Last news in Fakti

26 Март, 2013 13:06 8 204 17

Костенурка от 40-те по-обтекаема от нов Golf

  • volkswagen-
  • kaefer-
  • v2 sagitta-
  • typ-60-
  • курт фолкхарт-
  • аеродинамика

Възможно ли е автомобил с мощност 24 к.с. да развие 140 км/ч? подобно постижение изглежда трудно дори днес, а през 40-те години на миналия век граничи с фантастика. Експериментален VW Kaefer, разработен в края на Втората световна война, обаче се справя с предизвикателството.



В началото на 40-те години на миналия век немският инженер Курт Фолкхарт започва работа по аеродинамична версия на Volkswagen Typ-60, един от прототипите на легендарната Костенурка. Така се ражда проектът V2 Sagitta, който има за цел да провери на практика изследванията на барон Райнхард фон Кьониг-Фахзенфелд.

Фолкхарт монтира алуминиева каросерия върху шасито на Typ-60 с толкова нисък коефициент на въздушно съпротивление, че колата безпроблемно развива 140 км/ч въпреки смешната мощност на 1.1-литровия боксерен мотор.



Войната спъва проекта и единственият екземпляр V2 Sagitta е завършен чак през 1947 г., след което изчезва. Дълги години от Volkswagen смятат експерименталната Костенурка за безвъзвратно изгубена, докато не е открита случайно в Австрия.

Автомобилът е откупен и закаран във Волфсбург, където го възстановяват. Миналия януари инженерите на VW решават да проверят обтекаемостта на V2 Sagitta и тестват колата в аеродинамичен тунел.



Резултатите са изумителни. Творението на Курт Фолкхарт има коефициент на въздушно съпротивление Cd=0.217 при челна площ 2.1 квадратни метра. Това означава два тъпи по-добра обтекаемост от стандартната Костенурка (Cd=0.46 при челна площ 1.8 м2).

Постижението на Фолкхарт обаче добива адекватни мащаби едва при сравнение със съвременни автомобили. През 1947 г. немският инженер постига по-добра обтекаемост не само от Volkswagen Golf VII с неговия Cd=0.27, а и от действащия световен шампион по аеродинамика сред серийните автомобили Mercedes-Benz CLA с коефициент на въздушно съпротивление Cd=0.22.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Познавач

    16 1 Отговор
    Автомобилът се е родил в Германия и оттогава досега тази страна си остава водеща и в това отношение!

    Коментиран от #6

  • 2 Тео75

    12 1 Отговор
    За да имаме страхотните германски автомобиги днес много хора са дали приноса си в продължение на над 100 години.Достоини за възхищение инжинери!
  • 3 Дамян Станев

    4 1 Отговор
    За съжаление, дори германците не правят онова качество, на което се дължи славата им... а сега се разбра, че и в аеродинамично отношение също.
  • 4 Христо Ковачев

    1 6 Отговор
    НЯМА ПО ГРОЗНА КОЛА ОТ ТОВА ЗЕЛЕНО НЕЩО
  • 5 Нема по-грозен тъпан от тва гов.о

    1 6 Отговор
    е, какво е водещото на немските инженери тук?! Близо 100 години няма по-добра обтекаемост при серийните автомобили. Това означава по-висок разход/ преодолява се по-сериозно въздушно съпротивление/, по-мощен мотор, с по-сериозната си поддръжка и съответни разходи. Какво тогава е постижението?! Все едно сега да открият наново технология, затрита преди 1000 години и сравнявайки я с днешната, да твърдят колко е "водеща" еди-коя-си цивилизация! Абсурд..
  • 6 Явор Кръстев

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "Познавач":

    А за Хенри Форд чувал ли си?
  • 7 Japoneze

    1 2 Отговор
    Да, много добре - стара слава, хайде сега при Япончетата да се научите ка се правят здрави и комфортни коли на разумна цена - поизостанаха малко -затова и Мерцедес търсят обединениве с Инфинити,тез хибридни технологии малко съм им трудни.

    Коментиран от #13

  • 8 Enzo

    1 1 Отговор
    БМВ пък от Тойота ще се учат на хибриди.Времената се менят германците отдавна не са единствените добри автомобилостроители.
  • 9 Anonymous.

    0 0 Отговор
    Що пишете глупости , без да ги проверите преди това ??? Ето ви линк да се поправите
    http://ecomodder.com/wiki/index.php/Vehicle_Coefficient_of_Drag_List
  • 10 Anonymous.

    0 0 Отговор
    Volkswagen 1L Concept Cd=0.15
  • 11 Охлюва

    0 0 Отговор
    Я вземете се събудете!Единственото нещо което Японците правят добре е сепукото.Довчера на колите им не можеше да се разбере кое е отпред и кое отзад а сега най добрите.Ха ха ха.
  • 12 IGNITER

    0 0 Отговор
    Не мога да си обясня защо продължават да произвеждат квадратни коли с високо челно съпротивление, след като се знае, че при по-високи скорости въздушното съпротивление формира до 50% от разхода на гориво.
    На прав път са били тогава, но за съжаление днес на преден план стоят неща като маркетинга и печалбата преди всичко останало и възможностите за избор на "кубета" са малко.
  • 13 vlk

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Japoneze":

    a be mngo slaba i rajdiva stomana imat be za 5 godini stavat iuvka!!!
  • 14 дедо ви

    0 0 Отговор
    През 1940 не е имало компютри и аеродинамични тунели. Акъл и само акъл ! Де го сега ?...
  • 15 Deo88

    0 0 Отговор
    До "14"
    Напълно съм съгласен , обаче и сега има доста акълни и находчиви хора ...
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.