Last news in Fakti

12 Август, 2016 22:30 37 966 63

BMW се пошегува с Tesla

  • bmw-
  • 330e-
  • iperformance-
  • tesla-
  • model 3

Германския производител BMW пусна два клипа, с които косвено се шегува с дългоочаквания нов модел на американците от Tesla - Model 3. Той ще отговаря по размери на 3-та серия на мюнхенци, но естествено ще използва изцяло електрическо задвижване. За разлика от него баварците имат хибриден модел наречен 330 iPerformance, който комбинира 2.0-литровия турбо двигател от 320i с 180 коня и електрически двигател с мощност от 87 конски сили, като сумарната мощност е 248 коня и 420 нютонметра или съвсем малко повече от 328i. Те отиват само и единствено задните колела, за разлика от моделите на Tesla, но това е и запазената им марка. 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Чиба

    0 2 Отговор
    Баварките, са добри автомобили - качественни, здрави, с висока корозоустойчивост, изключително стабилни на пътя - това, че се блъскат разни тинейджъри с висока скорост, не ги прави лоши!. Тесла са високотехнологични също аутомобиллес и е трудно да се направи някаква голяма разлика, между продуктите на двете фирми, понеже и БМВ отдавна разработва образци с водородни и други задвижвания. Единственно личните предпочитания и цената биха били решаващ избор за купувача. Аз не бих си купил Тесла поради липсата на толкова гущерчета, но и заради високата цена. С толкова пари бих си купил една Тойота Приъс или Аурис Хибрид и ще ми останат още 100 000 долара ощев сметката. Но и 70000 да останат пак са пари. Дневният джобен оборот на един наркомафиот тука....а аз не съм, но така казват някои запознати с тях. Относно хибридите и ел. автомобилите,Тесла не е първооткривателят. Още от десетилетия и всички концерни разработват такива. Виждал съм още преди над 30 години прототипа на настоящият Опел Туин - еквивалента на Опел Адам, но електрически. Според мен, БМВ хибридите не са за изпускане, ако имаш парите за такъв нов. Тесла е доста скъпичък каталог... Ако съпоставим разхода на експлоатация на автомобила Тесла и сходното каране на БМВ хибрид, може да излезе, че в пари Баварката е доста по-изгодна.

    Коментиран от #2, #3, #12, #15

  • 2 Msux

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Чиба":

    Изтрий си коментара веднага
  • 3 Чикаго и Бавария

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Чиба":

    Забравяш, че ЧАЛГАТА е основен компонент при задвижването на селската баварка и дава минимум 9 живота, когато пишлеме и бутне цървула до ламарината та чак баща му да се чуди, защо е продал 8 крави щом накрая не му дават да види малкото чалгарче, а доктора му носи кибритена кутия с останките... БМВ е прекрасна марка, обаче в БГ е компрометирана от чалгата и дупнишките автокъщи - затова си я знаем, като спасение за бедните гъзари, дето искат да изглеждат могъщи - ТОВА Е БМВ В БЪЛГАРИЯ!!!
    Шегата е готина и аз имам БМВ ама си го карам тука - ЛОШОТО Е ЧЕ СЕ ВОЗИХ И НА ТЕСЛА - ЯЛА МИ КУПИ ТЪПИЯ БАВАРЕЦ, ВЕДНАГА МУ ПУСНАХ ОБЯВАТА!!! АРЕ НАТЕГАЧ - ВАДИ КИНТИ ЗА 7 серия и ме отърви от тоя кошник дето и Субару го правят смешен... калъф дето лъщи на слънце, това е БМВ!!!

    Коментиран от #6

  • 4 бати

    0 0 Отговор
    Да бяха сложили ел.мотора към предното предаване, колата щеше да бъде с двойно, а така само със задно, тъпо е.
  • 5 бмв е65

    0 1 Отговор
    абе ти точно бмв надали имаш и то точно 7 ца ама карай бмв е марка за хора който знаят какво искат
  • 6 Чиба

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Чикаго и Бавария":

    Не си падам по големиите лимузини, съжалявам. Но, благодаря, за офертата. И не мисля да си купя скопо Баварка, въпреки, че ги харесвам - предпочитам други модели и марки. Просто сравнявам изгодата от такъв скъп автомобил като модел на Тесла, спрямо едиин отличен автомобил хибрид - хибрида ти дава повече автономия на пътя. Ако нещо се скапе ел. захранването, например някой ти прецака кабелите, то паралелното горивно захранване ДВГ ще ти даде шанса да се прибереш иначе на влекач и платформа... Аз си падам по хиблридите, не по чисто ел. автомобилите. Ето и човека - ако се хранеше само с една храна, например банани, ако отиде в Аляска я има я няма и ще умре от глад... така е и с автомобила - две паралелни алтернативи на задвижване го правят по-автономен. Затова и предпочитам бензиновият ДВГ, понеже можеш му сложи и на газ... А дизела е само на нафта. Но всек с раззбиранията си. БМв прави лъскави модели, скъпи, качественни, но нещо не си падам по тях. харесвам компактните автомобили като Ниссан Микра, Поло, Корса, и други. те са малки, провират се навред в трафика и вършат отлична работа за 4 човека, ако нямат товар... А 7-цата е огромно купе, не е мой тип. виж, първа серия ми допада, но екстериора не ми харесва в момента. Голф 5, Ниссан Мазда 2 ми харесват много повече. И без това не карам с над 120 за какво ми е огромна кола и мощ? Не, не ми допада.

    Коментиран от #10

  • 7 БГстража

    0 0 Отговор
    ха- ха
  • 8 Иво

    0 0 Отговор
    Нека и аз да изкажа мнение по въпроса с хибридите. Според мен това са най-безсмислените автомобили. Имам приятел, който притежава Приус. Разликата с обикновен бензин е точно 1 литър на 100км.Което означава, че колата няма избиване по отношение цена/икономия.Затова или ДВГ , или изцяло електро.За мен хибридите са просто поредният опит на производителите на автомобили да вземат парите на купувача, преди ДВГ- то окончателно да остане в миналото...
  • 9 киро

    0 0 Отговор
    Tesla и BMW са като братя близнаци от различни .... майки !!!
  • 10 Msux

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Чиба":

    Толкова безмислици говориш, че не е истина, изтрий го и тоя коментар!
    Бил фен на хибридите..
    1. Много по-скъпо от стандартен автомобил
    2. Още повече неща които могат да се скапят
    3. Сигурен съм, че даже ECOBOOST на Ford може да даде по-добър разход от тези "хибриди".
    4. Да не говорим за някои хибриди дето са грозни като рана от войната , говорим за Приус и компания.
    Хибридите са пълна помия и колкото по-бързо изчезнат толкова по-добре!

    Коментиран от #18

  • 11 Киро

    0 0 Отговор
    Видяла жабата как подковават коня и тя вдигнала крак!

    Тъй и за БМВ - бутат се с някво хибридче (технология на Тойота) при електроавтомобилите!

  • 12 Мsux

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Чиба":

    Мислех да не ти отговарям...

    БМВ и Тесла били близнаци?
    Какви близаници бе, едните правят електромобили - автомобили които се движат на ток и имат сериозен пробег
    Другите правят разработки и концепции от 30 години и още нямат нищо, освен този "хибрид" дето харчи 4 на 100 бензин - 20 годишна Вектра храчи 6 бензин.

    С тоя бедняшки манталитет "Ще си купя хибрид и ще имам 100 бона в джоба" - тия коли не са за хора дето си правят сметката в кое кафе 3в1 и минерална вода са по-евтини.

    Последната глупост която каза е , че баварката щяла да е по на далавера, сметни 300 хил. километра бензин , после сметни обслужването на всеки 10 хил. км. сметни и бързото обезценяване и хилядите дефекти за които си плащаш като поп. Тесла имат една батерия и тя има гаранция - не ти трябва да обслужваш каквото и да е .
  • 13 Абе, Чиба!

    0 0 Отговор
    Дизелът бил само с нафта... Дизелът е многогоривен двигател, Чиба, спокойно можеш да го захраниш с много видове горива и ще работи. Олио, разстопена мас, масла за смазка на двигатели... Карам стар дизел на олио и няма грешка вече 36,000 километра. Нищо не е мръднало! Има и технология, при която се впръсква газ или вода под налягане за подобряване на изгарянето, снижаване на димността и намаляне на разхода. Ама не е от завода-производител! Не е от завода, защото ако беше от завода, тази кола нямаше да стигне до теб, а началната й цена щеше да е два пъти толкова.

    Колкото до Тесла - виждам един-два пъти в седмицата, не в България, разбира се. Няма какво да й се счупи - двг няма, макар батериите да си снижават пробега при зимни условия, нещо, което в Калифорния го няма. Батериите са още много скъпи и трябват доста инвестиции за производство на такива, така че да поевтинеят поне трикратно. Иначе е красиво и... Безшумно!
  • 14 Смех

    0 0 Отговор
    Жалко падение.
  • 15 тъй

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Чиба":

    Точно така Чиба, напълно си прав! По-голямата част от образованите и информираните хора мислят като теб, а това че БМВ е водеща марка при каквито и да е технологии, всеки нормален човек го знае!

    Коментиран от #16

  • 16 Чиба

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "тъй":

    Благодаря! Просто исках да кажа, че хибрида има шанса да оцелее в тежки условия като проход повече, от изцяло ДВГ или изцяло електро. защото може да превключи на алтернативата - като да имаш достъп до десетина захранвания и акоо спре тока, превключваш и имаш електричество. доста хора подиграват баварците, но аз съм виждал прототип модел i3 преди повече от 30 години. бях дете, когато ми попадна каталог на западни тогава проспекти и бъдещи визии. оказа се, че има дори цели подземни военни заводи по света и където имат изцяло електрически миниавтомобили, отделно електрокари и други машини. Аз също съм фен на електроавтомобила, но ако има няколко алтернативи да върви по пътя, не бих отказал хибрида, дори при равна или сходна близка цена бих го предпочел. Смея да кажа и защо - например има села зимата като спре тока и няма как да заресиш с ток, ако ще и зарядното да ти е в багажника. дори смартфона не можеш... Визирам в Родопите и другаде. Отделно аварии. така, че и да ме подиграват, мнението ми е изградено на база патилатаа ми от опит. аз уважавам Тесла и останалите производители. това всичкото прави света пъстър и конкурентен и е плюс. В конкуренцията се ражда качеството и Тесла дава своят принос. но и БМВ дава такъв. новият им хибрид не е за присмех - той е десетилетия раззработки и тестове. не бих си купил в момента баварка нова поради липсата на пари, но и не харесвам всеки модел. но бих си купил Тойота Аурис Хибрид или подобна Хонда, Опел, Фолксваген Голф хибрид и други, даже Дачия, ВАЗ и всяка, която мога, и ми допадне по качество поддръжка и цена. да се присмиват хибридите е малко нелепо...който не е висял без ток в телефона си в някоя долина няма да ме разбере.... Но а ценя всеки автомобил дори Трабанта си има плюсове и минуси. Всъщност минуса му е само двигателят, ако се сложи четиритактов на Лупо или Тико ще пее колата...с 5-6 степенна скоростна кутия. нека не забравяме, че автомобила е система. И дори смяната на скоростната кутия окава влияние и на скоростта, динамиката-еластичност, разхода, издръжливостта на пробега! Така, че да оплювате баварката без да сте и отворили капака още е смешно...не знаете какво има в нея още... Аз не съм виждал наживо Тесла, но гледах филма по производството им, разбира се там не всичко се казва. И въпреки това, добре работят. но цената е твърде висока за автомобил според моето разбиране. да работш много години, за да събереш парите и да ги оставиш на улицата, където първата градушкка или смотан хлапак или пиянде ще ги очука одраска, а крадци и откраднат вероятно е меко казано стряскащо... не бих дал повече от 25000 за нов автомобил каквото и да ми говорят. А в родна среда, не бих ги дал ако нямам личен гараж и не живея в къща. да оставиш нова кола на улицата и под климатични условия без гаранция, че няма да я повредят или откраднат е доста смело. А аз се напатих да вярвам и на природа и на човешката доброта. Има всякакви хора и проявления в космоса. И да ме присмиват някои, аз бих ги попитал - как ще се чувствувате в новата си Тесла, ако отидете на купон в някое село в странджа или Родопите, стане авария, няма ток, няма зарядно за акумулаторите и? А хибрида би изпъплил на бензин или газ без проблеми... Ето затова харесвам хибридите. ами смейте ми се и ме преирайте, но ако попаднете в ситуацията която описах, ще разберете какво имам впредвид?!

    Коментиран от #17, #19

  • 17 тъй

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Чиба":

    Още един път, напълно съм съгласен с теб!
  • 18 Чиба

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Msux":

    Вероятно си прав, аз не съм някакъв тесен специалист по автомобили. Но въпреки това малко разбирам, за да се осмеля да изкажа мнение. ето и едно мнение в добавка - задното задвижване си има и плюсове, а и предното си има такива. минуси нямат, защото е важно да върши работата, а който иска сигурност трябва двойно и то 4 самозадвижвани колелета с автоматична адаптация към терена - наклон, хлъзгавост, грапавина, неравномерност и всичко. БМВ предлагат именно Драйв системата, която автоматично компютърно си анализира терена и задвижващото усилие се подава според всяко колело. Ауди си имат същото, но под друго име. субару и другите и те. Света върви общо взето в синхрон просто някой пусне нещо ново и останалите и те го последват. да разгледаме основните характеристики на задното предаване на 4-колесно МПС? усилието се предава чрез карданен вал от двигателя или и чрез отделни електродвигатели директно на всяко колело, а може и един електродвигател разположен централон и с диференциал... Но по-важното е, накъде отива усилието на мощността! част от мощността, при ДВГ се издсухва като топлинна емисия през ауспуха и създава тяга също, но и загуби. При електродвигателя загубите са по-малки, доста малки. Но усилието е едно и също, порадии масата на автомобила. тоест? наклона на предаване на въртящият момент към повърхността на земната настилка е в диапазона от 0-90 градуса гледано от задната част на колелото. тогава? тогава този наклон натиска чрез колелото повърххността на земята, явтомобила се оттласква напред и грапавините на гуммата зацепват и изтласкват автомобила напред и леко нагоре. Но поради масата и скоростта до към 230-250 км. в час, това не се усеща така осезаемо, защото профила е проектиран чрез спойлерите на купето за отвеждане на въздуха да натиска автомобиила към земята, докато при самолетите спойлерите или алероните го вдигат нагоре тоест въздуха минава отдолу, а при автомобила струята минава отгоре и натиска надолу. в този диапазон при задното предаване автомобила се избутва чрез зацепването на колелетата и то задните напред. като булдозера той избутва товара и собственната си маса. При предното е точно обратното - предните колелета зацепват и издърпват товара леко нагоре и напред. затова не зная кое е по-доброто, но определено и двете си имат предимства за конкретни ситуации. защото в голяма калотия и двете ще буксуват.... но там си има зацепващи диференциали и двойно въртене...а при електронните системи Екс-Драйв и 4-Матик и 4-Моушън и новитте други, всяко колело получава усилие на задвижване според усилието на въртене върху терена. както казват - автоматично разпределение на усилието на задвижване и въртене.... затова аз лично, ако имам избор бих си купил автомобил с двойно задвижване, но с постоянно задвижване на задните колелета. като повечето БМВ-та. ЗАЩО? Защото усукващият момент, лиии страничното отклонение на вектора на биене, което се поражда от вибрациите при удара на колелото с повърхността на земята каквато и да е настилката, ще бъде по-тясно профилиран в един канал на силно захванати статично задни колелета. ... А това е много важно според мен. сокато при предното задвижване, самите колелета се въртят, за да укажат посоката чрез волана на движение траектория на автомобила. И понеже биенето по гумите от повърхността на пътя усуква самото колело, тези вибрации, създават страничен усукващ момент, който очите не долавят, но е страшно важен. това е именно вибрациите от удара, който скапва предницата на движещата част. Затова се създават хлабини, които с времето водят до хлопане и нуждата от смяна на редица части. И предното задвижване си има хубави черти - бих си купил и автомобил с предно задвижване без всякакви скрупули. просто пояснявам, не присмиващите, защо БМВ не правят лоши автомобилри, а просто скъпи за нас нови автомобили - дотук говоря за нов автомобил, иначе втора употреба могем да си купим повечето хора... но новият си е нов. ето тези различия правят избора същевременно лесен и труден. Предното задвижване предава въртящият момент, тоест силата, от работата на двигателя, през предавките на скоростната кутия, било автоматична или ръчна на двигателните колелета, а те чрез зацепване за повърхността ни изстрелват напред. При предното задвижване колелетатана практика издърпват тежестта на автомобила и товара напред, натискайти в диапазона от 0-90 градуса повърхността. А при задното, колелетата избутват товара и нас напред. само това е разликата нищо повече. тук вече е въпрос на предпочитния. И фадромата, коятто бута и влекача, който тегли на практика правят едно и също - преместват товара. Поясних на подигравачите, защо задното не е лошо предаване, без значение с ДВГ или електро. Аз бих си направил лично ван автомобил с постоянно задно задвижване чрез карданен вал, задвижван чрез превключване от ДВГ през трансмисия или електродвигатели. Но два, за да мога да ги разположа по-оптимално примерно под пода на седалките или къъдето позвои мястото. А отпредих оставил само ДВг в отсека и бих поставил два електродвигателя за задвижване само на предните колелета ако се наложи...при кал и поледици. това на практика би ми спестило и електронен контрол над усилието, защото двигателите ще са маломощни и ще задвижват само по едно колело всеки. да масата не би била по-лека, но едва ли разликата от стотина килограма би увеличила твърде разхода, ако се подбере правилната скоростна кутия и на практика, пък ще намали дории разхода, защото ще мога да използувам и направо динамото на ДВГ, за да ми за хранва предното ако се наложи... .ето това вече е практичен за мен хибрлид, но нямам завод..ц. А от готовите харесвам много. но са скъпи.... Ето затова не бих се подигравал на БМВ като доста от вас.... Окей? :)

    Коментиран от #20, #23

  • 19 Msux

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Чиба":

    Ти ме разбиваш направо, нз какво си гледал преди 30 години за подземните фабрики и заводи и електромобили, ама може да си гледал МЕЖДУЗВЕЗДНИ ВОЙНИ.
    1. Я ми обясни защо ти е хибрид? Освен, че замърсява МАЛКО по-малко?
    2. И не знам какъв хибрид ще вземеш за 25 хил. лева
    3. Искам да ти кажа, че от София до морето е 400км. ТЕСЛА модел S изминава 550, отиваш до морето зареждаш си колата и след почивката се връщаш, а няма да говорим, че ти в годината ще ходиш 1 път до морето, в ежедневието не вярвам да караш повече от 50-100-150км, сигурно по цяла седмица няма да я зареждаш, защото няма да ти се налага. Пък ти ми обеснявай как на теория си щял да седиш без ток. Ако живееш в гората може и да нямаш, при мен тока е спирал последено преди 8-9 месеца сигурно за 1 час. От 9 кладенеца вода носиш за да се докажеш, че си прав. Сигурно не си лош човек, ама говориш глупости които ме дразнят.

    До колкото при електромобилите сравнението между ТЕСЛА и БМВ е , все едно да сравниш магаре и космос. Едните от 2012та година имат батерия дето издържа 550 км. , другите 2016та година имат кола с 50км пробег - лъжа ли казвам?
    Хибрид с разход 4-5 литра бензин на 100км. Прост пример вземи едно Клио и ще ти даде разход от 3/3.5 на 100км. Провери техническите характеристики на тия хибриди които гледаш да видиш, че харчат толкова.
    Имам чувството , че тия хибриди са ги измислили за да лъжат хората.

    Коментиран от #24, #25

  • 20 Чиба

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Чиба":

    Камо ще добавя, колко лесно бих си спестил, ако имах заводче за такива дейности, сложните и скъпи системи за контрол над усилието. те са важни, прогрессивни, често и жизненнонеобходими. но сложнните системи, правят системата автомобил скъпа, трудна за профилактика често, понеже всеки детайл периодично трябва да се огледа, често смаже и изобщо - ПОДДЪРЖА! а това е от значение, дали системата ти има 4000 детайла или 50000. разликата не е малка, ако трябва всеки месец да оглеждаш състоянието и, а навсякъде не може да се постави датчик за корозия, и останалото - автомобила ще стане като тир от датчици.... Ето затова, бих си използувал и примерно когато шофирам с ДВГ хибрида, при дълъг път и изтощении батерии и лоша пътна обстановка примерно поледица и самия генератор, зареждащ акумулатора на ДВГ. това примерно не е достатъчно, за да зареди панела с акумулаторни батерии за електродвигателите, но е достатъчна мощност, за да захрани примерно два малки електродвигателя, на предните колела, които да помагат в поледицата. като динамо на велоскоипеда е- когато тока е слаб, динамото генерира ток, фара свети, но слабо. може да е слабо, но мощността е достатъчна, за да виждаш при ниска скорост. така и мощносттаа ще е достатъчна, за да профилират в пързалката предните гуми траекторията чрез задвижване и да не се пързалят, както биха сторили ако са напълно статични или въртящи се около оста главина. А в същото време, ако пък самите двигатели не са пуснати на движение на предните колелета, а чрез превключвател, разбира се през токоизправителен кръг се пуснат да генерират ток, понеже движението по пътя ги задвижна и стават динамо-та, то тази ел .енергия би могла или да зарежда акумуулатор-и или да осветява с допълнителни ксенони или светодиоди пътя...Изобщо, тази наука е толкова дълбока и интересна, че всяка възможност може да се използува. идеята на селското момче, се моа е, че подигравачите на БМВ, явно си нямат и на представа каква система използуват БМВ? Е, описах я. принципно. а подробностите, прогреса ги прави все по-нови и модерни всекии миг. Но принципа е такъв. ако подигравате БМВ и задното, подигравате една твърде добра и изпитана система. често и по-добрата като концепция, за някои терени. а това, че разни тежкари въртят гуми по асфалта и карат като бесни, катастрофират, това не е вина на БМВ, а на водача. Аз съм подкарвал субару Импреза ВРХ, Порше с над 360 коня, но не бих карал такова чудо всеки ден и да имах. Страх ме е, да не катастрофирам, това е огромна мощ, а пътя тук е доста рисков...
  • 21 Spirit

    0 0 Отговор
    Не може и да става сравнение между предно и задно задвижване,всеки който поне малко разбира от автомобили знае,че задното е по-добрият вариянт!Даже Ауто Билд миналата година побликуваха някаква статия със някакъв зимен тест,между предно и задно задвжване и победител беше задното!

    Коментиран от #26

  • 22 инструктор

    0 0 Отговор
    тоа дето е написал статията явно не е наясно ДВГ и ел.автомобилите и не в час с ноеите технологий.............

    Коментиран от #40

  • 23 МSux

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Чиба":

    Човек ти отиде в друго ниво направо, толкова си разпилян, че е ненормално направо.
    Ти правиш ли разлика между автомобил и електромобил, никой не е казал, че БМВ правят лоши автомобили, но при електромобилите са гола вода, направо са ужасяващи. Електрическия им супер автомобил има 38км пробег, за i8 говорим, това е толкова смешно, че направо е тъжно.
    Според мен първо трябва да разбереш разликата между Автомобил Бензин/дизел/хибрид/електро.
    Ако искаш бензин си взимаш БМВ-то,
    ако искаш хибрид си взимаш Тойота или Лексъс, може и БМВ - не че си заслужава, защото можеш да си вземеш същата кола и да не е хибрид и да ти струва 20-30хил по-малко.
    Като искаш електромобил там за момента просто няма кой знае какъв избор освен Тесла/Голф Е/Nissan Leaf/ B classe

    Коментиран от #28

  • 24 тъй

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Msux":

    Твоят космос явно е излязъл на магарето от задните части! Не разбра ли, че тесла е вече обречена...при положение, че водещите европейски и японски производители вече разработват собствените си модели, никой няма да барне хамериканския боклук! Коментарите ти са наивни, като на.....Многото четене невинаги означава и много знания!
  • 25 Чиба

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Msux":

    Но нали това казвам и аз, че за мен хибрида е по-доброто, а не, че е по-доброто за всеки! Всеки човек, всеки начин на шофиране, предназначение, конкретен терен и нужди са ИНДИВИДУАЛНИ! Затова и няма най-добър автомобил, а има най-подходящ за дадена ситуация и работа автомобил! И други подобни аналози. например, има и електрически автобуси и те не са лоши. И ще стават все повече. Аз поясних, предиимствата на БМВ системата и че, предпочитам хибрида, а не твърдя, че хибрида е по-доброто от напълно електроавтомобила! не съм сядал в Тесла, не съм виждал наживо, уважавам моделите им, но споделих, че да се подиграва хибрида, а и в случая на БМВ не е нещо умно... Не си прав - БМВ отдавна имат готови прототипи на електроавтомобили. но явно не са ги пуснали. И ВАГ имат и всички останали, дори и Лада ВАЗ показаха. Е, нима хибрида е за подигравка? да, аз мога и електрокар да си купя за 12000 и да ходя на 40 км да пазаря и да се връщам без никакъв проблем - той издържа. направен е за часове непрекъсната работа с товари...махаш му тежестта и плота и слагш каросерия за товар и готово! Но не е въпроса в това, а че отричате доста хора хибрида, а в някои терени той е необходим. но ВСИЧКО Е ОТНОСИТЕЛНО- конкретно.
  • 26 Msux

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Spirit":

    За нови коли не мога да говоря,

    ИСКАМ ДА СЕ КАЧИШ НА ЕДИН 20 ГОДИШЕН МЕРЦЕДЕС ИЛИ БМВ, който няма никакви системи и да ги подкараш на мокър път със завои. При скорост от 60км на завой задницата почва да ти поднася жестоко. Имах една случка, бях супер изморен и дадох на приятелката ми да ни прибере по мокър път, на 3тата минута успя да завърти колата на 180градуса. Просто го усещаш как в завоя над 60 започав да се хлъзга, сега с предното по същия път си карам със 90 когато е мокро и не изпитвам страха който изпитвах при задното. Един ден ще карам пак Мерцедес, но тогава ще бъде 4x4, не случайно всички премиум автомобили почнаха да предлагат 4х4 и то стана доста търсено.
    Това ти го казвам като човек който има по около 60хил км. на година, не съм неопитен. Задното е кеф, ама нали ги виждаш тия с БМВ-тата как се разцепват по улиците, като има катастрофа и смъртни случаи , 70% е БМВ, задното е много коварно, поне при старите автомобили без ESP и други системи. Аз го класирам на 3то място, никой не може да ме убеди в обратното.
  • 27 Fake

    0 0 Отговор
    Да не вземе само Тесла да се пошегува с бмв че бая хора ще останат без работа ...
  • 28 Чиба

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "МSux":

    напълно си прав, че електромобила има екологично предимство. да, това е бъдещето, но и не съвсем. Има места и ситуации, когато ел.автомобила не може да се справи и е необходим хибрид... например пускаш един електрически UNIMOG да иде да издърпа закъсал автомобил. Да, но се окаже, че автомобила е 2.5 тона джип Паджеро, освен това натоварен с тикви или банани и ремарке още 1 тон общо? И тогава допълнителният товар итощава батериите на Унимога по-бързо от предвиденото и вместо да се дотътри с товара, вземе, че и той закъса на 15 км от дома или базата? е, в тоя случай ако си хибрид, превключваш на ДВГ и дърпаш! все ще издържи с полупразен резервоар 30 км... Но ако си ел.мобил, ти трябва да чакаш или зарядна подвижна станция или да те дърпат че и джипа отзад... ето тая ситуациия, не си придвидил... затова и напълното отрицание на хибриди и другии изобщо не е добре! затова и Айнщайн е казал - Всичко е относително!, тоест конкретно. значи не че БМВ не може да пусне още преди 20 години ел. автомобил. а, че петролните концерни и автомобилопроизводителите са вързани и гледат да печелят повечко с по-малко разходи. И затова пускат поетапно по лъжичка новости.... така, че в случаят и ти си прав, да казваш, че ел. мобилите са по-доброто, като еко и практика, но и аз, че не е винаги така! защото ВСИЧКО Е ОТНОСИТТЕЛНО!

    Коментиран от #31

  • 29 гост

    0 0 Отговор
    БМВ що не се опитаха да се пошегуват като пуснат предварителни заявки за "великите" си "ей сега предстоящи" елмодели , да видим барем 4000 заявки дали щеше да има , щото над 400000 дори в най-розовите сънища на шефовете няма , а "великия " хибрид 330 " не може да си избие дори рекламата , да не говорим за печалби
  • 30 Абе, Чиба!

    0 0 Отговор
    Хората ти го казват - едната батерия е предназначена за 500 км. разстояние да издържа, другата е за пробег 50-100 км. И това при положение, че Тесла се продава вече 4-та година.

    Ти се отнасяш към някакви бълнувания за тежки терени, липса на електричество и частни случаи ако отидеш на гости някъде си. Обикновено, купувайки си кола, човек не търси частните случаи и изключенията, а често повтарящите се ситуации - къде ще шофира най-вече, колко дълго, колко ще му струва и т.н. Другото е бълнуване на безкрайни глупости относно двойно предаване, задно предаване, предно предаване и хибриди.

    БМВ-тата са хубави, но Тесла Ес е на цена като ново БМВ. И комфортът е съвместим и луксозен. А колко години няма да се развали е направо чудо. Няма смяна на масла, филтри, охладителни течности. Няма цапотене и шум.

    Да не говорим, че както и ЕмСакс ти го написа ясно и точно - редица стари, че и съвременни автомобили горят толкова, колкото и хибрида, обаче хибридът ти е на тройна цена спрямо друг нов автомобил. Кога ще ти се изплати?! А ако сменяш и батерия, защото обикновено се сменят след 7-та година?

    Драскаш излишно дълги и несъдържащи нищо съществено и смислено коментари!
  • 31 Msux

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Чиба":

    В крайна сметка си ме разбрал, че всеки си взима автомобил според нуждите, но не си разбрал, че хибрида е пълна смехурия.
    Защо не си вземеш БМВ 3сер за 60хил лева, вместо да си вземеш
    БМВ 3сер хибрид за 90хил?
    НЯМА ПО УЖАСЕН АВТОМОБИЛ ОТ ХИБРИДА, тия разработки са за присмех. Целта на хибрида е да бъде икономичен и екологичен - той хем не е икономичен, хем не е екологичен и накрая и по-скъп. :::)

    Коментиран от #37

  • 32 Дедан

    0 0 Отговор
    Един приятел имаше тесла модел ес и се счупи за няма и 2 3 месеца. Хубави коли са няма масла и филтри. Но ако се счупят, а те го правят, защото това не е единствения случай, трябва да я водиш или в белгия или някъде другаде да я праят и ще излезе много скъпо.

    Коментиран от #34

  • 33 Волен Сидеров

    0 0 Отговор
    няма да се притеснявате -кот ни дадат туй ще караме-дали хибрит-дали нафта,дали бензин-дали с лютеница ....квото направят туй ще е -на света лека полека ще изчезне свободният избор-всичко ще е по задължения -максина уж с цел предпазване-а те ще ни следят и манипулират-гориво и компютри в колите -с които ще ни контролират-няма да се притеснявате-всичкото леш-богатите си правят кот искат,техните деца парадират с това и хич не им пука и са нагли-те ще заместят родителите си-богатите диктуват съдбите на простолюдието-и преди е било така-но поне можеше да се усамотиш някъде и да си живееш без да пречиш или да ти пречат-сега и в бъдеще ще стане страшно...но има надежда-я някой пиян руснак,я някой алчен американец,я някой богоизбран евреин,я някой кирлиф арабин...в краен случай Дядо Господ ще оправи нещата .....
  • 34 Мsux

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Дедан":

    Аз за това, чакам някой доказан производител да настигне по технически данни TESLA, примерно Мерц или БМВ и тогава ще си взема електричка Мерцедес, ама нещо се излагат обещават да пуснат 2022 година електричка която да се мери с Тесла Модел S от 2012та. Струва ми се, че някои брандове ще фалират, дано не съм прав. Очаква ТЕСЛА в следващите години да стане най-богатата компания в света и да задмине дори и Aple. Което ме дразни, защото не им симпатизирам на американците, ама не мога да кажа на черното-бяло.
  • 35 Go6o

    0 0 Отговор
    Те се шегуват с рекламите после Тесла ще се пошегува с тях на светофара и така...
  • 36 укиъп

    0 0 Отговор
    Как може въобще да сравнявяте БМВ с някаква си ютия тесла. Независимо за какви технологии става въпрос БМВ винаги ще е светлинни години напред! Дори на Фред Флинтстоун БМВ-то без двигател е по-добро от сбърканата концепция тесла.
  • 37 Чиба

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Msux":

    абе човек, аз нямам толкова свободни пари, че да си купя ново БМВ, пък камо ли хибрид. Но, ако имах, наистина щях да си поръчам хибрид, честно. Но съм отдавнашен фен на Фолксваген, за предпочитане, или на Тойота, ниссан, Хонда. така, че БМВ имбор ми е назад в списъка, който бих си купил, говорим за нова кола. И задължително, ако купувах нова кола и имах излишни парички, щеше да е 4 Моушън Голф или Мултиван или Туран, но хибрид. разбира се, може и Тойота Аурис, но е доста ръбеста новата и не ме кефи отвън. вярно човек не се вози отвън, но аз имам нужда от обем отвътре, а тя го няма.... Затова, че спорете си, колкото искате, аз уважавам чисто електрическите модели. да бих си купил на достъпно по-ниска цена от на Тесла моделите. и нямам скрупули за марката, ако ми хареса. дачия моделите ми допадат, нищо че доста хора ги презират. но са евтини, здрави, добри коли са. тесла е доста скъп за мен каталог. А и има нещо друго - частите, за поддръжка на тази фирма в момента са доста солени. А и поддръжката е от значение, нали? аз харесвам Тесла моделите, винаги откакто се появиха ги уважавам и харесвам. но на мен не ми трябва кола само за возене, а и за работа. А такъв модел, тип ван и баничарка, Тесла не предлага...все още. А парите за Тесла моделите са солени.... защо мислите, че отричав електроавтомобила спрямо хибрида? аз имам село в родопите, където понякога няма ток и често стават по далекопроводите авариии зимата поради бури и снегове - напоследък обаче е горещо. Всичко се мени и е конкретно. Просто съм патил, колата ми се е чупела в пустошта, телефона ми е оставал без заряд там, където има ток, но точно тези дни е нямало поради повреда или друго. Е, я си представи, че разчитам да си тръгна след обед, утре съм на работа, а тока спре и заряда ми е паднал? И няма как? е, аз ще си оставя елмобила там и ще дойда от 200 км тук на работа, а после ще ходя да го търся ли? Страх ме е за конкретни неща, не от електроавтомобилите. те са по-екологични и на близки разстояния примерно 30-40 км винаги ще намериш дори и приятел да дойде и да те дръпне. ами, аз предпочитам атомен двигател за мобила си. Примерно като на подводниците. Слагаш го и никакъв проблем... Ама нема. Е, и ДВГ ми върши работа. абе купувайте каквото ви е необходимо! но говорим принципно - в живота всичко е конкретно и не знаеш кога, какво ще ти потрябва и във всеки момент какво ще ти се наложи? Изведнъж някъде пропада път, трябва да заобиколиш със 80 км и ако не ти стигне заряда ти оставаш да зареждаш с часове. Ако пък се забавиш може да те уволнят или друго? аз не споря, че сте прави, но и не знаеш какво ще ти е нужно? затова предпочитам да имам резервен вариант като хибрида. за вас може да са боклуци, но за мен и омето каране е плюс. във всеки момент ще мога да разчитам на ДВГ и на бензин, газ, освен на ток. А това е нещо, което ми дава шанс да не завися изцяло от Мърфи. но ако има тапа на пътя и ДВГ и ел. мобила ще чакат.... Харесвам моделите на БМВ, но не си падам по тях, освен по малката баварка в момента 1. защото са и скъпи, защото не са нещо повече от Голфа и королата, а цената им е повечко. но ги харесвам. аз харесвам и картините на Рембрандт, но не означава, че ще си ги купя. дори и да имах много пари пак не бих дал милиони за еддна картина... защото бих си куупил по-скоро суперлуксозен бус къща отколкото една картина. въпрос на лични предпочитания е. Затова е хубаво, че има доста предложения и всеки намира своят вкус.
  • 38 Георги

    0 0 Отговор
    Дано не съм прав,но скоро няма кой да настигне Тесла,технологията е разработена на много високо ниво,което е позволено за публиката.Американците имат ресурса да направят три-пъти по-модерна кола,но няма кой да го позволи още,всичко отива при военните...
  • 39 тони

    0 0 Отговор
    Голямо шегуване пада с Тесла. Ама Tesla S е най-продавана лускозна кола в Западна Европа, продали са повече бройки отколкото BMW 7, Audi A8, Mercedes S и Панамарите. Тройката ще е доста по-успешна и на цена доста по-ниска от бмв тройка. Да видим накрая кой ще се смее най-силно.

    Коментиран от #41

  • 40 Чичу Ади

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "инструктор":

    Йнструкторе, каже ни за новите технологиЙ... Как мой да имаш 10 правописний грешкий в 2 реда?
  • 41 укиъп

    0 2 Отговор

    До коментар #39 от "тони":

    Как може въобще да сравнявяте БМВ с някаква си ютия тесла. Независимо за какви технологии става въпрос БМВ винаги ще е светлинни години напред! Дори на Фред Флинтстоун БМВ-то без двигател е по-добро от сбърканата концепция тесла.

    Коментиран от #42

  • 42 ДАРАБАРА

    0 1 Отговор

    До коментар #41 от "укиъп":

    ЕЕЕ ПАК НЯКОЙ ВМВ-ИСТ ЩЕ СЕ ОБАДИ ПИЧ ИМАЛ СЪМ КАРАЛ СЪМ ОБЩО 3 БМВ-ЕТА Е НЯМА ДА СИ ГО ПРИЧИНЯ ПОВЕЧЕ НЕ ТИ ГОВОРЯ ЗА НЯКОЕ Е 36 А СЪМ ИМАЛ Е46 И 2БР Е60-ТКИ Е НЯМА ТАКИВА КЕНЕФИ ТРОШАТ СЕ КАТО НА ДЕДА МИ ВАРБУРГА КОИ ГИ Е СЪТВОРИЛ Е МИСЛЕЛ САМО КАК ДА ИЗКАРА ПАРИ ОТ ЧАСТИ А ПЪК ЗА Х-ДРАЙВ БИХ КАЗАЛ САМО ПЪЛНА СКРЪБ ПРИЯТЕЛИ МЕ КАРАХА ДА СИ КУПЯ АУДИ И НАКРАЯ СИ ВЗЕХ И СЕГА НЯМА ДА ГО РАЗМЕНЯ ЗА НИЩО ИМАМ АУДИ А8 4.2 2001Г БЕНЗ С ГАЗ С 20ЛВ МИНАВАМ 120КМ И ДО СЕГА 2 ЗИМИ НЕ МЕ Е ОСТАВИЛА НИКЪДЕ СМЕНИЛ СЪМ САМО ЕДН ОТО МУ ОБСЛУЖВАНЕ И ТВА Е И КАРАМ САМО ЗА РАЗЛИКА ОТ ЕДНО Х5 КОЕТО КАРАХ НА ЕДИН ФР 2 МЕС ПРЕЗ ЗИМАТА ЕГАТИ И СМОТАНАТА СИСТЕМА НИТО Е УСТОЙЧИВА С БЪРЗА СКОРОСТ НИТО ОТ МЯСТО ТРАГВА КАТО КОЛИТЕ А И ЗА ТЕЗИ 2 МЕСЕЦА ВЗЕ ТА ХВАРЛИ АВТОМАТА И ПОЗНАЙ КОЙ ГО ИЗЯДЕ С 2БОНА ЗА СКОРОСТИ ПРИ ТОВА 2-РА РАКА ЕЕЕЕ НИКОГА ПОВЕЧЕ В ЖИВОТА МИ НЯМА ДА СЕ КАЧА НА БМВ АМА НИКОГА НЕ ВЯРВАХ ЧЕ ЩЕ ХВАЛЯ АУДИ ЗАЩОТО БЯХ ЗАКЛЕТ БМВ-ИСТ И АЗ НО НИКОГА ПОВЕЧЕ ДА КАРАШ БМВ ОЗНАЧАВА ДА МРАЗИШ СЕБЕ СИ ИЛИ ДА СИ СПЕЧЕЛИЛ МИЛИОНИТЕ КАТО ТАЯ ЦИГАНКАТА ОТ ИСПАНИЯ ЛИ БЕШЕ ТОГАВА ДА :)

    Коментиран от #48

  • 43 TDI

    0 0 Отговор
    за първи път чувам марка БМВ кво е тва марка скейтове ли или някоя китайска марка играчки
    аааааа едно време ги слагаха в снакс от там имам няколко барутника
    че корейците правят някви коли от няколко години насам и са доста по-добри от бмв
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 И аз да кажа

    0 0 Отговор
    В родината на БМВ вече на всеки 50-100 км. има електрически станции за зареждане на Тесли-те,както и накрайници за другите видове електрички.Пред много фирми има поне по 4-5 станции за ел.заряд ,а дори много хора си монтират пред тях в дворовете,позволявайки и на други да зареждат(съседи,гости,приятели).За мен най-добрата концепция на този етап(докато не разработят по-добри батерии) е към електичката да има ДВГ,но той да служи единствено за зареждане на батериите,без да има нещо общо със задвижването на колелата.Това е концепцията на една китайска фирма,както и на камионите Nikola One.Иначе казано към всяко електрическо превозно средство да има и генератор на ел.енергия - дали ДВГ,водороден,слъчев,атомен или друг е върпрос на ефективност и съвместимост.Така хем ще има с какво да се отоплява зимата купето и батерията,хем пробегът ще може да се разтегне поне до 1000 км.при необходимост.А относно БМВ(че и Мерцедес даже)-не може кола с концепцията на камион да е лесна за управление,отпред двигател- 1,2 тона на предната ос,отзад празно-200-300 кг. гумите ще се скъсат от превъртане.Минаването през дупки (а и легнали полицаи)също е много тежко и собствениците на такува возила(трудно ми е да ги нарека коли)са се научили да ги "пренасят"
  • 46

    0 0 Отговор
    Не знам с къв акъл се подиграват. след като са толкова назад спрямо такава технология като на Тесла.

    Коментиран от #47, #59

  • 47 райта

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от " ":

    и как реши това?...с многото акъл дето имаш ли???....БМВ е на светлинни години напред във всякакви технологии....тесла е пирамида и скоро всички инвеститори ще проплачат!.....жалко ми е за айфоновци тук!....но няма значение, твоите коментари са винаги тъпи и лишени от всякаква логика,...

    Коментиран от #50, #51, #52

  • 48 укиъп

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "ДАРАБАРА":

    имал си на сън ...аз имах няколко МБ та и аудита и опели и нисани и каквото си искаш и както ти каза всички се трошеха освен една БМВ-то!....лесно е да пишеш глупости когато нямаш дори книжха!
  • 49 И пак аз

    0 0 Отговор
    Няма монтьор който да не харесва БМВ-хем се чупят,хем собствениците им дават мило и драго кенефите да са в движение.Сега се сетих за случай при който "гъзара" иска гаджето му да тегли 600 лв. заем за да си смени водната помпа!?!Пост 47 на Райта може и да е прав,ако изхождаме от БМВ логиката-След като не продават резервни части по 600 лв. помпи,по 10 000 лв.скорости и т.н,Тесла може и да фалират някога,но първо трябва да се насити пазара на електромобили и хората да спрат да ги купуват
  • 50

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "райта":

    Не харесвам смартфони и съм фен на ДВГ по-принцип, но фактите са си факти, никой не направил още по-добър електромобил от Теслата, а това явно е бъдещето. Смешно е да твърдиш, че БМВ било светлинни години напред.

    Коментиран от #56

  • 51

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "райта":

    Поласкан съм, че ми четеш редовно коментарите!
  • 52 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "райта":

    А да ни разясниш на нас "неуките" в кои по-точно технологии е напред БМВ и как точно реши ,че Тесла е пирамида , че едни хора с екипи за милиарди не са разбрали и тръпнат в очакване да им разясниш

    Коментиран от #55

  • 53 Чавдар Войвода

    0 0 Отговор
    Да допълня само, че другата фирма на Елон Мъск/собственикът на Тесла/ произвежда космически ракети. От BMW трябва да се шегуват, само със самите себе си.
  • 54 Иван

    0 0 Отговор
    Тука само се изфърляте като ......на мокър песък..... ха-ха-ха. Тия коли може да си помислиме да ги караме след 10-тина години.... Не знам в БГ къде ще се зареждат тия хибриди... БМВ-тата били кенефи...ха-ха-ха....
  • 55 райта

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "гост":

    ако не си разбрал, то си остър колкото точилото!...земи се убразоай!

    Коментиран от #58

  • 56 райта

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от " ":

    и от къде знаеш, че тесла боклука е ОК.....колко време го кара???....

    Коментиран от #57

  • 57 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "райта":

    Ето ти пример за боклук и то от "висш" клас и такива примери са стотици и от всички "премиуми" . Когато покажеш поне един такъв за Тесла , тогава говори , а личното ти мнение за твое съжаление не интересува никой : http://fakti.bg/avto/156283-razaren-klient-razbi-nov-mercedes-benz-s63-amg

    Коментиран от #61

  • 58 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "райта":

    Всъщност разбрах , че нямаш нищо конкретно , още по-малко обосновано , а само се опитваш да плюеш и обиждаш
  • 59 курмуран

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от " ":

    В БМВ не им е за първи път да се "шегуват" с други производители, но този път е наистина крайно нелепо. Не са в състояние да предложат реална алтернатива и в ктраина сметка изпадат в комична ситуация (отново не за първи път), която говори за сериозен маркетингов проблем. Камъните ще паднат в тяхната градина, хубаво е да се мисли преди да бълваш тъпотии.

    Коментиран от #62

  • 60 Този

    0 0 Отговор
    господа комантиращи, не се занимавайте с хейтъри, губите си времето.
  • 61 райта

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "гост":

    много четеш, ама острието ти е тъпо....ей затова ще си беден и мизерен цял живот!...чука и ТЕСЛАТА в ръка и на 68г. с 120лв пенсия......ей това е стадото!....помисли си дали искаш да си част от него или имаш собствен път!
  • 62 бреее

    0 0 Отговор

    До коментар #59 от "курмуран":

    виж бе чедо БМВ печели даже медали....за какви хамерикански технологии ми говориш, когато БМВ и МБ са вече на пазарите и далеч с по-добри технологии от ония дето ръфат царевица зад океана...ский!
    http://fakti.bg/technozone/198167-avtopilotat-na-bmw-pomognal-na-pluvcite-na-sasht-v-rio
  • 63 Трифонов

    0 0 Отговор
    И да се напъвате, и да не се напъвате, фактът е само един - БМВ е най-продаваният, най-харесваният и най-влиятелният премиум бранд в Света на автомобилостроенето! И най-скъпият, естествено, според последните класации на съответните специализирани издания. Говорим за производител на премиум автомобили. И са всичко това сега и днес! Щом ви е приятно да вярвате на обещанията на Мъск, че някога ще произведе кола, каквато ви трябва, вярвайте... Вашият живот минава в... чакане, не моят!