Last news in Fakti

7 Юли, 2014 09:59 18 232 20

Битка за най-мощния четирицилиндров мотор

  • четирицилиндров двигател-
  • mercedes-benz-
  • volkswagen-
  • audi-
  • bmw-
  • golf r

Т.нар. премиум производители от доста време се състезават кой ще извади най-мощния сериен двигател. През 1990 година, например Jaguar пусна модел XJR с двигател с мощност 370 конски сили. BMW веднага отвърна на удара с 400 коня на тогавашното M5, а Mercedes-Benz и Audi отидоха още по-далеч, за да могат да изпреварят баварците. Тази битка продължава и до ден-днешен.

Глобалната тенденция за намаляване на обема на двигателите обаче накара немските премиум марки да пренесат "сраженията" при четирицилиндровите агрегати. Първи сериозни мускули на четирицилиндров мотор показаха от Mercedes-Benz.

Специалистите от Щутгарт монтираха на своите компактни модели А45 и CLA45 свръхмощен четирицилиндров мотор, разполагащ с 360 конски сили. Моментално на това предизвикателство отговориха експертите от Volkswagen.

Инженерите от Волфсбург работят над интересен прототип на Golf R, който има под капака си двулитров четирицилиндров агрегат с мощност 400 конски сили. Останалите немски премиум марки също влагат сериозни усилия над създаване на по-мощни мотори с четири цилиндъра.

Най-настъпателни на този етап обаче са от Mercedes. В интервю, дадено наскоро от един от ръководителите на AMG, стана ясно, че Mercedes-Benz ще продължи да форсира двигателя на А45. В момента обаче немците от Инголщат подготвят модификацията Audi S3 Plus с 375 коня срещу 360-те на A45 AMG.

Следвайки тези тенденции и отчитайки развитието на технологиите при турбокомпресорите, експертите са на мнение, че съвсем скоро свръхмощни четирицилиндрови агрегати могат да се появят и в т.нар. хиперкари.

Представяте ли си Ferrari, Lamborghini или пък Bugatti, които се задвижват от "скромни" четирицилиндрови моторчета? Както се развиват нещата при двигателите с вътрешно горене, а и предвид все по-налагащите се хибридни силови трактове, най-вероятно това ще стане съвсем скоро.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 триста итридесети

    5 3 Отговор
    Спират шестака само и само да направят цена,
    а по-добре е шестак 3.0 на газ, отколкото четири цилиндъра 1.4-2.0 на бензин, и за пари и за мощност и за екологията даже.
    Дошо ще сметне с по-голяма точност, и статистики ще покаже.
  • 2 Shmeker

    1 3 Отговор
    Аве с 4 цилиндъра може да се прави мотор до около 2.8. Основни дизели има обаче. Явно нещо с оборотите не се получава.
    Но до към 2.5 на 4 цилиндъра бензин спокойно можеше да има.

    Колкото до редовите шестаци- там от БМВ си ги харесват и ще продължат да ги правят, но в по-високия клас. Естественият баланс и дългият живот на редовите шестаци са много голям +
    Там спокойно могат да достигат 4 литра обем, но от БМВ решават да правят до 3.0 . Нагоре стават V8, което според мен е скъпо удоволствие.

    Коментиран от #3

  • 3 триста итридесети

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "Shmeker":

    "дългият живот на редовите шестаци са много голям +", ами нали това е основната цел на всяко нещо: да има дълъг живот, дизела позволява по-голям кубик на по-малко цилиндъра, щото и без това мощността му е на около 4000 об., щото по-големите бутала искат по-големи биели и пр., и тогава става "невъзможно" или цената на загуби, развиването на високи обороти, точно затова "кубика" се разбива на повече по-малки бутала.

    Коментиран от #4

  • 4 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "триста итридесети":

    Тва на колко бутала се разбива не е много показателно. Балансът и малките вибрации при редовия шестак е по-значимото за дългия живот.

    Коментиран от #7, #12

  • 5 skier

    2 5 Отговор
    последният супекар на BMW - i8 е с трицилиндров двигател и електромотори, така че четирицилиндровите вече се броят за големи мотори.
  • 6 Shmeker

    1 5 Отговор
    Според доста хора 3 цилиндровите мотори може да са по-добри от 4.
  • 7 Кобрата

    2 4 Отговор

    До коментар #4 от "Shmeker":

    4 цилиндровите са достатъчни, то тези V6 и V8 много горят.
  • 8 Монго

    4 2 Отговор
    Като по-възрастен съм малко консервативен, макар, че разбирам, че хибридите ще навлизат все повече в нашия живот. На този етап ми са напълно достатъчи чистите бензинови атмосферки, имам коли с четирицилиндров 2.5 и 3.0 шестцилиндров...
  • 9 Нен Нен

    3 4 Отговор
    Всички вие забравяте кой народ прави най-добре 2-литрови турбо двигатели, само да вметна, че Мицубиши имаха 2-литров турбо мотор с 400 коня преди 10 години а Мерцедес кога направиха този на А45 със смешните (в сравнение с Мицубишито) 360 коня ?

    Коментиран от #10, #11

  • 10 Симеон Тасев

    9 1 Отговор

    До коментар #9 от "Нен Нен":

    е голлем си нема що всичко можеш и знаеш самоче когато мерца са слагали екстри и какво ли не в колите мицубуши не ги е имало

    Коментиран от #16

  • 11 Симеон Тасев

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "Нен Нен":

  • 12 триста итридесети

    4 4 Отговор

    До коментар #4 от "Shmeker":

    Ами нали точно баланса се постига с повечето работни такта на оборот, и това че буталата и прочие е по-малко и има по-малка инерция, и благодарение на по-малките камери прави по-добро изгаряне, нали и затова има приблизителен или по-добър разход от същия ДВГ с 4 цилиндъра.
    Сега навлизат 3 и 4 цилиндрови понеье се усетиха че ще спечелят още, като намалят ресурса на мотора чрез намаляне на цилиндрите и с принудително пълнене постигат мощността, НО за сметка на живота на мотора, щото старите мотори имат ненужно дълъг живот, а на тях това не им трябва, и без това след най-много 10-тата година колата отива за скраб или "нов внос" в БГ
  • 13 Пламен Пепелов

    3 2 Отговор
    пичове, баланс и лека работа от малко цилиндри няма и няма и да има, колкото повече, толкова по- спокойно и тихичко

    Коментиран от #18

  • 14 триста итридесети

    3 4 Отговор
    Дано поне цената на така да падне, а заплатите ни така да се вдигнат, че новите БМВ-та макар и три цилиндрови като i8 да са ни по джоба

    Коментиран от #20

  • 15 дими колев

    0 1 Отговор
    ферари, ламбо с четири цилиндара, ми те ще звучат като красиви прахосмукачки
  • 16 Нен Нен

    1 2 Отговор

    До коментар #10 от "Симеон Тасев":

    Тук не говоря за екстри, а за това, че Мицубиши са направили нещо и Мерцедес са направили същото с почти 10 години закъснение, между другото ще ми е интересно да ми покажеш Мерцедес който да има всички екстри които ги има Mitsubishi 3000GT VR-4 .

    Коментиран от #17

  • 17 Бай Иван

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Нен Нен":

    Ти малкия някога сядал ли си в истински Мерцедес ,че пишеш такива глупости?

    Коментиран от #19

  • 18 Бай Иван

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "Пламен Пепелов":

    И по дълго без ремонт!
  • 19 Нен Нен

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "Бай Иван":

    Аз много рядко говоря за автомобили в които не съм сядал, сядал съм в доста Мерцедеси след 1998г. но ако под истински Мерцедес разбираш разни 123-ки 124-ки и 126, в тях не съм сядал и не искам да сядам .
  • 20 Milen Zghifkov

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "триста итридесети":

    И М5 също... Амин!