22 Септември, 2016 11:17 5 027 12

Автобус изминава 1000 км на ток

  • proterra-
  • catalyst e2-
  • електрически автобус-
  • електромобил
Автобус изминава 1000 км на ток - 1

Американската компания Proterra представи автобус, който може да предизвика революция в градския транспорт. Платформата Catalyst E2 (Efficient Energy) се оборудва с акумулаторни блокове с капацитет от 440 до 660 кВтч. За сравнение най-производителните версии на Tesla Model S и Model X имат 100-киловатчасови батерии.

Автобус изминава 1000 км на ток

Изпитания на полигона Michelin Laurens Proving Grounds (LPG) в Южна Каролина са показали, че Catalyst E2 може да измине около 1 000 км с едно зареждане. При пълно натоварване автономният пробег спада, но въпреки това надхвърля 560 км.

Автобус изминава 1000 км на ток

Статистиката сочи, че повечето градски автобуси в САЩ изминават около 320 км на ден. Това означава, че Catalyst E2 може безпроблемно да замени традиционните рейсове с ДВГ, без да се налага презареждане на батериите повече от веднъж на денонощие.

Автобус изминава 1000 км на ток

Автобус изминава 1000 км на ток

Автобус изминава 1000 км на ток

Автобус изминава 1000 км на ток

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 продюсер

    0 0 Отговор
    Този автобус няма да има шанс във ситуацията на филма "Скорост".
  • 2 Супер

    0 0 Отговор
    Нещата вървят в правилната посока
  • 3 Колега

    0 0 Отговор
    Само ....трябва да намерим някой балък да го кара 26 дена по 11 часа за 800 лв. Шофьор на автобус взима 30 долара на час там. Очаквам наплив от кандидати за работа с този автобус .
  • 4 гост

    0 0 Отговор
    Само батерията ще му струва 240х.долара или целия ще е към 300-400х.долара. Не изглежда рентабилно, но е добро, да. Технологията я има, но няма добри батерии, видя се, че при смартофоните тренда към намаляване на обем и тегло води до неустойчивост на литийните батерии. Надявам се скоро време да разработят добра батерия, поне през следващите 10г да може да очакваме такава на пазара.

    Коментиран от #7

  • 5 Джак Бауер

    0 0 Отговор
    Ще измине 1000 км с едно зареждане ако по седалките вместо пътници има батерии
  • 6 кроко

    0 0 Отговор
    Май на китайците системата със зареждане на всяка спирка е по-добра - по-малки батерии (по-малко пари) и инвестиране в инфраструктура, която може да се ползва от всички рейсове.

    Коментиран от #8

  • 7 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    А защо си мислиш ,че дизеловите струват много по-малко , да не говорим , че тоя ще си избие парите само за 3-4 години от гориво и поддръжка , а във всяко депо може да се сменя батерията със заредена и да не престоява за зареждане
  • 8 амиииИ

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "кроко":

    Как така че на китайците ел.автобусите се зареждат на всяка спирка?
    При китаайците по разпространени са ел.автобусите които са с големи батерии, че да не се зареждат на всяка спирка.
    Провери BYD какви проивеждат. Те са най големия производител на ел.автобуси.
  • 9 незнайко

    0 0 Отговор
    Като въведат в производство и електродвигателя на Шкондин, нещата ще се подобрят още. След направата на неодимовите магнити и мощните IGBT транзистори технологиите напреднаха. Батерии има измислени но, сами си отговорете. Не може всичко наведнъж.
  • 10 гост

    0 0 Отговор
    Трябва да се инвестира в алтернативни типове на съхраняване на енергията различно от йон-литиеви батерии. Този ресурс, лития, ще стане като петрола-средство за манипулиране на цените на батериите и който държи мините за литий ще диктува пазара както ОПЕК. Има течни, електролитни батерии, има суперкондензатори с ниско тегло, има други типове батерии базирани на нанотехнологии. Сегашните батерии не се рециклират масово, а трябва, за да се използват пълноценно.
    Един дизелов струва от 150 до 250х.евро, разходи за консумативи от от 20-50х.евро, но електричката трябва да е под 300х.евро, за да е рентабилен.

    Коментиран от #11

  • 11 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Аз пък не знам да има дизелов с разход под 35-40 л , да не говорим , че на градско стигат и до 50 , така че за десетина години само нафтата му е повече от 300 000 евро , а стотиците тонове мръсотии отделно , та ако обичаш стига глупости , и 500х да е електрическия , пак е на сметка , а ако си лепнал някоя астмичка пък изобщо няма да питаш , ако ще да е златен

    Коментиран от #12

  • 12 дизелмен

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Колега глупостите ги говориш ти!Хайде замисли се от къде иде тока?От някоя централа която замърсява много повече от транспорта,ако всички минат на ток-броя на централите ще се утрои и като сложим замърсяването при добиването и производството на батерии излиза че с конвенционалния транспорт замърсяваме ПО МАЛКО!Това са опити на "изобретатели" да си набутат боклуците уж като еко за сметка на доказаните технологии!