Last news in Fakti

22 Август, 2013 14:16 24 662 16

Tesla Model S стана най-безопасната кола в света

  • tesla-
  • model s-
  • nhtsa-
  • краш тест

Американското управление по пътна безопасност (NHTSA) проведе серия от краш тестове на Tesla Model S, резултатите от които го сочат за най-безопасния сериен автомобил в света. Парадоксално калифорнийският електромобил събира повече точки от изпитанията от максималния бал по скалата на NHTSA.

Управлението присъжда на Model S оценка от 5.4 при максимално възможни 5 точки. Експертите обясняват странното несъответствие с факта, че абсолютно всяка част от електромобила не просто покрива максимума на стандартите за безопасност, а далеч надхвърля днешните норми за сигурност заради самата концепция на возилото.

Под предния капак на Model S няма грамаден двигател, което позволява проектирането на огромна зона за деформации и поглъщане на кинетичната енергия при челен удар, а шасито притежава несравнимо по-висока устойчивост на усукване от конвенционалните автомобили заради вградените в пода акумулатори.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван Господинов

    1 6 Отговор
    Tesla e същото нещо при колите което беше Айфон при телефоните

    Коментиран от #2

  • 2 Гост

    0 4 Отговор

    До коментар #1 от "Иван Господинов":

    и какво значи сега това, ГОСПОДИН Господинов се изказа, все пак трябва да има някаква класическа родна реч
  • 3 Troll

    1 7 Отговор
    Направата на всички тези Тесли, потрошени при тестовете замърсява околната среда повече отколкото направата и експлоатацията до 500 000км на тройно повече автомобили с конвенционален двигател с вътрешно горене със съизмерима мощност като на Теслата. И какъв е смисълът от електромобилите?
  • 4 карача

    1 4 Отговор
    аз си мислех че мотика е наи здравата кола!?
  • 5 Николай Николов

    2 2 Отговор
    Все капацитети са коментирали под мен , а някой от тях дори неграмотни.
  • 6 Симеон Тасев

    1 3 Отговор
  • 7 Ричко Тиханчов

    1 2 Отговор
    наистина заслужава 5+ от 5..!!. по принцип няма да ми е много приятно да го кажа, защото съм фен на Volvo, но просто в сравнение с точно тази Tesla, Volvo-то пасти да яде..
  • 8 Симеон Тасев

    2 3 Отговор
    дабе ти нормален ли си бе волво е много по-напред от тез тесла стига сте ги хвалели ей така само защото някой решил че са надежни до колко този тест изобщо има аналог в реално време е истинския въпрос

    Коментиран от #11

  • 9 Коломан Дремджийски

    1 1 Отговор
    Нов продукт с много реклама.
    Но всички знаем,че Волво е най-безопасно.
    Волво има традиция от много десетилетия в тази област,не става някой парашутист да дойде да плати за теста и айде...
    Все едно аз да почна да правя коли и изведнъж моята да е най-безопасна,най-икономична,най-здрава,най-красива...ми не става!

    Коментиран от #10

  • 10 Ричко Тиханчов

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Коломан Дремджийски":

    Аз затова си обичам Volvo.. никой не говори за най-икономична, най-здрава, най-красива и прочие... говори се единственно за безопасност.... може да е и реклама, но клиповете са си чисто доказателство, а и на всичкото отгоре Volvo вече наблягат повече на нови технологии, отколкото на безопасност.. истински надеждните Volv-a бяха от 70-те до 98-ма година..... всичко друго след 98-ма на като надеждност няма да е същото......

    Коментиран от #13

  • 11 Ричко Тиханчов

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Симеон Тасев":

    първо на първо затова, че ти не си чувал, камоли да си чел за Tesla не означава, че никой не знае нищо за тях и е просто нещо ново, а за тестът дали има аналог в реално време то ще се разбере.. замисли се по дяволите оня ден колата излезе на пазара..
  • 12 Todor Raev

    3 0 Отговор
    Здравейте,по отношение коментара на "Troll " искам да му кажа ,че изобщо " НЕ Е В ЧАС " . Искам да му напомня ,че "Tesla " успя да се съхрани през годините въпреки натиска на Световните петролните корпорации . По отношение кой е първи ... втори ... и т.н , искам да
    напомня , през онези години фирмички . като "Мерцедес" са правили части на " Големия " F O R D " . тъка че " Всичко тече, всичко се променя" . Успех на "Tesla"-пионера на Електро автомобилите.
  • 13 Милена Димитрова

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Ричко Тиханчов":

    За съжаление много коли имат функциите на волво. Само че не смятат за необходимо да го изтъкват в тъпи рекламки. Возила съм се 2 пъти във волво и не бих се качила пак. Но това си е моето мнение.
  • 14 Alex Geshev

    0 0 Отговор
    Ама, Вие, изгледахте ли краштестовете? Аз не мисля,че е нормално при страничен удар завесата да се отваря вътре в тавана, а главата на чучалото да среща него. А при челен удар задната седалка видяхте ли къде отиде? Аз лично съм гледал тест на Шкода Октавиа 2000 и на нея не и се разхвърча нищо от интериора(което е доста лошо и опасно, ако стане). Къде е тая зона за деформация? А дали това не е просто шум и популяризиране на една наистина нелоша, но все още леко недодялана, идея.
  • 15 Дрон

    0 0 Отговор
    Къв е тоя краш тест от 80-те години? 100% покритие, та тоя тест лада 2105 го издържа, а сега годината е 2013. Нали уж американците почнаха да праявят тестове с 20% покритие или май новоя тест е за вносните им автомобили?
  • 16 Ивайло Каназирски

    0 0 Отговор
    и тук е момента да кажа, че долу са писали основно комплексари.
    Зони за деформация за отпред по роговете! При челен удар се гледа как ще реагират чучелата, какви поражения ще понесат (датчици )
    Момента за отваряне на аербеците и дали имат ефект. Страничния удар е същите критерии . Важно е дали ще се запази "клетката " в която седят хората, а не дали ще се смачка предния капак .
    Май- забравихте за един от много лошите краш тестове на мерцедес при който не се отваряха на време аербеците, и нямаше никаква полза от тях. Стига изливахте комплекси, някой е направил надежден електромобил и веднага да завидим понеже не е немска каска с 20 години гаранция срещу ражда, и е раждясала на 5 6 тата година (мерцедесите ) Или чупливите скорости на VW/ AUDI BMW не ги обсъждаме, те цял живот кофти дизели правят. Но никой от вас не си го признава. Със здраве да си я карат хората които могат да си я позволят, останалите карайте си 20 годишните которници и завиждайте .