Last news in Fakti

9 Август, 2003 15:09 24 527 7

Renault Kangoo

  • renault-
  • renault kangoo-
  • kangoo

Французите явно са били в добро настроение, когато са проектирали своето Kangoo. Товаропътническото комби на Renault определено притежава най-веселяшкото излъчване сред конкурентите от скучнния клас на "баничарките". Външността му даже е толкова приветлива, че чак втрещява навикналите на грозновати пипонести фургончета дребни бизнесмени и магазинери. За сметка на това към френското "кенгуру" все по-често поглеждат обикновени купувачи с повече от едно дете. За пет години на пазара Kangoo (на български - "Кангу"; "Канго" е съвсем друг тип техника, предназначена за нанасяне на тежки разрушения в строителството) успя да завладее ниша, за която останалите производители на мултифункционални возила от този тип само могат да бленуват. При това го направи с такъв замах, че днес е почти невъзможно да се открие запазен употребяван екземпляр на приемлива цена. Собствениците просто са прекалено доволни от симпатичното франсе, за да тръгнат да го продават. Ако се съди по оценките им Kangoо определено притежава повече плюсове, отколкото недостатъци.

Разбира се, товаропътническото комби на Renault се харесва не само заради външността си. Семейните купувачи ценят високо просторното му купе, голямото багажно пространство, огромния брой ниши, джобове и контейнерчета за най-различни вещи. Съществено влияние върху търсенето и предлагането има нивото на оборудване. Времената, когато електрическите стъкла и климатикът се смятаха за луксозна прищявка, отдавна принадлежат на миналото.
 

Каросерията

на Kangoo се отличава с безупречна изработка. Единственото слабо място е ауспухът, който обикновено сдава багажа след едва 2.5-3 години. Качеството на материалите, от които са изработени гърнетата, и антикорозионната защита са на толкова кошмарно ниво, че през 2001 г. Renault вдигна ръце и реши да смени доставчика на тези компоненти, а повечето специалисти съветват горещо при смяна да се използват неоригинални части. По-кратък живот ауспухът надали би имал.Високата оценка за качеството на сглобката на каросерията, уви, трудно може да се даде за

салона

Ергономията му е на повече от прилично за подобен род возила равнище, но след година-две акустичните дразнители в интериора стават толкова много, че дори не могат да се локализират на аматьорски начала.

Типична болежка на много "рена" от новите поколения са грешните сигнализации на датчика за изправността на еърбега. В огромна част от случаите обикновено се касае за прекъсващи клеми по електрическата инсталация, но със сигурността тъй или иначе не бива да се правят експерименти. При присветване на контролната лампа би било разумно да се потърси съвета на специалист от фирмен сервиз.Далновидно биха постъпили и онези, които веднага след покупката отделят внимание на водещата релса на страничната плъзгаща се врата. С течение на времето защитното й покритие се изтрива на места и отдолу лъсва голият метал. Съвсем не е трудно да се предвиди какво го грози след една зима на улицата. Към по-дребните забележки се отнасят разрегулираните предни светлини.
Гамата от

двигатели

монтирани на Kangoo съвсем не е широка. Моделът дебютира през Май 1998 г. с два бензинови (1 149 и 1 390 см3) и един дизелов мотор (1 870 см3) с мощност съответно 59/60, 75 и 55 к.с. Специално за товарните модификации Rapid 1.9-литровата "печка" се предлага и в леко форсиран вариант с 65 коня. Едва през Декември 1999 г. Renault започва монтирането на 1.6-литров 16-клапанов бензинов агрегат от Megane (95 к.с.) и Common Rail-версия на дизелака с 80 коня.Въпреки привидната липса на разнообразие, моторизацията на Kangoo заслужава само похвали. Дори най-малката 1.1-литрова машинка (заводско обозначение D7F), дебютирала през 1996 г. в Clio и Twingo, дърпа удивително уверено. Двигателчето е изключително леко (82 кг заедно с периферните възли) и разполага с 93 Нм при едва 2 500 об./мин. С подобни мускули могат да се похвалят далеч не всички агрегати с аналогичен обем.
Вторият бензинов мотор на практика представлява преработена версия на E7J, познат от Megane. Французите го снабдяват с инжекцион Sagem и усъвършенстван механизъм за задвижване на клапаните. В резултат на тази операция максималният му въртящ момент нараства с 9% и достига 114 Нм.

Двете версии на дизела също "скачат" под предния капак на "кенгуруто" от Megane, макар и не без нужните за целта изменения. Те получават нова цилиндрова глава от леки сплави с вертикално разположени подгряващи свещи, модернизирани бутала и горивна помпа с електронно управление. Доработката позволява да се снижи средния експлоатационен разход с 0.4 литра на 100 км и да се постигне въртящ момент с 2 Нм повече. Значително по-кратко също е времето за предпусково подгряване.Цялата гама от двигатели е подбрана изключително умело, като допускането на грешка при избора на една или друга модификация е почти изключено. Все пак статистиките говорят изцяло в полза на дизеловите мотори. Близо 80 на сто от продадените до момента "кенгура" се "хранят" с нафта. Колкото до спецификите на експлоатацията, всички, които някога са притежавали Renault, са наясно - достатъчно за крепкото здраве на мотора е да се налива указаното от производителя масло и да се следят температурните режими, в които работи. В отплата двигателите на Kangoo ще зарадват собственика си с безпроблемност и пъргавина, която надали някой би очаквал от префасонирана "баничарка".

Съществена роля за темперамента на ококореното комби играят удачно подбраните предавателни числа на

трансмисията

Неотдавна Renault зарадва многобройните почитатели на модела с модификация с двойно предаване, за която е прекалено рано да се дават оценки.

Дисковите спирачки се износват бързо – особено при системно използване на пълната товароносимост на

комбито

За момента е достатъчно да се отбележи, че скоростните кутии, монтирани на Kangoo, се обаждат в крайно редки случаи, като дефектите с почти 100-процентова сигурност са отстранени в рамките на гаранционния срок.

Много по-сериозно внимание от тях изисква състоянието на

ходовата част и окачването

Внушителната товароносимост на Kangoo (до 800 кг) твърде често се използва без притеснение, от което страдат на първо място дисковите спирачки отпред. В повечето случаи те са амортизирани в значителна степен. По-неприятно става ако поради същата причина се налага смяна на амортисьори или съединител.
Ако се изключат от сметките споменатите дотук дребни недостатъци, Kangoo се оказва практически идеалният семеен автомобил. Повечето специалисти го поставят смело в групата на отличниците, а високите цени на употребяваните екземпляри и рядката му поява в обявите за продажба само затвърждават тяхната оценка.




 

Димитър Димитров
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 mario

    10 1 Отговор
    naistina perfektni semeistvoto ni pritejava kangoo 1.2 16v benzin ot po4ti 2godini i do tuk ima ocenka 6+
  • 2 аз

    2 0 Отговор
    Перфектни са.Нисък разход; широки, високи почти колкото повечето сувове 4x4 ; 5 човека спокойно се возят заедно с доста багаж ако са тръгнали на почивка.... чистия дизел в най-здравия вариант по принцип/за тези които карат дизели изобщо/
  • 3 Миро

    1 1 Отговор
    Иманякаква вибрация когато е карана
  • 4 Миро

    2 0 Отговор
    Принабиране от 2 на3та от 38 до43към
  • 5 Миро

    0 0 Отговор
    Дали може да еблокирала виско мухата и да е
    Постоянно залепен задния мост
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.