17 Януари, 2017 14:18 19 664 14

Takata върна в сервизите 100 млн. коли

  • takata-
  • еърбег-
  • въздушна възглавница-
  • отзоваване-
  • сервизна акция
Takata върна в сервизите 100 млн. коли - 1

Дефектните въздушни възглавници, доставяни от японския производител Takata, са станали причина за отзоваването на 100 000 000 коли по цял свят, изчислява британското сп. Autocar. Това е най-мащабната кампания за отстраняване на дефект в историята на автомобилостроенето.

От установяването на проблема досега само в САЩ са отзовани около 42 000 000 возила. Заради възможни неизправности подмяна на еърбегове са били принудени да извършат Honda, Acura, Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Daimler, Dodge, Ferrari, Fisker, Ford, GMC, Infiniti, Jaguar, Jeep, Land Rover, Lexus, Lincoln, Mazda, McLaren, Mercedes-Benz, Mercury, Mitsubishi, Nissan, Pontiac, Ram, Saab, Saturn, Scion, Subaru, Tesla, Toyota и Volkswagen.

От Takata признаха за потенциален проблем с безопасността при сработване на въздушните им възглавници през 2006 г. От тогава досега дефектът е причинил смъртта на 12 души, а 180 са получили травми с различна тежест.

Японският производител на еърбегове се съгласи да изплати компенсации в размер на $1 млрд. $25 000 000 от сумата са глоба за доставка на некачествени компоненти, $125 000 000 ще отидат за овъзмездяване на пострадали, а $850 000 000 ще получат засегнатите автомобилни производители.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 незнайко

    14 3 Отговор
    Да вземат да се откажат от това производство !
  • 2 Шайзето

    7 6 Отговор
    Е,да ама немците им ползват възглавниците на японците.
  • 3 Питащ

    25 0 Отговор
    Какво става с колите в България? Кои и кога ще ги отзовава?
    Или ние тука сме опитни свинчета дето могат да ги трепят!

    Коментиран от #5, #11

  • 4 Макариченко

    12 0 Отговор
    Те вече се отказаха, Таката обяви че няма да се занимава повече с производство на въздуха под на лягане, даже и фалира!
  • 5 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "Питащ":

    Ако си си купил нова кола, дилърите са принудени от марките, които представляват да отстранят проблемите. На една приятелка и отзоваха RAV4-та заради подобен масов проблем, касаещ педала за газта.
  • 6 гост

    13 1 Отговор
    Регистрирах се в сайта на Хонда, за да ме уведомят при сервизна акция и две седмици по късно ми се обадиха за смяна на пиропатрон на пасажерски еърбег. След около месец безплатно ми го смениха. Колата не е нова или от дилър в България. Може и това да е била причината за смяната. Останах приятно изненадан.
  • 7 Каспър

    12 1 Отговор
    Предвид народопсихологията на японците и огромния мащаб на проблема с еърбеговете на толкова много автопроизводители,със сигурност много голяма част от ръководството на Takata са си направили сепуко.
  • 8 Лупи

    3 2 Отговор
    Това е нещо сериозно и според мен всеки с кола включена в списъка с дефектни възглавници на Таката трябва да се информира. Написаното в статията е твърде повърхностно, за по-подробна информация вижте в гугъл, там има подробни списъци с марките и кои точно модели от кои години са засегнати. Например за Мазда възглавниците от 2005-та и 2006-та са окей за всички модели без един - Мазда МПВ. 2007–2011 CX-7 и CX-9 са дефектните, а 2009–2011 Mazda 6 и RX-8 са дефектните. Т.е. не е достатъчно да се знае, че има дефектни възглавници в маздите от 2006-та насам, защото не всички модели са засегнати! Така всеки може да си провери за неговата марка и модел специално да си знае и да предприеме мерки. Още повече тъй като пазара на коли втора употреба е огромен у нас трябва да се знае кои са засегнатите модели, понеже те са потенциален нов внос през следващите години и някой може да се нахендри с "нова кола" с възглавница убиец ако първия й собственик е бил немърлив и не я е подменил при акцията.

    Коментиран от #9

  • 9 Лупи

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Лупи":

    Всъщност оказва се, че има коли още от 2000-та засегнати и има вероятност да са с дефектни възглавници, например Хонда. Въобще който кара кола след 2000-та година е добре да си провери марката и модела дали са включени в листата на производителя си за замяна на еърбезите.

    Коментиран от #10

  • 10 Лупи

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "Лупи":

    https://www.safercar.gov/rs/takata/takatalist.html#BMW
    Това е официалния лист от държавната агенция за пътна безопасност на САЩ, та там има нещо много плашещо... всички БМВ 3-та серия от 2000-та до 2013-та имат тия възглавници и колкото по-стара е колата толкоз шанса за дефекта е по-голям, същото важи и за почти всички Хонди. Двете са едни от най-масовите коли у нас и то точно втора употреба и то точно купени далеч преди да се разчуе за тоя дефект, съответно не са подменени.
  • 11 наивното

    10 1 Отговор

    До коментар #3 от "Питащ":

    В България сам тряба да си търсиш правата и то редовно придружени с много нерви и трудности. Ако си мислиш, че някой БГ вносител, ще се загрижи за теб и ще те викне да ти смени нещо значи си доста наивен. Тук сервизите, ако трябва да го направят това, ще се задръстят от работа за "без пари", а както почти всеки знае за ремонти понякога се налага да се чака мноооого дълго време.

    Коментиран от #14

  • 12 Кореец

    6 4 Отговор
    При тез японци да не би да работят китайци?
  • 13 танака

    3 2 Отговор
    за разлика от от европейците,в частност немците ,японците поне ще предупредят народа и ще си признаят грешката ,която в случая не е човешка а от частите които са взети от германия,ако бяха японски части никога нямаше да се случи такова нещо,то немците как да си признаят грешките като това означава ,че трябва да си приберат всичките произведени коли до момента,и само да знаете ,че много части за немските автомобили вагини магини се правят в българия ,представете си за какво качество става на въпрос никакво ,гаранция франция,инак са много качествени немските коли ,то един греатуол е по добре направен.
  • 14 Илиян

    6 1 Отговор

    До коментар #11 от "наивното":

    Защо пишете като папагали без да имате никаква информация.Работя в сервиза на една от големите автомобилни компаний в България.Няма върната кола на която да не подменен AIR BAG без значение от това колко годишна е и дали е купена от вносителя или е внос.Изключение са единствено автомобилите внесени от Америка.А за това че сервизите работят без пари си пак в грешка.Всички дилърства извършили гаранционна подмяна на въпросните дефектни части се компенсират от въпростната компания TAKATA така че......много ти отива името НАИВНОТО....другият път се поинтересувай малко преди да се излагаш!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!