Last news in Fakti

1 Май, 2024 11:30 3 127 36

Новите модели на Polestar ще се зареждат за 10 минути

  • polestar-
  • polestar 5-
  • зареждане

За момента това е възможно при прототипа на модела 5

Новите модели на Polestar ще се зареждат за 10 минути - 1

Polestar наскоро разкри моменти от тест с прототип на модела 5, демонстрирайки впечатляващи възможности за зареждане. По време на тестовете, батерията се зарежда от 10 до 80% само за 10 минути, като добавя пробег от 320 километра.

Важно е да се отбележи, че в този тест е използвана специализирана батерия, разработена от StoreDot, която има потенциал да се разшири до 100 кВтч, ако е необходимо.Към момента е използвана 77кВтч версия. Скоростта на бързо зареждане с постоянен ток е достигнала 310 киловата при 10 % капацитет на батерията и е нараснала до 370 киловата до края на сесията за зареждане.

Новите модели на Polestar ще се зареждат за 10 минути

Според Йенс Гроот, главен инженер на Polestar по батерийните системи, това постижение потвърждава възможността за постигане на толкова високи скорости на зареждане в стандартен автомобил. Той подчерта, че в акумулаторния блок не са вграждани никакви допълнителни компоненти, като той е запазил оригиналните си охлаждаща помпа и вентилатор.

Новите модели на Polestar ще се зареждат за 10 минути

Въпреки че Polestar все още не е потвърдила плановете си за интегриране на батериите StoreDot в бъдещи продукти, този тест дава представа за потенциала на нейния "батериен пакет от следващо поколение". Първоначалните резултати са обещаващи, тъй като това е първото внедряване на напълно функционираща батерия StoreDot в електрически автомобил, въпреки че все още има много какво да се научи за нейната дългосрочна работа.

В перспектива предстоящият модел 5 ще дебютира с иновативна 800-волтова архитектура, разполагаща с батерия с приблизителен капацитет от 103,0 киловатчаса и пробег от приблизително 597 километра.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ония с Фордо

    9 5 Отговор
    Има ли инфраструктура от зарядни станции които могат да осигурят такова скоростно зареждане ?
    Има ли все още някой който да вярва на пробега на електричките рекламиран от производителя ?

    Коментиран от #5, #8

  • 2 12345

    2 3 Отговор
    Успяват ли да ги рециклират тези б.рии?
  • 3 бричка

    2 1 Отговор
    Очаквайте промоцията в Технополис
  • 4 Поредния

    9 4 Отговор
    И като се включат два такива да се зареждат, и в квартала до зарядната ще почне да примигва.
  • 5 Аз вярвам

    9 7 Отговор

    До коментар #1 от "Ония с Фордо":

    Моята MG4 е с обявен от производителя пробег от 350км. В момента при температури между 10 и 20°С, в градски условия, с изключено отопление, на режим Еко, минавам 380км. Който иска да ми вярва, на мен електричката за "гориво" ми излиза по 1000€ по евтино на 10000км спрямо ДВГ. Вие си карайте димящите кюнци.

    Коментиран от #6, #11, #12, #33

  • 6 Милен

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "Аз вярвам":

    То за евтиното остави, според мен това е автомобила за града. Там където живеят множество хора не трябва да димят ауспуси.

    Коментиран от #7

  • 7 Нищо не разбираш

    4 5 Отговор

    До коментар #6 от "Милен":

    Сега ще те нападнат, че правото да караш автомобил с ДВГ стои на по-високо ниво от правото ти да дишаш чист въздух и никой няма право да ограничава хората от правото на движение със замърсяващи тромави тракащи и пушещи автомобили. Никой няма право да ги наказва да карат пъргави и тихи чисти електромобили, само защото някакъв лигльо искал да му е тихо и да му е чист въздуха в града. Те възпитават децата си че града е мръсно и шумно място и трябва да свикват с болестите и мизерията, като истински мъже. Защо трябва да е чисто, като може да е мръсно, независимо от цената!

    Коментиран от #21, #23

  • 8 Оня с Фрида

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "Ония с Фордо":

    Има и по-бързи зарядни станции, но засега няма автомобили, които да могат да зареждат на тях. Затова си разделят 400 kW станция на кой колкото може да зарежда. Ако превъртиш на 11-та минута двамата зареждат с по 200 kW. Станцията спокойно поддържа 400 kW, така че тези 370 kW няма да са му никакъв проблем. И в България има 300 kW станции, така че ще зарежда на почти пълната мощност. Вместо за 10 ще зареди за 11-12 минути.

    Коментиран от #10

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Ония с Фордо

    2 4 Отговор

    До коментар #8 от "Оня с Фрида":

    И къде са тия бързо зараждащия станции , колко са , на какво разстояние са една от друга и колко електрички можеш едновременно да зареждат на тях ? Не разбираш ли че у нас и не само няма изградена необходимата инфраструктура - просто не е рентабилно за прищявките на няколко хопстъра да се правят икономически безсмислени инвестиции ! Погледни само колко автоконцерни се отказаха от електрическите недоразумения .
  • 11 Ония с Фордо

    5 5 Отговор

    До коментар #5 от "Аз вярвам":

    Това с пробега и тия 1000€ го разправяй не на баба ти защото е ходила на училище и е светната а на пра баба ти !

    Коментиран от #16

  • 12 Злогош

    4 2 Отговор

    До коментар #5 от "Аз вярвам":

    Щом верваш оди у црквата да палиш свещи и попо да те прекъди с тамян
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 БайБоцимир

    6 6 Отговор

    До коментар #11 от "Ония с Фордо":

    Около хиляда евро годишно спестяване е нормално, само от горивото. У нас е нулев и данъкът, може да спестиш и от такси за паркиране. Обслужването е обикновено на 2 години и няма кой знае какви разходи. Може да сменяш гуми малко по-често в зависимост от стила на каране. Да, колата ще се продаде по-трудно на вторичния пазар, в сравнение с Голф например. Но за градски автомобил няма по-добър вариант в момента, ако има къде да зареждаш. Освен това, време е да си разчистим градовете от смърдящи кошници, ние го дишаме този въздух. Най-малкото да се стимулира подмяната на старите автомобили поне с хибриди.

    Коментиран от #19, #32

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Знайко

    7 1 Отговор
    ...не знам за батерите, но страничния профил ми харесва повече от този на ауди например.
    Даже ще има и аеродинамика с която да пести ток!
    Браво на китайците!
    Европейските производители си мислеха , че вечно ще продават скъпо и прескъпо и само на следващата година ще сменят стоповете, фаровете и мигачите ама не би!

    Коментиран от #20

  • 19 Ония с Фордо

    5 3 Отговор

    До коментар #16 от "БайБоцимир":

    И накрая пак стигаме до липса на инфраструктура и цена . Няма прагматичен човек който да си е купил електричка - купува си нов автомобил с ДВГ който и след 10 години ще има добра цена.
    А ако непременно искаш чист въздух
    ходи със скафандър , защото тук ще го пазиш но на 2/3 от света не им дреме за твоите притеснения .

    Коментиран от #22

  • 20 Ония с Фордо

    0 4 Отговор

    До коментар #18 от "Знайко":

    Смени си ника - автомобила е шведски ! А това че се произвежда в Китай не играе никаква роля ( маратонките ти Адидас се произвеждат в Индонезия и Виетнам).

    Коментиран от #26

  • 21 Джон

    2 4 Отговор

    До коментар #7 от "Нищо не разбираш":

    Абе, селинджър, и аз искам електричка ама нямам толкова пари. Хайде малко по-уважително се дръж към хората, които не могат да си го позволят.
  • 22 Джон

    0 3 Отговор

    До коментар #19 от "Ония с Фордо":

    Да не мислиш, че на този му пука за чистия въздух? Той, ако искаш да пази околната среда, щеше да си вземе жилище до метрото и да не слиза от него!
  • 23 Невнимание

    4 5 Отговор

    До коментар #7 от "Нищо не разбираш":

    Като ти пречи шума и мръсотията на града, се изнасяш да живееш далеч от него. Никой не те кара на сила да стоиш там. Има ли предимства да живееш в голям град? Да. Има ли недостатъци? Също да. Въпрос на личен вкус и приоритети е да прецениш кои са ти по-важни.

    Коментиран от #24

  • 24 Джон

    4 3 Отговор

    До коментар #23 от "Невнимание":

    Въпрос на личен вкус е дали исаш да смърди, да е мръсно и шумно.

    Коментиран от #34

  • 25 Антон

    9 2 Отговор
    Бързото зареждане скапва и скъсява живота на батерията. Защо това се премълчава? Идеята му е да се ползва рядко, само когато си на зор за пробег.

    Коментиран от #28

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Знайко

    4 1 Отговор
    Хайде да не е шведски от 12-13 години,а?
    Адидас-виетнам на Адидас ли е собственост или на виетнам?
    ...и сравняваме маратонки с автомобили!? Уаууу! Колко си голям!
    Финансовият директор на Форд Луис Бут съобщи, цитиран от БТА, че Волво е продаден на китайската компания за 1.8 милиарда долара (1.3 милиарда евро). Това е близо четири пъти по-малко от сумата, която американският автомобилостроителен гигант плати за шведския концерн през 1999 г.
    Статията е от 28.03.2010!
    Затова съм Знайко,защото съм запомнил нещо!

    Коментиран от #29

  • 28 оня с коня

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "Антон":

    Абсолютно вярно,затова си и зареждам тела винаги чрез Компютъра а не в Ел.мрежата- бавничко но полезно,като се има в предвид „че за никъде не бързам.А това че бързото зареждане прецаква Бателията на Макс не го казват,ама всички ПО-УМНИЧКИ си го знаем:)
  • 29 Ония с Фордо

    0 4 Отговор

    До коментар #27 от "Знайко":

    През октомври 2017 г. Volvo Cars и Geely Holding обяват, че Polestar ще стане самостоятелна марка, фокусирана върху електрическите автомобили.
    Китайците притежават само 39% от фирмата !
    До тук с твърдението ти че колата е китайска а фирмата собственост на китайците от 12-13 години !
    Сме ни си ника за да не се излагаш .

    Коментиран от #30, #31

  • 30 Знайко

    4 1 Отговор

    До коментар #29 от "Ония с Фордо":

    Нищо няма да сменям. За разлика от теб имам степен по финанси. Пействам ти нещо което да прочетеш и да се опиташ да проумееш:
    Volvo, изцяло собственост на Geely Group на Ли, ще проучи предложението за сливане с публично търгуваната Geely Automobile Holdings, се казва в изявление в понеделник. Обединената компания ще се листне в Стокхолм, както и в Хонконг, където компанията Geely Automobile се търгува.
    Превеждам като за елементарни хора- г-н Ли е решил да слее двете компании, за да може на борсата да се листва не само Джели, а и Volvo. Логиката тук е да не се листва само Джели, а volvo да е част от неговото портфолио, а и volvo да е на борсата с отделни котировки за нея , независими от котирането на Джели.
    Така господин Ли поставя яйцата в различни кошници. Не е много трудно за осмисляне.
    Ааа....да не забравим -"По-късно Ли купи дял в компания за производство на камиони - Volvo Group."
    Човека ги купува преди фалит, строи фабрики произвежда и продава , а накрая прехвърля част от акциите обратно на volvo , за да печели и от продажбата на акции! Използвайки имиджа на марката в Европа, ще продава тук много по-лесно китайски компоненти под европейска марка с реноме.
    Анадънму?
  • 31 Знайко

    2 3 Отговор

    До коментар #29 от "Ония с Фордо":

    Ето ти още малко материал за размисъл:
    От 2018 г. основателят на Geely Ли Шуфу е най-големият единичен акционер в Daimler с 9,7 процента. В неотдавнашно интервю за Ройтерс Ли каза, че Geely обмисля по-тясно сътрудничество с производителя на автомобили със седалище в Щутгарт, но не навлезе в повече подробности. Той обаче отрече, че находчивият предприемач, който също така е собственик на шведския автомобилен производител Volvo, възнамерява да увеличи още повече дела си в Daimler.
    Кво викаш.....нищо ли?
  • 32 Ходещия

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "БайБоцимир":

    все набоден-толкова ли си изгладнял, че 1000 евра на година са ти проблема!???
    Ако до там си опрял, изобщо не си за МПС/ППС….
  • 33 С това

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Аз вярвам":

    по-добре не се хвали, ако изобщо го имаш…. колкото и да е субективен критерий, вкуса на всеки за дизайн….
    За динамика… по-добре недей…
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Читател

    1 1 Отговор
    Електричките са една глобална измама същото като зелената сделка.
  • 36 Име

    0 0 Отговор
    "Невероятно!" Сега да ми кажете, литий, кадмий и никел откъде идват? И при положение,че рециклирането на батериите е нерентабилно!