филмчето и агента ще е щастлив - няма да остане на сухо и той ще гледа филма. така, социално с един таблет двама човека гледат...ако не са група агенти в зала и да гледат всички де? тогава сме социус. абе това, което става е отдавна ад в тояс вят .но аз повече се ядосвам от факта, че наши институции се правят на ударени и ни прецакват, а са длъжни да си вършат работата, отколкото че някакъв агент нейде си зяпал кво гледам? Ами това си има и лоши страни...от прекаленото информация един ден и тяхната система ще зацикли... не защото не е добра, а защото не е възможно безграничен обем информация да се обслужва от ограничен обем памет. И да добавят нова памет, това ще иска повече захранване и други неща и така един проблем ражда втори.... ИО идва срив на сървъра. И идват други проблеми. Затова бъди мъж - смело напред към бара и не се шашкай! ние винаги имаме някой който да ни шпионира. А Господ шпионира всички ни. Светиите са затова и нагелите - да му снасят доноси за нас. Сигурен ссъм, защото когато го попитах, и казах, че ми дължи 50 млрз долара лихва, задето негови чаавета ме прецакаха, той си направи оглушка и каза - зная, какво искаш, но немам пари. И ми даде порция дъжд... Не се панирай бе! И Райха и ДС и ЦРУ и МОССАД и всички шпионират и нас и себе си. Е, един ден тоя свят сам ще се самопрецака от всичко това.10:30 03.08.2016
23 Anarchy13
10:30 03.08.2016
24 Пиф
До коментар #21 от "уфф":
Прав си, системата "Ешалон" в действие. Пък и друго име да има все тая. тотален шпионаж, огромен мощен софтуер и хардуер, персонално зададени търсачки към ключовии думи включващи проверка анализ и запис на съдържание и връзки. ясно ми е. не съм идиот, но и си прав - но какво да правим? Ако не искаш да си имаш комп не си купувай! но пък и това вече живот ли е? прав сси, зная. но аз не бих се отказал от нета и смартфона, щото някой си шпионирал. бих си пазил паролите за сметка и други лични данни, но то ги имав институциите и оттам ще ги хакнат а и често ги раздават сами.... Абе не се панирам щото винаги го е имало това и тук и навред... да не вярваш, че китайската Линукс система няма да се шпионира от китайски служби или руската от руските? ами?10:37 03.08.2016
25 Пенсионер
До коментар #9 (оня с коня):
Момче, докато пръстовия ти отпечатък го вземат само в полицията за лична карта, можеш дори да се заблуждаваш, че е с цел опазване на реда в обществото и залавяне на нарушители. Но много частни фирми въведоха още преди полицията достъп с пръстов отпечатък и какво ли не. Представи си, че смениш няколко такива фирми (на днешно време кой ср задържа на едно място?!). Ами твоите отпечатъци вече не са твои - имат ги на толкова много места, че дали поради изтичане на данни, дали умишлено, могат да те закопчаят за престъпление, дето не си извършил, да получат достъп до дома ти или банковата ти сметка или каквото там ти хрумне някой ден да "защитиш" с пръстов отпечатък. Някога се считаше, че това била уникална и сигурна защита. Днес вече е обществено достояние, нещо като да си разпратил ключове от дома ти до познати и непознати още преди да си монтирал патрона, за който са ключовете. Не знам дали има спасение от тези технологии. Отдавна обмислям оттегляне в някоя пещера, но се страхувам, че покемоните вече и пещерите са документирали (шегичка, ма не съвсем). Живи и здрави всички, да видим накъде ни бутат, защото всичко това се прави с определена цел....
10:52 03.08.2016
26 Тошко Африкански
Коментиран от #28, #33
11:10 03.08.2016
27 гост
До коментар #19 от "haha":
Аз си живея в настоящето пич, но все още масата вярват на заблудата на управлявашите и на заблудите, подобни на "трафик камери".Контрола на скоростта го има на входовете и изходите на магистралите десетилетия преди камерите. Просто едно е да те хванат на входа и на изхода на нещо, друго е това да е навсякъде и винаги, нали? Това все още не е станало в България, нали? За това бъдеще говоря, а не за технологичната му реализация, която отдавана е факт.
Технологиите са ясни. Това, че лаптопът ти те е разпознавал от половин метър, на локално ниво не е толкова страшно, нито пък е някаква новина. Страшното е когато нещата се глобализират. Най-вероятно и това е станало вече в известна степен.
Дори и ти не си открил топлата вода, преди да си ти я пуснали по тръбата нали? ;) Не се мисли за много умен, или за нещо много по-напред от останалите. Ако има да споделяш нещо - направи го. Все още има хора, които се къпят със студена вода.
Иначе си прав и те подкрепям. :)
А, и от мен едно примерче:
Където живея има известен продавач на контрабандни цигари. Говоря десетилетия вече назад във времето. Още го има и всички го знаят. Имаше няколко акции на ДАНС срещу него. Та този човек, освен VERTU-то има и няколко "служебни" GSM-a, от възможно най-старите - всеки за определена дейност . Знаеш защо. :)
11:19 03.08.2016
28 гост
До коментар #26 от "Тошко Африкански":
Ами частично си прав. Грешката в мисленето ти е там, че ти убягва времето в което ще ти наложат точно колко да струва съществуването ти и как точно да мине то. Дали да създадеш поколение или не. Надявам се, това да не стане по твое и мое време, но такава е тенденцията. Технологията, макар и насочена към човека всъщност унищожава човечеството. Прави безсмислено и силно ограничено съществуването на човека. Ако трябва да перефразирам една "велика мисъл":"Един малък скок за технологията - едно голямо пропадане за човечеството"
11:29 03.08.2016
29 Пенсионер
Пифчо, те не се интересуват дали си миеш ръцете или гледаш порно. Те те класифицират по различни критерии и обработват пакетно всички, които са попаднали в дадена категория (естествено, всеки попада в много категории). Отделно се правят статистики и на базата на тях вземат решения какво да правят с овцете, които са попаднали в дадена категория. Най-невинното - пробутват ти реклами, за нещо което интересува всички от дадена категирия и реализират продажби. Или пускат нова модна тенденция, защото статистиката им гарантира, че ще съвпадне с вкусовете на достатъчно овчици. Или ти пускат подходящи пропагандни статии, за да те изкарат на площада, да те запишат доброволец в някоя война, или дори да ти запашат коланчето с бомбите (както се случва в някои държавици). Все "невинни" приложения на натрупаните лични данни за теб - знаят какво ядеш, какво обличаш, какви препарати и козметика ползваш, от какво боледуваш, дори ценностната ти система - какви идеи защитаваш и с какви могат да те подбудят да извадиш оръжие.... Например инфото от какви болести страдаш, може да повлияе на бъдещ работодател дали да те назначи или застраховател, дали да сключи полица с теб. Това са пари, които ще изкарат, ако продават тази "незначителна" информация за теб. Знаят също колко бира да ти набутат, за кой политик би гласувал, дали следващата година, ако пуснат лилавото на мода, ще си купиш ново яке, знаят дори дали имаш нужда от яке и кога да ти набутат виахра, примерно... И не опира дали го искаш или не, защото ти и да се дърпаш - детето ти, жена ти, приятелите ти.... Всички около теб са техни очи и уши, нещо като тайните служби през соца, само дето днес вместо доносници си имаме технологии - евтино, надеждно, масово, безплатно....
Тошко, ти лаборатория без мишки чувал ли си? Вярно, че не се интересуват от конкретната мишка. Експериментите се правят на база статистика - колко мишки с инжектирано лекарство оцеляват, колко развиват един или друг страничен ефект, колко умират. С нас се правят експерименти. За да могат да отчетат резултатите и да планират бъдещи експерименти, трябва да сме проследими и да имат инфо за преди и след експеримента по дадени критерии...
Коментиран от #30
11:29 03.08.2016
30 Пиф
До коментар #29 от "Пенсионер":
Добре де, корпорацииите и ЦРУ събират данни за нас то е ясно от десетилетия. Но? родните законотворци да не би да ни обичат повечко? Ето, какво са направили... например "частен съдебен изпълнител". И ако някой телефонен оператор или друга корпорация ти даде разпореждане иск до частен съдебен изпълнител, той хуква да те тормози, а няма дело, няма присъда? И какво правим тогава? как така, държавен законотворец, дава правото на частен посредник да събира чужди дългове, без съдеблно дело? Например, ако някой те нагклевети, че дължиш нещо на някоя фирма и тя ти спретне фалшив договор и други данни, частен съдебен изпълнител може да поеме това. а, даже не е проведено дело-разследване-съд-присъда? Нима родните ЛАПАЧИ паразити на постоветев ненародното ни събрание са ни повече приятели от шпионите на корпорации и други? кое по-напред да се пазиш - от близки врагове на постовете тук или от далечни непознати корпоративни агенти и други? Аз не вярвам вече на никоя институция частна или държавна нито на повечето хора. как тогава да си гарантирам, че няма да ми донесат ядове щом самите те не могат да гарантират справедлив закон отношения? Ето това вече не зная?Коментиран от #35
11:56 03.08.2016
31 Румен Янев
До коментар #12 от "Пиф":
Какво му обясняваш на коня - той няма пръсти а за отпечатък от копито не се говори !12:14 03.08.2016
32 бачо киро
Коментиран от #34
12:18 03.08.2016
33 Караиванов
До коментар #26 от "Тошко Африкански":
Много добра статия, правилните изводи от която обаче си правят само по-умните. Маймуни като теб (Тошко Африкански) не могат да четат между редовете и им се струва тъпо и псевдо, но тъпо е само твоето задклавиатурно устройство.12:24 03.08.2016
34 гост
До коментар #32 от "бачо киро":
Ех, Кире, Кире! Явно си изучил цялата роботика и вече е нямало какво да учиш повече преди 30 години или пък ти е отминала любовта към спорта. А от дългият напън си личи грамотността на изпълнителят му. Всички сме малко или много програмирани - не правиш изключение. Намесата на социалисти в темата го доказва.Те кучетата на Павлов имат различно обяснение на експеримента " оня, който ни носи храна когато светне лампата, ама не винаги" :) ... ама на кой ли му пука.
А ти в края на краищата както точно каза или искаше да кажеш с 20-30 реда, които изписа?
12:50 03.08.2016
35 Пенсионер
До коментар #30 от "Пиф":
Пифчо, а ти защо си мислиш, че частните съдебни изпълнители са ги измислили българските политици? Нито един закон или промени не го правят по собствена инициатива. Просто изпълняват програми и директиви отвън и си получават финансовото обезщетение после. Няма справедливост, животът никога не е бил право, винаги борба. При еволюцията в природата и хищници, и жертви, се борят о адаптират, за да оцелеят. Всяко удобство и право в човешките общества през всички епохи е отвоювано с оръжие. Право на труд, право на лична собственост, право на образование, право на работно време, отпуск, болничен, ваканция, правата на жени и деца, право да гласуваш.... И естествено тези, които са ти отстъпили тези права, водят своята битка да то ги отнемат. Факт е, че привилегия, която не се използва разумно и не се отстоява, бива отнета.Ние наистина сме биороботи - лесни за управление и манипулация. И ни управляват групово, по класификация. Малкото, които се отклонят или не реагират според предвиденото, са в рамките на планираната статистическа грешка - 3 до 5 % няма да поддадат на текущата манипулация, останалите 95-97% ще реагират "правилно" и планирането се изчислява върху тяхното "правилно" поведение. За отклоненията предвиждат нещо за замазване на очите и пренасочване на вниманието.
Има и друг момент. Нито един американец не учи български, за да ни шпионира лично. Филтрирането на данните за местното население се извършва от местните тайни служби. Нали не мислите, че са ги закрили??? После има обмен на данни и сътрудничество с тайните служби на други държави, според актуалните към момента договори. Но и правителства, и тайни служби, в крайна сметка обслужват частните интереси на големите корпорации.
И да, вярно е, че от сателит се вижда много, но не достатъчно. Явно имат нужда да събират данни и по други начини - видеокамери, бази данни на частни и държавни институции, анкети на живо и онлайн, филтриране на интернет трафика, подслушване на телефоните, прихващане дори на вибрациите на прозорците, ако щете... То е като да отидеш на доктор - може да ти изпише изследвания на кръвта, на урината, но и рентген, ехограф, томограф, биопсия.... Всеки вид издледване дава различна информация все за същия пациент и заболяеане, просто с различно качество.
Не ме тресе параноя, но като добавите предстоящото изчезване на хартиените пари и минаване изцяло към електронни. Плюс въвеждането на чипове, първоначално в личните карти, а в подледствие директно под кожата (отдавна се прави с домашните любимци), сещате се че с едно натискане на клавиш могат да ви резнат достъпа до банковите сметки, да ви спрат дори сърцето или просто да ви локализират и арестуват, без дори да разберете причините. Естествено, може да се приложи едновременно към цяла категория бунтари, нали?!
13:46 03.08.2016
36 Хахометър
Добре е човек да е предпазлив, ама да пдоозирате една игра в шпионаж е малко прекалено. Много филми сте гледали май...
13:59 03.08.2016
37 Пиф
Коментиран от #42
14:03 03.08.2016
38 Ванката
Коментиран от #40, #41
14:04 03.08.2016
39 Пенсионер
14:05 03.08.2016
40 Пенсионер
До коментар #38 от "Ванката":
Ванка, няма да си инсталирам играта, че да видя колко трафик генерира. Знам само, че може да бъде използвана с двойно предназначение. Ако не днес, то в следваща версия или ниво. Но всеки си решава. И аз като Пифчо си гледам живота и му се наслаждавам докато още мога. Нито мога, нито искам да се боря с тайни служби и конспирации.14:11 03.08.2016
41 Пенсионер
До коментар #38 от "Ванката":
Замислих се, че 10 Mb на час не е никак малко. Едно време Бил Гейтс беше казал 256 К би трябвало да стигнат на всеки..... Кой е казал, че за възпроизвеждането на контурите на големи обекти като къщо, дървета, гардероби и дори хора, му трябва пъшно HD видео? Всъщност му стигат само контурите на обектите, евентуално индекс за цвят.... После с алгоритми подобни на cad системите или за приложенията за анимация, могат напълно да възстановят видеото. Ако им трябва, де. Както уточних по-рано, ние сме само статистически единици. За нуждите на статистиката, черно-бяла графика на контурите, във векторен формат може да е напълно достатъчна.... Тогава 10 Mb са даже много, ще служат най-вече за графиката на покемончето....Обменът на данни може да става в реално време, но може и по време на update. Изобщо, да се приема с лекота подобно приложение е много неразумно. Ако в сегашната версия са пропуснали, със сигурност ще го реализират в следващата. И когато достатъчно родители пропищят, че е опасно децата им да тичат по улиците, ще бъде пусната своевременно дпмашна вресия, в която да снимат под полата на майка си и под душа, ще бъде обществено оправдано..
Коментиран от #43
17:05 03.08.2016
42 Пенсионер
До коментар #37 от "Пиф":
Пифчо, вземи си няколко котки. Дето има котки, няма мишки. За друго не се сещам. Има капани, има електронни джаджи.... Ама за мен майката Природа го е измислила - маца не прощава....И не говори глупости за демони и ангели. Като си отидеш от този свят, няма да ти е вече до него, ще имаш друг свят да мислиш. Жив и здрав дотогава. И лошо няма да си планираш близкото бъдеще, защото ден за ден може да ти изиграе лош номер. Каквото и да правиш, мисли за бъдещето и за тези след теб. Ако нашите предци бяха егоисти и не бяха правили открития и изкуство, щяхме още да живеем в пещерите. Дори да не можем да предвидим бъдещето, сме длъжни да правим най-доброто, което зависи от нас. Онези с конспирациите ще отговарят за себе си.
17:35 03.08.2016
43 galin
До коментар #41 от "Пенсионер":
Не те знам колко си програмист , но от компютри не разбираш. Тези 10мб са нищо и то за час. Осъзнаваш ли колко обекти могат да минат през камерата за час. И каква компресия ти трябва, дори и за да предадеш малка част от данните. Такава компресия каквато и един средстистически компютър не може да се справи лесно. Дори за да накараш играта да изпрати само определени основни данни(контури , цвят и т.н.) както каза пак ти трябва софтуер , който да ги обработи и познай той отново ще иска доста ресурси. Нали се сещаш , че камерата не избира какво да заснеме и снима всичко. След това полезната информация трябва да се отдели и компресира , за да не се забелява голям трафик. Съвременните телефони са мощни , но не чак толкова , а и масовите не могат да се сравняват с флагманите , на които също ще им е доста трудна подобна задача, особенно на заден фон и незабелижимо. Реално погледнатпо камерата дори не е необходимо да бъде насочена към точното местоположение на покемона. Трябва да си близко и може да я насочиш дори и към земята. Естествено е по-лесно да се пишат дълги разсъждения от колкото да се проучи въпроса както трябва. По надолу няколко човека се опитаха да ти обяснят, че това което според теб се събира като данни отдавна вече е налично като информация и има доста по незабелижими методи за събиране на информацията. Но ти си знаеш своето. Има една серия на Sout Park s03e10 където се пародират точно подобни опасения по време на първата покемон мания. Когато я гледах не я разбрах , но сега като ви чета глупостите започнах да разбирам по-добре за какво става въпрос.18:11 03.08.2016
44 Пенсионер
Коментиран от #46
18:45 03.08.2016
45 Emko
Същата подобна работа е и с FACEBOOK. Най голямата база данни с прекалено цена информация за милиони хора по цял свят. Сами си правете изводи кой има достъп до тях.
ТУК ВСИЧКИ СА ГЛЕДАЛИ ПО МНОГО ФИЛМИ, НО СЕГА СМЕ 21 ВЕК 2016 ГОДИНА И ФИЛМИТЕ ВЕЧЕ СТАВАТ РЕАЛНОСТ!
19:00 03.08.2016
46 Този коментар е премахнат от модератор.