Last news in Fakti

20 Септември, 2003 00:00 7 505 2

Избраникът на Боговете

  • honda-
  • honda valkyrie rune

Преди много стотици години предшествениците на днешните скандинавски народи разполагат с богата митология, представителки на която са и валкириите (Valkyrie). Според древните северняци това са изключително красиви жени-войни, които служат на бог Один, като тяхното призвание е да избират най-храбрите загинали в битка воини и да ги отвеждат във Вакхала - мястото където смелите ги очаква вечен живот и където ще бъдат заедно със своите деди.

В този смисъл не е ясно, доколко човекът дал названието на страховитата двуколесна Honda, с която ще ви запознаем в този брой, е повлиян от скандинавската митология, но със сигурност подобно име приляга съвсем точно на доста мистично изглеждащия мотоциклет...

В действителност Honda Valkyrie Rune е класически представител на онези двуколесни, при които, по принцип, във времето между замисъла и реализацията очарованието и магията на нестандартното е останала някъде по пътя. Най-често това се дължи на факта, че конструкторите не спират да се тревожат за безопасността, а специалистите по маркетинг непрестанно вдигат аларма за високата цена и демонстрират опасенията си да не пострада имиджа на марката, ако серийният мотоциклет дефектира прекалено често.

Реалността обаче показва, че Honda Valkyrie Rune се е издигнал много над това - при него “мистиката” е запазена напълно. Може би защото е предназначена за пазара, на който именно нестандартните решения са най-вървежни - янките винаги са обичали щурите идеи. Уникалността на идеята пък се подчертава и от факта, че от гордия воин ще бъдат “клонирани” точно 1500 екземпляра. Иначе

изисканата външност

на двуколесния гигант е подкрепена и от впечатляващи технически решения, с каквито малко от двуколесните биха могли да се похвалят. Сърцето на “Избраника” е повече от впечатляващо. Всъщност това е шестцилиндров, четиритактов Boxer-агрегат с водно охлаждане. Работният обем при него е 1 832 см3 - стойност, на която биха завидели и доста от четириколесните превозни средства. Всеки от цилиндрите е с по два клапaна, а коляновият вал е хоризонтално разположен. Разпределителните валове са горноразположени и задвижвани от верига. Мощността и тягата, осигурявани от двигателя, както и се очаква от подобен екземпляр, са на нужната висота. При необходимост Honda Valkyrie Rune мобилизира 118 к.с. при 5 600 об./мин., а пиковата стойност на въртящия момент от 167 Нм се достига при 4 400 об./мин.

Возията също е пълно отражение на

голямото старание

вложено от конструкторите при направата на Honda Valkyrie Rune. Високата точно 690 мм седалка предлага точно също толкова комфорт, колкото и любимото ви кресло във вашето жилище. Това пък определено класира Valkyrie като един от малкото круизъри, при които ергономията определно е на нужната висота. Последното позволява на собственика на луксозния мотоциклет да заеме максимално удобна позиция и да пропътува стотици километри без неприятната умора, позната от други двуколесни.

Преди обаче да разпознаете в украсения с хром “Избраник на боговете” вашия мотоциклет, трябва да имате предвид най-малко две неща. Първо, гигантът засега се продава единствено в САЩ и никой не е повдигал въпроса за съществуването му и на нашия континент.

И второ, ако разстоянията за вас не са най-големият проблем и все пак решите да си “доведете” подобен любимец с вас по време на някоя екскурзия в Страната на неограничените възможности, не забравяйте и цената. С Honda Valkyrie Rune може да се сдобиете срещу скромната сума от около 36 000 щатски долара...

Технически характеристики

Двигател:
шестцилиндров, четиритактов, Boxer, два клапана на цилиндър, водно охлаждане

Диаметър на цилиндъра/ход на буталото:
74.00/71.00 мм

Работен обем:
1 832 см3

Обем на цилиндъра:
305.3 см3

Горивна система:
директно впръскване

Степен на сгъстяване:
9.8:1

Максимална мощност (SAE):
87 кВ/118 к.с. при 5 600 об./мин.

Максимален въртящ момент (SAE):
167 Nm при 4 400 oб./мин

Колесна база:
1 757 мм

Спирачки отпред/отзад:
два спирачни диска (330 мм)/ един спирачен диск (336 мм)

Трансмисия:
петстепенна, секвенциална, многодисков хидравличен съединител

Окачване отзад:
Еднораменен амортисьор Ohlins

Рама:
алуминиеви тръбни профили

Размер на гумите отпред/отзад:
150/60 ZR 18, 180/55 ZR 17

Маса:
400 кг

Максимална скорост:
няма данни

Цена (2003 година):
около 36 000 USD


Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 raptora

    0 8 Отговор
    имам го
  • 2 Jo

    2 0 Отговор
    Дай да го видим като го имаш ;)