Маскираните като семейни седани суперколи са един от най-вкусните деликатеси в немската автомобилна кухня, а разработеният в сътрудничество с Porsche Mercedes-Benz 500E W124 смело може да се нарече един от специалитетите в това меню. Може ли обаче внушителната му тевтонска мускулатура да бъде побрана в по-компактно тяло? Както личи от тази британска W201-ица, с достатъчно пари, мерак и майсторлък пречки няма дори пред такава сложна трансплантация.
Започнал живота си като 2.6-литров 190E, този диамантено син Benz се е сдобил с двигател, трансмисия и електроника от фейслифтов SL 500 от 1996 г. По-специалното съдържание е загатнато с аеродинамичен пакет и джанти от AMG.
Какво (и най-вече колко) е коствал този резултат на собственика може само да се гадае. Факт е обаче, че по конструкцията на 190-ката са направени сериозни модификации, които надали са били лесни и евтини.
Като начало е преработен кошът, който не би могъл да поеме 5.0-литров V8 в оригиналния си вид. Преместени са всички крепежни точки, основите на роговете са "изтънени", за да се отвори повече място, а акумулаторът е мигрирал в багажника.
Монтажът на 6-бутални спирачни апарати от SLK 55 AMG също е наложил известни адаптации. Ходовата част е хибрид между 190 16V (като при Evo 2) и регулируемото окачване на SL R129. От големия роудстър на Mercedes-Benz е и тракшън контролът.
Интериорът също е специален. Всяко от тапицираните с черна кожа места има електрически регулировки, памет за позициите и подгряване. Това вероятно е било най-лесната част от бракосъчетанието между изходната електрическа инсталация на W201 и доста по-модерната електроника на R129.
От нагаждане към новата механика, естествено, е имал нужда и изпускателният тракт. При модификация от такъв мащаб работа върши единствено изработен по поръчка ауспух.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гостенче
14:54 06.10.2016
2 Николай
Очевидно собственикът е държал да слуша звук и да впечатлява околните с V8 под капака, тъй като ако въпросът беше само за мощност, то и на 2.6 е можел да направи супер тунинг с турбо, което щеше да е доста по-изгодно при подобни мощностни показатели...
16:07 06.10.2016
3 Гост
16:42 06.10.2016
4 psychoboy jack
Коментиран от #9
17:11 06.10.2016
5 Old Benz
18:05 06.10.2016
6 Десислав Попов
18:52 06.10.2016
7 гарвана
21:21 06.10.2016
8 taka e brat
21:44 06.10.2016
9 кост
До коментар #4 от "psychoboy jack":
Публикувано във факти.бг: Както личи от тази британска W201-ица Англия-обратно движение-десен волан. Има логика а.21:44 06.10.2016
10 Чакала
21:59 06.10.2016
11 555
02:00 08.10.2016
12 уито
02:45 09.10.2016
13 Илко
10:42 01.05.2017
14 ККК
15:25 01.05.2017
15 Гост
22:45 28.05.2018