Last news in Fakti

12 Април, 2003 15:40 1 434 0

Библейска притча

  • opirus-
  • kia

снованата през 1944 година корейска автомобилна компания е един от най-старите производители на четириколесни на полуострова. С продажби от над един милион екземпляра годишно Kia Motors се нарежда сред концерните реализиращи прилична печалба през последните години. Всъщност до момента корейските автомобили привличаха клиенти най-вече с ниската си цена, като за сметка на това трябваше да се свиква с мисълта, че едва ли се возите в колата на мечтите си. Евтините материали и бър­зата амортизация съпът­стваха драматичното ежедневие на всеки собственик на Kia. Но само доскоро. През последните години корейците видимо дръпнаха напред, като не само започнаха да произвеждат доста атрактивни като дизайн автомобили, а същевременно с това и с много по-добри технически параметри и здравина на изработката.

За нарасналото самочувствие и апетити за нови завоевания на компанията свидетелства фактът, че азиатците в началото на тази година разкриха модел, който ги отпраща сред онези територии, които до момента не са били за тях. Луксозната лимузина носи библейското название Opirus (по името на митичния град Опир, прочут с несметните си богатства) и няма да е пресилено ако се каже, че разполага с всичко, за да бъде достоен конкурент на повечето от традиционните производители на подобни автомобили.

Като основни съперници са избрани едни от най-добрите

Според ръководството на корейския концерн тяхната “библейска” лимузина с нищо не отстъпва на Peugeot 607 или Toyota Camry например. Дали това е така ще покаже само времето. Факт е обаче, че Opirus не е автомобил, който е лишен от качества, предвещаващи успех.

При шасито и окачването корейците залагат на най-модерните техологии. Возията предлага максимален комфорт и много добра повратливост. Освен това Opirus предлага в серийното оборудване електронно-стабилизираща програма (ЕSP), антиблокираща система (ABS), спирачен асистент със система за електронно разпределение на спирачното усилие (EBD), а също така и тракшън-контрол. За пасивната защита на пасажерите пък се грижат активни подглавници и осем еърбега от ново поколение.

Едва ли трябва да се тревожите и за качеството на компонентите в интериора. Всъщност корейските автомобилине са много популярни от тази страна. При Opirus обаче са изпълнени всички високи изисквания и в тази област. Арматурното табло е изключително стилно изработено, елегантният кожен салон и доста сполучливата имитация на махагона определено създават приятно усещане за пътуващите.

Двигателят и динамиката също покриват стандартите

V-образният агрегат е с шест цилиндъра и работен обем 3 497 см3. Осигуряваната от него мощност е 198 к.с. при 5 500 об./мин. Пиковата си стойност от 295 Нм максималният въртящ момент достига при 3 500 об./мин. В оборудването е използвана и петстепенна секвенциална скоростна кутия, която позволява и ръчно превключване на скоростите. Задвижващи са предните колела.

Като се заговори за скорости Opirus също може да се похвали. Максимумът, който може да “изцедите” от корейската баровска лимузина е 220 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч., отнема 9.2 сек. Разходът на гориво при 100 км градски пробег е близо 12 литра, което също е нормално предвид габаритите и моторизацията на азиатеца.

Засега от компанията все още не са фиксирали цена, срещу която мераклиите ще могат да се сдобият с корейската сензация, но едва ли биха изневерили на стила си да “млатят” конкуренцията с максимално ниски цени.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА