9 Август, 2003 21:42 4 273 1

Германтурист

  • vw-
  • touran

Едно проучване, проведено от Световната организация по туризма сочи, че предимно германци предпочитат България като екотуристически маршрут. Годишното проучване на СОТ в пет европейски страни, САЩ и Канада показва, че пазарът в тях се интересува от комбиниран пакет - природа, култура и спорт. За целта обаче неминуемо е необходим автомобил. Темата на нашия материал засяга именно такова превозно средство - семеен компактен ван, подходящ за дълги пътувания. При създаването на новия Touran германските инженери също са се целили в семейства със склонност към пътешествия. Затова говори и името на колата. То е комбинация от названието на вече утвърдения фамилен ван на VW - Sharan и думата “туризъм”. Новата разработка на Волфсбургския гигант е базирана на платформата на петото поколение на хитовия модел Golf. На тази база е предвидено производството на цяло семейство возила, но Touran е първият появил се на пазара. Дебютът му бе в началото на март, точно преди Женевския автосалон, а и малко след това компактният ван бе представен и у нас. Той се предлага с гама от три двигателя, два от които дизелови. За тема на материала ни се спряхме на единствената бензинова алтернатива 1.6 FSI и най-ниско ниво на оборудване Basis.

 Екстериор

Идеята при създаването на дизайна на Touran се състои в това ванът да запълни отворилата се ниша в този бързо разрастващ се сегмент. След успеха на “по-големия брат” Sharan е логично да не се търси основна промяна във външния вид. Всички стилистични решения са отдавна отработени и известни от предходни модели на компанията. За разлика от стандартния Golf обаче, Touran изглежда далеч “по-спокоен”. Въпреки оребрената долна част на предната броня, думата агресия не се вписва в излъчването на компактния ван.

От друга страна модните течения са умело вплетени в екстериора, като най-ясно се виждат в интересните многосекторни предни фарове, почти изцяло червените задни светлини и сливащите се с каросерията брони. Според субективното мнение на доста специалисти цветът при Touran играе съществена роля в екстериора на колата. Синьото и сребристото, например му подхождат много повече от останалите цветове в гамата. Това обаче, както споменахме е лично мнение и е въпрос на вкус и предпочитания. Иначе, традиционно за марката, липсват излишни детайли, линията е стилна и изчистена, а доста полегатото ветроопорно стъкло прави коефициента на въздушно съпротивление много добър.

 Интериор

Най-впечатляващото в салона е неговата многофункционалност. За разлика от досегашната политика на компанията, при Touran се откриват всевъзможни “жабки” и местенца за поставяне на различни предмети - от монети до чаши и бутилки. Тази мода се появи наскоро и дойде от френските дизайнери, които незнайно защо започнаха да оборудват автомобилите си с всевъзможни масички и чекмеджета, което обаче взе, че се хареса на европейския купувач. Но да се върнем на темата Touran.

Арматурното табло е информативно и стилно. Дизайнерите не са прекалили с екстравагантността. Средната конзола е леко изпъкнала и доста широка, факт, който влияе отрицателно на мястото за водача и пасажерите, но бутоните, разположени на нея са значително по удобни за навигация. Вторият ред седалки е аналогичен с първия - твърди, но ергономични кресла със сравнително голямо място за краката на пасажерите. Третият ред обаче не предлага необходимия комфорт. Седалките са предвидени единствено за деца, като и тяхното удобство е под въпрос. Този трети ред седалки обаче може значително да намали крайната цена на автомобила, при положение, че притежавате фирма, регистрирана по ДДС. Багажният отсек е с нормален обем за този клас, като може да варира в зависимост от сгъването и разгъването на задните два реда седалки. Като основен недостатък на Touran може да се отбележи липсата на резервно колело. То може да се получи като допълнително оборудване, но тогава няма да могат да се монтират задните две седалки и обемът на багажника ще намалее доста. Като компенсация се предлага специална чанта, включваща портативен компресор и специален спрей за залепване на гуми.

Двигател

Както вече споменахме, предлаганите агрегати са три - два дизелови с обем 1.9 и 2.0 литра и един бензинов. В случая ние разглеждаме основно бензиновия мотор, който е с обем 1.6-литра. Двигателят сам по себе си е добър, но е малко слабичък за сравнително масивното купе на вана. Затова не очаквайте отлична динамика, но ако сте улегнал човек, скоростните характеристики биха ви задоволили напълно. Агрегатът е безшумен, а механичната трансмисия е идеално сработена с него. Без да впечатляват с нещо особено, окачването и спирачките са добри, което е още една предпоставка за приличен комфорт и сигурност.
 

Цена

Варира в т.нар. “златна среда”. Като се има предвид добрият имидж на марката, прецизната немска изработка на елементите и дълговечността на автомобилите с марка VW, компактният ван Touran е примамлива алтернатива.




 

Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 koli

    3 1 Отговор
    dobro