23 Септември, 2016 10:00 99 750 46

5 УАЗ-ки, които никога не сте виждали

  • уаз-
  • юбилей-
  • прототипи
5 УАЗ-ки, които никога не сте виждали - 1

Тази година руската марка УАЗ празнува своя 75-годишен юбилей. Във връзка с това събитие компанията обнови своя музей, в който се появиха някои нови и много интересни прототипи. Автомобилите, за които ви разказваме така и не са стигнали до поточните линии, но представляват интерес, особено за почитателите на off road страшилището УАЗ. Ето ги.

УАЗ-3907 Ягуар5 УАЗ-ки, които никога не сте виждали

Автомобилът-амфибия УАЗ-3907 Ягуар е създаден на основата на модела 469. Каросерията му обаче е оригинална и е с две врати. Под водонепромокаемото дъно са монтирани два винта, позволяващи на возилото да се придвижва по вода със скорост от 9 км/ч. За съжаление серийната версия на модела така и не вижда бял свят, защото на разпадащия се по същото време Съветски съюз въобще не му е до подобни коли-амфибии.

УАЗ-3165 Симба5 УАЗ-ки, които никога не сте виждали

Това е един от най-интересните автомобили с емблемата на УАЗ, който за съжаление също не е пуснат в серийно производство. УАЗ-3165 Симба представлява интересна кръстоска между всъдеход и микробус. Той може да превозва девет души и още с представянето на концепцията предизвиква огромен интерес. Въпреки това, по незнайни причини, не стига до конвейера.

УАЗ-23155 УАЗ-ки, които никога не сте виждали

Още едно разклонение от популярната УАЗ-ка. Моделът УАЗ-2315 представлява експериментален пикап, който е завършен през 1996 година. Производството му не изисква особени усилия от страна на марката, колата е доста функционална, но въпреки това и тя не вижда бял свят.

УАЗ-3172-015 УАЗ-ки, които никога не сте виждали

Моделът е планиран да е нещо като гражданска версия на военния вариант. За целта конструкторите правят изцяло метален таван, като за да подобрят аеродинамиката намаляват клиренса до 220 мм. Колата изглежда прилично, но и на нея не и е било писано.

УАЗ-31725 УАЗ-ки, които никога не сте виждали

Още един нереализиран проект, целта на който е да замени остаряващият вече УАЗ 469. Моделът 3172 е проектиран така, че да притежава още по-добра проходимост. Налични са блокировки и на предния, и на задния, и на междуосовия диференциали. Клиренсът пък е чудовищен - 325 мм. Макар да преминава всички тестове успешно, през 1993 година завода изпада във финансова криза и серийната версия остава само мечта.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    25 6 Отговор
    Не капе ли масло отдолу, значи е свършило.
  • 2 Бай Иван

    14 14 Отговор
    "УАЗ-ки, които никога не сте виждали"
    Как да сме ги виждали, като никога не са произвеждани!!!!!!!!!!!!!!!!
    Пияния Руснак е пълен с прототипи, но произвежда едно и също.
    Последните години се опитва с производство на нещо по различно.
  • 3 Димитър Колев

    7 6 Отговор
    УАЗ Симба изглежда доста добре, другите са някак си недодялани.
  • 4 Кракра

    14 19 Отговор
    УАЗ-ката е невероятен боклук.
  • 5 bub

    12 7 Отговор
    eiii pishete razni shturotii,ne ste karali uaski za tova pishete gluposti,karaite pak tokav pishete protiv uaskatа
  • 6 КИРО

    35 8 Отговор
    Накрая всички търсят уазка да ги дърпа
  • 7 gdfdg

    9 7 Отговор
    верно, че на чугуните от армията не им трябва дизайн,,, ама по-грозни таралясници трудно могат да се измислят
  • 8 Слушайте са

    9 4 Отговор
    УАЗ-ката симба има готин дизайн ! Синята "лада" също е доста як джип
  • 9 КАВЪРМАТА

    7 14 Отговор
    АБСОЛЮТНИ БОКЛУЦИ НЕ Е ГРЕШКА ЧЕ ДЕ СА ГИ СДЕЛАЛИ
  • 10 gorbachov

    7 3 Отговор
    Симбата е готина наистина,и ако беше серийно призведен можело да стане нещо хубаво
  • 11 гост

    9 4 Отговор
    Определено е трябвало да започнат серийно производство, като гледам моделите имат(имали са)потенциал.
  • 12 Горбачов

    9 4 Отговор
    уаз е н1

    Коментиран от #13

  • 13 Смех

    8 10 Отговор

    До коментар #12 от "Горбачов":

    Абе всички дето се кефите на тия дънери карате немски коли, а? Що не си карате волгите и ладите? Ревете за съюза, а все на запад бягате ...
  • 14 Mercedes-Benz

    14 11 Отговор
    Мита за проходимата УАЗ-ка отдавна е изпразнен от съдържание. Вижте, че самите руснаци в Сибир масово карат Land Cruiser с десен волант вкарани от Япония, в Москва и Ленинград пардон Санкт Петербург се карат само японски и немски машини. Само разни шапшали и там и тука още ги хвалят, щото нямат пари ли не са карали друго. Да видиш преди години, един познат ловец, имаше такава бракма УАЗ 469 не бяха хвалби не беше чудо откъде минавал и т.н., докато не си купи едно сузуки самурайче, после като станеше въпрос за варела УАЗ гледаше в земята и сменяше темата. Самурая минава отвсякъде откъдето и руското, с тая разлика, че не се чупи всеки път!

    Коментиран от #24, #39

  • 15 Ганка тъпче луканка

    18 9 Отговор
    Какви сузукита самураи бре, само който не е карал Уаз може да говори, че японския котур е по проходим.Купуват ги защото са по икономични от уазката и возят по добре, иначе когато закъсал в калта се обаждат на чичо Гошо с уазката да ги дърпа

    Коментиран от #17, #36

  • 16 qwerty

    6 9 Отговор
    Музеят на УАЗ = Музеят на ужасите
  • 17 Mercedes-Benz

    8 14 Отговор

    До коментар #15 от "Ганка тъпче луканка":

    Спри самогона, че ставаш за смях... Ако японските джипове са котори, то руското трябва да се забрани за ползване от хора!
  • 18 сделано

    7 5 Отговор
    Л..ното дори в нова модификация си остава......л..но!
  • 19 Коча

    9 4 Отговор
    КАК ПОНЕ ЕДНА КРАСИВА НЯМА?
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 прост

    19 1 Отговор
    Еййй, какви ли не камиони и джипки ще измислят тия руснаци, само и само да не правят пътища..
  • 22 Гост

    10 5 Отговор
    Тук има някой много влюбен в Русия и всичко руско, но е с изкривено чувство за реалност.
  • 23 СССР

    15 16 Отговор
    КАРАЙТЕ СИ ПЛАСТМАСОВИТЕ БОКЛУЦИ ОТ GERMANY И СИ ТРАЙТЕ!!!!!

    ТОВА СА МАШИНИ, КОИТО СЕ КАРАТ ПО 30-50 ГОДИНИ!!!

    ЗАВИСТЛИВИ ХОРА!

    В КОЕТО И СЕЛО ДА ОТИДЕТЕ В БЪЛГАРИЯ ЩЕ ВИДИТЕ ПОНЕ 10 ОТ ТЯХ!!!

    СВАЛЯЙТЕ ШАПКА НА ТАЗИ ТЕХНИКА НЕРАЗУМНИ ЛЮДЕ!
  • 24 Кольо

    13 10 Отговор

    До коментар #14 от "Mercedes-Benz":

    Къв самурай дрънкаш да не говорим , че скъсах задния мост на нивата да дърпам един Land Cruiser от кишата в една нива прибирайки се след лов и накрая пак бай Геньо - пощата го извади с УАЗ-ката а нивичката стоя една седмица там заради тез проходими япончета. Не ставайте смешни като вземете да сравнявате безхаберно. Да имат много добра проходимост ама не и по-добра от УАЗ.КК

    Коментиран от #30, #46

  • 25 Pepi

    0 10 Отговор
    Карам fj cruiser това е истинския ДЖИП!!!
  • 26 LeLe LeLe

    11 2 Отговор
    Като вдигне 100 километра в час, почва да се тресе и да скърца отвсякъде и човек има чувството, че всеки момент този дънер ще се разпадне.
  • 27 гост

    7 2 Отговор
    УАЗ - новата кола на семейство Флинстоун.
  • 28 мъжкар

    7 4 Отговор
    УАЗ-ката е джип който търпи много трансформации на шасито и може а се измислят на същата база нови модели.Иначе е здрава машина която ако е в изправност няма да я спре нищо нито студ нито лед нито кал нито непроходими терени.Докато НОВИТЕ ДЖИПОВЕ като им смукне малко въздух двигателя ТДИ и умират прави да не говориме че като ги уариш тук там еди два пъти и я картер ша пукнат я нещо друго ще им се счупи.А и да не забравяме че все пак УАЗ е военна машина и трябва да не спира за разлика от военните джипове от НОВО поколение които като им се скапе компютъра и остават ня пътя а това скапаване може да стане много лесно.
  • 29 Air Conditioner

    3 1 Отговор
    Е-е-е-х, ако имаха и климатик...
  • 30 стоян георгиев

    2 6 Отговор

    До коментар #24 от "Кольо":

    коле я ми разкажи кое му е толкова проходимо на уаза?дърпал си крузер ама като си спал и на сън.ладата коле нито може да гази като крузера нито да дърпа .може да си го дърпал само ако ти си бил на твърдо ,а тои в каляка при никви други ситуации.ладата с тва умряло моторче не мож откина да не говорим че ще окантари далеч преди тоиотата за уаза даже и няма да говоря бус от 1940 година ще трябва да коментирам ква голяма работа е !

    Коментиран от #31

  • 31 Димитър Колев

    7 1 Отговор

    До коментар #30 от "стоян георгиев":

    За другото може и да си прав, ама че ша се окантари лесно Нива къса база са глупасти......

    Коментиран от #32

  • 32 стоян георгиев

    6 2 Отговор

    До коментар #31 от "Димитър Колев":

    гаранция ще окантари казвам ти го от опит.хаилукса дето е по-нисък от крузера е по-висок от нивата.попадал съм в коловоз след хаилукс с нива и окантарих та се наложи да ме вади.бях с високи гуми за плнината и пак окантарих,а пикапа ме издърпа.освен това западния джип има възможности за широко тунинговане ,а при лада и уазка тва се нарича художествена самодеиност!тук за тези дръгели пишат обикновенно ловджии от село дето друго не са виждали освен лади и уазки и само тва си знаят ,колко били проходими как теглели незнам кво си и т.н.те ако бяха толкова голяма работа щеше на запад да ги сглабят и до сега ,щото тва са западни модели от 40-50 те години!

    Коментиран от #40

  • 33 Жони

    2 1 Отговор
    Никой не ги е виждал,няма и да ги види!
  • 34 Юбре

    6 7 Отговор
    Ма големи тарикати се извъдихте с тези япончета бе.Верно че швабските дъргели залезаха отдавна (разни Тоуаредзи) а сега ми се хвалите и прехвалите с тез тамагочита.що не карате тамагочи от преди 30-40 години високопроходимо? Щото няма такова хахаха Уаз са си със традиции и ще си останат НЕНАДМИНАТИ В ТОВА ОТНОШЕНИЕ.Айде пали японския/швабски дъргели и закопай в калта хахахаха

    Коментиран от #35, #45

  • 35 стоян георгиев

    9 1 Отговор

    До коментар #34 от "Юбре":

    ти на кое викаш дръгел бе симпатяга?на немското и японското ?демек ладата и уаза са недръгели:)?в пет реда написа 10 лъжи.нямало японски проходими коли преди 30 години.пиши ленд крузер 1986 година и гледаи,сега в нета са по-скъпи от две лади ниви на 5-6 години.немците били слaби:))????тва на село ли ви учиха?слабо било г то или унимока.там където се качва и слиза унимока ти пеш не би могъл.поне сега има интернет може да гледаш,а не само да пасеш кравите!уаз е американско шаси от 40 те години с много лошо изпълнение от руснаци на градус.

    Коментиран от #41

  • 36 пепката

    6 3 Отговор

    До коментар #15 от "Ганка тъпче луканка":

    пич, моля те не приказвай глупоси .. запознай се с някой притежател на здраво Сузуки и тогава обяснявай как УАЗ-а е по-проходим, по-здрав и т.н. ... това е джип от 80-те години, който до ден днешен си държи стабилна цена - явно има защо .. не си ли се замислял ?
  • 37 Ник38389

    10 3 Отговор
    УАЗа съм го карал 6 години голям китук е и трошляк а за корозия да не говорим .Били са хубави когато хората не са имали друг избор и не са знаяли че по света се произвежда качествена проходидима и икономична техника
  • 38 ivan

    5 6 Отговор
    ruski kochini samo PATRoL GR60 e istinata
  • 39 Някой си

    3 4 Отговор

    До коментар #14 от "Mercedes-Benz":

    той самурая е проходим само когато го дърпа уазката
  • 40 Селянина

    5 3 Отговор

    До коментар #32 от "стоян георгиев":

    Ми ние от село нема да караме някакви ленд кораби дето едно че парите не стигат ама и да имаше пари нямаше да го купя щот е проходим само по асвалта елате на село да видите уазка с ХУБАВИ ГУМИ какво прави из кал и сняг и тогава пишете колко проходими били ленд корабите !!!
  • 41 Не обиждам никой

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "стоян георгиев":

    Прав си за унимога ама като се замислиш да даваш 20бона за проходимост дето ше купя уаз-ка за 2бона ще и сложа касети от бтр по 400лв една купувам две за преден и заден мост после гуми forward saffari 500 горе доло към 800 лв . Колко става 3600лв е не казвам че всяка уазка е 2бона и не че ще е проходима като унимога но поне ще се доближи до проходимостта му.И за мен унимога е голяма машина но парите са ключа към него...
  • 42 гост

    0 0 Отговор
    Много сумтене , много кофффти отзиви . Изобщо не са карали или возили в такава марка и дават акъл. Чули не до чули и вече иксперти!
  • 43 Говедото

    1 2 Отговор
    Хора любители на скраб наречен УАЗ, Абе вие май сами си вярвате на измишльотините. То че е ловджийски да се лъже ми е ясно ама това вашето е прекалено. 2 години в казармата съм карал такъв боклук и то нов-аз го получих. Е по чупливо чудо няма. Масло гореше като за световно. Да не говорим за това че на всяко учение трябваше БТР да има наоколо или танк че да го издърпа от калта....не бих взел такъв чугун и без пари да ми го дават!
  • 44 Duff

    0 0 Отговор
    До 43 - това само доказва какъв "шофьор" си бил....
  • 45 Николенко

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "Юбре":

    Явно не си се качвал никога на УАЗ, че да видиш какъв боклук е . Такива като тебе само гледат отстрани и дават "експертни" мнения . УАЗ е със слаб мотор, силно податлив на корозия и нестабилен при всички условия .
  • 46 Николенко

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Кольо":

    Скъсал си задния мост, що'т са много "здрави" коли, нали !?