Last news in Fakti

11 Януари, 2003 16:02 9 082 1

Разходка в планината

  • skoda-
  • skoda oktavia-
  • octavia combi 4х4-
  • skoda octavia combi 4x4 1.9 tdi-pd ambiente

Когато през 1987 година на бял свят се появи моделът Skoda Favorit, много от специалистите го сравнянаха с руската “девятка”. Днес обаче едва ли някой би се осмелил да постави под един знаменател новата Skoda Oktavia с което и да било возило произведено в Русия. Още едно доказателство е новият универсал Octavia Combi 4х4. Автомобилът представлява оптимален синтез от качества, като функционалност, стабилност и надеждност. В обектива на нашата рубрика попадна модификацията Skoda Octavia Combi 4x4 1.9 TDI-PD Ambiente. Нивата на оборудване са три, като разглежданото от нас е най-ниското за модела Combi 4x4. Тази кола е един от отличните варианти за улегналия семеен мъж. Тя е удобна, както за града, така и в случаите когато решите да си направите разпускаща разходка в планината.

Екстериор

През 2000 година по моделът Octavia се направиха някои незначителни, но доста ефектни изменения. Те засягат и возилото, което е тема на материала ни. Що се касае до външния вид, промените са в предните светлини, радиаторната решетка и броните. Новите фарове са малко по-големи, покрити са с модерното напоследък гладко стъкло и в комбинация със стилизираната радиаторна решетка придават значително по-стилен облик на универсала. За разлика от лимузината, задните светлини при комбито остават непроменени. Изчистените линии и перфектната обтекаема форма са основното, което прави впечатление. Като се вгледате малко повече ще откриете доста прилики с Passat и Audi, но като цяло след рестайлинга Octavia не се различава много от другия чешки хит Superb. Различията са в габаритите и базата върху която са построени двата модела, както и това, че Superb не се предлага във версия комби. Octavia-та се прави на платформата на VW Golf и въпреки че е с доста по-големи размери се числи именно към този клас. Срещат се и други твърдения по въпроса, но предвид фактите, те са напълно неоснователни. Като цяло колата внушава респект, по външния є вид няма никакви излишни детайли, което подчертава прецизната изработка на каросерията.

Интериор

Озовете ли се в салона на Octavia Combi 4x4 отново ще забележите прецизната немска изработка. Всички детайли са изпипани перфектно, изработени са от качествени материали и са разположени на възможно най-оптималното място. Арматурата е изчистена от излишни елементи. Стилният є вид съответства изцяло с този на екстериора. Всички прибори са разположени по възможно най-удобен за водача начин. Седалките са удобни, но малко твърдички. Най-големият недостатък е сравнително малкото пространство за пасажерите отзад. Ширината е достатъчна за трима души, но разстоянието между предните и задната седалка е по-малко от необходимото. Най-ощетен е пътникът, намиращ се в средата. Мястото, където трябва да са краката му е заето от обемистия “тунел” под който се намира кардана. Отпред, и водачът, и пасажерът се чувстват комфортно. Друг недостатък при това ниво на оборудване е липсата на климатик. Като цяло базовото оборудване включва по-малко екстри от това на алтернативите. Багажникът е функционален и доста голям, въпреки че заради предаването 4х4 е по-малък с 100 литра от този на обикновената Octavia Combi. За автомобил от този клас, комби версията на чешката лимузина притежава направо чудовищен багажен отсек. Като се има предвид и факта, че задната седалка може частично или напълно да се сгъне напред, то няма какво повече да се желае.

Двигател

1.9-литровият дизелов агрегат е с мощност 101 к.с. и е разработен съобразно най-новите технологии на концерна VAG. Той се монтира и на модели от марките Audi и VW. Турбо моторът е снабден с една от иновациите наречена помпа-дюза, икономичен е и е изключително безшумен. Динамиката му е отлична за дизелов двигател, а петстепенната скоростна кутия предава въртящия момент на колелата много добре.

4х4

Задвижването на четирите колела при Octavia е предназначено най-вече за подобряване на характеристиките на автомобила при тежки метеорологични условия. За целта помага и независимото трилостово задно окачване, което се монтира само на варианта 4х4. Предаването и на четирите колела не е перманентно. Въртящият момент се предава на задните колела само в случай на приплъзване. Това става благодарение на междуосевата муфа Haldex, като разпределението на силата може да достигне до съотношение 50:50. Тази схема е напълно заимствана от Volkswagen Golf IV 4Motion.


Цена

Парите, които са Ви необходими за да притежавате автомобила са доста прилични. Заради немското качество на изработка, по-големите вътрешни и външни габарити, елегантността и функционалността, чешкият Golf е добра алтернатива и не отстъпва по нищо на именитите си конкуренти Subaru и VW.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Dimana

    0 0 Отговор
    Skoda Octavia sa perfektni koli,mnogo sam dovolna ot tozi model vozila sa se. Neveroqtna e poradi red prichini: Malak razhod,pargavina,stabilnost i perfekten dizain!!!!!!