30 Април, 2016 07:30 7 386 5

Сами ли сме във Вселената? Учени твърдят, че не сме.

• вселена-
  • извънземни-
  • цивилизация-
  • интелигентни цивилизации-
  • космос-
  • уравнението на франсис дрейк

Учени са изчислили броя на интелигентните цивилизации във Вселената

Уникална и единствена ли е човешката цивилизация в тази голяма и необятна Вселена? Този въпрос, обобщен в известното уравнение на Дрейк - измъчва учените от стотици години.

Астрофизици от САЩ са се заели със задачата да изчислят каква е вероятност за възникване на развита цивилизация на екзопланети, които потенциално са годни за живот. В своето проучване учените правят опит да изчислят и броя на тези светове във Вселената.

Информацията от изследването е публикувана в списание Astrobiology.

Основният извод, до който стигат учените е, че човешката цивилизация е уникална в наблюдаваната част от Вселената единствено когато вероятността за възникване на разумна форма на живот на годна за това екзопланета е равна на 10 на минус 22.

Тоест ако предположим, че човешката цивилизация не е уникална в космоса, а вероятността за зараждане на разумен живот на годна за живеене екзопланета е 10 на минус 22, то в момента във Вселената може да съществуват към 10 млрд. планети, които са обитавани от разумни форми на живот.

До този извод астрофизиците са достигнали чрез модифициране на уравнението на Франсис Дрейк, като са взели предвид откритите към този момент екзопланети. Уравнението на Дрейк представлява равенство, при което от едната страна има произведение от седем множители, а от другата е броят на извънземните цивилизации.

"Въпросът за това дали съществуват напреднали цивилизации другаде във Вселената винаги е измъчванл учените заради три големи неясноти в уравнението на Дрейк", обяснява Адам Франк, професор по физика и астрономия в университета в Рочестър и съавтор на доклада.

Астрофизиците са заменили седемте множителя от уравнението на Дрейк с два. Първият описва количеството на обитаемите планети в зададен обем от Вселената, а вторият – вероятността за възникване на разумна цивилизация на годна за целта екзопланета. Този подход не предвижда използване на информация за продължителността на съществуване на тези цивилизации.

• 1 Керкенез

Всичко е ясно, да влезнат извънземните!

• 2 Злати

Действително е много наивно,меко казано, да се твърди, че ние сме единствената цивилизация в рамките на Вселената,
  • 3 Ярослав Станчев

До коментар #1 от "Керкенез":

По-добре да не влизат,защото ако стигнат до Земята ще са поне 5 пъти по-развити от нас.И ще се получи ефекта на джапанката и хлебарката.Като в случая ние ще сме хлебарката.

• 4 gostotburgas

До коментар #3 от "Ярослав Станчев":

Не се притеснявай ,твоите хора руснаците ще ни защитят.Нали са супер,пупер модерни,няма по-велики от тях,та едни извънземни ли ще им се опънат ?
  • 5 пико

Предполагам не е лошо, че не сме сами въ вселената, но лошото е, че в главата си много хора не са сами!