Започваме с уточнението, че тази статистика се отнася за Америка. Въпреки че у нас пазарът на употребявани коли е съвсем различен, изследването на аналитичната компания ALG и фирмата TrueCar е доста интересно. Това е 15 такова проучване, което се прави всяка година и показва, кои са най-изгодните коли за препродажба.
Миналата година победители в своеобразната ранглиста станаха модели на Honda, а при луксозните коли победи Acura. Сега нещата изглеждат по-различно. При масовите автомобили най-напред излизат модели на Toyota, а при луксозните, тези на британската марка Land Rover.
При съставяне на рейтинга експертите взимат предвид множество фактори, най-основните от които са надеждност, качество, прогноза за последващо обезценяване, а така също се отчита и имиджа на дадена марка. Взима се предвид и времето, което един автомобил се задържа по автокъщите.
Така например средно един Range Rover Sport престоява при дилърите на употребявани автомобили зад Океана едва 13 дни и бива продаден. Като се има предвид, че средно един автомобил престоява при търговците в САЩ около 65 дни, постижението на Range Rover Sport се счита за отлично.
Ето и пълният списък, съставен от ALG и TrueCar на моделите с най-голяма остатъчна стойност разделени по сегменти. От тази ранглиста, отнасяща се за 2014 година, прави впечатление, че компанията Toyota има най-много представители - 7 от 26.
Субкомпактен автомобил - Honda Fit/Jazz
Компактен автомобил - Mazda3
Средноразмерен автомобил - Subaru Legacy
Пълноразмерен автомобил - Dodge Charger
Спорткар - Subaru WRX
Кола с алтернативен силов тракт - Toyota Prius V
Миниван - Honda Odyssey
Малък кросоувър - MINI Countryman
Компактен кросоувър - Honda CR-V
Средноразмерен кросоувър (2 реда седалки) - Subaru Outback
Средноразмерен кросоувър (3 реда седалки) - Toyota Highlander
Пълноразмерен кросоувър - Chevrolet Tahoe
Всъдеход - Toyota 4Runner
Средноразмерен пикап - Toyota Tacoma
Пълноразмерен пикап - Toyota Tundra
Средноразмерен товарен ван - Ford Transit Connect
Пълноразмерен товарен ван - Mercedes-Benz Sprinter
Премиум компактен автомобил - MINI Hardtop
Премиум средноразмерен автомобил - Lexus IS
Премиум пълноразмерен автомобил - Hyundai Genesis
Луксозен представителен автомобил - Porsche Panamera
Премиум спорткар - Audi TT
Премиум компактен кросоувър - Porsche Macan
Премиум средноразмерен кросоувър (2 реда седалки) - Range Rover Sport
Премиум средноразмерен кросоувър (3 реда седалки) - Lexus GX
Премиум пълноразмерен всъдеход - Toyota Land Cruiser
Автомобилите с марка Toyota бяха избрани и за най-изгодни за препродажба и от специалистите от американския справочник Kelly Blue Book. В този рейтинг Toyota печели за трета поредна година. При премиум автомобилите първото място на Kelly Blue Book пък е присъдено на Lexus.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миро
Коментиран от #3
08:46 19.11.2014
2 BXD
09:12 19.11.2014
3 mediator37
До коментар #1 от "Миро":
Германското автомобилостроене лидира на челното 17- то място с Мерцедес- баничарка, как да не виждаш. От 21 до 23- то място (от 26 възможни) са плътно заети пак от германски возилаКоментиран от #9
09:15 19.11.2014
4 Shmeker
Коментиран от #6
09:18 19.11.2014
5 Бах
09:37 19.11.2014
6 Джамбазин
До коментар #4 от "Shmeker":
Няма нужда да ни поясняваш. Това го пише още в първото изречение на материала. Освен това въпреки различията, могат да се направят някои изводи и за нашия пазар. Например това, че Тойота и Хонда и тук се обезценяват по-слабо от повечето от останалите марки.09:43 19.11.2014
7 nikolay
09:46 19.11.2014
8 ВИП АМГ
Коментиран от #14
10:38 19.11.2014
9 Maurice
До коментар #3 от "mediator37":
Мерцедес не е на 17-то място. Нито от 21-во до 23-то МЯСТО са немски возила.Коментиран от #17
11:42 19.11.2014
10 adrenalin
Коментиран от #19
12:11 19.11.2014
11 millenn
12:20 19.11.2014
12 Julio
Има и логика в това да няма немски коли - те страдат от най-тежката обезценка като не е задължително това да е свързано с качеството им. Позиционирани са ценово високо а за разлика от България там секънд хенд Мерца се третира както всяка друга секънд хенд кола. Никакъв престиж не ти носи и никой нема да си помисли че си голЕма работа щото си на 10-15 годишна ЕС-класа...
13:22 19.11.2014
13 Гега
14:25 19.11.2014
14 БУМЕР КАМОР
До коментар #8 от "ВИП АМГ":
otnovo s tochen komentar14:56 19.11.2014
15 wulkan
15:32 19.11.2014
16 Prius
При хибридите - 8 години , при конвенционалните - 5 години за Toyota.
VAG - групировката или Merc - 3 години - ,баси премиум марките !
Янките , също си правят сметката. Пък в Канада си бръмчат със Subaru, и не искат и да знаят за Audi и BMW - 4х4 .
15:46 19.11.2014
17 mediator37
До коментар #9 от "Maurice":
Не се впрягай, и аз карам немски коли. Отпусни душата и се забавлявай. Време за ракия ! ... и изброй внимателно класацията.17:16 19.11.2014
18 Japoneze
Коментиран от #22
17:46 19.11.2014
19 Владислав Димитров
До коментар #10 от "adrenalin":
А ти къде си виждал в Америка Поло ? Такива бръмбазъци хората там не карат.18:03 19.11.2014
20 Japoneze
За да има равновесие- аз карам Мазда 3 - 5годишна вече,навъртени 66000 км и абсолютно никакви проблеми -само смяна масло и филтри на 10000 км.
Маздолета тъй като гледам в близките 8-10год, все така ще е !
Коментиран от #21, #37
18:24 19.11.2014
21 скар фейс
До коментар #20 от "Japoneze":
Колега, можеш ли да кажеш малко повече за маздата ти, като двигател, разход, цени на части...Коментиран от #26
18:47 19.11.2014
22 mediator37
До коментар #18 от "Japoneze":
Голямото нахендечване при закупуване нова кола и гаранция 7 години е следното:В един и същи ден сменям масло и филтри аз- стара кола, и една позната с Тойота Аурис- ганц нойе. На мен ми вземат 46лв. в обикновен сервиз, на нея 136лв. във фирмения сервиз на Тойота. Добър ден !
Момичето пред мен говори по телефона с дилъра и се възмути от цената, пита не може ли да си избере сервиза (искаше където и аз сменях масло). Отговориха й, че ако не го направи във фирмения сервиз, гаранцията й се прекратява.
Ето защо набутвацията е нечовешка. Не че нямам пари, имам, но много мразя да ме правят на идиот. И това ще е в продължение на 7 години, за всеки консуматив и за най-дребното нещо. Айде мерси.
И Наздраве!
Коментиран от #27
18:54 19.11.2014
23 333
Гаранцията е като застраховката "Каско". Може и нищо да не стане и да си говориш и чудиш за какво си похарчил парите, ноооо стане ли нещо, вече нещата стоят по различно. И накрая простият факт, че говорим за нова кола! Айде стига с тази втора употреба, домове, коли, дрехи, ... жени:)
19:12 19.11.2014
24 Възмотен
22:07 19.11.2014
25 Танас
Немските автомобили в САЩ са много по-скъпи от местните марки, в това число и японските, които се произвеждат също там - няма мита, транспорт и т.н.
22:16 19.11.2014
26 Japoneze
До коментар #21 от "скар фейс":
1.6 Z6 105 к.с.верига. разход-градско 8.6/ако си състезател -10.2, магистрала 135 км/ч - 7.4, 145км/ч - 8.5, първокласен път- 110 км/ч - 6.0. За части -не са ми трябвали -не знам,консумативи- маслен филтър Бош - 8 лв.,въздушен Бош- 120 лв.(има и по-евтини на други марки),климатик- 12 лв.(куча марка).Масло Мотул 5W30 еко-енерджи- 4л 120лв. проверил съм само предни накладки- АТЕ - 120лв.23:44 19.11.2014
27 Japoneze
До коментар #22 от "mediator37":
Мойта я взех с три години гаранция(не съм доплащал за 5г)-само първата смяна беше по-скъпа,после намалиха цените на консумативите-японски но не ОЕМ,през следващите 2 год защото никой не им ходеше в Мазда!Сега имат оферта ако купиш Мазда 6 - 8 год. гаранция и безплатни консумативи за целия период от 8г., вклч. комплект предни,задни накладки,ремъци...според сервизната книжка!Кефа цена няма!Хубаво си е да ти мирише на нова кола,на на г.за на предишния собственик!
23:58 19.11.2014
28 Максимилиан Мандов
07:52 20.11.2014
29 goji
Коментиран от #30
08:06 20.11.2014
30 Стоян Стоянов
До коментар #29 от "goji":
за Асконата съм съгласен в общи линии. Един познат имаше допреди няколко години и още съжалява, че я продаде. Смени 2 автомобила след нея (доста по-нови: Опел Астра и Мазда) - доста повече дефекти му дават. А човека с Асконата още си я кара. Но така ще е - все по-малко ще остават старите автомобили.08:29 20.11.2014
31 Audi A6
Никога повеч кола от магазина
14:30 20.11.2014
32 Бате Калйо
Коментиран от #33
14:36 20.11.2014
33 Име:
До коментар #32 от "Бате Калйо":
Айде виж цените на старо на WRX и Outback в България и после говори глупости! Статията е доста точна и даже съпоставима с Бг!До някъф по-долу Г класата и X6M колко струват като нови? Айде сметни си сам колко са се обезценили! Освен това, това че цената на обявата е 80 хиляди, не означава, че колата ще се продаде за толкова. Пиши на кирилица!
Коментиран от #34
15:58 20.11.2014
34 Максимилиан Мандов
До коментар #33 от "Име:":
KOLEGA VIJDAM CHE SI V CHAS SUS SUBARU PREDVID AFATARA TI, NAQSNO SUM MNOGO DOBRE KAK STOQT CENITE SUS SUBARU PONEJE PODURJAM STRANICA S TAZI MARKA I SUM NAQSNO CHE EDNA WRX 2002 SEDAN LQV VOLAN SPECIALNO V BG VARVI PO 10 000 LV V SHVEICARIQ SA PO EVTENI ZA TOVA I POCHTI VSICHKIQT VNOS NA SUBARU E GLAVNO OT TAM.ZA XORATA KOITO NE SA ZAPOZNATI S MARKATA 10 000 LV ZA NQKAKUV QPONEC NA 13 GODINI E VISOKA CENA NO KOLATA E NESHTO IZKLIUCHITELNO DOBRO. DO KOLKOTO G-CLASS I X6M BMW-TO SE E OBEZCENILO S OKOLO 180 000 LV ZA 4 GODINI A G55-TO S OKOLO 120 000 LV ZA 14 GODINI PREDVID CENATA MU TOGAVA. V MOMENTA EDNO NOVO G63 STRUVA 280 000 LV.I DA TI KAJA DA PRODAVAT SE ZA 80 000 LV NE SAMO SE PUSKAT SUSHTO PODURJAM I EDNA OT NAI GOLEMITE STRANICI ZA G-CLASS I LICHNO SUM SADEISTVAL ZA PRODAJBATA NA TAKIVA AVTOMOBILI NA SXODNA CENA I GODINA.KAKTO SUBARU E NAI DOBRIQT LEK AVTOMOBIL S DVOINO ZADVIJVANE TAKA I G-CLASS-ATA E EDIN OT NAI DOBRITE VSUDEXODI SUCHETAN S NE PO MALKA NADEJNOST OT NA SUBARU.TAKACHE CENATA E OBQSNIMA.ZA KIRILICATA TEXNICHESKI NEMOGA DA PISHA V MOMENTA PONEJE NE SUM NA LICHNIQT MI PC.Коментиран от #38
17:48 20.11.2014
35 Мечо
20:24 20.11.2014
36 Autohouse Randm
20:44 20.11.2014
37 Някой си
До коментар #20 от "Japoneze":
Мерцедес 124, Е200, 1994 година - купена в средата на 2011. Досега по нея са сменяни бензинова помпа (250 лева), термостат (80 лева), бобина (110 лева), електронния блок управляващ светлините (200 лева). Всичко друго е консумативи... Аз съм доволен от инвестицията и като гледам ще се кара докато не грохне!21:04 20.11.2014
38 Име:
До коментар #34 от "Максимилиан Мандов":
Това трудно се чете... Принципно високата цена на старо ги интересува повече притежателите на такива автомобили, отколкото хората търсещи да си ги купят. Така че няма кой знае какво голямо значение, но понякога е показателно за качеството на автомобилите. Джиповете в България поначало държат висока цена... Като фен на самурайките, следя ги от десетина години и най-евтините (в поносимо състояние) мноооого рядко падат под 3000лв за почти 30 годишни коли. Почти не са мръднали надолу в последните годините. Същото важи и за лендкруйзерите и дифендърите... Но тук става дума за много стари автомобили. Новите сув-ове се обезценяват доста по-бързо...Кой от вас купувайки си нова кола, ще мисли за обезценяването й? Винаги си на загуба при продажба...
Коментиран от #39
23:34 20.11.2014
39 Пича
До коментар #38 от "Име:":
Според мен джипа като превозно средство освен ако не си ловец или живееш в някое китно непристъпно родопско селце си е едно набутване. А иначе новите коли са толкова некачествени,че просто не ми де говори.Да не говорим,че тези които се продават в България са сглобявани кой знае къде по разни цехчета и гаражчета.Пластмасарки отвсякъде.
Коментиран от #40
06:53 21.11.2014
40 Име:
До коментар #39 от "Пича":
Харесвам старите джипове, защото няма по-здрави автомобили за нашите пътища. Освен това винаги можеш да отидеш на разходка в гората докъдето си искаш. Единственото "набутване" е разхода на гориво, или паркирането, ако е дълга база...13:38 21.11.2014
41 Кольо Камиона
15:38 21.04.2018