Last news in Fakti

19 Януари, 2002 00:00 2 350 3

Каретата на Канцлера

  • volkswagen-
  • phaeton

Преди известно време канцлерът на Германия Герхард Шрьодер призова политическия елит в страната си да слезе от луксозните и суперкомфортни лимузини, за да бъдат политиците по-близо до народните тегоби. В средите на тези, към които беше отправено посланието, се надигна огромна вълна от болка и огорчение, че ще трябва да се простят с удобствата на возилата Mercedes S-Klasse, служили им вярно в продължение на години. По-дисциплинираните дори побързаха да си извадят карти с намаление за пътуване в обществения транспорт. Редовата електорална единица пък заживя с усещането, че и тя е важна и всяка сутрин, качвайки се в метрото, с трепет в сърцето очакваше да срещне до себе си препотения избраник на своя окръг, за да го удави в поток от “народни” проблеми. Малко в стил “Иване, кажи си” обаче канцлерът Шрьодер побърза да разтълкува своя призив, в резултат на което стана ясно, че политиците отново няма да се срещат в метрото, а само ще се возят на по-непретенциозни возила. Лидерът социал-демократ дори побърза да обяви своя избор. Предпочетения от него автомобил беше Volkswagen D1, който тогава беше само концепция, а днес очаква при­вържениците си с наименованието Phaeton. Дали канцлерът пък се е минал с избора си на нова карета, преценете сами...

След пет месеца луксознят “народен автомобил” трябва да се появи по пътищата

За класата на младия германец говори мнението на специалистите, които го определиха като мощен съперник на Mercedes S-Klasse, Audi A8, BMW 7er и Lexus LS. Явно вълкът от Волфсбург ще мери сили с най-добрите в бранша. В интерес на истината той има какво да предложи, така че конкуренцията да се стяга.

Още първият контакт със снабденото с 12-цилиндров двигател возило ви подсказва, че имате работа с истински аристократ. Дизайнерите са се погрижили за неговата привлекателна външ­ност. Каросерията изпъква със своите изчистени от всякаква натруфеност линии и форми. Специалистите от Волфсбург оставят настрана наложилите се напоследък авангардни и футуристични решения и придават на своя любимец силно ретро-излъчване. От това пък той не губи - дори напротив. За всичко това говорят широките задни колони и предницата, въоръжена с масивна хромирана радиаторна решетка. Капакът на 500-литровия багажник се отваря електрически след натиск на логото VW. 18-цоловите алуминиеви джанти пасват идеално в общото излъчване на возилото.

Динамика и комфорт са мотото на Phaeton

Освен че разполага с автоматично регулиране на клиренса, лимузината предлага и допълнителни екстри с цел повишаване на комфорта и сигурността при возене. Така например налягането във всеки от амортисьорите на колелата се регулира по електронен път, независимо от останалите. За доброто усещане с Phaeton се грижи и петстепенна автоматична скоростна кутия. W-образният дванадесетак е с работен обем 6.0 литра и осигурява 420 конски сили. Скоростта, която те гарантират пък е 300 км/ч. Немците обаче са я ограничили електронно до 250 км/ч. Phaeton е снабден и с перманентно задвижване на четирите колела.

Истинското удоволствие е във вътрешността на автомобила

Дългата 5.05 метра лимузина е изключително гостоприемна, а скъпите материали при изработката не са спестявани. Седалките са покрити с елегантна кожа, арматурното табло и част от вратите са гарнирани с благородно дърво. Има и множество хромирани компоненти. Предните седалки разполагат с 18 различни възможности за позициониране. Климатроникът осигурява различна температура в четири отделни зони (по две отпред и отзад), като пасажерите на местата отзад също разполагат с прибор за управлението му.

На волана са разположени две алуминиеви ръчки за превключване на скоростите в механичен режим. Информационните дисплеи подпомагат максимално водача, подавайки му най-важната информация за отделните системи на возилото. Разбира се борд-компютърът, навигационната система, Интернет-достъпът и DVD-Player-ът също не са спестени. Но пък и така се полага на едно возило, щом то ще превозва един от най-влиятелните политици в Европа...

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Sasho

    6 0 Отговор
    Da!Tova ne e S-klassa,7-seria ili A8 oba4e tova e dostoen konkurent na tezi 3 modela.Dizaina ne e koi znae kakvo, na men mi prili4a na po udoljen Passat oba4e vsi4ko drugo e vuv stil WV sus vkus i mnogo stegnato i imaiki v predvid fakta 4e cenata e sus 15-20% po niska ot ostanalite, puk kato ispulnenie i vozia kolata e dosta dobra se zaslujava da se davat tes pari za Phaeton,lo6o e samo tova 4e niamat o6te nov model i spriaha da slagat motora V10 5,0L ina4e vsi4ko drugo e OK!!!! Bravo na WV!!!!!
  • 2 nik0

    0 5 Отговор
    bukluk!!!!!!
  • 3 stoil

    3 0 Отговор
    OTLI4NA KOLA NQMA SPOR!!!