Руският производител на мотоциклети Урал никога не е разчитал на новаторски технологии. Звучи парадоксално, но продукцията за сибирския завод в Ирбит продължава да се харчи добре и има култов статут дори в Щатите именно заради примитивната си конструкция.
През 2011-а Урал чества 70-годишния си рожден ден. По този повод от завода са подтогвили специална серия мотори, с която отдават чест на славното им минало. Първите мотоциклети на завода - копия на BMW R71 - преживяват бойното си кръщене още следващата 1942 г. в битката за Сталинград. За нуждите на съветската армия са произведени общо 9 799 М72-ки.
Юбилейната серия Урал M70 ще се предлага в два варианта. Версията с кош ще струва 14 200 $, а моделът Соло ще струва 9 150 $. Мотоциклетите ще се боядисват в цвят "каки" и ще разполагат с класически брезент, резервна гума, лопата и - разбира се - стойка за картечница.
Урал M70 ще набляга на ретро чара, но все пак ще екипира с 18-цолови алуминиеви джанти, предна телескопична вилка Marzochhi, задни амортисьори Sachs и предни дискови спирачки Brembo. Рамката ще бъде по-дълга и ниска от тази на останалите мотоциклети на производителя, което ще превълне модела в най-бързия и стабилен Урал в историята.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 hienata
12:20 01.12.2011
2 Пепо
"Историята на мотоциклетите Урал започва още през 1939 година, по време на подготовката на СССР за Втората Световна Война. Въпреки пакта за ненападение Молотов/Рибентроп, Съветския Съюз знае, че скоро ще започне война срещу Адолф Хитлер, безмилостния диктатор на Третия Райх.
В Министерството на Отбраната на СССР се провежда събрание, където трябва да се реши, кой модел мотоциклет е най-подходящ за Червената Армия. Официалната версия сочи, че след дълги дискусии и дебати, е решено, че моторът, който най-много се доближава до изискванията на Червената Армия е BMW R71. Пет броя са тайно закупени чрез посредници в неутрална Швеция и внесени в Русия. Съветските инженери в Москва бързо разглобяват 5-те BMW-та и копират всеки един детайл от дизайна на моторите, правят шаблони и матрици, за да произвеждат свой собствени двигатели и скоростни кутии в Москва. В началото на 1941 година, първия мотоциклет М-72 е показан на Сталин, който веднага одобрява неговото производство. (По случайност един от оригиналните мотори на BMW оцелява и е изложен в завода музей".
13:24 01.12.2011
3 Иво Маринов
13:26 01.12.2011
4 Нина Цачева
17:01 01.12.2011
5 Историк
18:43 01.12.2011
6 deutsch
А сега е вече късно-минала е 50-годишна давност!
Ако все пак решим да съдим някого,то това безспорно е автора Жоро-абе,мойто момче-кой си ти и кой или кое ти дава право да словоблудствуваш,че БВМ-R{РОМЕЛ} и в частност-Урал все пак са много,ама много търсени,дори и "ЗАРАДИ ПРИМИТИВНАТА СИ КОНСТРУКЦИЯ"!!!!!!!
Я ни изброй,многознайко,колко мотори днес са с карданно предаване,диференциал на задната ос и със ЗАДНА СКОРОСТ!!!!!!!
Надали ще са ти нужни дори сама пръстите на ръцете,нали??!!
Най-добре би било-ЗА ТЕБ-да си вземеш думите назад и дори да се извиниш за необмислените си думи,а по-нататък да си по-внимателен в писмените си упражнения!
И никога не забравяй,че написаното по форумите го четат не само тийнеджъри,по кръчмите,по пиаците!
19:08 01.12.2011
7 Колев
19:13 01.12.2011
8 Кико
20:07 01.12.2011
9 постисторик
дядо ми с такъв направи цяла вила 100 кв на 3 етажа...
и ела да го видиш/мотора/в гаража...баща ми го реставрира..от нов по добър
20:12 01.12.2011
10 постисторик
20:15 01.12.2011
11 НИКОЙ
21:43 01.12.2011
12 AUDI
Та по темата за Урал - браво на работливите и талантливи немски инженери, създали този мотоциклет преди 70 години.
23:05 01.12.2011
13 Око
01:59 02.12.2011
14 ktk
07:12 02.12.2011
15 Global
Кой измисли течния кристал Sharp или руснаците,ами скандала с Ту 144 създаден преди Конкорд?!Стига предрасъдаци няма перфектни нации и неща.На ИСТОРИКА ще кажа,когато нямаш армия,но не опитна,а никаква,когато нямаш пари,дали ще ти дойде на ума обявиш война или да поведеш такава с който и да е?Не ще крадеш техника,не ще убиваш за най-малкото съмнение/не защитавам Сталин/, ами и задника ще си хапеш,за да се спасиш.
10:01 02.12.2011
16 hienata
10:05 02.12.2011
17 Чичо Ицо
11:01 02.12.2011
18 Бат Пешо
"На сегодняшний день всего лишь 3% выпускаемых мотоциклов «Урал» продаются в России и СНГ. Основным рынком сбыта для ИМЗ являются США, страны ЕС, Канада, Австралия, куда предприятие экспортирует до 97% производимых мотоциклов."
Свободен превод - 97% от моторите "Урал" се продават в САЩ, ЕС, Канада и Австралия.
13:40 02.12.2011
19 жоро
15:20 02.12.2011
20 мото
И ако някой-па бил той и най-големият експерт-слуша него и някой истински Ромел без да ги вижда,надали ще може да направи разлика!
А всеки, който купува такава безценна реликва,го прави точно заради характерният,специфичен и неподражаем звук и форма,нали?!
Страхотни машини са,макар някои разбирачи да се произнасят "компетентно",че технологията им била ПРИМИТИВНА!!!!
09:18 03.12.2011