Last news in Fakti

5 Януари, 2002 00:00 2 081 0

Девет бала

  • mazda-
  • mazda xedos-9

Нали знаете кои плавателни съдове издържат на вълнение от девет бала? Естествено най-големите и най-добрите. Японската фирма Mazda отдавна се слави с добро качество на изработка, но допреди няколко години името на компанията от Страната на изгряващото слънце се свързваше предимно с малки и евтини коли. В този материал става дума за един успешен опит на Mazda за пробив в т.нар. луксозен клас. Автомобилът, който ви представяме се намира в една пазарна ниша с отдавна доказали се возила, като петата серия на BMW, Е-класата на Mercedes и Audi A6. Стъпвайки на европейския пазар “самураите” поемат голям риск, опитвайки се да се намесят в един от горните сегменти, къде­то, както вече стана ясно, германците са безпорният лидер.

Може би вече разбрахте, че иде реч за второто поколение на луксозната лимузина Mazda Xedos-9. В България този автомобил се предлага (отскоро) от новия официален вносител “Стар моторс” и както ще разберете е добра алтернатива, въпреки силната германска конкуренция. С други думи новият Xedos издържа дори на вълнение от девет бала.

Ще започнем да разглеждаме лимузината на Mazda отвън навътре. В

екстериора

на второто поколение Xedos-9 не се виждат сериозни промени в сравнение с предшественика. Ако сте виждали последните концепции на Mazda ще достигнете до извода, че при добро желание резултатът можеше и да е по-впечатляващ. И ако отпред обновената версия може лесно да се различи от старата благодарение на модерните светлини, то отзад новият Xedos-9 трудно може да бъде разпознат дори от специалист. Този малък рестайлинг съвсем не е случаен. Предшественикът се появява в началото на 90-те и до днес изглежда съвременно и престижно. Всеизвестно е, че когато един модел е успешен, не е необходима коренна промяна във външния вид.

Когато отворим вратата на новата (или обновената) Mazda забелязвяме, че в

интериора

също липсват революционни промени. Една от новостите е обогатената цветова гама на тапицерия и арматура. Иначе всички прибори са по местата си. Уредите обаче са вече доста по-практични и удобни. Ергономичността на седалките не е променена, но това не се и налага, тъй като старата версия все още се счита за еталон по отношение на удобство и комфорт. За добро или зло всички характерни черти на новата Xedos-9 са идентични с тези на останалите модели на японската фирма. Те обаче са доста различни от останалите японски, европейски и американски марки, тъй че за интериора на Xedos-9 спокойно можем да говорим за стил “А ла Mazda”. Що се отнася до удобство и комфорт, вече стана ясно че не трябва да се притеснявате. Екстри като кожен салон, електрическо задвижване на всички стъкла, електрическо регулиране на седалките и даже модерната четиристепенна автоматична скоростна кутия отдавна се предлагат в стандартното оборудване на “японеца”. Ако трябва да се направи извод за вътрешното пространство на Xedos-9 то няма да е пресилено да се каже, че понятието “недостатъци” не съществува. Ще продъл­жим с удобствата в салона, тъй като именно в това се крие най-големият коз на новата Mazda Xedos-9. Просторът в купето е впечатляващ. Разстоянието от арматурното табло до седалките е достатъчно дори и за Майкъл Джордан, а отзад спокойно могат да се вместят трима хокеисти при това облечени с немалките си доспехи. Ако сте почитатели на меката возия и комфорта ще бъдете очаровани от перфектното независимо, многолостово окачване и отличната шумоизолация в купето. Когато запалите огромния “шестак” и автомобилът поддържа хиляда оборота в минута ще ви е трудно да разберете дали въобще двигателят е приведен в действие.
Като стана въпрос за

двигател

добре е да знаете, че в моторния отсек е монтиран модифициран V-образен, шестцилиндров агрегат, с работен обем 2.5 литра и мощност 167 к.с. Новото при него е, че и самият блок и цилиндровата глава са изработени от специална алуминиева сплав. Четиристепенната автоматична трансмисия също е значително подобрена. Съществената промяна при нея е увеличената плавност при преминаване от една на друга предавка, което в никакъв случай не пречи на динамиката на автомобила.

Mazda Motor Corporation винаги отделя голямо значение на

безопасността

Именно поради тази причина при конструирането на Xedos-9 инженерите наблягат на увеличаване якостта на каросерията. Така лимузината на Mazda се превръща в автомобила с най-яко купе. Сигурността се увеличава и благодарение на известната система, контролираща окачването MAIDAS. Освен че колата е изключително надеждна, тази система подобрява и устойчивостта на автомобила в завоите.
Въпреки че коренна промяна липсва, инженерите от Mazda са вдъхнали нов живот на Xedos-9. Като се има предвид приемливата цена за автомобил от такъв клас, екстрите вклю­чени в базовото оборудване, качествената сглобка и най-вече надеждността на лимузината, трябва да сте спокойни, че тя ще преживее доста силни “вълнения”.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА