19 Юни, 2003 12:17 1 055 0

Чар и господар

  • cadillac-
  • cadillac xlr

Две неща представляват смъртна опасност за всяко кораво мъжко сърце - чаровната жена и чаровният автомобил. И доколкото с привлекателната (или не чак до там според някои привърженици на добрите нрави) същност на нежната половинка от населението се занимават други списания, то ние ще ви предложим да попаднете под магическото въздействие на един представител от втората категория - тази на четириколесните. Носител на неустоимия чар в този случай е американец, представител на луксозната гама возила с марка Cadillac. За повечето читатели може би самото споменаване на компанията е достатъчно, за да подскаже, че и този екземпляр на северноамериканската автомобилна индустрия ще може да се похвали с достатъчно аристократизъм, лукс в оборудването, динамика в управлението и гарантирано наличие на завист от страна на околните - отличителните белези на почти всеки автомобил с емблемата на Cadillac.

Янките гласят

шикозното кабрио за пряк конкурент на Mercedes-Benz SLЗа повечето наблюдатели на пазара е ясно, че американската компания навлиза може би в един от най-важните етапи на развитието си от десетилетия насам. Cadillac XLR представлява третият нов модел, който скоро трябва да се появи в продажба и е натоварен с доста отговорна задача. По подобие на лимузината CTS и SUV-модела SRX кабриото на Cadillac трябва да докаже на конкуренцията в лицето на Lexus, Mercedes-Benz и BMW, че американците имат не само желанието, a и възможностите да създават класически спортни удоволствия на четири колела, а също така и придобиващите все по-голяма популярност SUV-возила.

Иначе XLR е носител на новата дизайнерска линия в Cadillac. И при спортиста се залага на масивните предни и задни светлини, които ясно разкриват принадлежността на фирмата към концерна GM, а аналогията с Vectra на Opel е значителна. Предницата на автомобила е издължена, с максимално заострени и "грубовати" форми, които обаче преливат хармонично и придават наистина изкусителен вид на бегача. Мощ и класа се излъчва от всеки детайл на роудстъра. Продължаващата почти от край до край хромирана радиаторна решетка отпред определено постига желаната от създателите цел - респектът от страна на останалите водачи е налице.
Въобще роудстърът XLR е носител на повечето от най-новите технологии в General Motors, като допълнително е прибавена и малко помощ от немската Car Top Systems. На последната изцяло принадлежи заслугата за изработката на твърдия прибиращ се в багажника покрив на кабриото. Естествено след като сред основните конкуренти са и возилата от Щутгарт компромиси не трябва да има...

Прецизност властва и при двигателя и

ходовата част

Всъщност добре познатият от предишни модели северноамерикански V-образен шампион с осем цилиндъра и работен обем 4.6 литра търпи значителни промени, като 80 процента от детайлите по него са изцяло подменени. Така например осигуряващото 320 к.с. сърце вече разполага и с хидравлични клапани, регулирани от сложна електронна система. Петстепенният автоматик пък осигурява доста функционално и лесно управление на автомобила, като спортното каране не страда особено от отсъствието на механична скоростна кутия. Шасито, А-образните носачи, както и каросерията в голяма степен са заимствани от друга популярна американска резачка Chevrolet Corvette и дори се произвеждат в същия завод в Кентъки.

При закупуването на XLR няма да получите нито един ключ, защото такъв просто не вие е необходим. Вратите се отварят електрически, благодарение на електронен чип, който се "докосва" до специални пластини, монтирани в каросерията, непосредствено до двете врати. Стартирането на возилото пък става чрез натискането на специално предназначен за целта бутон. Относно луксозното обзавеждане на интериора няма смисъл да се говори, защото там всичко е на нужната висота. Достатъчно е може би да се отбележи, че разработката на символите и дизайнерското оформление на арматурното табло става с помощта на известната бижутерска и дизайнерска компания в Италия Bulgari...

Технически характеристики

Двигател: шестцилиндров, V-образен, DOHC, GM, с вариращо впръскване на горивото

Диаметър на цилиндъра/ход на буталото:
93.00/84.70 мм

Работен обем
4 565 см3

Обем на цилиндъра: 570.62см3

Горивна система: директно впръскване

Стенеп на сгъстяване: 10.5:1

Максимална мощност (SAE) 235 кВт/315 к.с. при 6 400 об./мин.

Максимален въртящ момент (SAE) 420 Нм при 4 400 об./мин.

Габарити, дължина/широчина/височина: 4 514/1 836/1 280 мм

База: 2 685мм

Предна/задна колея: 1 580/1 580 мм

Коефициент на въздушно съпротивление: 0.31cx

Трансмисия: петстепенна, автоматична, задвижване на задните колела

Маса: 1 125 кг

Максимална скорост 250 км/ч - електронно ограничена

Ускорение от 0 до 100км/ч 5.8 сек.

Ускорение от 0 до 160 км/ч 13.3 сек.

Ускорение от 0 до 200 км/ч 18.6 сек.

Километър от място 14.2 сек.


Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА