10 Май, 2003 09:51 1 182 0

Осмото чудо на света

  • maserati-
  • kubang-
  • maserati kubang-
  • kubang gt wagon

Споменаването на компанията Maserati винаги си струва. При положение, че обсъждате с колеги покупката на нов личен автомобил, със споменаването на култовата марка демонстрирате не само отличен вкус, но и солидни финансови възможности. Возилата от топлия Апенински полуостров са подходяща тема за разговор и по на една студена бира, тъй като “горещите момчета” традиционно са запалени и по скоростните автомобили. Последната рожба на италианския концерн със сигурност заслужава вниманието ви, съчетавайки в себе си високия спортен дух на предшествениците си, а също така практичността и сигурността на возилата от началото на третото хилядолетие.

Maserati Kubang дебютира в Детройт

Нови четириколесни с емблемата с тризъбеца не дебютират всеки ден, така че появата на бял свят на всяка една такава спортна изненада е съпроводена с подобаваща доза шум и блясък. Когато имате щастието да наблюдавате нестандартен автомобил като Kubang, тогава удивлението е още по-голямо. Расовият апенински спор­тист по стара традиция на фирмата-производител носи името на природна стихия - Kubang е опустошителен вятър, който преминава над остров Ява.

Над стилното купе на италианеца работи един от най-добрите екипи в ItalDesign, което обяснява и чаровното излъчване на иначе доста нетипичното за традиционната “продукция” на концерна возило. Подобно на останалите лидери в бранша Maserati също реши да покаже мускули и да се впусне в надпревара с конкуренцията и в класа на SUV-овете.

Това всъщност не е първият опит на италианците да създадат подобно возило. По-запознатите с автомобилната история може би се досещат, че още преди три години апенинците щурмуваха интереса на публиката по време на Женевското изложение с концепткара Buran. Студията с двойно предаване обаче не постигна желания резултат, дори напротив. Пресата и специалистите, като че ли обявиха война на прекалено бруталното и доста неповратливо возило, което беше заклеймено с при­съдата “провален експеримент”.

При Kubang проблемите са изчистени

Още от пръв поглед се вижда, че новото поколение SUV на Maserati няма нищо общо с провалената идея преди години. Стилната дизайнерска линия отвън, обещаваното богато и приятно обзавеждане в салона (засега подробности за него не се разкриват), както и надежните технически решения превръщат Kubang в една отлична възможност. Габаритите на автомобила отговарят на изискванията на повечето европейски клиенти, като дължината на SUV-а е 4984 мм, широчината е 1942 мм, а височината - 1650 мм. Динамиката, която предлага атлетът, както и повратливостта му на пътя са твърде далеч от плачевната статистика за Buran. При Kubang GT Wagon всичко е издържано на нужната висота. Ниският център на тежестта, добрата аеродинамика и почти перфектното разпределение на тежестта между предната и задната част в съотношение 48:52 превръщат южняшкия спортист в наистина сериозна заплаха за конкуренцията.

Максималната скорост, която развива Kubang, е достатъчна, за да “изсипе” нужната доза адреналин в кръвта на всеки почитател на магистралните резачки. Спидоме­търът отчита до 260 км/ч, което си е повече от прилично. V-образният осем цилиндров двигател с работен обем 4 244 см3 върши задълженията си с изключителна прецизност. Агрегатът безспроблемно ви позволява да мобилизирате всички скрити в него 390 к.с. Пиковата стойност на въртящия момент от 450 Нм се достига при 4 500 об./мин.

За по-заможните почитатели, които не само си падат по Kubang, но евентуално биха могли да се разделят с част от спестяванията си и да си го купят има добра новина. Засега автомобилът е само студия, но повечето специалисти смятат, че прецизната и фина изработка на всеки панел от купето разкрива не само майсторството на апенинците, но и твърдата им решимост Kubang да влезе в серийно производство.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА