Американската компания Proterra представи автобус, който може да предизвика революция в градския транспорт. Платформата Catalyst E2 (Efficient Energy) се оборудва с акумулаторни блокове с капацитет от 440 до 660 кВтч. За сравнение най-производителните версии на Tesla Model S и Model X имат 100-киловатчасови батерии.
Изпитания на полигона Michelin Laurens Proving Grounds (LPG) в Южна Каролина са показали, че Catalyst E2 може да измине около 1 000 км с едно зареждане. При пълно натоварване автономният пробег спада, но въпреки това надхвърля 560 км.
Статистиката сочи, че повечето градски автобуси в САЩ изминават около 320 км на ден. Това означава, че Catalyst E2 може безпроблемно да замени традиционните рейсове с ДВГ, без да се налага презареждане на батериите повече от веднъж на денонощие.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 продюсер
13:09 22.09.2016
2 Супер
13:11 22.09.2016
3 Колега
13:56 22.09.2016
4 гост
Коментиран от #7
14:06 22.09.2016
5 Джак Бауер
14:12 22.09.2016
6 кроко
Коментиран от #8
15:22 22.09.2016
7 гост
До коментар #4 от "гост":
А защо си мислиш ,че дизеловите струват много по-малко , да не говорим , че тоя ще си избие парите само за 3-4 години от гориво и поддръжка , а във всяко депо може да се сменя батерията със заредена и да не престоява за зареждане15:46 22.09.2016
8 амиииИ
До коментар #6 от "кроко":
Как така че на китайците ел.автобусите се зареждат на всяка спирка?При китаайците по разпространени са ел.автобусите които са с големи батерии, че да не се зареждат на всяка спирка.
Провери BYD какви проивеждат. Те са най големия производител на ел.автобуси.
18:03 22.09.2016
9 незнайко
20:01 22.09.2016
10 гост
Един дизелов струва от 150 до 250х.евро, разходи за консумативи от от 20-50х.евро, но електричката трябва да е под 300х.евро, за да е рентабилен.
Коментиран от #11
20:42 22.09.2016
11 гост
До коментар #10 от "гост":
Аз пък не знам да има дизелов с разход под 35-40 л , да не говорим , че на градско стигат и до 50 , така че за десетина години само нафтата му е повече от 300 000 евро , а стотиците тонове мръсотии отделно , та ако обичаш стига глупости , и 500х да е електрическия , пак е на сметка , а ако си лепнал някоя астмичка пък изобщо няма да питаш , ако ще да е златенКоментиран от #12
14:57 23.09.2016
12 дизелмен
До коментар #11 от "гост":
Колега глупостите ги говориш ти!Хайде замисли се от къде иде тока?От някоя централа която замърсява много повече от транспорта,ако всички минат на ток-броя на централите ще се утрои и като сложим замърсяването при добиването и производството на батерии излиза че с конвенционалния транспорт замърсяваме ПО МАЛКО!Това са опити на "изобретатели" да си набутат боклуците уж като еко за сметка на доказаните технологии!01:13 24.09.2016