Щатското издание Consumer Reports публикува резултатите от изследване, което разбива на пух и прах твърденията на много производители, че двигателите с принудително пълнене осигуряват по-добра динамика и по-нисък разход на гориво от атмосферните агрегати.
Специалистите на Consumer Reports отбелязват, че турбокомпресорите повишават мощността, но за сметка на влошена икономичност. Така двигатели с малка кубатура и принудително пълнене харчат повече гориво, отколкото атмосферни мотори с по-голям работен обем.
Като най-ярък пример за разминаването между твърденията производители и реалността американците сочат 1.6-литровата версия на Ford Fusion (Mondeo в Европа) с двигател от семейството EcoBoost. Според експертите тази модификация струва $800 повече от варианта с 2.5-литров атмосферен мотор, но ускорява най-бавно сред основните си конкуренти и едновременно с това харчи повече.
Fusion с 2.0-литров турбодвигател пък ускорява до 60 мили в час (96.5 км/ч) със секунда по-бавно, отколкото съперниците му с шестцилиндрови агрегати до 3.5 литра.
Сравнителни показатели за динамиката и разхода на гориво на автомобили с компактни турбомотори и с атмосферни двигатели
Модел | Двигател | Ускорение до 96.5 км/ч, сек. | Разход, л/100 км |
Ford Fusion* | 1.6L | 8.9 | 9.4 |
Hyundai Sonata | 2.4L | 8.2 | 8.7 |
Kia Optima | 2.4L | 8.6 | 9.4 |
Toyota Camry | 2.4L | 8.4 | 8.7 |
Honda Accord | 2.4L | 7.7 | 7.8 |
Nissan Altima | 2.4L | 8.2 | 7.6 |
Ford Fusion | 2.0L | 7.4 | 10.7 |
Hyundai Sonata | 2.0L | 6.6 | 9.4 |
Kia Optima | 2.0L | 6.6 | 9.8 |
Toyota Camry | 3.5L V6 | 6.4 | 9.0 |
Honda Accord | 3.5L V6 | 6.3 | 9.0 |
Nissan Altima | 3.5L V6 | 6.3 | 9.8 |
Chevrolet Cruze | 1.4L | 9.8 | 9.0 |
Chevrolet Cruze | 1.8L | 10.5 | 9.0 |
Dodge Dart | 1.4L | 8.6 | 8.1 |
Dodge Dart | 2.0 L | 11.0 | 8.7 |
Ford Escape | 1.6L | 9.9 | 10.7 |
Honda CR-V | 2.4L | 9.2 | 10.2 |
Kia Sportage | 2.4L | 10.3 | 10.7 |
Toyota RAV4 | 2.5L | 10.0 | 10.2 |
Ford Escape | 2.0L | 8.2 | 10.7 |
Kia Sportage | 2.0L | 7.1 | 11.2 |
Toyota RAV4 | 3.5L V6 | 6.7 | 10.7 |
BMW X3 | 2.0L | 7.3 | 10.2 |
BMW X3 | 3.0L | 7.2 | 10.7 |
Ford F-150 | 3.5 V6 |
7.7
|
15.7
|
Ford F-150
|
5.0 V8
|
7.8
|
15.7
|
Consumer Reports отправя аналогични критики и към турбинираните версии на Chevrolet Cruze, Hyundai Sonata, Kia Sportage и Ford Escape. Изследването установило, че те харчат повече от модели от същия сегмент с двигатели V6. Американците обаче хвалят двулитровия турбодвигател на BMW, монтиран на 3er и X3. Експертите отбелязват, че неговата динамика и разход на гориво отстъпват само косвено на баварския трилитров шестак.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Линдрос
13:20 07.02.2013
2 honda_fan
13:28 07.02.2013
3 BMW
Коментиран от #20
13:28 07.02.2013
4 skodko
13:34 07.02.2013
5 ддд
Но това е американска класация и при тях всичко по техния стандарт е по-добро. Оплюват коли с 4 цилиндрови двигатели и се интересуват от модела,след като го пуснат с в6 двигател. Тези коли,които са дадени е напълно възможно да вървят по-добре с по-големите двигатели понеже са сравнително тежки за малки турбинирани.
13:54 07.02.2013
6 Турбо
14:00 07.02.2013
7 Georgi Simeonov
14:15 07.02.2013
8 Pesho TUrboto
14:30 07.02.2013
9 ГОГО
audi A4 1995 (3broq) 1,8T- 15/100 realno; 10,8/100 po katalog
passat 1,8T 2001 15,5/100 realno; 11/100 po katalog
bmw 320 1997 ~15/100 realno; 13/100 po katalog
opel vectra 2,2 avt. 2009 14/100 realno; 11,3 po katalog
15:18 07.02.2013
10 ГОГО
NISSAN cedric V6 3000cc 1985 - 15,5/100 realno; nqma go v kataloga..
izvoda e 4e novite dvigateli pulni sus senzori i bokluci za namalqvane na razhoda, osobenno tezi s turbo.. za ni6to ne stavat.. dostatu4no e edin ot 15te senzora da izmeni pokazatelite si i razhoda ska4a do nebeto.. a vsu6tnost horata ne razbirat 4e BIZNESA S REZERVNI CHASTI E EDNA MASHINA ZA PARI!! proizvoditelite znaqt tova i naro4no gi pravqt vsqka godina vse po-slojni i po-slojni za da pe4elqt ot 4asti sled tova.. i da ne moje da se kara bez da smeni6 senzor za 500lv koito e s nadcenka 500%
15:45 07.02.2013
11 СССР
15:49 07.02.2013
12 330и
15:56 07.02.2013
13 Georgi Simeonov
15:59 07.02.2013
14 Sapa
16:18 07.02.2013
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Гостенина
Toyota Camry 3.5L V6 6.4 9.0
Honda Accord 3.5L V6 6.3 9.0
Акорда го има, но най-мощната му версия е 2.4L . Разликата в разхода между двата е само 1 л., но разликата във вървенето е огромна.
Коментиран от #23
21:13 07.02.2013
18 Ники
Тези двигатели са 2 в 1. Караш кротко - икономична кола като 1.4 двигател. Натискаш здраво педала, върви като 1.8 140 кс, но трябва да се храни кат 1.8 - още не е измислено перпетум мобилето.
Мен това ме устройва
21:50 07.02.2013
19 4x4
23:42 07.02.2013
20 Stoyan
До коментар #3 от "BMW":
Проспал си 10г. -> 335Не просто турбиниран, а с две турбини.
03:54 08.02.2013
21 денчо
09:07 08.02.2013
22 Още един гост
11:57 08.02.2013
23 Още един гост
До коментар #17 от "Гостенина":
Ти вярваш ли , че един 6-цилиндров 3.5 литров мотор е способен да гори 9 л. ? Не бъди наивен ! Може но само ако караш с 80-90 км в час по магистралата... Реалния разход на градско е 16-17 а извън 9-10 ако искаш мога и линк да ти изпратя.12:32 08.02.2013
24 иван
15:41 08.02.2013
25 steffan
19:57 08.02.2013
26 zomba
Че на тия бензина им е лев и нещо и карат л..новози с 6 литрови двигатели
Коментиран от #27
11:50 09.02.2013
27 Иво
До коментар #26 от "zomba":
Къде прочете, че критикуват европейските коли след като в таблицата има само една - БМВ и те я хвалят? 6-литровите мотори вече са кът, а там където ги има не са базови и са с по-малък пазарен дял. Бензина им е евтин, защото цената не му се определя от брюкселски идиоти които слагат 60-70% данък……14:07 09.02.2013
28 Shmeker
09:54 11.02.2013
29 111111
15:53 26.03.2013