27 Май, 2015 21:19 1 381 0

НАСА публикува снимка на втория по големина естествен спътник на Сатурн

• наса-
  • касини-
  • рея-
  • снимка

НАСА публикува снимка на втория по големина естествен спътник на Сатурн - Рея, съобщи на уебсайта си космическата агенция. Изображението и направено от сондата Касини на 10 февруари 2015 от разстояние 56 000 километра.

На снимката се виждат следи от многобройни кратери, които са се образували в далечното минало.

Около една трета от Рея се състои от скали, а останалата част е от лед.

Касини установи, че спътникът има тънка атмосфера, съдържаща кислород и въглероден двуокис. Освен това, най-вероятно Рея има пръстени, подобни на тези на Сатурн.

Касини-Хюйгенс е космически апарат, съвместен проект на НАСА, Европейската космическа агенция (ЕКА) и Италианската космическа агенция (ИКА). Основна цел на мисията е изследване на Сатурн и неговите спътници. Апаратът се състои от две основни части: орбиталния модул Касини, носещ името на астронома Джовани Доменико Касини и спускаемия модул Хюйгенс, носещ името на астронома Кристиян Хюйгенс.

Апаратът беше изстрелян на 15 октомври 1997 г. и влезе на орбита около Сатурн на 1 юли 2004 г. На 25 декември 2004 г. спускаемият модул се отдели от орбиталния модул и навлезе в атмосферата на Титан на 14 януари 2005 г. Спускаемият модул предаде данни за атмосферата и повърхността на спътника, и направи множество снимки.

Касини-Хюйгенс е първият апарат на орбита около Сатурн и едва четвъртият, посетил планетата.