27 Септември, 2016 04:00 4 018 5

Създаването на един болт за болид от Формула 1

Отборът на Red Bull Racing ще ни преведе в една територия, която е непонятна за повечето от нас - кухнята на Формула 1, като за целта те са подготвили едно зашеметяващо видео от пътя по създаването на един-единствен болт. Интересен факт е, че инженерите на отбора всяка година създават над 1 милион части за болидите и повечето от тях преминават през подобни, а дори и по сожни процеси на производство. Това видео без съмнение показва недостижимото ниво на върха в моторните  спортове.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 hmm

    0 0 Отговор
    май малко скъпо да участваш в F1
  • 2 Различен

    0 0 Отговор
    Много глупави тези! Правят продукт с голямо натоварване, без елементарно подобряване на механичните показатели! С термо обработка, на парчето "желязо", могат да се постигнат двойно по-добри якостни показатели и допълнително да се олекоти конструкцията, или поне да е по-сигурна и здрава за пилота! Явно за това, като се блъснат на пистата, всичко се разлетява от колите, а пилотите страдат! Да не говорим, че толкова отговорно изделие, задължително минава през рентген и цветна дефектоскопия, а не само да се гледа на УВ лъчи!

    Коментиран от #4, #5

  • 3 Иванчо

    0 0 Отговор
    Нищо особенно.
    Колкото до коментара на колегата "Различен" това, че материала не е термообработен не означава че няма необходимте качества. Според мен рентген и дефектоскоп в случая са излишни, защото материала не е отливка, няма заварки, нито термообработка все фактори и процеси, който са предпоставка за образуване на микропукнатини и шупли. А и едва ли инженерите във ф1 ще използват непровертени материали с неподходящи свойства.
  • 4 кроко

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Различен":

    1:30 - май точно това правят.
  • 5 Далече

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Различен":

    Брато , цуцай си ракията и не се впускай в дебри,дето нямаш никва представа. Пиши им да те вземат на работа-да им кажеш къ да си направат болта- току виж уволнат всички и те оставят теб главен инженер на Ред Бул. Хихихихихих