Пустинен мираж

Публикувана: 2 Май, 2003 10:13
0 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 603
ШРИФТ ПЕЧАТ

В последно време на автомобилните изложения в Женева не минава година без участието на двама забележителни швейцарци - Франк Риндеркнехт и Франко Сбаро. Този път “фабриката за идеи” Rin­speed изненада посетителите с нестандартно возило, носещо загадъчното название Be­douin. Швейцарското творение всъщност представлява мултифункционален всъдеход на базата на горещата прусашка бегачка Porsche 911.

Завистливата конкуренция май имаше сили дотолкова, доколкото да обяви возилото за плод на някой болен мозък, но справедливите наблюдатели просто се съгласиха, че Риндеркнехт отново е надминал себе си. Повечето от посетителите, ако се намираха в пустиня със сигурност биха си помислили, че това, което виждат е мираж. Bedouin обаче е факт и в пълна степен отразява възможностите на автомобилната индустрия от началото на третото хилядолетие.

Студията съчетава нестандартното с полезното

Всъщност да се каже, че Bedouin изглежда странно, е все едно да не се каже нищо. Едва ли е тривиална идеята от спортен автомобил като Porsche 911, да се клонира возило със задница на комби и проходимост на всъдеход. След намесата на дизайнерите от Rinspeed се вижда, че мечтата се оказва осъществима.

Според създателите на Bedouin, последният е класически представител на класа MUV (Multi Utility Vehicle) - многофункционални автомобили, съчетаващи в себе си твърде разнородни качества. Така например отрочето на Rin­speed предлага адреналинови изживявания, присъщи за всяко Porsche, но едновременно с това в багажника му можете да поберете много повече от дамската чанта на русокосата ви спътница... С натискането само на едно копче, задната част на Bedouin се трансформира и вече разполагате с удобен пикап. Дали там ще возите риболовни принадлежности или пък и по-обемист товар си е ваш проблем. По-височка девойка (до 185 см) също може да полегне на платформата отзад.

Освен всички останали нововъведения швейцарците преработват основно двигателя с турбокомпресор от Porsche, който конструкторите от Rin­speed модифицират така че да работи с... природен газ. Мощността на агрегата е 420 к.с., като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема на “пустинния мираж” по-малко от 6 сек. Единствено електронният ограничител, който спъва Bedouin скорост от 250 км/ч, е причината последният да не разкрие максималният си потенциал, който според създателите му е някъде около 360 км/ч... Пиковата стойност на въртящия момент е повече от задоволителна - 560 Нм.

Окачването и ходовата част са пригодени към екстремни натоварвания

Използваното от швейцарците регулируемо окачване Eibach, както и специалните гуми Continental дър­жат купето на прилична дистанция от пътните препятствия. Перманентното задвижване на четирите колела е гаранция за излизане от всяка ситуация. Освен това швейцарците разработват системите така, че те да фунционират еднакво добре и на камениста и на песъчлива почва... Все пак бедуинът се чувства най-сигурен в пясъците.

Последното пък означава, че в най-скоро време Be­douin може да избяга от статута си на концепткар и много бързо да украси автопарка на прословутите с богатствата си арабски магнати...

Станислав Гавазов
gavazov@avto.b

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
ТОП 5