Last news in Fakti

30 Януари, 2014 10:39 4 346 0

Електромобилът на Фердинанд Порше от 1898 година

  • фердинанд порше-
  • електромобил-
  • egger-lohner c.2 phaeton

Оказва се, че електромобилите съвсем не са от вчера. Първообразите на превозни средства, задвижвани от електричество, са се появили на бял свят преди повече от 100 години. Знаете ли обаче, че един от първите опити за създаване на електромобил е дело на Фердинанд Порше. Неговият прототип става реалност през далечната 1898 година и прилича повече на карета, отколкото на по-съвременните разработки на Порше, които вече са с бензинови двигатели.

Всъщност, вглеждайки се в историята на талантливия Порше, става ясно, че в създаването на електромобил точно от него няма нищо странно. Младият Фердинанд още от ранна възраст е увлечен от електричеството. Талантът наПорше е забелязан от собственика на братиславската фабрика за килими барон фон Гинцкий и той го препоръчва на една електротехническа компания във Виена. Порше започва работа в отдела за подобрения и опити, където, заедно с придворния майстор на каляски Лудвиг Лохнер създават Egger-Lohner C.2 Phaeton.

Електромобилът има двигател с мощност 3 конски сили, който се захранва от огромен блок от оловно-киселинни акумулатори. Автономният пробег на електрическата каляска е 50 мили, а максималната скорост, която може да развива е 15.5 мили в час. Общата маса на Egger-Lohner C.2 Phaeton е 1 359.4 килограма, като само батериите тежат 500.3 килограма. Впоследствие Фердинанд Порше създава и автомобил с хибридна схема на задвижване - бензинов двигател и електромотор, с който за пръв път в историята става възможно да се надхвърли скоростта от 80 км/ч.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА