Компанията Protean Electric най-после успя да намери нужните инвестиции от $84 млн., за да започне серийно производство на широко обсъжданото електрическо мотор-колело. Устройството на практика представлява електродвигател, монтиран във вътрешността на джантата.
Идеята на това устройство е да изпълнява основно спомагателна функция. В т.нар. мотор-колело има интегриран процесор, който е свързан с електронен управляващ блок. Именно този блок синхронизира работата на четирите електромотора в колелата.
По този начин автомобилът разполага с четири задвижващи колела и е значително по-стабилен. По-интересното обаче е, че при евентуална повреда на някой от електродвигателите системата продължава да работи с останалите и автомобилът не спира.
До този момент технологията е изпробвана на прототипи на Ford F-150, EV-Brabus и Volvo C30, но за първи път влриза в серийно производство. Иначе електромоторите в колелата са отдавна измислена технология. Първият главинен мотор е патентован през 1884 година.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дошо
14:56 13.07.2012
2 Иво
16:40 13.07.2012
3 Захарче
16:57 13.07.2012
4 Дядо поп
07:12 14.07.2012
5 Пепо
Само акумулатора му ще струва "минимум" 10 000 лв. и ще се сменя на 2 години .
А вграждането на мотора в джантата е простотия, двигателя ще се мокри, праши и ще се натоварва от вибрациите - често ще има проблеми .Няма място за скоростна кутия .
Предполагам ще се ползва на закрито в халета като мотокар или електрически колички по лунапарковете .
Електромобилите ще навлязат, когато източниците на ел. енергия (батериите) поевтинеят - скоро няма да стане .
Коментиран от #6
08:43 14.07.2012
6 Захарче
До коментар #5 от "Пепо":
Не си прав за акумулатора . В зараждането си моб.телефони бяха с тежки акумулатори и с кратък живот , а сега ? Предполагам , че пътят е същия .10:04 16.07.2012
7 Захарина
12:37 23.07.2012