Last news in Fakti

9 Февруари, 2002 00:00 2 009 0

Градски легенди

  • mazda-
  • mazda demio-
  • demio

Много легенди сме слушали за малки, маневрени автомобили, които можеш да паркираш навсякъде и едновременно с това са с огромен багажен обем и просторен салон. Легендите обаче са едно, а реалността - съвсем друго нещо. В този материал ще ви разкажем за един автомобил, който е една от малкото добри комбинации мужду кола за града и семейна лимузина. При това японското возило се предлага на прилична цена и динамиката и е доста добра.

Моделът Demio се появява на японския пазар през 1996 г., но в Европа “пристига” две години по-късно. Това обаче съвсем не значи, че “самураят” е с остарял дизайн. Demio може да се приеме и като хечбек, и като компактен миниван, т.е. микрован - на кой както му харесва. Тази кола отвън изглежда малка, но

салонът

е доста просторен. Дори и да сте висок на ръст, коленете ви няма да докоснат волана и лостчета отстрани и под него. Над главата ви пък ще остане разстояние около една педя. Този практичен салон е резултат на много работа и хиляди тестове. Японските инженери наричат това “борба за пространство”. Ефектът е постигнат като клирен­сът на задния мост е намален доста, вратите и страничните панели са тънки и вертикално разположени. Още един фактор, допринасящ за простор в салона са тънките облегалки на предните места. Задните седалки пък са конструирани така, че пасажерите са в удобна стойка, но краката им са близо до седалката. Облегалките на задния ред могат да се свалят назад - към багажния отсек и при добро желание пасажерите могат да си полегнат. Воланът няма опция за регулиране, но шофьорската седалка се измества и във вертикална посока, така че можете да намерите оптималното решение. Друго добро виждане на японските инженери е високата позиция на водача и големите прозорци на каросерията. По този начин шофьорът усеща отлично габаритите на колата и има перфектна видимост. Това помага най-вече при паркиране - може да сте спокойни, че дори и жена ви да прави маневри с вашата Mazda няма да има сериозни последствия. Към плюсовете на интериора може да се прибави и удобството при влизане и излизане в салона. И четирите врати са големи, отварят се широко, а близко разположените до тях седалки сбособстват за бързо, лесно и удобно движение отвън навътре и обратно. Педалите са монтирани високо и при дълго пътуване можете да усетите лека умора в крайниците си.

Всичко дотук казано е в границите на нормалното, но вратата към багажния отсек е конструирана ме­ко казано неудачно. За да я отворите с една ръка, ще са ви нужни доста усилия, тъй като бутонът е далеч от ръкохватката, а натискането му и дърпането стават едновременно. Освен това вратата не се повдига достатъчно и за да поставите багаж трябва доста да се наведете. Дотук обаче с неудобствата. Багажният отсек е голям и много практичен. Подът представлява равна плоскост, а когато задните седалки са сгънати напред, коланите се прибират в специални ниши с цел да не ви пречат. Заради ниския клиренс отзад височината на багажното отделение е доста по-добра от тази на конкурентите. Ако трябва да обобщим с няколко думи интериора на Mazda Demio той е по-скоро функционален, отколкото стилен.

Динамиката

спокойно може да се нарече прилична. 1.5-литровият двигател е достатъчно динамичен за което говори фактът, че Demio ускорява от 0 до 100 км/ч. за 13 секунди - един напълно приемлив показател. Към управлението няма да имате претенции, но то няма да предизвика у вас и възхищение - оценка “нормално”. Наклонът в завоите е съвсем малък, което се дължи на порядъчно твър­дото окачване. Возията не е перфектна, но за сметка на това максималният товар може да е повече от този при алтернативите.

При движение с по-висока скорост освен звукът от двигателя се чува и шума от въздуха. Вследствие на по-голямата височина на купето аеродинамиката не е с перфектни показатели, а и от шумоизолацията на купето има какво още да се желае. Пристигнете ли в града обаче возилото се преобразява. Там то се чувства като у дома си. Сближените предавателни числа на петстепенната механична трансмисия лесно позволяват да държите агрегата в пика на неговата мощност. Така с резки ускорения, нерискови изпреварвания и лесно престрояване еднотонната кола се чувства уверено в градския поток. Спирачките пък са добри дори когато всички места в купето са заети. До 3 500 об/мин. двигателят е безшумен и единственото, което ще ви смущава, са малките камъчета, почукващи по пода на вашата кола. Япон­ците явно не са си направили труда да нанесат допълнително покритие на поцинкованата ламарина. Това обаче не е болка за умиране.

Във Великобритания компанията Mazda обеща да засажда по пет дървета на всяка продадена кола. Този рекламен трик се прави с цел предпазване на околната среда. У нас япон­ската фирма не е обещала да засади дори и един храст, но това едва ли вълнува родните купувачи. За нас важна е приемливата цена, а при модела De­mio 1.5i тя е именно такава. Ако ви устройва и имате нужда от градска кола, то не слушайте легенди, а действайте.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА