Антрополозите отдавна са открили зависимост между качеството на живота и ръста на хората. Ако такава закономерност се потърси в размерите на автомобилите преди половин век и сега, човечеството определено живее по-добре. Разбира се, стандартите за безопасност, разбиранията за удобство и развитието на технологиите оказват своето влияние върху габаритите на съвременните коли. Въпреки това, както личи от тази подборка от семейни "портрети", понякога разликата между дядовци и внуци изглежда направо фрапантна.
BMW 3er (Е21) и 3er (F30)
Alfa Romeo 33 и 8C
Fiat 124 Spider от 1966 и 2016 г.
Fiat 500 от 1957 и 2007 г.
Subaru Impreza WRX STI от 1992 г. и 2014 г.
Volkswagen Passat B2 и B8
Mini от 1959 и Mini Countryman от 2010 г.
Mini Cooper
Nissan R34 GT-R и R35 GT-R
Maserati 3500 GT от 1957 г. и Gran Turismo от 2007 г.
Jaguar E-Type и F-Type
Range Rover
Porsche 911 от 1963 и 2011 г.
Chevrolet Corvette C2 и C7
Mazda MX-5 от 1989 и 2015 г.
BMW 7er Е32 и F01
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Jimmy
16:38 23.10.2016
2 Димитър Колев
Коментиран от #18
17:02 23.10.2016
3 дървин
Иначе на това му викат акселерация!
Освен на обем някой нови са и доста по-грозни!
17:27 23.10.2016
4 Buralafte
17:35 23.10.2016
5 незнайко
17:51 23.10.2016
6 Гост
Ама кой ви задължава да си купувате нови? Купувайте си старите грозотии и спрете да хейтвате, защото ставате жалки с това неуважение към труда на хората!
Коментиран от #9, #27
18:27 23.10.2016
7 Гост
19:24 23.10.2016
8 ОтЦвикауТрабнтинаНайЗдрава
19:24 23.10.2016
9 Д'Мин
До коментар #6 от "Гост":
Ретрофили, като фили, ама колко да са фили. Ще ти кажа от личен опит за последната снимка-БМВ-тата. Ако не се лъжа новото е ф10. Точно като на снимката такива има пред офиса ни. 535 тйин турбо, само,че сребристо, бензин 306 к.с., вече на над 100 000км. и е със сменен двигател. Гореше масло-литър на 3000км. Старото е петица, бордо, бензин. Едно от първите 4х4 в България. още си е със стария двигател.Коментиран от #11, #17, #28
20:28 23.10.2016
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Гост
До коментар #9 от "Д'Мин":
Доста си далеч от истината!Първо, на снимката са 7-ци, а не 5-ци. Второ, 535 е би турбо, а не тйин турбо. И трето, такива впечатления от рода на "един мой, познат има приятел и на неговия чичо братовчед му чул, че ...", някак си звучат нелепо и тъпо!
Пак казва, карайте си старите бараки, но не се излагайте да плюете прогреса. Не сме длъжни да търпим облъчването ви и негативизма ви!
Коментиран от #12, #13
20:58 23.10.2016
12 Д'Мин
До коментар #11 от "Гост":
Да туин а не тйин турбо(българска транскрипция) и що, знам че на снимката е седмица, нима двигателя е по-различен от на петицата? И не един приятел ми каза, а и двете съм ги карал. И факта си е факт. И не карам лично БМВ. А ти 735 ли караш? Или си само за прогреса?21:10 23.10.2016
13 Д'Мин
До коментар #11 от "Гост":
"Twin-turbo и bi-turbo са две различни (пазарни) наименования на едно и също нещо", макар, че може да се прави разлика за последователно и успоредно. Не съм се ровил в двигателя а съм карал колата. Карай си шоследния модел и ни остави да си тролим.Коментиран от #26
21:17 23.10.2016
14 Гост
Обаче просто малко трябва да мислим, вместо да се отдаваме на завист и омраза към неща, които са плод на хиляди часове труд!
21:36 23.10.2016
15 румен гумен
Голфа е най якия кола създаден до сега
Някой да знае как се смъква хидравлечната помпа на голф 3 ,шото на мойта нешу са обаждат лагерите
Коментиран от #16
21:44 23.10.2016
16 Гост
До коментар #15 от "румен гумен":
Ха ха .ах ти якиЮ гоУф, щом е за ремонт ха ха !23:11 23.10.2016
17 Дядо Йоцо
До коментар #9 от "Д'Мин":
На Хамилтън двигателя от Малайзийското ГП не можа да изкара и 1000 км. Това значи ли, че двигателя на 190-ка е по-добър, защото има бройки по над половин милион без ремонт? Всяка служебна кола може да смени двигател на 5-10000 км., когато е в ръцете на служители с лични возила Опел с по 100 к.с. Кога друг път ще могат да покарат нещо сносно? На Е21 не му се разваля ABS, ESP, ...... защото ги няма. Най-много да му се скъса жилото на ръчката за стъклоповдигача...01:23 24.10.2016
18 мммдааа
До коментар #2 от "Димитър Колев":
кольооооо...пак си неподготвен....дай ми един нов "толуп" с 350 коня, който е безопасен за семейството ми, гори на половината от дядо му и супер кеф да го режеш от време на време, пък ти си карай старата му сдухана версия!11:30 24.10.2016
19 Msux
Коментиран от #20
11:36 24.10.2016
20 Димитър Колев
До коментар #19 от "Msux":
Веднага, само кажи къде и идвам да ти го дам.Коментиран от #21
12:24 24.10.2016
21 Димитър Колев
До коментар #20 от "Димитър Колев":
До остроумния номер 18 ми е комента....12:27 24.10.2016
22 7EASER
02:28 31.10.2016
23 dogan
10:08 14.04.2017
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Петърчо
11:48 14.04.2017
26 123
До коментар #13 от "Д'Мин":
Абе ти направо пренаписа механиката ! Туин Турбо или (Twin scroll) и Би турбо са две съвършено различни неща ! Подразбира се по самите имена ! Twin scroll-a, на практика представлява система от две турбота в един корпус, а изпускателния колектор стратегически се разделя между цилиндрите на двигателя. При нормалното турбо, има пулсации от изгорели газове преди и вътре в компресора, създавайки хаотичен и турболентен поток. При системата с двойно превъртане (bi-turbo) отработените пулсации се разделят и влизат в компресора чрез отделни входове, минимизирайки сблъсъците на различни импулси.Това е възможно най-стандартната конфигурация при два турбо блока в един автомобил. Те имат същия размер и работят заедно за да нагнетят въздух в цилиндрите възможно най-бързо. Изпусканите газове са разделени по равно между двата, но обикновено се събират отново в общ колектор преди влизането им в цилиндрите.Хвани прочети малко и не се излагай повече приятел !00:41 22.12.2017
27 Марио
До коментар #6 от "Гост":
Един нормален човек.Браво.Абсолютно прави си.14:21 08.02.2018
28 Марио
До коментар #9 от "Д'Мин":
Старото е било петица.Сега е гнилоч.Сега новото е петица14:22 08.02.2018
29 BMW
10:59 12.02.2018