Оставени на ръждата недосглобени автомобили на поточните линии, разпилени из пустите цехове документи и призрачна тишина - само това е останало от някога прочутия завод на MG Rover в Бирмингам. Времето там е спряло в 2005 г., когато британската компания със 100-годишна история фалира окончателно и преустанови производство, разказва китайският сайт People.
Фоторепортаж от Лондбридж запечатва разрухата във фабриката, в която някога се сглобяваше елегантният Rover 75. Някои от колите все още висят на конвейера и никога няма да бъдат завършени. Снимките контрастират ярко с кадри от 80-те години на миналия век, когато в завода работят 25 000 души.
В тази камера са боядисвани каросериите на Rover 75
Пожълтели от времето бумаги са постлали пода в една от пустите канцеларии на фабриката в графство Уест Мидландс. Един от документите на снимката е брошура, използвана в учебния отдел на MG Rover.
Главният вход на завода в бирмингамския промишлен район Лондгбридж.
Този бял Rover 75 ръждясва на поточната линия от 11 години - печално свидетелство за краха на компания, основана през 1905 г.
На този роудстър MG TF не е било писано да получи дори калници. Компания му правят десетки недовършени автомобили.
Подът на огромната фабрика е подгизнал в локви.
Кашони с резервни части гният в един от складовете за съхранение. В Лонгбридж все още работят около 300 служители.
Дръжки, които надали някога ще си намерят врати.
Прашасала предна броня за MG TF.
Така изглежда заводът в края на 70-те и началото на 80-те години на миналия век.
Черно-бялата снимка документира оживлението покрай поточната линия през 1979 г. Фабриката е основана през 1905 г. от Хърбърт Остин. Колите му струват по 650 паунда.
Работник проверява уплътненията на страничните прозорци в завода на MG Rover, 1999 г.
През 1994 г. Rover става собственост на BMW, с което и фабриката минава под немско управление. През 2000-а баварците вдигат ръце от британския си пациент и го продават на консорциума Phoenix. Пет години по-късно производството е изнесено в Китай и новите собственици пращат 6 000 работници по домовете им.
Заводът в Лонгбридж през 1986 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 мотиката
Коментиран от #2
17:20 30.09.2016
2 Никола
До коментар #1 от "мотиката":
Имаха, имаха...17:29 30.09.2016
3 Гост
Некомпетентното управление води до този край. Дори гигантът Нокия фалира.
17:59 30.09.2016
4 Daniel
18:41 30.09.2016
5 НикиД
Коментиран от #6, #11
19:38 30.09.2016
6 gnida
До коментар #5 от "НикиД":
Не знам дали са тарикати , но ягуар още си е марка която ти няма да караш ! Почти половината ми приятели отишли на гурбет са по островите и работят там на най-ниските ставки , а англичаните си пият бирата , ядат пръжките и дебелеят !21:08 30.09.2016
7 Иван
22:06 30.09.2016
8 НОКИА
Не осведомен си за NOKIA не е фалирала, само продаде през 2013г. бранда NOKIA LUMIA на MICROSOFT за над 7,2 милиарда долара. И в началото на тази година си го изкупи чрез дъщерна компания (само бранда NOKIA за GSM-ми без LUMIA) заедно с китайския гигант FOXCON, за сумата от 350 милиона. Почти 7 милиарда печалба не е фалиране. Да споменем и закупуването на ALCATEL от NOKIA през 2015г. за сумата от 16,5 милиарда.
Коментиран от #9
22:18 30.09.2016
9 112
До коментар #8 от "НОКИА":
Корпорацията NOKIA може и да не е фалирала но това с което бяха най-известни вече го няма.Коментиран от #10
23:49 30.09.2016
10 Д-р Менгеле
До коментар #9 от "112":
Така е, няма ги вече телефоните на Нокия. Техния проблем беше, че късно започнаха да копират от Епъл, за разлика от корейците. После решиха да се правят на оригинални и да отхвърлят Андроид. Както и да е, загубиха битката, не се знае за войната...Относно английското производство, тези Роувър бяха западния аналог на ВАЗ и АЗЛК. При наличието на истински автомобили, няма кой да ги купува. Щом и БМВ не успяха да се справят, ситуацията е била трагична. Г-жа Гнида и нейните приятели гурбетчии на кои острови работят? На Бахамите, на Сейшелите... На каква ставка да работят, когато на английски език знаят само "А?". Аз съм в тъпата Англия и работя за над двойно на минималната ставка. Имам познати тук, само ми звънят: ела с мен до доктора, ела с мен до сервиза, тоя какво каза, кажи му еди си какво... Но не ги виня, те и в България са били от утаячните среди и не са свързвали двата края, надяват се на чудо, че някой ще им предложи главна роля в приказката като са дошли тук. Аз дойдох в Англия, защото знам езика, ако не го знаех, кракът ми нямаше да стъпи в тази пропаднала държава. Под пропаднала нямам предвид бедна, но само който е бил тук знае за какво говоря.
Коментиран от #12
00:38 01.10.2016
11 селски тарикат
До коментар #5 от "НикиД":
А ти замислил ли си се, че цялата индия и още половин свят е на тарикатите англичани ?02:00 01.10.2016
12 пропадняк
До коментар #10 от "Д-р Менгеле":
Прав си, не бедна а пропаднала, но за обикновените хора.02:03 01.10.2016