След месеци подгряване на публиката и слухове Volkswagen представи най-голямото си SUV на церемония в Лос Анджелис. С дължина над пет метра Atlas, който почти до последно се подвизаваше из новините с името Teramont, ще заеме мястото над Touareg в гамата на немския производител.
В основата на новия седемместен кросоувър лежи модулната платформа MQB, на която са построени доста по-скромният като габарити Tiguan и повечето модели на VW с предно предаване, включително Skoda Kodiaq. Чешкият всъдеход има сходна конструкция, но изостава с близо 40 см на дължина.
На първо време Atlas ще се предлага само с два бензинови двигателя. Базовият TSI има четири цилиндъра, обем 2.0 литра и мощност 238 к.с. (241 DIN). Смело обаче може да се прогнозира, че лъвският пай от поръчките ще се пада на 3.6-литровия VR6 с 280 коня (284 DIN).
Изборът от трансмисии също не предвижда много алтернативи. И двете версии ще се оборудват само с осемстепенен автоматик Aisin, който ще задвижва предните колела. Двойно предаване с муфа Haldex от пето поколение ще бъде достъпно само за шестцилиндровата версия.
Модерен щрих в традиционно сдържаното оформление на салона внасят изцяло цифровият приборен панел, заимстван от новия Passat, и мултимедията със сензорно управление и интегрирани Apple CarPlay, Android Auto и MirrorLink. Atlas ще може да се поръча със система за следене на пътната маркировка, адаптивен круиз контрол, функция за екстрено спиране и асистент за автоматично паркиране.
Седалките най-отзад се сгъват и разгъват на ръка, а диванът на втория ред може да се мести напред-назад, за да освободи достъп до тях. Пътниците в багажника обаче няма да страдат от липса на удобства. За тях са предвидени както поставки за чаши, така и 12-волтови розетки.
Atlas ще се произвежда в завода на Volkswagen в Чатануга, щата Тенеси. Близнак на модела ще се сглобява локално и в Китай. Според американски медии цените ще стартират от $30 000 - почти двойно по-евтино от Touareg. Продажби в Европа засега не се планират.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 МSux
11:10 28.10.2016
2 Ник
11:14 28.10.2016
3 Хайко
Да си купиш SUV(цуф) без 4х4 е абсолютна простотия. Пари на вятъра..
А това новото е доста грозновато от вън!! Вътре е добре!
Коментиран от #14
11:37 28.10.2016
4 Дедо Шишарко
11:38 28.10.2016
5 фЕН
11:51 28.10.2016
6 Димитър Колев
11:52 28.10.2016
7 656
12:10 28.10.2016
8 Николай
12:24 28.10.2016
9 Шваба
13:20 28.10.2016
10 Julio
Нема 4х4 но практически клиента получава повдигнато пълноразмерно комби (7 места) по американски стандарт за съвсем приемлива сума...
15:47 28.10.2016
11 БУК
17:36 28.10.2016
12 кроко
22:48 28.10.2016
13 Гост
05:47 29.10.2016
14 И те така те
До коментар #3 от "Хайко":
На 90% от потребителите на СУВ , двойно предаване не им трябва. По почистен път се движиш и само с предно. Другите 10% си купуват Форд Ф150 или Тойота Ленд Крузър. За Америка говоря, от лични наблюдения20:58 29.10.2016
15 VW JETTA VR6
10:24 30.10.2016
16 WoW
11:40 30.10.2016