Т.нар. премиум производители от доста време се състезават кой ще извади най-мощния сериен двигател. През 1990 година, например Jaguar пусна модел XJR с двигател с мощност 370 конски сили. BMW веднага отвърна на удара с 400 коня на тогавашното M5, а Mercedes-Benz и Audi отидоха още по-далеч, за да могат да изпреварят баварците. Тази битка продължава и до ден-днешен.
Глобалната тенденция за намаляване на обема на двигателите обаче накара немските премиум марки да пренесат "сраженията" при четирицилиндровите агрегати. Първи сериозни мускули на четирицилиндров мотор показаха от Mercedes-Benz.
Специалистите от Щутгарт монтираха на своите компактни модели А45 и CLA45 свръхмощен четирицилиндров мотор, разполагащ с 360 конски сили. Моментално на това предизвикателство отговориха експертите от Volkswagen.
Инженерите от Волфсбург работят над интересен прототип на Golf R, който има под капака си двулитров четирицилиндров агрегат с мощност 400 конски сили. Останалите немски премиум марки също влагат сериозни усилия над създаване на по-мощни мотори с четири цилиндъра.
Най-настъпателни на този етап обаче са от Mercedes. В интервю, дадено наскоро от един от ръководителите на AMG, стана ясно, че Mercedes-Benz ще продължи да форсира двигателя на А45. В момента обаче немците от Инголщат подготвят модификацията Audi S3 Plus с 375 коня срещу 360-те на A45 AMG.
Следвайки тези тенденции и отчитайки развитието на технологиите при турбокомпресорите, експертите са на мнение, че съвсем скоро свръхмощни четирицилиндрови агрегати могат да се появят и в т.нар. хиперкари.
Представяте ли си Ferrari, Lamborghini или пък Bugatti, които се задвижват от "скромни" четирицилиндрови моторчета? Както се развиват нещата при двигателите с вътрешно горене, а и предвид все по-налагащите се хибридни силови трактове, най-вероятно това ще стане съвсем скоро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 триста итридесети
а по-добре е шестак 3.0 на газ, отколкото четири цилиндъра 1.4-2.0 на бензин, и за пари и за мощност и за екологията даже.
Дошо ще сметне с по-голяма точност, и статистики ще покаже.
11:16 07.07.2014
2 Shmeker
Но до към 2.5 на 4 цилиндъра бензин спокойно можеше да има.
Колкото до редовите шестаци- там от БМВ си ги харесват и ще продължат да ги правят, но в по-високия клас. Естественият баланс и дългият живот на редовите шестаци са много голям +
Там спокойно могат да достигат 4 литра обем, но от БМВ решават да правят до 3.0 . Нагоре стават V8, което според мен е скъпо удоволствие.
Коментиран от #3
11:38 07.07.2014
3 триста итридесети
До коментар #2 от "Shmeker":
"дългият живот на редовите шестаци са много голям +", ами нали това е основната цел на всяко нещо: да има дълъг живот, дизела позволява по-голям кубик на по-малко цилиндъра, щото и без това мощността му е на около 4000 об., щото по-големите бутала искат по-големи биели и пр., и тогава става "невъзможно" или цената на загуби, развиването на високи обороти, точно затова "кубика" се разбива на повече по-малки бутала.Коментиран от #4
12:05 07.07.2014
4 Shmeker
До коментар #3 от "триста итридесети":
Тва на колко бутала се разбива не е много показателно. Балансът и малките вибрации при редовия шестак е по-значимото за дългия живот.Коментиран от #7, #12
12:22 07.07.2014
5 skier
12:39 07.07.2014
6 Shmeker
13:15 07.07.2014
7 Кобрата
До коментар #4 от "Shmeker":
4 цилиндровите са достатъчни, то тези V6 и V8 много горят.13:20 07.07.2014
8 Монго
13:30 07.07.2014
9 Нен Нен
Коментиран от #10, #11
15:14 07.07.2014
10 Симеон Тасев
До коментар #9 от "Нен Нен":
е голлем си нема що всичко можеш и знаеш самоче когато мерца са слагали екстри и какво ли не в колите мицубуши не ги е ималоКоментиран от #16
16:19 07.07.2014
11 Симеон Тасев
До коментар #9 от "Нен Нен":
16:19 07.07.2014
12 триста итридесети
До коментар #4 от "Shmeker":
Ами нали точно баланса се постига с повечето работни такта на оборот, и това че буталата и прочие е по-малко и има по-малка инерция, и благодарение на по-малките камери прави по-добро изгаряне, нали и затова има приблизителен или по-добър разход от същия ДВГ с 4 цилиндъра.Сега навлизат 3 и 4 цилиндрови понеье се усетиха че ще спечелят още, като намалят ресурса на мотора чрез намаляне на цилиндрите и с принудително пълнене постигат мощността, НО за сметка на живота на мотора, щото старите мотори имат ненужно дълъг живот, а на тях това не им трябва, и без това след най-много 10-тата година колата отива за скраб или "нов внос" в БГ
17:07 07.07.2014
13 Пламен Пепелов
Коментиран от #18
19:00 07.07.2014
14 триста итридесети
Коментиран от #20
19:30 07.07.2014
15 дими колев
02:21 08.07.2014
16 Нен Нен
До коментар #10 от "Симеон Тасев":
Тук не говоря за екстри, а за това, че Мицубиши са направили нещо и Мерцедес са направили същото с почти 10 години закъснение, между другото ще ми е интересно да ми покажеш Мерцедес който да има всички екстри които ги има Mitsubishi 3000GT VR-4 .Коментиран от #17
04:47 08.07.2014
17 Бай Иван
До коментар #16 от "Нен Нен":
Ти малкия някога сядал ли си в истински Мерцедес ,че пишеш такива глупости?Коментиран от #19
07:14 08.07.2014
18 Бай Иван
До коментар #13 от "Пламен Пепелов":
И по дълго без ремонт!07:15 08.07.2014
19 Нен Нен
До коментар #17 от "Бай Иван":
Аз много рядко говоря за автомобили в които не съм сядал, сядал съм в доста Мерцедеси след 1998г. но ако под истински Мерцедес разбираш разни 123-ки 124-ки и 126, в тях не съм сядал и не искам да сядам .07:23 08.07.2014
20 Milen Zghifkov
До коментар #14 от "триста итридесети":
И М5 също... Амин!08:13 08.07.2014