Last news in Fakti

22 Декември, 2012 17:08 15 984 23

Българин изобрети първия в света нискотемпературен двигател

  • изобрети-
  • първия в света-
  • нискотемпературен двигател-
  • никола цеков
Българин изобрети първия в света нискотемпературен двигател - 1
Снимка: БНТ

Първият в света нискотемпературен двигател, който ще промени живота на човека, изобрети инженер от Видин, съобщи БНТ. Устройството може да ползва всякакви топлоизточници, включително и 12-градусова подпочвена вода.

Според Никола Цеков, това може да е началото на нова индустриална революция в света. С принципно новия двигател ще се оползотворява огромно количество енергия, която сега се губи, а природата ще бъде съхранена. Изобретението вече има български патент и очаква да получи и световен.

"Отлага се краят на света" - казва инженер Никола Цеков, защото новият нискотемпературен двигател ще сложи край на безмилостната експлоатация на полезните изкопаеми и ще съхрани Земята като дом на човечеството. Използвайки принципът на разширяване на газа фреон при загряване, двигателят превръща топлоенергията в механична или електрическа.

Инж. Никола Цеков, изобретател на нискотемпературен двигател: - Примерно ТЕЦ-овете, които произвеждат енергия те стигат до коефициент на полезно действие 15-20 % максимално. А другата топлина се изхвърля в околната среда. С нашето устройство тази топлина вече може допълнително
да бъде използвана за допълнителни количества енергия... Даже може да се
използва за транспорт - тогава няма да има бензин, нафта, ще се движи само с топла вода, със слънчеви лъчи, с дървесни отпадъци.

Революционното в случая е нискотемпературният топлоизточник - казва Цеков, защото до момента всички технологии са високотемпературни. Двигателите с вътрешно горене, например, използват температура от над 500 градуса. Това изобретение е отнело близо 40 години от живота на инж. Цеков.

Инж. Никола Цеков, изобретател: - Попаднах на една информация за газовете в Балшая химическа енциклопедия, тогава ровех в нея за други въпроси, но случайно попаднах на тия неща. И оттогава съответно мисля върху него. Досeга сме направили 15 такива двигатели...

След 7 години практически опити да сработи принципът, резултатът е налице. Никола Цеков вече работи със своя колега Ради Лишков по промишен модел на двигателя, който очакват да бъде готов до 2 месеца.
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гого

    1 0 Отговор
    Добре ама доколкото си спомням в ранна демокрация един Български инженер беше разработил ДВГ с вода .И пове4е не се говори за това .И няма как да стане .Арабите какво ще правят нефта?Дано не съм прав но няма да го пуснат в действие..
  • 2 Аа де!

    1 0 Отговор
    А бакалъм!
    Да го пазят от Ал Кайда ...
    И от посланика на шистовия газ ...
    И от ...
  • 3 уйчо

    0 1 Отговор
    Оня инж. от ранната демокрация беше циркаджия и мошенник. Това дето го палеше беше вада с добавена "вълшебна магическа патентована добавка.." и водата се палеше за 2-3 сек. но двигател не беше направен. Тариката слагаше във водата етер, МТБЕ, ЕТБЕ и дли други лесно летливи и запалими фракции и искаше 1 млн.$ за тайната! Ще го видим и този, да не излезе кето горящата вода на Тренчев-подкрепаджията?

    Коментиран от #9

  • 4 Браво

    1 0 Отговор
    Вместо да наливаме милиарди в АЕЦ , ето къде да налеем милиони -да се направи изследователски център , да се започне производство и внедряване на изобретението и това ще донесе милиарди !!!
  • 5 кик

    1 0 Отговор
    сега ще о намерят самоубит или ще му подшвърлят некое маци и ще бъде обвинен в изнасилване......
  • 6 ТРОШАЧА

    1 0 Отговор
    БРАВО НА ЧОВЕКА И УСПЕХ !!! СЕГА ДА ОТВОРИ ЕДНА ФАБРИКА И ДА ЗАПОЧНЕ МАСОВО ПРОИЗВОДСТВО . ЗА КРАТЪК ПЕРИОД ОТ ВРЕМЕ БГ ЩЕ ИЗЛЕЗЕ ОТ КРИЗАТА . А ЗАЩО ДА НЕ СТАНЕ И СВЕТОВЕН ЛИДЕР В СТРОЕНЕТО НА ТАКЪВ ТИП ДВИГАТЕЛИ . СТИСКАМ МУ ПАЛЦИ И ДАНО СКОРО ДА ВИДИМЕ ТОВА ИЗОБРЕТЕНИЕ ПО УЛИЦИТЕ НИ !!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 7 Явор Кръстев

    1 0 Отговор
    Дано не пострада човекът!!!
    Начинът е да постне абсолютно всичко в нета и така ще обезсмисли пострадването. Ама така ли се харизват 40г работа?
  • 8 Бачо Кольо

    0 1 Отговор
    Не бързайте да се радвате- забелязал съм,че всички сензации скоро стават като в онзи виц за компютрите и компотите!
  • 9 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "уйчо":

    Личи си от коментара ти че си доста прост. Прочети малко инфо за Брауновия газ и тогава дрънкай
  • 10 БГ

    1 0 Отговор
    Жалко за човека. Ако не публикува изобретението няма начин да не го самоубият. Поне досега винаги се е случвало така. Хората трябва да бъдат контролирани, не да има се дават технологии, които ги правят независими.
  • 11 ceco

    1 0 Отговор
    sturling go e izmislil predi 200 godini
  • 12 wikipedia :)

    0 1 Отговор
    Парна машина, изпускаща пара в атмосферата, би имала практически КПД от 1 до 8 %, а машина с кондензатор и разширена проточна част може да постигне КПД до 25 % и даже повече. Топлоелектрическа централа с прегряване на парата и регенеративно подгряване на водата може да постигне КПД 30 — 42 %. При централи с комбиниран цикъл на пара и газ, в които енергията на горивото се използва отначало за завъртане на газова турбина, а след това за парна турбина, КПД може да достигне 50 — 60 %.
  • 13 Хмм

    0 1 Отговор
    Шо така нещо му нямам вяра.
  • 14 Илиев

    1 0 Отговор
    С труд и пот, можеш да превърнеш един лев в два... а с акъл, в колкото си пожелаеш!!!
  • 15 НАНЕ

    1 0 Отговор
    Бог да го благослови човека и цяла България!
  • 16 Двигатели

    0 0 Отговор
    Теоретично има десетки начини за направа на двигатели работещи по различни принципи. Обаче, за практическа реализация се броят на пръстите на една ръка. КПД, тежестта, обема, опасните горивни съставки и тяхното съхраняване са в основата, за да не се правят масово такива машини. Отдавна в науката и техниката един човек не може да постигне нищо, ако работи самостоятелно без екип и без скъпо оборудвана лаборатория.
  • 17 МАЯ

    1 0 Отговор
    Поздрави, на Българина ,здраве, и нови успехи, весело посрещане на празниците
  • 18 яко

    1 0 Отговор
    успех! ситите западняци нищо не могат, да изобретят. те само консумират. само гладният и търсещ ум ражда.
  • 19 Румен Янев

    1 0 Отговор
  • 20 Невярващ

    0 0 Отговор
    Интересно защо има публикации, че и видео за такъв двигател, от преди няколко години.
    Stirling Low Temperature Engine
    http://www.youtube.com/watch?v=jfAg-1qg7eI
  • 21 Невярващ

    1 0 Отговор
    Упс.......грешката е моя, след 10 секундно търсене, попаднах на този патент от 1977 година
    http://www.google.bg/patents/US4041705?printsec=abstract&hl=bg&dq=low+temperature+engine#v=onepage&q=low%20temperature%20engine&f=false
  • 22 rraptor

    1 1 Отговор
    Поредния мошеник!
  • 23 зле

    0 0 Отговор
    Защо не прочетете статията и тогава да говорите за двигатели с ниска температура ?! Къде видяхте общо между разширяване на газа фреон и ползването на соларни панели или чаша с топло кафе ?! големи инженери сте всички