1 Октомври, 2012 16:30 2 663 0

Новооткрита комета на път да се превърне в атрактивно астрономическо събитие

• комета-
  • c/2012 s1 (ison)-
  • астрономическо-
  • събитие-
  • ярка-
  • светлина

Наскоро открита комета е на път да се превърне в най-атрактивното за професионалисти и любители астрономическо събитие на 2013г, а може би и на века. Това съобщиха за Факти. бг от Сдружение  "Звездно общество".

Кометата C/2012 S1 (ISON) е открита на 21 септември 2012 от Виталий Невски (Vitali Nevski) от Беларус и Артьом Новичонок (Artyom Novichonok) от Русия. В последствие обекта е бил открит и на по-стари изображения, а също подтвърден и от други екипи. Интересно е, че според изчислената орбита, новата кометата идва директно от облака на Оорт.  Област отвъд орбита на Плутон, концентрираща много на брой малки тела, които са изградени предимно от лед, замръзнали газове и прах. С приближаването си до Слънцето тези съставки започват да се изпаряват и да се отделят в пространстовото образувайки красива опашка. C/2012 S1 (ISON) има голям потенциал да стане изключително ярка.

Очакванията на учените са кометата да бъде видима с просто око в интервала ноември 2013 – януари 2014, като във северното полу-кълбо ще е удобна за наблюдения от средата до към края на декември 2013. Според някой оптимистични очаквания има вероятност тя да стане толкова ярка, че да може да се вижда и през деня (с помощта на бинокъл).

Възможно е C/2012 S1 (ISON) да ни поднесе и доста изненади. На 1-ви октомври тя ще премине изключително близо (за космическите мащаби) до Марс, приблизително 10 000 000км, което може би ще промени нейната орбита. Изчисленията в момента показват, че тя ще е най-близо до Слънцето на 28-ми ноември 2013 (1 800 000км), а до Земята на 26-ти декември 2013 (60 000 000км). Със сигурност небето ще представи на всички вълнуващи се от небесните красоти забележителен спектакъл за Коледните празници на 2013.

Информацията е събрана от източници в интернет от членове на „Сдружение Звездно Общество“ (www.stellarsociety.org)