29 Септември, 2016 15:57 1 935 1

Компютърни игри и още нещо

  • компютърни игри-
  • грешки-
  • пазар

Потребители алармират за потресаващи исторически неточности в света на компютърните забавления

Все повече любители на компютърни забавления започват да откриват грешки в любимите си игри. Нещо повече, представете си същината на проблема, когато геймър в Русия открие несъответствие в историческите събития около Втората световна война. И дори се ядоса, защото смята, че американските автори на играта умишлено за понижили приноса на Червената армия за сметка на силите на Пентагона. „Хюстън, имаме проблем“, би казал героят на Том Ханкс от филма „Аполо 13“.

Напоследък се увеличават критиките към големите производители в бранша, `че продуктът им води до затъпяване на крайните потребители. Статистиката показва, че пазарът на компютърни игри значително превишава в последните години продажбите на филми. И не се лъжете, джойстиците не попадат само в ръцете на деца, а и на все повече възрастни хора.

Call of Duty: Ghosts

Същината на проблема идва от там, че пазарът е изцяло доминиран от американски, европейски или азиатски студия. И съвсем нормално е те да си позволяват промени в реалните исторически събития, обикновено в името на екшъна и доброто забавление. Последното обаче често води до недоволство и протестни писма до големите компании, които често отговарят с: „да, добре, това ще го забраним“. И така до следващия път.

Руснаците, например, често се оплакват, че е лошо американците да пресилват доминиращата си роля в победата над Третия райх. Според тях това вече се прави не само в киното, но и в компютърните игри. „С игрите е абсолютно същото“, можем да прочетем в коментарите на руските блогъри

Battlefield 1

Ако за Великата отечествена война все още е възможно да се намерят нелоши версии на реалните събития, това е невъзможно за Първата световна. Игри има, но всичките са абсолютно безполезни, ако искаш да се просветиш исторически.

Подобни проблеми очевидно не тревожат производителите, чиито приходи постоянно нарастват и отдавна се изчисляват в милиарди долари.

     Приходи от прoдажби на компютърни игри за 2015 г.

Ясно е, че игрите ще продължат да се продават под логото "забавление за деца“, но явно никой не обръща внимание на фактите. Статистиката показва, че игрите с военноморски битки се харчат сред клиенти на средна възраст 31 години. И въпросният продукт им предава определени знания и не всички от тях са полезни за общата им култура. И докато с радиото и телевизията има съответните органи, които се грижат за качеството на съдържанието, при компютърните игри няма. Това трябва да се промени, защото е очевидно, че стереотипът: не може голям мъж да седне пред компютъра и да играе, не работи от години. Следващата статистика ясно показва това.

Портрет на средностатистическия потребител на компютърни игри (източник: New Zoo Data Explorer. 2015). 

От известно време насам хората започват все по-сериозно да черпят информация от интернет и компютърните игри. Това намалява ролята на телевизията и вестницита. С течение на времето всички започват да осъзнават това и да работят по въпроса с контрола на качеството. Ясно, че в производството на игри участват подразделения, чиято подготвеност по история е меко казано съмнителна. И понякога белята тръгва от тях.

В подобни гигантски резервоари от информация понякога големите студия нямат време, ресурс и желания да ровят във фактите и тогава настъпват грешките. После вече е късно и много рядко се случва виновникът да бъде наказан. Един от най-известните случаи е от преди няколко години. Гръмкият скандал избухна около играта Call of Duty. В един от епизодите беше заложена мисия на летище и се оказа, че вграденият под прикритие агент на руските тайни служби трябваше да застреля няколко пътници на аерогарата.

Подобна случка имаше и с Иран. В годините на остро дипломатическо напрежение между Вашингтон и Техеран "смел" дизайнер на игри заложи в своя продукт мисия, при която американски командоси превземат президентския дворец в... столицата на ислямската република. Скандалът беше въпрос на часове.     

През 2011 г. Иран забрани популярната американска видеоигра Battlefield 3, пусната през октомври, в която се разиграва нападение на САЩ срещу Техеран.

 

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 OMG WTF

    0 0 Отговор
    "Публикувано във факти.бг: Един от най-известните случаи е от преди няколко години. Гръмкият скандал избухна около играта Call of Duty. В един от епизодите беше заложена мисия на летище и се оказа, че вграденият под прикритие агент на руските тайни служби трябваше да застреля няколко пътници на аерогарата."
    Всъщност играчът (в ролята на агентът под прикритие) в тази мисия не е задължително да застрелва никакви цивилни...