Last news in Fakti

12 Февруари, 2005 21:49 1 633 0

Автомобилът-джудже!

  • subaru-
  • subaru r1

В началото на тази година жителите на Токио най-вероятно с голяма доза изумление са наблюдавали странното превозно средство, което уверено и с финес си пробива път в натоварения пътен трафик на мегаполиса... Задълбоченият анализ на по-любопитните граждани обаче би следвало бързо да разреши сложната на пръв поглед задача. Линиите, формите, емблемата - всичко свидетелства за това, че очевидно става дума за новия

микроавтомобил

на Subaru, който се появи в дилърските центрове на компанията в Япония няколко дни след настъпването на новата година. "Джуджето" носи лаконичното название R1 и е замислено изцяло като "градски" автомобил. Относно разпознаването на родовата му принадлежност също не би следвало да има колебания, тъй като Subaru R1 е носител на последните дизайнерски тенденции, избрани от компанията-производител. Специфичната форма на радиаторната решетка, състояща се от три части, леко изпъкналите дъги на калниците, силно заобленият покрив, както и елегантната задна част категорично потвърждават произхода на маневреното возило.

Иначе Subaru R1 разполага с три врати, а конфигурацията на местата във вътрешността е 2+2. Благодарение на функционалността на интериора обаче двете седалки отзад се "появяват" само при необходимост, докато през останалото време пространството там е усвоено в полза на товарния отсек.

Сериозно внимание е отделено и на сигурността, което никак не е без значение предвид изключително компактните габарити на автомобила. Subaru R1 разполага с предни и странични въздушни възглавници, блокиращи предпазни колани, антиблокираща система на колелата (ABS), спирачен асистент, както и система за електронно разпределение на спирачното усилие. Освен това каросерията на дребосъка е изработена като своеобразна клетка, опасана от специален "пръстен", чиято функция е да поглъща енергията, породена при сблъсък с друго превозно средство или предмет. Според създателите на Subaru R1 подобна концепция гарантира изключително висока степен на безопасност за пътуващите с компактното автомобилче. За допълнителен комфорт и сигурност при пътуване със Subaru R1 спомагат и независимото окачване на четирите колела, както и петнадесетцоловите алуминиеви джанти. Що се отнася до

задвижването

на японския миниавтомобил, за него отговорността се пада на четирицилиндров, шестнадесетклапанов агрегат, чийто работен обем е 660 см3. В оборудването място намира и безстепенна автоматична скоростна кутия - i-CVT (intelligent Continuously Variable Transmission). Засега от Subaru възнамеряват да ограничат продажбите на R1 единствено в Страната на изгряващото слънце, или максимум в съседни азиатски страни. Според ръководството обаче, ако возилото се радва на засилен интерес от страна на клиентите, не е изключена възможността микроавтомобилът да се появи и на Стария континент.

Станислав Гавазов


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА