Големите турбодизели бяха сериозен хит сред немските производители допреди няколко години. BMW и Mercedes-Benz обаче постепенно се отказаха от осемцилиндровите нафтови мотори и в играта останаха само от VAG се техните многоцилиндрови TDI-агрегати, създадени под амбициозното ръководство на Фердинанд Пиех.
Ако се изключат големите американски пикапи, в момента на пазара може да се избира едва между два осемцилиндрови дизелови модела - Porsche Cayenne S diesel и Range Rover.
Според американското сп. Car&Driver обаче в този тесен сегмент скоро може да настъпят промени. Анонимни източници твърдят, че конструкторите на FIAT Group работят над нов турбодизелов V8 с обем 4.0 литра и мощност около 365 к.с. и въртящ момент над 620 Нм.
Ако информацията се потвърди, новият нафтов мотор ще бъде по-мощен с поне 90 к.с. от 3.0-литровия V6, с който преди седмица в Шанхай дебютира новото Maserati Ghibli. Бъдещият дизелов V8 ще харчи 7.8 л/100 в смесен режим и ще бъде снабден с последно поколение на системата Multijet.
Според сведенията на Car&Driver новият мотор ще бъде готов за серийно производство през 2016 г. Съдбата му обаче зависи от пазарните резултати на първото дизелово Maserati.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА