За последния петък от месец ноември, известен като „Черен петък“, се говори активно още от началото на месеца. Някои търговци започват с намаленията седмица по-рано, а други дори още в началото на ноември. Трети обаче заявяват, че прилагат т.нар. „Анти „черен петък““, т.е. не правят абсолютни никакви намаления.
Тази година сред известните марки, които решиха, че няма да намаляват стоката си (бел. ред. поне на територията на Ирландия, която е една от най-богатите европейски държави) е Patagonia. Любителите на спортни стоки останаха разочаровани от решението на световната марка и си тръгнаха с празни ръце.
За търговците целта на „Черния петък“ е да продадат с отстъпка застоялата стока, да освободят складовете за новата продукция (като така намаляват разходите за складове) и разбира се да си направят реклама.
Драстичната промяна на икономическата ситуация в световен план след пандемията от коронавируса и войната в Украйна, обаче карат все повече търговци да са по-премерени в отстъпките си, наред със свиването на разходите откъм работна сила и опитите да въведат максимално бързо изкуствения интелект там, където могат.