29 Юли, 2015 00:15 1 639 0

Метеорит е причинил заледяването на Земята от преди 13 000 години

• метеорит-
  • заледяването-
  • земята

Останки от него са открити на четири различни континента

Геолозите Джеймс Кенет и Ричард Файърстоун от Калифорнийския университет публикуваха статия, в която заявяват, че на четири различни континента са открили следи от метеорит, който е причинил последното заледяване на планетата от преди около 12 835 години, съобщи Regnum.ru.

Счита се, че метеоритът е паднал в региона на канадската провинция Квебек. Статията е публикувана в изданието на Националната академия на науката, като учените са изчислили, че падането на метеоритът се е случило през 12 835 г,. с възможно разминаване от около 100 години.

Природното явление причинило рязко захлаждане и настъпление на ледниците.  Това е дало началото на периода известен като късен Триас. Рязкото изменение на климата е довело до изчезване на мегафауната в Северна Африка.  Изчезват видовете на масотодонтите, гигантските ленивци и съблезъбите котки.

Първите предположения, че този катаклизъм може да е бил причинен от падането на астероиди се появиха през 2007 г. Тогава в на дъното на езеро в Мексико екип от учени откри седиментни скали с граничен слой, съдържащ метали и микрочастици. След разкопки в 12 различни страни изследователите са открили такива частици на четири различни континента.

Учените са изчислили, че възрастта на граничния слой е около 12 835 години и съвпада с падането на метеорит, след от който бяха открити в леда в Гренландия.