Last news in Fakti

30 Август, 2003 12:50 1 815 0

Аеропланът

  • renault-
  • renault laguna 2.0 16v

При споменаването на Renault Laguna може би повечето от вас не реагират с никаква тръпка. Асоциацията е за “нежен” френски автомобил, вярно с много екстри и приятна возия, но нищо особено. Автомобил като автомобил... Сигурен съм обаче, че Laguna-та, с която ще ви срещнем в този брой, определено ще привлече вниманието ви, а и ако сте един от участниците в бурните ралита из нощна София, значи сте на точното място, в точното време.

Въпросното возило е собственост на двама откачени братя германци, чиято страст са високите скорости и тунинговането на подходящи четириколесни за целта. В случая изборът им пада на Renault Laguna 2.0 16V, модел 1998 година. Първото, което веднага прави впечатление е

монтираният спойлер отзад

Той е от типа антикрило и според братята върши чудесна работа. На тестовете на пистата Хокенхайм германците са очаровани от новата си “придобивка”. Според тях спойлерът оказва допълнителен натиск на задната ос от 50-60 кг, което неимоверно подобрява стабилността на возилото.

Допълнително визуално очарование внасят и някои други “дребни” детайли по външността на атлета. Така например серийните задни светлини са заменени с “кристално осветление” от друг екземпляр - Lexus RX 300.

Сложната операция по трансплантацията отнема три дълги месеца, изпълнени с разрязване, “прекрояване” и заваряване... Подменени са и джантите, на “разкрасената” Laguna се монтират четири екземпляра от типа BBS RK2 с размер 8.5Х17 отпред и 9.5Х17 отзад. Стабилни процедури по “наточване” протичат и в

интериора и двигателя

В салона всичко е насочено към постигането на максимално спортна атмосфера. Всички детайли, които позволяват са покрити с хром, а стандартните седалки са заменени от двуцветни кресла Koenig, предназначени само за расови атлети, за които само високата скорост е добра. Мястото пък е повече от досатъчно, тъй като четириместният автомобил майсторски е преустроен на двуместен... Отзад с подобаваща доза респект бихте могли да се полюбувате на бутилката на азотния ускорител, която осигурява постоянен приток на двуазотен окис и буквално “възпламенява” бурния нрав на гала. Особено, когато има прави отсечки... Иначе двигателят осигурява “скромната” мощност от 175 кВ, което в конски сили прави точно 238.

По-нататък промените включват шибедах, заимстван от Ford Focus WRC, като приспособяването му във “френска” среда също отнема на германците близо четири месеца. С това обаче не се изчерпват козметичните процедури, на които е подложена Lagunata-та на братята Фогел.

Предните и задните брони са от SK и опредлено придават по-голяма доза респект в излъчването на четириколесния бегач. За силата, скрита под предния капак, говорят и двата ауспуха, монтирани отзад, които са изцяло продукт на “личното творчество” на двамата братя. Страничните огледала са германски - използвано е директно донорство от модела на BMW - M3. Капачката на резервоара е отново на Renault, само че от Spider... Фаровете за мъгла пък са “свити” от Espace. Братята Фогел са категорични, че това са само малка част от промените, които искат да внесат по своя автомобил, така че какви ли тогава ще са големите...?

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА