Last news in Fakti

4 Януари, 2013 11:04 38 075 70

21 000 лв. за "новия" Урал

  • урал-
  • ирбитски мотоциклетен завод-
  • имз-
  • патруль

В сравнение със съвременните мотоциклети продукцията на Ирбитския завод може да изглежда като пишеща машина редом до iPad, но това не й пречи да се харчи добре дори в Америка. По света продължава да има достатъчно ценители на класическата конструкция от времената на Втората световна война, готови да платят немалко пари за култов Урал с боксерен двигател, сред които е и холивудската звезда Брад Пит.

Ирбитският мотоциклетен завод представи обновения Патруль за моделната 2013-а, макар в случая да става дума по-скоро за освежаване, отколкото за действителни изменения. Двигателят на всъдеходния мотор с кош си остава вездесъщият 749-кубиков боксер с изобилие на въртящ момент (51 Нм), заченат на конструкторските маси на BMW в края на 30-те години на миналия век.



Срещу допълнително заплащане се предлага задвижване към колелото на коша, с което Урал-ът става практически неудържим в пресечена местност. Включването на режима 2WD става с добре познатия лостов механизъм.

Урал Патруль '2013 все пак се възползва и от някои достижения на съвременната цивилизация. Предната дискова спирачка се доставя от Brembo, а окачването от Sachs прави возията по-комфортна отвсякога.



Руският мотоциклет се предлага в цветови комбинации от синьо-бяло, оражнево-сребристо, гористо зелено и чисто бяло. Цената обаче надали ще се понрави на средностатистическия фен на ретро механиката. Базовият Патруль струва €10 390.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пешо

    2 1 Отговор
    Машина !!!
  • 2 Бързия

    2 1 Отговор
    Легенда !
  • 3 Легиона

    1 1 Отговор
    За Пенсионери е Изобретена е Мотора

    Коментиран от #4

  • 4 Бързия

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "Легиона":

    Не можах брато,да разбера какво искаш да кажеш ?!
  • 5 Аз

    1 11 Отговор
    Легенда за кое. Писна ми от тъпи комуняги и техните дечица с тъпите им коментари. Всички цял живот москвичи да карате и от време на време ИЖ и тоз кенеф.

    Коментиран от #22

  • 6 аяэ

    4 1 Отговор
    Ще надживее със сигурност всички модерни сега "бегачки" и "резачки" ! Невероятно, но факт : Има го и във версия 3х3 с чупещ кардан към предното колело.
  • 7 Ленин

    1 11 Отговор
    Руска купчина желязо.Добре че воюваха с Немците да да откраднат и прекопират мотори,двигатели и камиони.Че и стотици други неща.
  • 8 Иван Николов

    0 6 Отговор
    Защо трябва да надживява нещо и някого . Това просто е едно дърво което е недодялано и нищо хубаво няма в него. Може ли да бъде сравнено с някоя японска, италианска или немска машина.
  • 9 Иван Николов

    1 3 Отговор
    Ленин, много си прав освен некачествени копия нищо друго.
  • 10 Явор Кръстев

    1 1 Отговор
    Че то и една УАЗка струва толкова!!!
    Красив е мотора и е единствения серийно с кош но цената нещо не ми се връзва.

    Коментиран от #54

  • 11 emo

    2 2 Отговор
    Почти всичко от руската техника е копирана от някъде:
    Москвич-Опел олимпия;Волга-Студебакер-шампион;Иж-Дкв;Киевка(К125-ДКВ;Победа(по-късно Варшава)-американския джип "Уилис"Газ а-Форд ;Представителната"ЗИС"-Ласал;Урал-БМВ .;жигули(лада)-Фиат124;Вятка(моторолер)-Пиаджио-Веспа
  • 12 Пещо

    5 1 Отговор
    Прави впечатление, че нашата нация може да е горда с това, че никога не е копирала, но и никога не е създала своя легенда в областта на техниката.
    Ура!
    Даже и във времената на капитализма си останахме едни мрънкачи.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Стар Българин

    8 1 Отговор
    Само мърморите и плюйте.
  • 15 ЗЛАТКО злобарката

    5 2 Отговор
    ruskite motori kartqt
  • 16 ceci_

    2 2 Отговор
    Пълни глупости. Голяма част от "копираната" руска техника има съвсем ама съвсем легални корени
    1. Лицензионни производства (камионите АМО, Лада и т.н.)
    2. Заводи и технологии дошли от репарации заедно със заводите - опел, урал и т.н.

    Естествено има и неща които сигурно са творчески копирани но делът им е твърде надценен.
  • 17 Vladushko

    1 1 Отговор
    http://www.autoblog.com/2012/12/29/intrepid-motorcyclist-rides-ural-through-blizzard/
  • 18 КЪДЕ Е Станока

    1 1 Отговор
    за леката картечница на коша ?

    само това липсва ....и един солджър с рога на каската , препасал Шмайзера
  • 19 atanasdaskala

    1 6 Отговор
    za tezi pari 6tesi vzema bmw 95 godina sas sa6tij dvigatel kato na yrala i 6te mo sloja ko6 ot ij i 6te imam po-dobar motor s pove4e kone i po proxodim koito 6te mi gori dva -pati po-malko otkolkoto yrala a 6to se otnasj do dvoinoto predavane i tova si ima re6enie stiga da ima6 pove4ko fantazij no kakvoto i da stava tezi motori nemogat dase merjt s moj koito e s dvigatel na wv i kardano predavane i se dviji na nafta
  • 20 Бързия

    3 1 Отговор
    Легенда е мотора "УРАЛ" ! Ти не разбра ли ?Не се учудвам,сигурно си син на някой,много тъп фашист...
  • 21 ХХХ

    3 0 Отговор
    21 000 лв. базов ???? Аз ли нещо не разбирам, те ли нещо не са доизмислили ???? Какви са тези безумни цифри?

    А относно коментар # 12: не си прав! Навремето завод "Балкан" в гр. Ловеч е бил голяма сила. Това, че сега нямаме производство и всичко е закрито и приватизирано, е политически и ест. национален проблем. Но само си помисли - именно Япония и Китай са купили патента за мотокарите от нас, които са били изцяло българско творение. /и не само те/

    Коментиран от #26

  • 22 Бързия

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Аз":

    Долния коментар се отнася за тебе
  • 23 Оги

    2 1 Отговор
    АВО Спорт, произведено в руски завод 70 г. след оригинала. Как да не е класика.
  • 24 Русский

    0 0 Отговор
    Тагил РУЛИТ!!
  • 25 Симеон Тасев

    2 2 Отговор
    това е боза бмв са спецялисти в пройзводството на мотори с кошове русия само копира това което неможе да създаде от самосебе си
    бмв в тази област работат още от далечната 45 та година та и преди това всяко руско нещо е копие на западното
  • 26 Пещо

    2 2 Отговор

    До коментар #21 от "ХХХ":

    Японците са купували мотокарите заради електролитната мед в бобините. При предложение за прехвърляне на производството там, във вид на лиценз, отказват.
    Завод Балкан е голяма работа, също като ЗЗУ Пловдив, ама никой не ги знае днес и няма да възстановят производство. Дори и да подаряват такива мотори, българина е комплексар и търси БМВенце от 98 година.
  • 27 tasev

    2 3 Отговор
    и 5лева не бих дал за тоя боклук!!!!!!!

    Коментиран от #28

  • 28 ЗЛАТКО злобарката

    2 2 Отговор

    До коментар #27 от "tasev":

    ruskata technika nqma chupene i chastite sa 2 za lev4e
  • 29 мотоциклетник

    1 1 Отговор
    Хаха, по-скъп от нова кола?!
  • 30 LATEXCULT

    4 3 Отговор
    Това е екстремен боклук и двигателя му няма нищо общо в великите двигатели на БМВ. Както всички съветски мотори и този е открадната конструкция и нескопосано изпълнена. Това просто е е устройство за прахосване на бензин, което се чупи непрекъснато.
  • 31 ььь

    2 3 Отговор
    Това е една абсолютно малоумна машина, която не може да свърши никаква работа. Купуват я лигльовци с пари.
    За 21 000 има АТВ-та, които са като космически кораб до парен локомотив.

    Коментиран от #34

  • 32 $$$

    1 1 Отговор
    За бране на боровинки с тоя кош, ще върши чудесна работа!
  • 33 Генерала

    1 2 Отговор
    Руснаците смотани винаги са били слаби в усъвършенстването на МПС. За една камара години абсолютно нищо не направиха в подобрения от всякакъв характер. Благодарение на това те загубиха големите пазари които имаха и още е видно че няма как да го възвърнат с боклуците които произвеждат. Ако беше това в Япония просто мога да гадая каква супер машина биха направили през годините. А аз ако имам 20 000лв. просто такъв недодялан боклук няма да си купя а някоя машина която като мине по улиацата да стават и да гледат хората....
  • 34 Турбото

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "ььь":

    Нямаше да е лошо,преди да си кажеш мнение да вземеш да я прочетеш тая статия,а не само да гледаш картинки. Това е ретро класика с опозитен двигател и затова се цени даже и в Америка,а ти си седнал да го сравняваш с АТВ-то.Урала си има свои почитатели и покупатели в Азия и Америка и ако нямаше такива отдавна да бяха спряли да го произвеждат.
  • 35 Джорето

    0 0 Отговор
    Вярно е,продават ги в щатите още от преди 15-20 години.Също е вярно,че е единствената триколка с тройно предаване-имат такъв модел.Но за 21 000...един мото делта планер струва толкова...
  • 36 УРАЛ

    2 2 Отговор
    Да си го вземе този мотор Брад Пит значи има нещо в него. Тука има някой разбирачи и плюят всичко наред,те друго не могат да правят. Щом не ви харесва не купувайте,като че ли на сила ви го предлагат,ама не вие ако не о.ерете нещо сън няма да ви хване.А пък иначе с претенций (Генерала) мани мани. Какъв генерал можеш да бъдеш ти ве ?
  • 37 доджи

    2 2 Отговор
    изтока продължава да унищожава ресурси безпардонно безидейно и неефективно-ето ново доказателство че страниците на календара не се сменяват в тези ширини защото от пиене нищо по добро не може да се измисли-сигурен съм че сименс с материалите унищожени по този начин може да създаде атомна централа ама с пияни хора на глава не се излиза..

    Коментиран от #39

  • 38 макаренко

    0 0 Отговор
    от всички коментари само генерала е в час а останалите явно имат американо европейски промити и закърнели мозьци даже и по зле защото дори и те -западняците летят в космоса с руски ракетен двигател рд-100 модел 1967 г защото е прост надежден и сьс тяга непостигната досега от никой друг ракетостроител по света

    Коментиран от #40

  • 39 Пещо

    1 0 Отговор

    До коментар #37 от "доджи":

    A на теб някой да идва да ти казва как да .... жена ти?
    Кво им се месиш на хората, ресурсите - техни, ако искат и в океана ще ги изсипят.
  • 40 Пещо

    4 1 Отговор

    До коментар #38 от "макаренко":

    ти що не прочетеш какво е написал ГЕНЕРАЛА и тогава да го коментираш?
  • 41 макаренко

    0 0 Отговор
    грешка генерала всьщност е турбото

    Коментиран от #42

  • 42 Пещо

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "макаренко":

    да де, разбрахме се!
  • 43 Николинка КАМОР

    1 1 Отговор
    руското е наи дбро
  • 44 димитър димитров

    1 0 Отговор
    Добре че , братушките са царе на откразнатите през войната лицензии . Ако ги бяха правили не с теслите може да са и добри . От всичката СССР която съм карал нито една не е като стока !!!!!!!!!!!

    Коментиран от #46

  • 45 румбо

    1 0 Отговор
    Ретро-мотоциклет, нов, за 10000$-какво повече!БМВ да не би да направят няколко хиляди от военните си модели?Ми те ще струват десетки хиляди.Между другото съм се возил във военен УРАЛ през 1986-та година, много страх събрах тогава.
  • 46 Бързия

    1 2 Отговор

    До коментар #44 от "димитър димитров":

    Само че тези лицензий не са откраднати ами са завоювани ! Никой не е канил немците да си правят разходки по съветска територия.
  • 47 гесеема

    1 1 Отговор
    Известно време карах такъв през 1971-73 г. по време на службата. Кът си помисля-настръхвам.
  • 48 айде бе

    2 1 Отговор
    Айде бе ? Да не става въпрос за 21000 евро ? Щото евтиничък ми се вижда... Ама на тая каруца само спирачка Брембо и липсваше...
  • 49 куку

    1 0 Отговор
    Имал съм: ИЖ,Днепр и такава ютия:) Имал съм и АВО спорт! Който е опитвал, знае каква е разликата......
  • 50 kiril

    1 1 Отговор
    ако бяхте казали, че е и с водно охлаждане и примерно трансмисия CVT.... или есктри тип инжекцион или .... ел.стартер и кик ... да се замисли човек ... преден спойлер тип стъкло ветробран на водача и пътника в кош-а.... и подгряващи ръкохватки и седалки ... а то?! Едни железа които ще ръждясат като старо балканче след има няма 2 години ...

    Коментиран от #53

  • 51 Килиризатора

    3 1 Отговор
    "режима 2уд" не съществува ,а "добре познатия лостов механизъм " е за задната скорост "въобще незапознатия" редактор да пита и тогава да "фали" ,не да пише гьотере. Руснаците от Ирбит ,пък и украинците от Днепропетровск не разполагат със блокиращ се деференциял.Тея кошове ми скъсиха живота.
  • 52 Doktor

    0 1 Отговор
    Hubav-lo6 - tova sa napravili horata, nema kvo nie da gi sudim. Vijdal sum podoben Ural v Austria, kefat im se horata, no ima6e mnogo maslo pod nego - tova trebva da opraviat rusnacite i da vurnat gumenite "kantar" sedalki, mnogo po avtenti4no 6te e. Inak za "lizenziite 4e ne sa otkradnati a otvojuvani" sum suglasen. Te sa otvojuvani s originalnia,ruskia, ne otkradnatia tank T-34. Taka 4e....
  • 53 ддд

    1 2 Отговор

    До коментар #50 от "kiril":

    На фона на цените на ретромоделите това си е евтино. Много хора търсят носталгията и простотата, а не актуалните изгъзици. Много добре са се ориентирали и щом произвеждат значи продават бройките си. Важно е какво чувство изпитваш докато караш мотора,а не дали е натруфен и с последна технология.
  • 54 mad_tanker

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "Явор Кръстев":

    10 390 $! Имали бол пари, дали! От скромната ми почти 30 годишна практика в сферата на ДВГ и автомобилите научих, че нищо пипнато от съветски/руски "инженер" или "механик" не е надеждно и не заслужава дори да го гледате на снимка.

    Коментиран от #56

  • 55 ...

    0 0 Отговор
    Даже японците се спукваха да купуват мотокарите ни,докато се усетим,че ги купуват,заради оловото
  • 56 Явор Кръстев

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "mad_tanker":

    Така е колега. Най-голямата ми драма е именно това, руските са некачествени а западен аналог нямат. Имам в предвид именно Урала и УАЗ 452. Аз бих искал да имам такива машини но не руски защото не съм механик Ама няма!!!!
  • 57 янко

    1 1 Отговор
    Всичко което е направил руснака е пълен боклук и недомислие,а мотора го купуват защото на запад никъде не може да се намери такъв боклук.По дискавъри даваха пътешествие с такъв мотор и благодарение на мотора пътешествието се превърна във пътешствие до ада.
  • 58 турбото

    3 1 Отговор
    велико име но слаба машина дядо ми имаше урал спомням си че все беше в грес и масло като го караше с една дума руснаците не правят коли и мотори.
  • 59 кразист

    1 3 Отговор
    стига бе спорите..руските мотори се надеждни и прекалено здрави..колку годинки и карат без никакв проблем и за бедни стотинки ремонт..а европските боклуци.само пари да се харчат...
  • 60 Адолф Хитлер

    1 3 Отговор
    Абе много говорите против ,но я да ви видя с тези японски изгъзици които толкова превъзнасяте как ще се чувствате в Тайгата и дали изобщо ще можете да потеглите с тях . А там този Урал е незаменим . Жалко,че е толкова скъп иначе с удоволствие бих си купил един.
  • 61 финци

    2 0 Отговор
    Сигурно в тайгата го бива,а ти колко често ходиш там? Всеки месец или всяка седмица. И тракторите не са лоши машини,но май не ги карат често по улиците.

    Коментиран от #62

  • 62 А.Х.

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "финци":

    Абе Финци ми не мислиш ли ,че има хора които си живеят постоянно в Тайгата?
  • 63 prizrak

    1 0 Отговор
    Класика.....Сигурно го купуват за колекции и изложения.Все пак машината е стара и показва малко история.Иначе и аз съм съгласен че руското качество в автомобилостроенето е сравнимо единствено с румънското и няма аналог в света.Повечето хора които имат или са имали руски возила със сигурност разбират от механика и ремонт на двигатели защото иначе биха останали на пътя.В комплект с руските машини се подарява и цял набор от инструменти , гедорита и тришчьотки като бонус към покупката.
  • 64 балкито

    0 0 Отговор
    руската и германската машина признавам само друго не хвалете
  • 65 1000rr

    0 1 Отговор
    това е уникална машина, напълно си заслужава парите, няма МОТОРДЖИЯ в света който да е виждал такъв мотор на живо и да не го е признал, там, където използват руснаците тези мотори и с горивата с които ги карат другите марки стават за смях. по съборите може да видите и тогава да си давате некомпетентните мнения

    Коментиран от #70

  • 66 дидо

    1 0 Отговор
    Незнам ама ако са толкова некачествени и боклуци дали щяха да са на пазара в момента че и в америка че и Брат Пит има такъв да ви кажа мн ме съмнява примера е москвич,заз,волга които не се произвеждат някои отдавна вече спорет мен не трява токолова рпско да се казва боклук били без да се знае и без да е карал някои такава машина на скоро
  • 67 Най-Бай

    0 0 Отговор
    http://www.youtube.com/watch?v=BjWowrllP6g
  • 68 Най-Бай

    1 1 Отговор
    Какво ли не измислят руснаците само и само да не строят пътища.
  • 69 Цанко

    1 0 Отговор
    Имах един 'шеф- страстен ловджия!Пушките му- Бенели, Паркерс и Мозберг!Ноооо снайперската карабина- Сайга- на база на АК- 47, а всъдехода му- “НИВА“!Разказваше как с лебедката измъкнал закъсало “Паджеро“ от един брод през река Велека!Има пари, ама не сменя старата Лада “НИВА“!Що ли така?
  • 70 Цанко

    1 0 Отговор

    До коментар #65 от "1000rr":

    За лъскавите япончики и американски харитон давидовичи на всеки 5 мили си има сервизи!Там си караш лъскавелката и я оставяш на “специалистите“, без да си изцапаш кунките!Истински моторджия и рокер се става когато имаш масло в задника и бензин в корема и кръвта!А масло в задника и бензин в кръвта може да имаш само със стари мотори!Тогава ставаш истински рокер!