Last news in Fakti

29 Ноември, 2013 09:15 24 152 24

Новите бензинови мотори причинявали рак

  • tüv nord-
  • gdi-
  • директно впръскване-
  • твърди частици-
  • екология

Съвременните бензинови двигатели с директно впръскване на горивото изхвърлят 1000 пъти повече канцерогенни твърди частици от обикновените инжекциони и 10 пъти повече от дизеловите мотори от ново поколение, сочат данни от изследване на TÜV Nord. Резултатите от проучването са цитирани в ноемврийския доклад на брюкселския екологичен център Transport & Environment (T&E).

Според документа в стремежа си към намаляване на емисиите на въглероден двуокис производителите залагат все повече на икономичните бензинови двигатели GDI, с каквито по оценка на T&E към 2020 г. ще бъдат оборудвани повечето автомобили в ЕС. Повишеното съдържание на твърди частици в отработените газове на моторите с директно впръскване на горивото се дължи на много по-високото налягане в цилиндрите в сравнение с традиционните бензинови двигатели с инжекцион.

От T&E свързват замърсяването на въздуха с преждевременната смърт на 455 000 души в страните-членки на Евросъюза всяка година. Проблемът с изхвърлянето на твърди частици при GDI-моторите се решава лесно с монтажа на филтър, който струва не повече от 50 евро и не влияе на разхода на гориво. Производителите обаче упорито отказвали да предприемат мярката, твърди докладът на T&E.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 comments

    6 2 Отговор
    ....Производителите УПОРИТО ОТКАЗВАТ МЯРКАТА,защото
    послушно изпълняват директивата-по-малко хора -по-добре
    за оставащите!
    Заедно с ония,ръсещи отгоре ни отрови,бавно,търпеливо и
    упорито работят за изпълнение на Програмата!
  • 2 alex xela

    2 2 Отговор
    Ако тоя филтър е като DPF, мерси
  • 3 Николай Стоянов

    9 2 Отговор
    Ами от европейската комисия да направят един закон така че производителите да нямат избор. И дали е като DPF филтъра изобщо не ме интересува. По важно от здравето няма.
  • 4 Едикой си

    5 1 Отговор
    Наистина кои са производителите че да си позволяват "упорито да отказват". Брех....и тия си помислиха че са много велики...
    Е*ати нахалството.
  • 5 PROFESIONALISTA

    8 1 Отговор
    Така е, всички еко мерки са всъщност само под презумцията, че са еко, а всъщност целят най-вече да се произвеждат коли еднодневки без шансове за експлоатация повече от 10 години.... И нищо чудно и да е вярно това, и ефекта да е обратен дори...
  • 6 Бхд БхД

    7 3 Отговор
    Май наистина колите с ГАЗ са най добри екологичен смисъл и бюджетни
  • 7 Mercedes-Benz

    10 1 Отговор
    По-хубаво от стария инжекцион няма, тва е! Глупавите еколози и подопечните им нищожества и мижитурки спиращи нормалния живот на хората по света ще ни докарат до глобална катастрофа! А може и това да е целта, все пак да не забравяме че грийнпийс, wwf и другите измислени организации са собственост на евреи! Много се надявам да стане нещо я война, я революция, за да се отвори добра възможност да избием неолибералните боклуци и капиталистически кръволоци, а с тях и комунистите! Нормално бъдеще за Европа може да има само ако тръгне по националсоциалистическия път!

    Коментиран от #13

  • 8 Благовест Стефанов

    5 2 Отговор
    ДПФ (DPF) и ФАП (FAP) филтрите са скъсили живота на много повече хора.
  • 9 Красимир Димитров

    8 3 Отговор
    При положение,че този тип мотори са по икономични с оптимизиран процес на горенето ,някак си ми се струва нелепо,че замърсяват повече и то с канцерогенни твърди частици.Никъде не се съобщава колко е налягането на цилиндрите при тези мотори,и съм сигурен ,че дори и да има разлика няма да е повече от 2-3 атмосфери.Имат голяма разлика в налягането на впръсканото гориво на двигателите с директно впръскване или многоточковия инжекцион.Според мен опитват да спекулират с тази технология защото ,тези двигатели са по икономични и "чаршафите" няма да могат да си продават нефта.Някак си в цялата статия има много неясни неща.
  • 10 comments

    5 1 Отговор
    Едно е ясно и сигурно,Краси-спекулации и много потулени неща
    има в днешният авто-бизнес!
    ВСИЧКО е подчинено на парите и печалбата,а фактора ЧОВЕК
    като биологичен вид или просто като клиент изобщо
    не фигурира и не се вмества в този т.н.бизнес!.....
    А това, което услужливо ни поднасят-като "грижа"за нас самите
    или за околната среда,е АБСОЛЮТНА ЛЪЖА и БЕЗКРАЙНА НАГЛОСТ!
    Като разчитат на това-че тук-там,все още,някой би им
    повярвал......
    За тяхна радост-не всички ще са съгласни с моето мнение и
    точно на това разчитат,хвърляйки огромни средства за
    реклама на ЛЪЖИТЕ И ДВУЛИЧИЕТО СИ!!!
    И като потвърждение-сигурен съм в ---сите,които ще получа
    вляво........
  • 11 Shmeker

    4 2 Отговор
    Айде стига сте истерясвали!
    Какво значи повече твърди частици от съвременен дизел?
    Съвременните дизели имат филтър за тия частици, ще сложат и на бензиновите
  • 12 Shmeker

    4 1 Отговор
    ... друг е въпроса какво става в България, щото караме коли, които вече са без тия филтри и без катализаторите... добре че има коли на газ, там нещата са ОК, обаче пък има и много дето пушат заради горене на масло ..... така чее....
  • 13 Йордан Славов

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Mercedes-Benz":

    Точно така - неправителствените екоорганизации са световен бич за нормалния човек. Кой изобщо ги е избрал и им е дал права да определят нашия живот? Това май са милиардите които харчат по медиите за да ни заливат с гнусни лъжи и да ни втълпяват антинаучни догми за унищожителния и апокалиптичен ефект от нашия начин на живот!!!

    Коментиран от #15

  • 14 Бай Иван

    2 0 Отговор
    Е голяма работа! Те и телефоните причиняват рак ,но ги ползваме нали? Всички съвременни автомобили имам предвид след 2000г са създадени за да бъдат бреме за собствениците си а не улеснение .Каква е ползата от една вещ след като почти цялата ти заплата отива по нея за да я поддържаш. Големите производители на автомобили са затворили цикъла и от момента на покупката на автомобила до момента в който решиш да го продадеш или изхвърлиш ставаш техен роб и плащаш за безмислени ремонти по скапаната електроника толкова ,че си купуваш колата още два пъти.
  • 15 ВИП АМГ

    0 2 Отговор

    До коментар #13 от "Йордан Славов":

    Коментиран от #16

  • 16 Йордан Славов

    0 3 Отговор

    До коментар #15 от "ВИП АМГ":

    Бойколизецо, що се опитваш да натискаш клавиатурата като са ти поставили усмирителна риза?

    Коментиран от #17

  • 17 ВИП АМГ

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Йордан Славов":

    kak sa kebapchetata na pozitano.gospodariat ti stanishev mai skoro shte si hodi.

    Коментиран от #18

  • 18 Йордан Славов

    0 3 Отговор

    До коментар #17 от "ВИП АМГ":

    Драги ми смехурко, тези ти съждения, че който не с ББ е комунист, са достойни да те наредят в еволюционната стълбица наред с еуглените, амебите и плазмодиите. И те като теб причиняват тежки заболявания, като в твоя случай потърпевш е държавата ни!!! Дано скоро открием антибиотик и се справим с глупостта!!!
    П.п: Не се чувствай длъжен сега да отговориш и от другия си профил!!!

    Коментиран от #19

  • 19 ВИП АМГ

    0 2 Отговор

    До коментар #18 от "Йордан Славов":

    to variantite ne sa mnogo ili si komunist ili si fes ili si poklonik na sider aga.takiva kato teb netriabva da imat pravoto da glasuvat.
  • 20 comments

    5 1 Отговор
    Хей-имам предложение-хайде да обявим ВСЕОБЩ БОЙКОТ
    на всички,пишещи на МАЙМУНИЦА!
    И без това "творбите им"издават отчайващ елементаризъм
    и безнадеждна ограниченост!
    Щом като администраторите-по една или друга причина-
    не искат да си свършат работата,НЕКА НИЕ ДА ИЗЧИСТИМ
    САЙТА!
    За да ние приятно тук на нас,другите,......

    Коментиран от #21

  • 21 Йордан Славов

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "comments":

    И тук напълно те подкрепям, но и с мълчание не може да ги разкараш тия. Изходът наистина е администраторите да си свършат работата и разкарат нелепиците от тук!

    Коментиран от #22, #23

  • 22 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Йордан Славов":

    shto neme raskarash be
  • 23 ВИП АМГ

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Йордан Славов":

  • 24 Владислав Димитров

    0 0 Отговор
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c2/Renault_RS27_engine_2007.jpg/630px-Renault_RS27_engine_2007.jpg