Отидете към основна версия

1 555 12

„Гражданска въздухоплавателна администрация“: При нас само двама души са сертифицирани като пилоти на балони

  • балони-
  • пилоти-
  • сертифицирани-
  • въздухоплавателна администрация

„Фирми, които да имат лиценз да предлагат търговска дейност „разходка с балон“ при нас все още няма. Тази дейност се изпълнява на ръба на закона. Свързано е с един член, който касае спортната дейност, с нетърговска дейност", коментира директорът Анелия Маринова

Снимка: БГНЕС

Само двама души са сертифицирани като пилоти на балони в Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“, съобщи директорът ѝ Анелия Маринова. Тя уточни, че у нас се признават и лицензи, издадени в други държави–членки на Европейския съюз.

БТА припомня, че вчера Маринова отчете, че от регистрираните 11 балона в България, само четири са с летателна годност. Тя съобщи тази информация по повод инцидента с парашутисти между ботевградските села Литаково и Новачене, при който загина един човек, а друг е с опасност за живота. По думите на Маринова балонът няма никакви документи и е без регистрация, няма летателна годност и пилотът не е лицензиран.

„Ние ще се постараем максимално бързо да поместим информация и на нашия сайт, кои балони с българска регистрация имат летателна годност и са безопасни. На наша територия могат да работят и въздухоплавателни средства, които идват от друга европейска държава“, посочи днес Маринова.

Тя добави, че ще се направи опит за съвместни действия с МВР и с данъчната администрация, за да се затегне контролът на тази дейност с по-масирани проверки.

„Фирми, които да имат лиценз да предлагат търговска дейност „разходка с балон“ при нас все още няма. Тази дейност се изпълнява на ръба на закона. Свързано е с един член, който касае спортната дейност, с нетърговска дейност. Понякога спорим с колегите, с които успяваме да установим контакт, доколко това е търговска дейност, доколко това са споделени преживявания“, заяви Анелия Маринова. Тя уточни, че самата процедура по регистрация не е сложна или скъпа.

„Ако е съпоставима с таксата за регистрация на въздухоплавателно средство, тя е 500 лева за регистрация и 1000 лева за летателна годност. Необходими са и документите, които така или иначе вървят с балона, защото той подлежи на техническо обслужване и поддръжка“, каза още директорът на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 3 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол