Last news in Fakti

30 Септември, 2016 17:03 38 741 12

Заводът на Rover десет години по-късно

  • rover-
  • mg-
  • завод-
  • фабрика-
  • лонгбридж
Заводът на Rover десет години по-късно - 1

Оставени на ръждата недосглобени автомобили на поточните линии, разпилени из пустите цехове документи и призрачна тишина - само това е останало от някога прочутия завод на MG Rover в Бирмингам. Времето там е спряло в 2005 г., когато британската компания със 100-годишна история фалира окончателно и преустанови производство, разказва китайският сайт People.

Фоторепортаж от Лондбридж запечатва разрухата във фабриката, в която някога се сглобяваше елегантният Rover 75. Някои от колите все още висят на конвейера и никога няма да бъдат завършени. Снимките контрастират ярко с кадри от 80-те години на миналия век, когато в завода работят 25 000 души.

Заводът на Rover десет години по-късно

В тази камера са боядисвани каросериите на Rover 75

Заводът на Rover десет години по-късно

Пожълтели от времето бумаги са постлали пода в една от пустите канцеларии на фабриката в графство Уест Мидландс. Един от документите на снимката е брошура, използвана в учебния отдел на MG Rover.

Заводът на Rover десет години по-късно

Главният вход на завода в бирмингамския промишлен район Лондгбридж.

Заводът на Rover десет години по-късно

Този бял Rover 75 ръждясва на поточната линия от 11 години - печално свидетелство за краха на компания, основана през 1905 г.

Заводът на Rover десет години по-късно

На този роудстър MG TF не е било писано да получи дори калници. Компания му правят десетки недовършени автомобили.

Заводът на Rover десет години по-късно

Подът на огромната фабрика е подгизнал в локви.

Заводът на Rover десет години по-късно

Кашони с резервни части гният в един от складовете за съхранение. В Лонгбридж все още работят около 300 служители.

Заводът на Rover десет години по-късно

Дръжки, които надали някога ще си намерят врати.

Заводът на Rover десет години по-късно

Прашасала предна броня за MG TF.

Така изглежда заводът в края на 70-те и началото на 80-те години на миналия век.

Заводът на Rover десет години по-късно

Черно-бялата снимка документира оживлението покрай поточната линия през 1979 г. Фабриката е основана през 1905 г. от Хърбърт Остин. Колите му струват по 650 паунда.

Заводът на Rover десет години по-късно

Работник проверява уплътненията на страничните прозорци в завода на MG Rover, 1999 г.

През 1994 г. Rover става собственост на BMW, с което и фабриката минава под немско управление. През 2000-а баварците вдигат ръце от британския си пациент и го продават на консорциума Phoenix. Пет години по-късно производството е изнесено в Китай и новите собственици пращат 6 000 работници по домовете им.

Заводът на Rover десет години по-късно

Заводът в Лонгбридж през 1986 г.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мотиката

    0 0 Отговор
    Те нямаха ли и завод във Варна? Бившите халета на ВАМО...

    Коментиран от #2

  • 2 Никола

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "мотиката":

    Имаха, имаха...
  • 3 Гост

    1 0 Отговор
    Не само у нас има разруха.
    Некомпетентното управление води до този край. Дори гигантът Нокия фалира.
  • 4 Daniel

    0 0 Отговор
    Статията е пълна с неточности , белия Rover 75 всъщност не е 75 а 600 или 45, почти целия завод на Rover e съборен, и всъщност фалира около май месец 2005 което прави повече от 10 години ... проверявайте си статиите и това което пишете !
  • 5 НикиД

    0 0 Отговор
    то на англичаните, понеже са големи тарикати, не им остана нито една собствена компания. или фалираха или ги купиха, включително и Ягуар, който е собственост на индийската ТАТА.

    Коментиран от #6, #11

  • 6 gnida

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "НикиД":

    Не знам дали са тарикати , но ягуар още си е марка която ти няма да караш ! Почти половината ми приятели отишли на гурбет са по островите и работят там на най-ниските ставки , а англичаните си пият бирата , ядат пръжките и дебелеят !
  • 7 Иван

    0 0 Отговор
    А ние кви заводи имахме, ква индустрия имахме... преди 1989 ...хах.... то не бе Кремиковци.... и другите гиганти... Кви магистрали имахме хах ... (оп .. магистрали немахме щото и коли немахме ... ). Коли немахме щото .... имахме социализъм.... хах..... Американците сичко унищожиха.... хах.....
  • 8 НОКИА

    0 0 Отговор
    До коментар 3.
    Не осведомен си за NOKIA не е фалирала, само продаде през 2013г. бранда NOKIA LUMIA на MICROSOFT за над 7,2 милиарда долара. И в началото на тази година си го изкупи чрез дъщерна компания (само бранда NOKIA за GSM-ми без LUMIA) заедно с китайския гигант FOXCON, за сумата от 350 милиона. Почти 7 милиарда печалба не е фалиране. Да споменем и закупуването на ALCATEL от NOKIA през 2015г. за сумата от 16,5 милиарда.

    Коментиран от #9

  • 9 112

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "НОКИА":

    Корпорацията NOKIA може и да не е фалирала но това с което бяха най-известни вече го няма.

    Коментиран от #10

  • 10 Д-р Менгеле

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "112":

    Така е, няма ги вече телефоните на Нокия. Техния проблем беше, че късно започнаха да копират от Епъл, за разлика от корейците. После решиха да се правят на оригинални и да отхвърлят Андроид. Както и да е, загубиха битката, не се знае за войната...
    Относно английското производство, тези Роувър бяха западния аналог на ВАЗ и АЗЛК. При наличието на истински автомобили, няма кой да ги купува. Щом и БМВ не успяха да се справят, ситуацията е била трагична. Г-жа Гнида и нейните приятели гурбетчии на кои острови работят? На Бахамите, на Сейшелите... На каква ставка да работят, когато на английски език знаят само "А?". Аз съм в тъпата Англия и работя за над двойно на минималната ставка. Имам познати тук, само ми звънят: ела с мен до доктора, ела с мен до сервиза, тоя какво каза, кажи му еди си какво... Но не ги виня, те и в България са били от утаячните среди и не са свързвали двата края, надяват се на чудо, че някой ще им предложи главна роля в приказката като са дошли тук. Аз дойдох в Англия, защото знам езика, ако не го знаех, кракът ми нямаше да стъпи в тази пропаднала държава. Под пропаднала нямам предвид бедна, но само който е бил тук знае за какво говоря.

    Коментиран от #12

  • 11 селски тарикат

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "НикиД":

    А ти замислил ли си се, че цялата индия и още половин свят е на тарикатите англичани ?
  • 12 пропадняк

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Д-р Менгеле":

    Прав си, не бедна а пропаднала, но за обикновените хора.