Преди много стотици години предшествениците на днешните скандинавски народи разполагат с богата митология, представителки на която са и валкириите (Valkyrie). Според древните северняци това са изключително красиви жени-войни, които служат на бог Один, като тяхното призвание е да избират най-храбрите загинали в битка воини и да ги отвеждат във Вакхала - мястото където смелите ги очаква вечен живот и където ще бъдат заедно със своите деди.
В този смисъл не е ясно, доколко човекът дал названието на страховитата двуколесна Honda, с която ще ви запознаем в този брой, е повлиян от скандинавската митология, но със сигурност подобно име приляга съвсем точно на доста мистично изглеждащия мотоциклет...
В действителност Honda Valkyrie Rune е класически представител на онези двуколесни, при които, по принцип, във времето между замисъла и реализацията очарованието и магията на нестандартното е останала някъде по пътя. Най-често това се дължи на факта, че конструкторите не спират да се тревожат за безопасността, а специалистите по маркетинг непрестанно вдигат аларма за високата цена и демонстрират опасенията си да не пострада имиджа на марката, ако серийният мотоциклет дефектира прекалено често.
Реалността обаче показва, че Honda Valkyrie Rune се е издигнал много над това - при него “мистиката” е запазена напълно. Може би защото е предназначена за пазара, на който именно нестандартните решения са най-вървежни - янките винаги са обичали щурите идеи. Уникалността на идеята пък се подчертава и от факта, че от гордия воин ще бъдат “клонирани” точно 1500 екземпляра. Иначе
изисканата външност
на двуколесния гигант е подкрепена и от впечатляващи технически решения, с каквито малко от двуколесните биха могли да се похвалят. Сърцето на “Избраника” е повече от впечатляващо. Всъщност това е шестцилиндров, четиритактов Boxer-агрегат с водно охлаждане. Работният обем при него е 1 832 см3 - стойност, на която биха завидели и доста от четириколесните превозни средства. Всеки от цилиндрите е с по два клапaна, а коляновият вал е хоризонтално разположен. Разпределителните валове са горноразположени и задвижвани от верига. Мощността и тягата, осигурявани от двигателя, както и се очаква от подобен екземпляр, са на нужната висота. При необходимост Honda Valkyrie Rune мобилизира 118 к.с. при 5 600 об./мин., а пиковата стойност на въртящия момент от 167 Нм се достига при 4 400 об./мин.
Возията също е пълно отражение на
голямото старание
вложено от конструкторите при направата на Honda Valkyrie Rune. Високата точно 690 мм седалка предлага точно също толкова комфорт, колкото и любимото ви кресло във вашето жилище. Това пък определено класира Valkyrie като един от малкото круизъри, при които ергономията определно е на нужната висота. Последното позволява на собственика на луксозния мотоциклет да заеме максимално удобна позиция и да пропътува стотици километри без неприятната умора, позната от други двуколесни.
Преди обаче да разпознаете в украсения с хром “Избраник на боговете” вашия мотоциклет, трябва да имате предвид най-малко две неща. Първо, гигантът засега се продава единствено в САЩ и никой не е повдигал въпроса за съществуването му и на нашия континент.
И второ, ако разстоянията за вас не са най-големият проблем и все пак решите да си “доведете” подобен любимец с вас по време на някоя екскурзия в Страната на неограничените възможности, не забравяйте и цената. С Honda Valkyrie Rune може да се сдобиете срещу скромната сума от около 36 000 щатски долара...
Технически характеристики
|
Двигател: Диаметър на цилиндъра/ход на буталото: Работен обем: Обем на цилиндъра: Горивна система: Степен на сгъстяване: Максимална мощност (SAE): Максимален въртящ момент (SAE): Колесна база: Спирачки отпред/отзад: Трансмисия: Окачване отзад: Рама: Размер на гумите отпред/отзад: Маса: Максимална скорост: Цена (2003 година): |
Станислав Гавазов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 raptora
10:31 06.02.2010
2 Jo
16:04 13.08.2010