3 Август, 2012 14:17 32 318 20

Всяка кола става хибрид срещу $3000

  • хибрид-
  • конверсия

Студенти от Държавния университет на Тенеси представиха система, която превръща практически всеки сериен автомобил в хибрид с възможност за зареждане от битовата електрическа мрежа.

Комплектът се състои от главина с безчетков електромотор, която се монтира на мястото на спирачните дискове, йон-литиевофосфатни батерии и командващ модул. Всеки от компонентите на системата може да се купи свободно от търговската мрежа, което свива цената на конверсията до съвсем приемливите $3000.

Според ръководителя на проекта проф. Чарлз Пери разработката може да увеличи пробега на произволно взет автомобил с между 50 и 100%. Работещ прототип на системата, монтиран на Honda Accord от 1994 г., вече съществува и демонстрира възможностите й, а от Университета в Тенеси са подали документи и чакат патент.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Захарче

    7 3 Отговор
    Сложете субтитри не съм американец , а БЪЛГАРИН !
  • 2 гост

    5 2 Отговор
    По- добър вариант е да се зарежда от алтернатора на автомобила
  • 3 Бай Гън

    4 1 Отговор
    А цената на батериите.
  • 4 ауто

    4 4 Отговор
    да бе то така лесно ако ставаше всеки щеше да си го направим, а някой помислил ли е колко ще дълго ще изкара този начин ?
  • 5 Speeder

    7 2 Отговор
    То не останало място в багажника.
    Освен това явно става само за малки барабанни спирачки и коли на предно.
  • 6 Юлиян Димитров

    1 2 Отговор
    А как ще спираме акто сме ги махнали спирачките едвали двигателя ще спира като дисковата спирачка !

    Коментиран от #19

  • 7 Нено

    3 0 Отговор
    А как, Юлияне спират влакове и трамвай?
  • 8 Гост

    6 0 Отговор
    Множественото число на трамвай е трамваИ!
  • 9 Илия

    1 0 Отговор
    Има нещо,което не се споменава - не може спирането в режим рекуперация да е като с дискови спирачки! Цената на литиево йонен акумулатор (голям, за да има автономен пробег поне 20км) е 12000-40000$ ,ел.моторите и управляващата електроника отделно.Явно става дума за нещо "направи си сам", което трудно може да се узакони.Не случайно Рено похарчи 1.6 млрд евро за развой на подходящи акумулатори.

    Коментиран от #10

  • 10 The Bear

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Илия":

    А я си представи, че съотношението на цените на досега вгражданите заводски акумулатори и тези продавани в търговската мрежа е като съотношението на цените на заводските автомобилни навигации и тези на Привилег например - 6000 лева са едните, а 140 лева са другите - и вършат близка по обем и качество работа. Може така да е и с акумулаторите - не забравяй че за всеки заводски хибрид всичко е уникално направено точно и само за него, което оскъпява много, а споменатият комплект ще се продава като други авто-аксесоари по магазините....
  • 11 гост

    0 0 Отговор
    Извинете Илия и Юлияне, но как спират влаковете "Маглев" тогаз?
  • 12 Валери Радев

    1 1 Отговор
    Здравейте преди известно време си направих електрически велосипед с него изминавам 60км и развивам скорост 62км/h за един месец изминах 1400 км в София ако се загледате по кръстовищата в колите има по 1 максимум 2 човека а опашките често са стотици метри никой с кола няма шанс в София да стигне по-бързо от мен от точка А до точка Б.За големите градове автомобилът не е решение,дори и на ток.А тези 3000 долара са само за моторите дори са 3500 без батерията,за да имате пробег поне 50 км трябва да инвестирате още 6 до 10000 лв за батерия
  • 13 Валери Радев

    1 2 Отговор
    Здравейте преди известно време си направих електрически велосипед с него изминавам 60км и развивам скорост 62км/h за един месец изминах 1400 км в София ако се загледате по кръстовищата в колите има по 1 максимум 2 човека а опашките често са стотици метри никой с кола няма шанс в София да стигне по-бързо от мен от точка А до точка Б.За големите градове автомобилът не е решение,дори и на ток.А тези 3000 долара са само за моторите дори са 3500 без батерията,за да имате пробег поне 50 км трябва да инвестирате още 6 до 10000 лв за батерия
  • 14 До Валери

    1 2 Отговор
    А ако имаш 2 куфара, един 11 килограмов къртач или добре напълнена пазарска чанта, докъде ще стигнеш ми е интересно? :)
  • 15 Пламен Йорданов

    3 0 Отговор
    Няма угодия!
    На един му заемало място в багажника и няма място за бурканите,
    на друг акумулатора му бил скъп,
    на трети пък му трябват субтитри.
    Никой не ви кара да го купувате, виж който е узрял като Валери - нека продължава - така се върви напред и нагоре
  • 16 zaks

    0 0 Отговор
    до Валери:

    много ми е интересно какво си направил. ако не е тайна би ли споделил за проекта си :)
  • 17 libeto85

    0 0 Отговор
    удобрявам идеите за електромобилите , стига цената на тока който консумира за изминаване на 100км , да е по ниска от цената на горивото (бензин , дизел , газ , метан) което автомобила харчи за същото разстояние , с моята кола с 15 лв дизел изминавам 100км градско , ако с електромотора ще изминавам 100 км с 5 лева тогава е далавера иначе ако няма разлика закво да хвърлям на вятъра 3000 долара
  • 18 sivushko

    0 0 Отговор
    това хора вече е факт цената на един ,, К И Т ,, тоест ел -оборудване за ел-автомобил е супер ниска под 600 евра но,,,,,,,,,,няма да ти го разрешат!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 19 sivushko

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Юлиян Димитров":

    пич,,а май изобщо не си в ,,час,, с колите
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.