19 Ноември, 2014 08:29 53 098 41

Употребявани коли, които държат висока цена

  • употребявани автомобили-
  • цена-
  • сащ
Започваме с уточнението, че тази статистика се отнася за Америка. Въпреки че у нас пазарът на употребявани коли е съвсем различен, изследването на аналитичната компания ALG и фирмата TrueCar е доста интересно. Това е 15 такова проучване, което се прави всяка година и показва, кои са най-изгодните коли за препродажба.
 
Миналата година победители в своеобразната ранглиста станаха модели на Honda, а при луксозните коли победи Acura. Сега нещата изглеждат по-различно. При масовите автомобили най-напред излизат модели на Toyota, а при луксозните, тези на британската марка Land Rover.
 
При съставяне на рейтинга експертите взимат предвид множество фактори, най-основните от които са надеждност, качество, прогноза за последващо обезценяване, а така също се отчита и имиджа на дадена марка. Взима се предвид и времето, което един автомобил се задържа по автокъщите.
 
Така например средно един Range Rover Sport престоява при дилърите на употребявани автомобили зад Океана едва 13 дни и бива продаден. Като се има предвид, че средно един автомобил престоява при търговците в САЩ около 65 дни, постижението на Range Rover Sport се счита за отлично.
 
Ето и пълният списък, съставен от ALG и TrueCar на моделите с най-голяма остатъчна стойност разделени по сегменти. От тази ранглиста, отнасяща се за 2014 година, прави впечатление, че компанията Toyota има най-много представители - 7 от 26.
 
Субкомпактен автомобил - Honda Fit/Jazz
Компактен автомобил - Mazda3
Средноразмерен автомобил - Subaru Legacy
Пълноразмерен автомобил - Dodge Charger
Спорткар - Subaru WRX
Кола с алтернативен силов тракт - Toyota Prius V
Миниван - Honda Odyssey
Малък кросоувър - MINI Countryman
Компактен кросоувър - Honda CR-V
Средноразмерен кросоувър (2 реда седалки) - Subaru Outback
Средноразмерен кросоувър (3 реда седалки) - Toyota Highlander
Пълноразмерен кросоувър - Chevrolet Tahoe
Всъдеход - Toyota 4Runner
Средноразмерен пикап - Toyota Tacoma
Пълноразмерен пикап - Toyota Tundra
Средноразмерен товарен ван - Ford Transit Connect
Пълноразмерен товарен ван - Mercedes-Benz Sprinter
Премиум компактен автомобил - MINI Hardtop
Премиум средноразмерен автомобил - Lexus IS
Премиум пълноразмерен автомобил - Hyundai Genesis
Луксозен представителен автомобил - Porsche Panamera
Премиум спорткар - Audi TT
Премиум компактен кросоувър - Porsche Macan
Премиум средноразмерен кросоувър (2 реда седалки) - Range Rover Sport
Премиум средноразмерен кросоувър (3 реда седалки) - Lexus GX
Премиум пълноразмерен всъдеход - Toyota Land Cruiser
 
Автомобилите с марка Toyota бяха избрани и за най-изгодни за препродажба и от специалистите от американския справочник Kelly Blue Book. В този рейтинг Toyota печели за трета поредна година. При премиум автомобилите първото място на Kelly Blue Book пък е присъдено на Lexus.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миро

    7 3 Отговор
    Нещо не виждам БМВ-та, Вагени и Бенцове. Тия американци толкова ли са прости, че все на японското налитат...

    Коментиран от #3

  • 2 BXD

    5 2 Отговор
    Ами БМВ 730д 2001г колко човека тука може да си я купят или Мерцедес S300д които струват 8-12х лв.Пък се произвеждат от 1997/12
  • 3 mediator37

    8 1 Отговор

    До коментар #1 от "Миро":

    Германското автомобилостроене лидира на челното 17- то място с Мерцедес- баничарка, как да не виждаш. От 21 до 23- то място (от 26 възможни) са плътно заети пак от германски возила

    Коментиран от #9

  • 4 Shmeker

    4 11 Отговор
    Тая класация е за USA. Тук никой не кара такива коли

    Коментиран от #6

  • 5 Бах

    3 3 Отговор
    как така оценяват Порше Макан при положение, че е модел 2014???
  • 6 Джамбазин

    7 4 Отговор

    До коментар #4 от "Shmeker":

    Няма нужда да ни поясняваш. Това го пише още в първото изречение на материала. Освен това въпреки различията, могат да се направят някои изводи и за нашия пазар. Например това, че Тойота и Хонда и тук се обезценяват по-слабо от повечето от останалите марки.
  • 7 nikolay

    5 3 Отговор
    Това е така защото японските коли там се продават на по-ниски цени отколкото тук и обратно - немските са още по-скъпи там. От Хонда България на въпроса ми защо в Бостън CR_v им е доста по-ефтино ми обясниха, че едва ли не става дума за друга марка?????
  • 8 ВИП АМГ

    1 6 Отговор
    mercedes benz pak e nomer 1

    Коментиран от #14

  • 9 Maurice

    2 5 Отговор

    До коментар #3 от "mediator37":

    Мерцедес не е на 17-то място. Нито от 21-во до 23-то МЯСТО са немски возила.

    Коментиран от #17

  • 10 adrenalin

    3 2 Отговор
    каква е тая измислена класация бе,моито поло 95 година защо го няма :)

    Коментиран от #19

  • 11 millenn

    2 2 Отговор
    kak da gi ima priqteliy tiq nemski bolklyci deto ni nestava ot tqh kakvo se 4udi6 nemcite znae6 li za6to si kypyvat parvo nemski avtomobil za6toto ako si kypqt qponski nikoga nema da iskat da vidqt nemski boklyk
  • 12 Julio

    5 1 Отговор
    В класацията няма нищо изненадващо. Тойтота/Лекс са с най-добри стартови цени а са с отлично качество и много дълъг живот на безпроблемна експлоатация. Първото ги прави по-достъпни ценово на вторичният пазар а останалото ги прави желани...
    Има и логика в това да няма немски коли - те страдат от най-тежката обезценка като не е задължително това да е свързано с качеството им. Позиционирани са ценово високо а за разлика от България там секънд хенд Мерца се третира както всяка друга секънд хенд кола. Никакъв престиж не ти носи и никой нема да си помисли че си голЕма работа щото си на 10-15 годишна ЕС-класа...
  • 13 Гега

    4 7 Отговор
    Мерцедес Г-клас държи по-висока цена от Рейндж-а , и най-бавно се обезценява ....странно защо го няма в класацията?
  • 14 БУМЕР КАМОР

    0 4 Отговор

    До коментар #8 от "ВИП АМГ":

    otnovo s tochen komentar
  • 15 wulkan

    1 1 Отговор
    това е американска класация
  • 16 Prius

    7 1 Отговор
    Другари , не забравяйте и фактора гаранция.
    При хибридите - 8 години , при конвенционалните - 5 години за Toyota.
    VAG - групировката или Merc - 3 години - ,баси премиум марките !
    Янките , също си правят сметката. Пък в Канада си бръмчат със Subaru, и не искат и да знаят за Audi и BMW - 4х4 .
  • 17 mediator37

    2 2 Отговор

    До коментар #9 от "Maurice":

    Не се впрягай, и аз карам немски коли. Отпусни душата и се забавлявай. Време за ракия ! ... и изброй внимателно класацията.
  • 18 Japoneze

    5 1 Отговор
    Най-държащи цена са обикновено най-надеждните автомобили.Американска класация- да ,но това е истината-там хората си купуват кола според нуждата,а при нас се купуват според Гъзарията!Пълно е с гъзари с по 15-20 годишни лапащи сума пари за ремонти немски таралясници.Има си и тарикати дето гледам си купуват чисто нови японски и корейски коли с по 7-8 год. гаранция-ще се научим и ние кое е хубавото,има време!

    Коментиран от #22

  • 19 Владислав Димитров

    4 2 Отговор

    До коментар #10 от "adrenalin":

    А ти къде си виждал в Америка Поло ? Такива бръмбазъци хората там не карат.
  • 20 Japoneze

    6 1 Отговор
    Добре бе,нека да кажат от тук Дойч-либедих тарикатите -от колко време я карат, коя марка и какви ремонти/разходи са направили ама честно!
    За да има равновесие- аз карам Мазда 3 - 5годишна вече,навъртени 66000 км и абсолютно никакви проблеми -само смяна масло и филтри на 10000 км.
    Маздолета тъй като гледам в близките 8-10год, все така ще е !

    Коментиран от #21, #37

  • 21 скар фейс

    1 2 Отговор

    До коментар #20 от "Japoneze":

    Колега, можеш ли да кажеш малко повече за маздата ти, като двигател, разход, цени на части...

    Коментиран от #26

  • 22 mediator37

    0 3 Отговор

    До коментар #18 от "Japoneze":

    Голямото нахендечване при закупуване нова кола и гаранция 7 години е следното:
    В един и същи ден сменям масло и филтри аз- стара кола, и една позната с Тойота Аурис- ганц нойе. На мен ми вземат 46лв. в обикновен сервиз, на нея 136лв. във фирмения сервиз на Тойота. Добър ден !
    Момичето пред мен говори по телефона с дилъра и се възмути от цената, пита не може ли да си избере сервиза (искаше където и аз сменях масло). Отговориха й, че ако не го направи във фирмения сервиз, гаранцията й се прекратява.
    Ето защо набутвацията е нечовешка. Не че нямам пари, имам, но много мразя да ме правят на идиот. И това ще е в продължение на 7 години, за всеки консуматив и за най-дребното нещо. Айде мерси.
    И Наздраве!

    Коментиран от #27

  • 23 333

    3 3 Отговор
    mediator37, Баце, ти сам си отговаряш бе готин! Това са седем години гаранция, и щото на тебе като ти "мякне" нещо и го смениш, то на познатата ти ще е гаранционно и без нерви и разходи за нея.
    Гаранцията е като застраховката "Каско". Може и нищо да не стане и да си говориш и чудиш за какво си похарчил парите, ноооо стане ли нещо, вече нещата стоят по различно. И накрая простият факт, че говорим за нова кола! Айде стига с тази втора употреба, домове, коли, дрехи, ... жени:)
  • 24 Възмотен

    0 3 Отговор
    Много важно в Америка кои коли държели цена.Не живея в Америка,чеда ме интересува това!
  • 25 Танас

    1 3 Отговор
    Шкода "Фабия", дизел, 3.5 години, 55 хиляди километра - никакъв проблем.

    Немските автомобили в САЩ са много по-скъпи от местните марки, в това число и японските, които се произвеждат също там - няма мита, транспорт и т.н.
  • 26 Japoneze

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "скар фейс":

    1.6 Z6 105 к.с.верига. разход-градско 8.6/ако си състезател -10.2, магистрала 135 км/ч - 7.4, 145км/ч - 8.5, първокласен път- 110 км/ч - 6.0. За части -не са ми трябвали -не знам,консумативи- маслен филтър Бош - 8 лв.,въздушен Бош- 120 лв.(има и по-евтини на други марки),климатик- 12 лв.(куча марка).Масло Мотул 5W30 еко-енерджи- 4л 120лв. проверил съм само предни накладки- АТЕ - 120лв.
  • 27 Japoneze

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "mediator37":

    Мойта я взех с три години гаранция(не съм доплащал за 5г)-само първата смяна беше по-скъпа,после намалиха цените на консумативите-японски но не ОЕМ,през следващите 2 год защото никой не им ходеше в Мазда!Сега имат оферта ако купиш Мазда 6 - 8 год. гаранция и безплатни консумативи за целия период от 8г., вклч. комплект предни,задни накладки,ремъци...според сервизната книжка!
    Кефа цена няма!Хубаво си е да ти мирише на нова кола,на на г.за на предишния собственик!
  • 28 Максимилиан Мандов

    7 4 Отговор
    NEZNAM KOI Q E PRAVIL TAZI STATISTIKA I KAKVI SA TEZI ANALIZATORI, NO EDNA G-CLASS-A PRIMERNO G55 OT 2001 GODINA STRUVA 80 000 LV A EDNO X6M OT 2010 STRUVA 50-60 000 LV. G-CLASS-ATA E S PROST ATMOSFEREN AGREGAT S MOSHTNOST 354 KONA A X6-TO E S 555 KONQ.I TAZI VISOKA CENA SE OTNASQ ZA VSICHKI KONTINENTI NE MISLQ CHE IMA DURJAVA V KOQTA KOITO I DA E VSUDEXOD NA STARO DURJI PO VISOKA CENA OT G-CLASS-ATA.
  • 29 goji

    4 1 Отговор
    az karam 30 godi6en opel askona sigurno nqma jiv qponski sabrat nqma po jelqzna kola ot nego kato dvigatel ihodova 4ast

    Коментиран от #30

  • 30 Стоян Стоянов

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "goji":

    за Асконата съм съгласен в общи линии. Един познат имаше допреди няколко години и още съжалява, че я продаде. Смени 2 автомобила след нея (доста по-нови: Опел Астра и Мазда) - доста повече дефекти му дават. А човека с Асконата още си я кара. Но така ще е - все по-малко ще остават старите автомобили.
  • 31 Audi A6

    3 1 Отговор
    A6 2011г. - 67х. км. Чисто нов от магазина. До тук 2 смени на масла - 1вата в Порше Запда около 550лв в т.ч. Малсо двигател около 9 литра, малсен, въздушен и поленов филтър. 2ра смяна (гранцият вече е изтекла) около 380 лв в т.ч. Малсо двигател около 9 литра, малсен, въздушен, поленов филтър и горивен ф-р, който е най скъп. Друго нищо! Но!!! за 3г от 120х.лв които платих вече загубих около 65 от тях и първата година каското ми беше 4800лв :(
    Никога повеч кола от магазина
  • 32 Бате Калйо

    0 9 Отговор
    я да ги видим тези японски возила по нашата републиканска пътна инфраструктура и качествените масла и горива след 2г цената ще им е нулева Само vw golf TDI

    Коментиран от #33

  • 33 Име:

    4 0 Отговор

    До коментар #32 от "Бате Калйо":

    Айде виж цените на старо на WRX и Outback в България и после говори глупости! Статията е доста точна и даже съпоставима с Бг!
    До някъф по-долу Г класата и X6M колко струват като нови? Айде сметни си сам колко са се обезценили! Освен това, това че цената на обявата е 80 хиляди, не означава, че колата ще се продаде за толкова. Пиши на кирилица!

    Коментиран от #34

  • 34 Максимилиан Мандов

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "Име:":

    KOLEGA VIJDAM CHE SI V CHAS SUS SUBARU PREDVID AFATARA TI, NAQSNO SUM MNOGO DOBRE KAK STOQT CENITE SUS SUBARU PONEJE PODURJAM STRANICA S TAZI MARKA I SUM NAQSNO CHE EDNA WRX 2002 SEDAN LQV VOLAN SPECIALNO V BG VARVI PO 10 000 LV V SHVEICARIQ SA PO EVTENI ZA TOVA I POCHTI VSICHKIQT VNOS NA SUBARU E GLAVNO OT TAM.ZA XORATA KOITO NE SA ZAPOZNATI S MARKATA 10 000 LV ZA NQKAKUV QPONEC NA 13 GODINI E VISOKA CENA NO KOLATA E NESHTO IZKLIUCHITELNO DOBRO. DO KOLKOTO G-CLASS I X6M BMW-TO SE E OBEZCENILO S OKOLO 180 000 LV ZA 4 GODINI A G55-TO S OKOLO 120 000 LV ZA 14 GODINI PREDVID CENATA MU TOGAVA. V MOMENTA EDNO NOVO G63 STRUVA 280 000 LV.I DA TI KAJA DA PRODAVAT SE ZA 80 000 LV NE SAMO SE PUSKAT SUSHTO PODURJAM I EDNA OT NAI GOLEMITE STRANICI ZA G-CLASS I LICHNO SUM SADEISTVAL ZA PRODAJBATA NA TAKIVA AVTOMOBILI NA SXODNA CENA I GODINA.KAKTO SUBARU E NAI DOBRIQT LEK AVTOMOBIL S DVOINO ZADVIJVANE TAKA I G-CLASS-ATA E EDIN OT NAI DOBRITE VSUDEXODI SUCHETAN S NE PO MALKA NADEJNOST OT NA SUBARU.TAKACHE CENATA E OBQSNIMA.ZA KIRILICATA TEXNICHESKI NEMOGA DA PISHA V MOMENTA PONEJE NE SUM NA LICHNIQT MI PC.

    Коментиран от #38

  • 35 Мечо

    2 0 Отговор
    Като ви чета коментарите оставам с впечатление,че мрете да си купувате на изплащане, нови кочини , щото иначе няма от къде да вземете толкова пари и после да ви правят на будали и да ви водят за носа 4-5 години.Искал да кара нова кола,че старата му мирришела на г.за на предишния собственик.Защо говориш глупости?Ми една нова кола от евтинарките до 30-35000лв вътре мирише на пластмаса та се не трае.Някой луксозен МЕРЦЕДЕС и да е пръднал предишния собственик , ще се измирише но в тези нови кенефи винаги , ще мирише на евтино и пластмаса а цените им падат все едно си си хвърлил парите през терасата.
  • 36 Autohouse Randm

    1 0 Отговор
    tazi Toyota na snimkata e nai dobriat jip na markata.
  • 37 Някой си

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "Japoneze":

    Мерцедес 124, Е200, 1994 година - купена в средата на 2011. Досега по нея са сменяни бензинова помпа (250 лева), термостат (80 лева), бобина (110 лева), електронния блок управляващ светлините (200 лева). Всичко друго е консумативи... Аз съм доволен от инвестицията и като гледам ще се кара докато не грохне!
  • 38 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Максимилиан Мандов":

    Това трудно се чете... Принципно високата цена на старо ги интересува повече притежателите на такива автомобили, отколкото хората търсещи да си ги купят. Така че няма кой знае какво голямо значение, но понякога е показателно за качеството на автомобилите. Джиповете в България поначало държат висока цена... Като фен на самурайките, следя ги от десетина години и най-евтините (в поносимо състояние) мноооого рядко падат под 3000лв за почти 30 годишни коли. Почти не са мръднали надолу в последните годините. Същото важи и за лендкруйзерите и дифендърите... Но тук става дума за много стари автомобили. Новите сув-ове се обезценяват доста по-бързо...
    Кой от вас купувайки си нова кола, ще мисли за обезценяването й? Винаги си на загуба при продажба...

    Коментиран от #39

  • 39 Пича

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "Име:":

    Според мен джипа като превозно средство освен ако не си ловец или живееш в някое китно непристъпно родопско селце си е едно набутване. А иначе новите коли са толкова некачествени,че просто не ми де говори.Да не говорим,че тези които се продават в България са сглобявани кой знае къде по разни цехчета и гаражчета.
    Пластмасарки отвсякъде.

    Коментиран от #40

  • 40 Име:

    3 0 Отговор

    До коментар #39 от "Пича":

    Харесвам старите джипове, защото няма по-здрави автомобили за нашите пътища. Освен това винаги можеш да отидеш на разходка в гората докъдето си искаш. Единственото "набутване" е разхода на гориво, или паркирането, ако е дълга база...
  • 41 Кольо Камиона

    2 1 Отговор
    В Америка частите и ремонтите на Ауди, БМВ и Мерцедес струват мнооого скъпо, така че или ги купуваш с удължена гаранция (а тя също не е евтина), или за нищо пари го засилваш на някой поляк или папуас който си го оправя сам. В БГ е друго, всеки селски майстор мисли че разбира от немски коли защото е работил по Голф 2, а турски и китайски части-менте има бол.