Двигателят с вътрешно горене е вече на 150 години и с течение на времето концепция му се подобрява все повече и повече. Към базовия мотор непрекъснато се прикачват нови въздушни филтри, турбокомпресори, механични нагнетатели, катализатори и какво ли още не. С други думи еволюцията продължава.
Прогресът при двигателите е очевиден, но според мнозина е недостатъчен. Сега на хоризонта се появи едно ново творение, дело на компанията LiquidPiston. Това е роторният двигател Х2, който според специалистите има потенциал да се наложи сред добре разработените вече стандартни агрегати.
Най-общо казано продуктът на LiquidPiston представлява интересна симбиоза от Ванкелов мотор и стандартни бензинови и дизелови агрегати. Всичко това е разположено в уникална компактна и изключително функционална обвивка.
Иновационният агрегат разполага с мощност 40 к.с., но не се нуждае от охлаждане и заглушаване. С други думи не са необходими радиатори и дори генерация. Според LiquidPiston неговата термодинамична ефективност е 75%. Агрегатът ще е напълно готов през 2013-а.
Ако това наистина е така, новият двигател ще предизвика фурор, защото в момента най-съвременните и високотехнологични мотори се стремят да достигнат термодинамична ефективност 50%. В момента двигателят Х2 преминава последни изпитания, а от LiquidPiston не съобщават повече подробности.
Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 The Best
Коментиран от #18
13:00 24.10.2012
2 The Best
13:02 24.10.2012
3 Ponton
14:14 24.10.2012
4 Петров Петров
14:17 24.10.2012
5 тщбр
14:48 24.10.2012
6 ддд
Коментиран от #7
14:48 24.10.2012
7 The Best
До коментар #6 от "ддд":
@6 Едва ли ще се използва за задвижване, все пак е 40 к.с. По скоро за удължаване на пробега при хибридите.14:57 24.10.2012
8 Стар Българин
15:08 24.10.2012
9 Не разбиращия
15:29 24.10.2012
10 лимонад
Коментиран от #19
15:45 24.10.2012
11 ВИП АМГ
Коментиран от #14, #20
16:19 24.10.2012
12 бай Онзи
16:31 24.10.2012
13 bul
17:49 24.10.2012
14 Адолф Хитлер
До коментар #11 от "ВИП АМГ":
Абе ВИП що не вземеш да се гръмнеш.Аман от измислени богаташи като теб. А иначе е абсолютно неправилно твърдението,че ДВГ се подобрява.От 100 г откакто е създаден си върви с недостатъците от загубата на енергия при възвратно постъпателното движение на частите в него и нищо не може да се направи .Абсолютна отживелица е буталния мотор и само го кичат с ш...на електроника за радост на собствениците му а ефект почти никакъв.Хайде дано новия ротор е по добър от стария.А всъщност бъдещето е в електромобила та в този конспект да наливаш пари за иновации на роторни двигатели при положение,че петрола свършва си е лудост.18:28 24.10.2012
15 менгеле
може само да се притесняваш, че няма да имаш многообразие от пластмаси
биогоривата ще навлязат още по ефективно
18:38 24.10.2012
16 crazy
19:17 24.10.2012
17 Emio
September 11, 2005
19:58 24.10.2012
18 камино
До коментар #1 от "The Best":
май никога не си карал автомобил с ванкелов двигател???20:15 24.10.2012
19 Ботев Пд
До коментар #10 от "лимонад":
хаха - точно! :)20:18 24.10.2012
20 dmvbp
До коментар #11 от "ВИП АМГ":
До коментар #11 от " ВИП АМГ":ti kvo karash che tolkova se prashkash nqkoq kelqwa nemska tenekiq suzdadena s mnogo pari,resurs i malko misul ti neshto mai podcenqwash qponcite razbirach s mnogo izmisleni pari i malko mozak haha
20:38 24.10.2012
21 hienata
Пешо, ти сигурен ли си че, "термодинамична ефективност 75%"
и "75% КПД" са едно и също, аз щото не съм. До колкото ми е известно КПД на ДВГ е най-висок при дизелите и не надвишава 30%, ако бъркам поправете ме (ама не бъркам май)
Коментиран от #22
20:44 24.10.2012
22 biz_boy
До коментар #21 от "hienata":
Дизеловите двигатели са най-ефективни за сега и то корабните дизели достигат КПД 45-50%. При автомобилните 40-44 % макс, но е важно да се отбележи, че КПД не е константа за един двигател, а зависи от ржима на работа, обороти и т н т.20:59 24.10.2012
23 VIP AMG
21:50 24.10.2012
24 Japoneze
22:09 24.10.2012
25 T51R
22:19 24.10.2012
26 VIP AMG
Коментиран от #29, #36
22:32 24.10.2012
27 абв
22:36 24.10.2012
28 ПАБЛО
22:46 24.10.2012
29 dmvbp
До коментар #26 от "VIP AMG":
До коментар #11 от " ВИП АМГ":ti da ne si mi vijdal bankovata smetka ili mi sledish oborota na firmata che da znaesh kolko vadia na godina vijdal si ti kreditna karta bez limit samo po filmite purvo napravi tova koeto horata s takava karta sa napravili za da go postignat i sledtova da vidim shte se hvalish li smeshen
22:53 24.10.2012
30 Реалист
Не е ли време да спрете спамарите ?????
Просто развалят мнението на потребителите за сайта ви.
И малкия "богаташ" да знае, че в Интернет не е анонимен!
IP = доставчик = краен потребител/ползвател /
Ако коментарите са само за регистрирани потребителите влагат повече смисъл, защото Вече знаят, че не са анонимни :)))))))
23:50 24.10.2012
31 Киро Киров
Коментиран от #33
04:13 25.10.2012
32 анастас анастасов
06:43 25.10.2012
33 dmvbp
До коментар #31 от "Киро Киров":
До коментар #31 Марио НачевVijdam che se interesuvash ako moje malko info che nesum v chas kolko hilqdi km e jivota na vankeloviq dvigatel i kakvo tolkova mu se chupi taka kato go gledam ne e ot nai slojnite no vsepak nesum otvarql takuv dosega a sum reshil da si vzema RX8 do kolko sum chuval imat probeg okolo 150 000 km
Коментиран от #37
08:08 25.10.2012
34 Виолет Ризов
Коментиран от #39
08:17 25.10.2012
35 диан
и на коли и на мотоциклети
но са спрели защото не се развялят
и не са ефективни
трябва да се продават нови коли все пак
08:34 25.10.2012
36 Янко
До коментар #26 от "VIP AMG":
ВИПчо Хайде яж си баничката и марш в леглото ,че утре трябва да ставаш рано за завода.09:05 25.10.2012
37 Киро Киров
До коментар #33 от "dmvbp":
който ти го е казал това за 150 000 са глупости, това ставаше въпрос за старите ротационни двигатели(на 150к са ревизирали,сиреч го отварят и го оглеждат и дали му има нещо и налага ли се ремонт), малко след като дебютира на пазара от представителствата на Мазда обявиха,че гаранцията на Рх8 ще е без ограничение на пробега за 3г. а аз лично съм виждал една Рх8 6 портовия мотор който беше на малко над 300 000 мили и работеше като часовник а по двигателя са били сменяни консумативи и не е отварян,но както всяка кола втора ръка зависи на какво ще попаднеш,ако е добре поддържана не трябва да имаш ядове, но да знаеш,че за роторните ДВГ си има друго масло защото малко количество от него се инжектира във епитрохоидния цилиндър във който обикаля ротора за да се намали триенето09:10 25.10.2012
38 Смешника
09:16 25.10.2012
39 Киро Киров
До коментар #34 от "Виолет Ризов":
Ето тук има диаграма на ванкела и такава на "новия" роторен двигател х2 http://www.hybridcars.com/news/efficient-%E2%80%98liquidpiston%E2%80%99-engine-looks-outdo-diesels-and-other-ic-engines-54729.html09:52 25.10.2012
40 Bat misho
22:10 25.10.2012
41 Bat misho
22:17 25.10.2012
42 ВИП АМГ
Тука не могат да си позволят моя стандарт на живот - с руси мадами и кеш по джобовете. Байганьовщината не може да се изкорени. На мен не ми пука обаче, аз карам АМГ-то и се кефя на живота. Харча си кинтите и ми е добре.
18:44 26.10.2012
43 Джорето
10:23 29.10.2012