Last news in Fakti

1 Декември, 2011 10:49 23 304 20

Урал празнува 70 със специална серия

  • урал-
  • bmw-
  • м72-
  • r71-
  • м70

Руският производител на мотоциклети Урал никога не е разчитал на новаторски технологии. Звучи парадоксално, но продукцията за сибирския завод в Ирбит продължава да се харчи добре и има култов статут дори в Щатите именно заради примитивната си конструкция.



През 2011-а Урал чества 70-годишния си рожден ден. По този повод от завода са подтогвили специална серия мотори, с която отдават чест на славното им минало. Първите мотоциклети на завода - копия на BMW R71 - преживяват бойното си кръщене още следващата 1942 г. в битката за Сталинград. За нуждите на съветската армия са произведени общо 9 799 М72-ки.



Юбилейната серия Урал M70 ще се предлага в два варианта. Версията с кош ще струва 14 200 $, а моделът Соло ще струва 9 150 $. Мотоциклетите ще се боядисват в цвят "каки" и ще разполагат с класически брезент, резервна гума, лопата и - разбира се - стойка за картечница.



Урал M70 ще набляга на ретро чара, но все пак ще екипира с 18-цолови алуминиеви джанти, предна телескопична вилка Marzochhi, задни амортисьори Sachs и предни дискови спирачки Brembo. Рамката ще бъде по-дълга и ниска от тази на останалите мотоциклети на производителя, което ще превълне модела в най-бързия и стабилен Урал в историята.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 hienata

    0 0 Отговор
    Това с коша ме кефи максимално.
  • 2 Пепо

    1 0 Отговор
    Урал ако има международен съд трябва да бъдат осъдени за плагиатство от БМВ. Ако ви се чете:


    "Историята на мотоциклетите Урал започва още през 1939 година, по време на подготовката на СССР за Втората Световна Война. Въпреки пакта за ненападение Молотов/Рибентроп, Съветския Съюз знае, че скоро ще започне война срещу Адолф Хитлер, безмилостния диктатор на Третия Райх.

    В Министерството на Отбраната на СССР се провежда събрание, където трябва да се реши, кой модел мотоциклет е най-подходящ за Червената Армия. Официалната версия сочи, че след дълги дискусии и дебати, е решено, че моторът, който най-много се доближава до изискванията на Червената Армия е BMW R71. Пет броя са тайно закупени чрез посредници в неутрална Швеция и внесени в Русия. Съветските инженери в Москва бързо разглобяват 5-те BMW-та и копират всеки един детайл от дизайна на моторите, правят шаблони и матрици, за да произвеждат свой собствени двигатели и скоростни кутии в Москва. В началото на 1941 година, първия мотоциклет М-72 е показан на Сталин, който веднага одобрява неговото производство. (По случайност един от оригиналните мотори на BMW оцелява и е изложен в завода музей".
  • 3 Иво Маринов

    0 0 Отговор
    На този Урал двигателя изглежда като на BMW
  • 4 Нина Цачева

    0 0 Отговор
    evala
  • 5 Историк

    1 0 Отговор
    Тоя разбирача по-надолу,дето не знае че всъщност СССР са се готвили за нападение,а Хитлер безмилостния диктатор ги напада,защото няма друга алтернатива,какво ще каже за Сталин,дали не е диктатор,дето през цялото си управление е избивал всяка година профилактично по един милион от своите?И скапания Урал(по точно уринал)е нищо друго освен едно откраднато изкопирано копие на БМВ от преди 70-80 години!От тогава,че и никога,тъпите руснаци нищо не могат да измислят,освен да крадат,купират и произвеждат в огромни количества ръждиви боклуци,добре че още по-тъпите американци им ги купуват да си друсат дебелите задници,а негрите в Африка обожават ладите,че друго едва ли ще се научат да оправят някога:-)))!
  • 6 deutsch

    1 0 Отговор
    Хайде де-през средата на миналият век най-голямата грижа на нашите деди не вярвам да е било т.н.авторско право!
    А сега е вече късно-минала е 50-годишна давност!
    Ако все пак решим да съдим някого,то това безспорно е автора Жоро-абе,мойто момче-кой си ти и кой или кое ти дава право да словоблудствуваш,че БВМ-R{РОМЕЛ} и в частност-Урал все пак са много,ама много търсени,дори и "ЗАРАДИ ПРИМИТИВНАТА СИ КОНСТРУКЦИЯ"!!!!!!!
    Я ни изброй,многознайко,колко мотори днес са с карданно предаване,диференциал на задната ос и със ЗАДНА СКОРОСТ!!!!!!!
    Надали ще са ти нужни дори сама пръстите на ръцете,нали??!!
    Най-добре би било-ЗА ТЕБ-да си вземеш думите назад и дори да се извиниш за необмислените си думи,а по-нататък да си по-внимателен в писмените си упражнения!
    И никога не забравяй,че написаното по форумите го четат не само тийнеджъри,по кръчмите,по пиаците!
  • 7 Колев

    0 0 Отговор
    историк извинявай много......... тъп коментар.........СЕЩАЙ СЕ
  • 8 Кико

    0 0 Отговор
    Добра идея на някой находчив руски олигарх да спечели малко зелени парички , не вярвам да си го купи някой от бившия соц. лагер познавайки качествената руска изработка пък била тя и с предница Марцоки или задница сакс . Там където е пипал пияния руски брат винаги остава голяма доза съмнение дали няма да ти се скъса някой важен болт защото го е домързяло да вземе динамометричен ключ или е забравил да сложи някоя зегерка в скоростната кутия , а това си е мноко кофти когато си на две че дори и на три колела . Когато чуя за руска техника винаги се сещам за онази приказка от преди 20-25 год.дето някакъв си купил ладичка и след няколкомесечно тракане във вратата намерил бутилка от водка ( майтапче ) .
  • 9 постисторик

    0 0 Отговор
    Абе ,историк..все си мислех че простотиите намаляват в коментарите..и вот ты здесь обосрался..я вземи се пробвай с евромотоциклет или джапанезе по руския терен
    дядо ми с такъв направи цяла вила 100 кв на 3 етажа...
    и ела да го видиш/мотора/в гаража...баща ми го реставрира..от нов по добър
  • 10 постисторик

    0 0 Отговор
    Кико..не беше лада..беше москвич и бутилката беше под задната седалка..и не е майтапче
  • 11 НИКОЙ

    1 0 Отговор
    братушките може да са всякакви но няма друга техника която да е така актуална след толкова много години
  • 12 AUDI

    0 0 Отговор
    Както добре е обяснено и в статията, братушките нищо актуално нямат - всичко читаво що годе, произведено от руснаци е нещо откраднато, предимно от Германия.
    Та по темата за Урал - браво на работливите и талантливи немски инженери, създали този мотоциклет преди 70 години.
  • 13 Око

    0 0 Отговор
    Тези мотори са добри,но са пригодени за по-обширни и открити местности,иначе поведението им на пътя е изключително стабилно,направо като стълб,дето има една дума. Но по рабоспособност Урал (макар че има версии със задвижване и на третото колело (това на коша) ,не може да се сравнява с вездесъщият ИЖ (всъщност в цял свят няма мотор който да може да се мери с ИЖ по този показател) !
  • 14 ktk

    0 0 Отговор
    тъпи биле крали биле ....да ама правят. Ние и Вие УМНИТЕ какво правим
  • 15 Global

    0 0 Отговор
    Ей,западното и немското все е по-добро,ама айде не се излагайте,на братушките политиката им е такава,що за самолетите не кажете нещо бе отворковци,а кое е най доброто метро в света знаете ли?!
    Кой измисли течния кристал Sharp или руснаците,ами скандала с Ту 144 създаден преди Конкорд?!Стига предрасъдаци няма перфектни нации и неща.На ИСТОРИКА ще кажа,когато нямаш армия,но не опитна,а никаква,когато нямаш пари,дали ще ти дойде на ума обявиш война или да поведеш такава с който и да е?Не ще крадеш техника,не ще убиваш за най-малкото съмнение/не защитавам Сталин/, ами и задника ще си хапеш,за да се спасиш.
  • 16 hienata

    0 0 Отговор
    София,бул. Борис III, от странична уличка излизат три подобни на този (червен,жълт и син) с кошове по една мацка в коша с ретро каски и очила тип "авиаторски" колите и минувачите спираха да ги погледат, а сега кажете по коя японска или италианска "резачка" някой се заглежда.
  • 17 Чичо Ицо

    1 0 Отговор
    Млади момчета сте повечето и общо взето малко познавате руската техника. Тя просто изчезна с т. н. "демокрация". Ще ви кажа само, че там, където минава руската кола, нищо друго не може да мине... нито прехвалените и скъпи японски джипове, нито бандитските "Мерцедеси"(черните ковчези) и каквото и да е друго! Верно, малко грозновати понякога, но непретенциозни и супер надеждни са руските коли. Знам го от личен опит. Ако искате ми "вервайте", но това е самата истина. Американците знаят това и затова търсят "Уралите".
  • 18 Бат Пешо

    0 0 Отговор
    Който има очи, да види:
    "На сегодняшний день всего лишь 3% выпускаемых мотоциклов «Урал» продаются в России и СНГ. Основным рынком сбыта для ИМЗ являются США, страны ЕС, Канада, Австралия, куда предприятие экспортирует до 97% производимых мотоциклов."
    Свободен превод - 97% от моторите "Урал" се продават в САЩ, ЕС, Канада и Австралия.
  • 19 жоро

    0 0 Отговор
    по време на война или по точно когато войната чука на вратата ти, най ефективно е да откраднеш чужда технология, която е доказона добра и работеща. Точно това са направили и руснаците. Незнам колко от вас тук са каали мотор Урал, с кош и без кош, аз съм и мога да викаже, че удоволствието е велико, мотора е много стъбилен и набира доста добре за годините си до към 100-120км/ч, а звукът му е убйствен. Добри ретро мотори са.
  • 20 мото

    0 0 Отговор
    Да,така е,наистина-аз не съм карал Урал,но съм слушал как работят и вярно е, че звука им е убийствен!
    И ако някой-па бил той и най-големият експерт-слуша него и някой истински Ромел без да ги вижда,надали ще може да направи разлика!
    А всеки, който купува такава безценна реликва,го прави точно заради характерният,специфичен и неподражаем звук и форма,нали?!
    Страхотни машини са,макар някои разбирачи да се произнасят "компетентно",че технологията им била ПРИМИТИВНА!!!!