24 Октомври, 2012 12:01 26 495 43

Нов вид роторен двигател

  • liquidpisto-
  • роторен двигател-
  • ванкел

 

Двигателят с вътрешно горене е вече на 150 години и с течение на времето концепция му се подобрява все повече и повече. Към базовия мотор непрекъснато се прикачват нови въздушни филтри, турбокомпресори, механични нагнетатели, катализатори и какво ли още не. С други думи еволюцията продължава.
 
Прогресът при двигателите е очевиден, но според мнозина е недостатъчен. Сега на хоризонта се появи едно ново творение, дело на компанията LiquidPiston. Това е роторният двигател Х2, който според специалистите има потенциал да се наложи сред добре разработените вече стандартни агрегати.
 
Най-общо казано продуктът на LiquidPiston представлява интересна симбиоза от Ванкелов мотор и стандартни бензинови и дизелови агрегати. Всичко това е разположено в уникална компактна и изключително функционална обвивка. 
 
Иновационният агрегат разполага с мощност 40 к.с., но не се нуждае от охлаждане и заглушаване. С други думи не са необходими радиатори и дори генерация. Според LiquidPiston неговата термодинамична ефективност е 75%. Агрегатът ще е напълно готов през 2013-а.
 
Ако това наистина е така, новият двигател ще предизвика фурор, защото в момента най-съвременните и високотехнологични мотори се стремят да достигнат термодинамична ефективност 50%. В момента двигателят Х2 преминава последни изпитания, а от LiquidPiston не съобщават повече подробности.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 The Best

    4 2 Отговор
    Истината е във Ванкела ... не случайно уважавам толкова Мазда.

    Коментиран от #18

  • 2 The Best

    3 0 Отговор
    Това ще е идеално за хибридите които се задвижват само от електродвигатели.
  • 3 Ponton

    1 3 Отговор
    Wankel for the win !
  • 4 Петров Петров

    3 0 Отговор
    Стига бе, 75% КПД от ДВГ? Тия заслужават Нобелова награда, това е наистина уникално постижение!
  • 5 тщбр

    2 0 Отговор
    лудницата и че арчи малко , и ще бега сигурно ;Д
  • 6 ддд

    3 0 Отговор
    Има още други разработки,но нито една не е стигнала до масово интегриране в колите. Важно е каква консумация ще има под товар,понеже със сигурност няма да има въртящ момент на конвенционален двигател.Може след монтаж на един тон купе да се окаже,че е по-зле от досегашните.Докато не се тества от независими инспектори няма нищо сигурно в това,което пишат и представят за сензация.

    Коментиран от #7

  • 7 The Best

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "ддд":

    @6 Едва ли ще се използва за задвижване, все пак е 40 к.с. По скоро за удължаване на пробега при хибридите.
  • 8 Стар Българин

    2 0 Отговор
    Стискам ръцете на маниаците!
  • 9 Не разбиращия

    2 0 Отговор
    ддд, едва ли ще се интегрира в купе от 1 тон ! То голямата маса на автомобила идва от тежеста на двигателя, и всичките му джунджорий като генерация, радиатори и всякакви такива глупости ! Този нов роторен двигател значително ще намали масата на автомобила и ако се интегрира някаде, то ще е в по - новите такива ! А те както знаем с напредването и усъвършенстването на автомобилостроенето, се изработват по - леки купета, по - леки елементи, използва се доста често фибростъкло, карбон, алуминий и такива ти му работи ! + това 40 к.с. не са толкова малко ако двигателя е напълно ефективен, тъй като аз бях горд собственик на Рено Туйнго което бе с скромните 52 к.с. и успяваше за мое удивление да превърти гуми с 3 души качени вътре ! :) така че нека пожелаем късмет на пичовете и дано ни отведат в новия век с този двигател :)
  • 10 лимонад

    2 0 Отговор
    на 4те колела по един такъв - и сме в играта.

    Коментиран от #19

  • 11 ВИП АМГ

    1 8 Отговор
    tova ne e za vass be a za nas bogatite i iziskani gospoda s packi ot evro i paundi na vas vi preporacvam legendarnia yaponski motor VVTi s razhod na MASLO 1L. na 100km ha ha ha ste ostanete dovolnii

    Коментиран от #14, #20

  • 12 бай Онзи

    1 2 Отговор
    Пред Винкела всички са равни.
  • 13 bul

    1 0 Отговор
    къде е клипа в ютуб да го видим това как работи.
  • 14 Адолф Хитлер

    2 2 Отговор

    До коментар #11 от "ВИП АМГ":

    Абе ВИП що не вземеш да се гръмнеш.Аман от измислени богаташи като теб. А иначе е абсолютно неправилно твърдението,че ДВГ се подобрява.От 100 г откакто е създаден си върви с недостатъците от загубата на енергия при възвратно постъпателното движение на частите в него и нищо не може да се направи .Абсолютна отживелица е буталния мотор и само го кичат с ш...на електроника за радост на собствениците му а ефект почти никакъв.Хайде дано новия ротор е по добър от стария.А всъщност бъдещето е в електромобила та в този конспект да наливаш пари за иновации на роторни двигатели при положение,че петрола свършва си е лудост.
  • 15 менгеле

    2 0 Отговор
    да бе, утре ще свърши петрола
    може само да се притесняваш, че няма да имаш многообразие от пластмаси
    биогоривата ще навлязат още по ефективно
  • 16 crazy

    2 0 Отговор
    Тоя ВИП е някакъв 12-годишен дето не може да напише смислен коментар даже, а като виждаме всички колко разбира от ДВГ и коли направоо... :D
  • 17 Emio

    0 0 Отговор
    http://web.mit.edu/shkolnik/www/asmepaper/LP_ICEF.pdf

    September 11, 2005
  • 18 камино

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "The Best":

    май никога не си карал автомобил с ванкелов двигател???
  • 19 Ботев Пд

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "лимонад":

    хаха - точно! :)
  • 20 dmvbp

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "ВИП АМГ":

    До коментар #11 от " ВИП АМГ":

    ti kvo karash che tolkova se prashkash nqkoq kelqwa nemska tenekiq suzdadena s mnogo pari,resurs i malko misul ti neshto mai podcenqwash qponcite razbirach s mnogo izmisleni pari i malko mozak haha
  • 21 hienata

    3 0 Отговор
    До коментар #4 от " Петров Петров":

    Пешо, ти сигурен ли си че, "термодинамична ефективност 75%"
    и "75% КПД" са едно и също, аз щото не съм. До колкото ми е известно КПД на ДВГ е най-висок при дизелите и не надвишава 30%, ако бъркам поправете ме (ама не бъркам май)

    Коментиран от #22

  • 22 biz_boy

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "hienata":

    Дизеловите двигатели са най-ефективни за сега и то корабните дизели достигат КПД 45-50%. При автомобилните 40-44 % макс, но е важно да се отбележи, че КПД не е константа за един двигател, а зависи от ржима на работа, обороти и т н т.
  • 23 VIP AMG

    0 1 Отговор
    pak kazvam tova nee za vas beeee tova e za hora kato men s palen djob s kredit cart i neogranicen limit ste si sloja 4 takiva dvigatela na 4te gumi a vie sabiraite stotinki za bani4ki r dano ostane pa niakoi litar gas hahahha
  • 24 Japoneze

    0 0 Отговор
    Термодинамично-да(на книга),но на практика със всички загуби-едва ли ще е толкова,пак нещо реклама май-докато го внедрят всички коли ще са на ток вече!
  • 25 T51R

    1 0 Отговор
    VIP AMG- А ти кой беше извинявай!? Готино е да се хвалиш с КРЕДИТНИ КАРТИ (Пари които не са твои) да знаеш! Възхищавам ти се!
  • 26 VIP AMG

    0 1 Отговор
    T51R adi dav4i si bani4kata i ne se butai pri S-klasata kreditna karta bez limit ste vidi6 samo prez kriv makaron ili ako ti ja pokaza v jabkata si darja tolkova mangizi za denja kolkoto ti za godina hiama da izkarash

    Коментиран от #29, #36

  • 27 абв

    1 0 Отговор
    Абе какви са тея страшните комплекси тук - поне пишете на кирилица
  • 28 ПАБЛО

    0 0 Отговор
    Някой може ли да ми обясни защо думата"генерация"се използва в смисъл изпускателна(ауспухова)система? Откъде идва този смисъл?
  • 29 dmvbp

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "VIP AMG":

    До коментар #11 от " ВИП АМГ":

    ti da ne si mi vijdal bankovata smetka ili mi sledish oborota na firmata che da znaesh kolko vadia na godina vijdal si ti kreditna karta bez limit samo po filmite purvo napravi tova koeto horata s takava karta sa napravili za da go postignat i sledtova da vidim shte se hvalish li smeshen
  • 30 Реалист

    1 0 Отговор
    До Резон Медиа

    Не е ли време да спрете спамарите ?????
    Просто развалят мнението на потребителите за сайта ви.

    И малкия "богаташ" да знае, че в Интернет не е анонимен!
    IP = доставчик = краен потребител/ползвател /

    Ако коментарите са само за регистрирани потребителите влагат повече смисъл, защото Вече знаят, че не са анонимни :)))))))



  • 31 Киро Киров

    0 0 Отговор
    Само едно малко пояснение,че типа роторен двигател на LPI е известен поне от 7 години!! поне аз от толкова време знам за този ти ДВГ тъй като се интересувам от ротационните двигатели които са на пазара повече от 30 години

    Коментиран от #33

  • 32 анастас анастасов

    0 0 Отговор
    тоя вип амг .моля ви махнете го тоя дразнител вече!аз лично много се дразня от такива малоумщини-маи това е мисията на този и дошо да дразнят нормалните хора в сайта!
  • 33 dmvbp

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Киро Киров":

    До коментар #31 Марио Начев

    Vijdam che se interesuvash ako moje malko info che nesum v chas kolko hilqdi km e jivota na vankeloviq dvigatel i kakvo tolkova mu se chupi taka kato go gledam ne e ot nai slojnite no vsepak nesum otvarql takuv dosega a sum reshil da si vzema RX8 do kolko sum chuval imat probeg okolo 150 000 km

    Коментиран от #37

  • 34 Виолет Ризов

    0 0 Отговор
    Аз само да питам кой е този дето писа статията? Правиш ли разлика между КПД и "термодинамична ефективност"??? Двигателя с вътрешно горене не е подобряван като конструкция господ знае от кога, но все пак това се твърди в статията! А да и поне да беше обяснено къде е разликата с ванкеловия мотор За пореден път ще попитам кога ще ме вземате на работа

    Коментиран от #39

  • 35 диан

    1 0 Отговор
    ХОНДА са произвеждали такива през 80
    и на коли и на мотоциклети
    но са спрели защото не се развялят
    и не са ефективни
    трябва да се продават нови коли все пак
  • 36 Янко

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "VIP AMG":

    ВИПчо Хайде яж си баничката и марш в леглото ,че утре трябва да ставаш рано за завода.
  • 37 Киро Киров

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "dmvbp":

    който ти го е казал това за 150 000 са глупости, това ставаше въпрос за старите ротационни двигатели(на 150к са ревизирали,сиреч го отварят и го оглеждат и дали му има нещо и налага ли се ремонт), малко след като дебютира на пазара от представителствата на Мазда обявиха,че гаранцията на Рх8 ще е без ограничение на пробега за 3г. а аз лично съм виждал една Рх8 6 портовия мотор който беше на малко над 300 000 мили и работеше като часовник а по двигателя са били сменяни консумативи и не е отварян,но както всяка кола втора ръка зависи на какво ще попаднеш,ако е добре поддържана не трябва да имаш ядове, но да знаеш,че за роторните ДВГ си има друго масло защото малко количество от него се инжектира във епитрохоидния цилиндър във който обикаля ротора за да се намали триенето
  • 38 Смешника

    0 0 Отговор
    Отделя се топлина!
  • 39 Киро Киров

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Виолет Ризов":

    Ето тук има диаграма на ванкела и такава на "новия" роторен двигател х2 http://www.hybridcars.com/news/efficient-%E2%80%98liquidpiston%E2%80%99-engine-looks-outdo-diesels-and-other-ic-engines-54729.html
  • 40 Bat misho

    0 0 Отговор
    не махайте вип амг моля ви се ....секи път ме заболява корема да се смея ...имаме нужда от шут в тея нервни дни. Има ли пари или няма няма значение. Даже ако няма още по евала му прая че са му останали сили да се смее и да расмива и нас. Давай АМГ тури и един 5 ти роторен на тавана ....
  • 41 Bat misho

    0 0 Отговор
    ПС. Предпочитам да чета коментарите на АМГ вместо че някъф бастун дал 800 000 за девствена грозотия като деца умират от глад в БГ. ако АМГ го плюем оня тряя да идем да го набучим на кол
  • 42 ВИП АМГ

    1 0 Отговор
    Еми така кажи, бе бай Мишо!
    Тука не могат да си позволят моя стандарт на живот - с руси мадами и кеш по джобовете. Байганьовщината не може да се изкорени. На мен не ми пука обаче, аз карам АМГ-то и се кефя на живота. Харча си кинтите и ми е добре.
  • 43 Джорето

    0 0 Отговор
    Бре Диане,развалят се и още как.Бързо се износват ръбовете на ротора и камерата.И не на Хонда,на Мазда е патент двигателя...