Last news in Fakti

11 Ноември, 2011 11:40 16 505 23

Сериен двигател, побиращ се на лист А4

  • ford-
  • ecoboost-
  • focus
Сериен двигател, побиращ се на лист А4 - 1
Ford възлага големи надежди на компактния еднолитров EcoBoost

 

Ford започна производство на един от най-компактните серийни двигатели в света. Става дума за най-малкия представител от новото семейство EcoBoost, който разполага само с три цилиндъра. Той бе представен лично от президента на Ford Алън Мълали.
 
Първият европейски модел, в който ще се интегрира свръхкомпактният и икономичен агрегат, ще е новата генерация на Focus в началото на следващата година. Впоследствие с трицилиндровия EcoBoost ще бъдат снабдени и моделите C-MAX и B-MAX.
 
Работният обем на двигателчето е един литър, но благодарение на високоефективен турбокомпресор мощността достига 125 к.с. Моторът е толкова компактен, че се побира върху стандартен лист хартия с формат А4.
Предвид другите характеристики на двигателчето максималният въртящ момент на еднолитровия EcoBoost не е никак малък - 200 Нм. Още по-интересното е, че разходът няма да надвишава пет литра на сто километра пробег. От Ford обаче ще пуснат и още по-икономична версия.
 
Това също ще се случи през следващата година, като мощността на най-икономичния трицилиндров агрегат ще е намалена от 125 на 100 к.с. Идеята е този агрегат да замени традиционния 1.6-литров, като новият няма да отстъпва по мощ, но ще е значително по-икономичен и екологичен.
 
Презентацията на трицилиндровия мотор с непосредствено впръскване се състоя в Кьолн, където стана ясно, че Ford е инвестирала в разработката му $182 млн. Планираните годишни обеми са 700 000 двигателя, като към германското предприятие ще се присъедини и това в румънския град Крайова.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Цветомир Попов

    3 0 Отговор
    Бреййййй .... Първата ми кола беше форд ескорт с 1.1 мотор около 45кс. и беше като умрял кон....Но ето че двайсетина години по късно се пръква нещо изключително добро или поне на хартия е добро....

    Коментиран от #8

  • 2 Фордьо

    1 0 Отговор
    Браво!
  • 3 Албен Пастармаджийски

    1 0 Отговор
    И не само на хартия може-би! Традицията и дълговечността си казват сваето един ден.
  • 4 dodo

    1 1 Отговор
    Форд и коза не боледуват.....направо умират!
  • 5 БГ

    1 1 Отговор
    Срам не срам и аз два пъти се прекарах с "форд" - първия екскорт1.4,втория дизел "фокус",не питайте за турбина ,водна помпа и т.н.,вече нееееее....форд вън от нашия двор...
  • 6 Име:

    0 0 Отговор
    Дали не са се вдъхновили от дайхатсу шарад а? Само че там беше 993 куб см 3 цилиндъра с турбо и около 101-110 к.с. Турбодизела също беше много готин 50-60к.с и 3 на 100 разход.....Проблема с икономичността на съвременните коли е че поради изискванията за безопасност станаха доста по-големи и следователно по-тежки.
  • 7 ghost

    0 0 Отговор
    do 4 i 5 -koi vi e vinoven kato ste si kupili otpaduk- xorata gi izxvarlili ,vie gi kupuvate i pluete kolko bili skapani. ai kupisi edin nov ford ,puk togava govori. carvuli prosti
  • 8 форд

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Цветомир Попов":

    1. форд и циганин през зимата не работят.
    2. форд е създаден, за да има по-скапана марка от Опел.
  • 9 des

    0 0 Отговор
    FORD - Fix Or Repair Daily
  • 10 gop

    0 0 Отговор
    Защо на Форд му е толкова голямо предното стъкло?
    -да се види какъв глупак го кара:-)
  • 11 Атанас Димитров

    0 0 Отговор
    кочини
  • 12 Добрин

    0 0 Отговор
    Кога ще спрете да бъдете толкова тесногръди?
    Форд, макар да не съм им фен, е една от най-старите автомобилни компании с традиции от над 100 години ...
    И изобщо не правят чак толкова лоши автомобили.
    За средно бюджетен автомобил предлагат достатъчно.
  • 13 ото

    0 0 Отговор
    FORD - Found On Road Dead .
  • 14 фен на ваз

    0 0 Отговор
    Наистина форд и циганин трудно можеш да ги накараш да работат през зимата . На времето имах ВАЗ 2101 прочутата Жигули за нея няма никакъв проблем зимата пали ако ще дае минос 30 градоса.Сега имам Опел Аскона 18.и Е. мотор пълна инжекция 116кс. не мога да се оплача от него.Но жигулито си е жигули.
  • 15 аб

    0 0 Отговор
    Много прост народ дава мнения,много...
  • 16 Само Форд

    0 0 Отговор
    Караи те си умрелите голфово с возия като на дядо каручката и със по едни ел. стъкла които рядко работят. Някои да знае кола различна и толкова сигорна на пъта и със всички екстри и цена 3000лв. няма такава освен Форд Мондео МК2
  • 17 ГОШО

    0 1 Отговор
    Ей "14" то жигулито ти сигурно е преобразен луноход, та затова е палило през зимата.
  • 18 ГОШО

    1 0 Отговор
    А за всички останали тук които плюят ФОРД (имаше един дето спомена и ОПЕЛ) на ба зата на това че 20 годишните им коли се чупели - ДУ ХАСТ момчета.
  • 19 japan

    0 2 Отговор
    samo qponsko!!!!!!
  • 20 петкан

    0 1 Отговор
    защо е създаден форд?
    за да не е опел най калпавия автомобил
    ха-ха
  • 21 никола

    2 0 Отговор
    Двигателя е едно бижу и е напълно достатъчен за повечето модели от компактния клас . За гъзария си има специални серии . Всъщност това си е германско творение с американски пари и не виждам какво толкова се плюе веднага . Правят се някакви тъпи шаблонни изказвания от преди 30 години . Отдавна нещата с качеството на Форд са отишли напред след съюза с Мазда .
  • 22 СССР

    1 0 Отговор
    аз на капиталистите доверие никога няма да имам защото основно мислят за печалбата а не за ползите или да помогнат на човека като му облекчават и без друго робския живот който му налагат от както съществуват!
  • 23 Koko

    1 0 Отговор
    Ford - First On Racing Day!