Възможно ли е автомобил с мощност 24 к.с. да развие 140 км/ч? подобно постижение изглежда трудно дори днес, а през 40-те години на миналия век граничи с фантастика. Експериментален VW Kaefer, разработен в края на Втората световна война, обаче се справя с предизвикателството.
В началото на 40-те години на миналия век немският инженер Курт Фолкхарт започва работа по аеродинамична версия на Volkswagen Typ-60, един от прототипите на легендарната Костенурка. Така се ражда проектът V2 Sagitta, който има за цел да провери на практика изследванията на барон Райнхард фон Кьониг-Фахзенфелд.
Фолкхарт монтира алуминиева каросерия върху шасито на Typ-60 с толкова нисък коефициент на въздушно съпротивление, че колата безпроблемно развива 140 км/ч въпреки смешната мощност на 1.1-литровия боксерен мотор.
Войната спъва проекта и единственият екземпляр V2 Sagitta е завършен чак през 1947 г., след което изчезва. Дълги години от Volkswagen смятат експерименталната Костенурка за безвъзвратно изгубена, докато не е открита случайно в Австрия.
Автомобилът е откупен и закаран във Волфсбург, където го възстановяват. Миналия януари инженерите на VW решават да проверят обтекаемостта на V2 Sagitta и тестват колата в аеродинамичен тунел.
Резултатите са изумителни. Творението на Курт Фолкхарт има коефициент на въздушно съпротивление Cd=0.217 при челна площ 2.1 квадратни метра. Това означава два тъпи по-добра обтекаемост от стандартната Костенурка (Cd=0.46 при челна площ 1.8 м2).
Постижението на Фолкхарт обаче добива адекватни мащаби едва при сравнение със съвременни автомобили. През 1947 г. немският инженер постига по-добра обтекаемост не само от Volkswagen Golf VII с неговия Cd=0.27, а и от действащия световен шампион по аеродинамика сред серийните автомобили Mercedes-Benz CLA с коефициент на въздушно съпротивление Cd=0.22.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Познавач
Коментиран от #6
14:57 26.03.2013
2 Тео75
16:54 26.03.2013
3 Дамян Станев
17:36 26.03.2013
4 Христо Ковачев
18:13 26.03.2013
5 Нема по-грозен тъпан от тва гов.о
21:21 26.03.2013
6 Явор Кръстев
До коментар #1 от "Познавач":
А за Хенри Форд чувал ли си?21:23 26.03.2013
7 Japoneze
Коментиран от #13
23:21 26.03.2013
8 Enzo
00:56 27.03.2013
9 Anonymous.
http://ecomodder.com/wiki/index.php/Vehicle_Coefficient_of_Drag_List
12:29 27.03.2013
10 Anonymous.
12:33 27.03.2013
11 Охлюва
14:42 27.03.2013
12 IGNITER
На прав път са били тогава, но за съжаление днес на преден план стоят неща като маркетинга и печалбата преди всичко останало и възможностите за избор на "кубета" са малко.
09:33 28.03.2013
13 vlk
До коментар #7 от "Japoneze":
a be mngo slaba i rajdiva stomana imat be za 5 godini stavat iuvka!!!01:36 30.03.2013
14 дедо ви
01:29 02.04.2013
15 Deo88
Напълно съм съгласен , обаче и сега има доста акълни и находчиви хора ...
09:39 04.04.2013
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.