Седаните Audi A4 и Mercedes-Benz С-Klasse се провалиха на новите тестове, които проведе американският институт за пътна безопасност IIHS. Тази информация е официална и е публикувана на сайта на щатската организация, която е аналог на европейската EuroNCAP.
Новият тест не среща автомобила челно в неподвижно препятствие, а симулира по-реален фронтален удар. Само 25% от лявата предна част на колата поема удара, което се случва много по-често при извънградски пътно транспортни произшествия.
Интересното е, че американската организация започва новото изследване с масовите коли от т.нар. премиум клас, в който влизат популярните и у нас BMW 3er, Audi A4 и Mercedes-Benz C-Klasse и именно два от тези три автомобила се провалят на новия фронтален краштест.
В резултат на удара със скорост от 60 км/ч C-Klasse на Mercedes-Benz се усуква така, че педалът на спирачката премазва десния крак на водача. Лошите резултати на Audi A4 пък са свързани с кормилната уредба. В резултат на удара тя се измества с 18 см встрани, което води до разминаване на главата на водача с фронталния еърбег на волана.
По мнението на специалистите от IIHS тези тестове са в пъти по-реални от досегашната методика, а организацията е първата, която се осмелява да ги приложи. 12 автомобила взимат участие в този първи различен краштест, като най-добри показатели дават Acura TL и Volvo S60.
След тях като задоволителни се оценяват BMW 3er и Lincoln MKZ. Най-лоша оценка за съжаление получават Mercedes-Benz C-Klasse, Audi A4 и двата модела на Lexus IS и ES.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
12:54 15.08.2012
2 Той
12:54 15.08.2012
3 PaPaRa
Коментиран от #7
12:55 15.08.2012
4 ххх
Най-вероятно тестовете на NCAP са издържани с 5 звезди, обаче в действителност при катастрофа си е Божа работа
12:59 15.08.2012
5 Калина Лазарова
13:21 15.08.2012
6 Д.
Това с волана не е директно управление с червячни предаване а сложна система от сензори и компютър който отчита колко градуса е завъртян волана и да дава електрически импулси към хидро или електро мотора на кормилната кутия. Същия удар с Хонда Сивик от 93та със 71 километра в час рани, но не уби водача и пасажера. Не си измислям
13:22 15.08.2012
7 Speeder
До коментар #3 от "PaPaRa":
Само БМВ и Хонда :)13:24 15.08.2012
8 PlimP
ъъъъъъъъ "Лошите резултати на Audi A4 пък са свързани с кормилната уредба. В резултат на удара тя се измества с 18 см встрани, което води до разминаване на главата на водача с фронталния еърбег на волана."
кофти тръпка, виждал съм на доста модлеи и марки да се получавата така, само че със завесите :(
5, човекът си казва, че за линкълна, на водача главата дори не докосва дъзглавницата, даже и част от клипа е за него :)
13:48 15.08.2012
9 GGG
Коментиран от #12, #13, #19
13:49 15.08.2012
10 PlimP
Коментиран от #32
13:53 15.08.2012
11 Гостенина
13:58 15.08.2012
12 Митко
До коментар #9 от "GGG":
Предполагам имали са предвид, че повечето удъри не са челни, а само 25% от предницата се удря,тоест при изпреварване,навлизане в насрещно платно и т.н. И хората си го изчисляват,затова има инженери,на които се плаща. А не разбирачи като тебе.14:49 15.08.2012
13 Qwerty
До коментар #9 от "GGG":
Aве GGG много си зле мойто момче(момиче)четеш и нищо не разбираш... Как да няма американски коли в ш...ния тест... Lincoln MKZ случайно да не е китайска a ?15:12 15.08.2012
14 минко мимков
15:20 15.08.2012
15 гаврош
Коментиран от #29
15:21 15.08.2012
16 Niko
15:26 15.08.2012
17 кондофри иванов
16:33 15.08.2012
18 чочо
волво-то е истината
16:34 15.08.2012
19 Ivo
До коментар #9 от "GGG":
Хубаво е да мислиш преди да отхвърляш, въобще не е простотия теста. Този удар е изключително коварен, защото изпуска основната греда която поема удари при теста с 40% покритие. Окачването и калника не указват почти никакво съпротивление и цялата сила се стоварва направо в предната греда – т.е няма енергопоемаща зона. Не са една и две катастрофите в реалността точно по този начин. А 25% са го изчислили както европейската EuroNCAP е изчислила 40%. Подобни тестове ще накарат производителите да усилят колите и в тази зона, което е само в интерес на потребителя. Добронамерен съвет - научи коя марка към с каква национална принадлежност е преди да коментираш, че няма американска! Последното и до №5 Калина Лазарова.17:00 15.08.2012
20 shelby
17:40 15.08.2012
21 Клаус
18:04 15.08.2012
22 aha
18:23 15.08.2012
23 дидо
Не , че това е извинение, но проблема според мен е в различните изисквания на EuroNCAP и тази американската организация ! Европейските производители гонят покриване изискванията на Европейската организация.....разбираемо, но трябва да се работи и по тази теза ...определено !
20:49 15.08.2012
24 ssteiss
20:57 15.08.2012
25 kkk
Коментиран от #26
21:08 15.08.2012
26 ВИП АМГ
До коментар #25 от "kkk":
pak si prekalil s alkohola21:33 15.08.2012
27 kkk
Коментиран от #28
22:34 15.08.2012
28 ВИП АМГ
До коментар #27 от "kkk":
vidimo prekaliavash s alkohola23:06 15.08.2012
29 ВИП АМГ
До коментар #15 от "гаврош":
abe o da paazi gospod che inache losho.ne volvo ako shte i s klasa da e ako si niamash dni si adio.23:27 15.08.2012
30 С.
Същия удар с Хонда Сивик от 93та със 71 километра в час рани, но не уби водача и пасажера. Не си измислям
23:27 15.08.2012
31 Eistee
00:32 16.08.2012
32 Даниел Дацов
До коментар #10 от "PlimP":
Колкото по-малко се мачка колата отвън ( тоест поема по-малко енергия от удара) ,толкова повече се мачка Човека вътре ( поема по-голяма енергия,сила от удара).Коментиран от #37
01:19 16.08.2012
33 Мислещ
01:45 16.08.2012
34 Стоян
05:01 16.08.2012
35 Смешника
08:16 16.08.2012
36 Volvo FEN
09:54 16.08.2012
37 PlimP
До коментар #32 от "Даниел Дацов":
32, тънеш в блажено невидение :D, замисълът е да се смачка предницата, клетката с пасажерите трябва да е макс. здрава, щото по твоята логика москвето и ладето са най-сигурните коли, щото се смачкват на цяло :D и тва не са Хамерикански глупости, просто са вдигнали летвата, като са намалили площта с която се поема удара, но на никому да не се налага10:04 16.08.2012
38 До #35
10:04 16.08.2012
39 Реалност
Също така няма как да се направи напълно сигурна кола. Даже накрая на предаването питаха един от интервюираните коя кола е най-сигурна и той се засмя и каза, че ако можеше да се направи кола с броня дебела поне 3 метра може би тя би била най-сигурната.. логично, ако една кола има дълга предница, която да може да се гъне максимално при удър, вероятно тя ще е най-сигурната.. но има и друго масата на колата също е от съществено значение.. колкото по тежка е една кола толкова по сигурна ще е .
10:12 16.08.2012
40 Безпристрастен
10:27 16.08.2012
41 Притеснен
Коментиран от #44
10:38 16.08.2012
42 Димитър Димитров
10:45 16.08.2012
43 GGG
Коментиран от #45
11:07 16.08.2012
44 процента
До коментар #41 от "Притеснен":
Не се притеснявай, а чети по внимателно! При EuroNCAP теста е с 40%, а този при IIHS е с 25% от челната повърхност, затова в първия минават, а в този не.13:43 16.08.2012
45 реален тест
До коментар #43 от "GGG":
Ти защо реши, че такива удари стават само кола в кола. Да, дървото, бетонни стени и др. подобни непомръдват. Ето ти и примери в реалността за точно такива удари като при теста:http://infomreja.bg/news.php?id=5966
http://smolyanpress.net/?p=22333
Повече от ясно е, че на който не му харесва нещо в теста е засегнат, защото е фен на някои от зле представилите се марки!
13:55 16.08.2012