Last news in Fakti

9 Ноември, 2016 05:30 81 911 31

12 500 лв. за нова електрическа Dacia?

  • dacia-
  • renault nissan-
  • електромобил
12 500 лв. за нова електрическа Dacia? - 1

За първи път за амбициозните планове на Карлос Гон да пусне в продажба свръхевтин електромобил се заговори още в началото на годината. През февруари шефът на алианса Renault Nissan каза, че такава кола ще има. Това той заяви по време на откриването на завода на Renault в китайския град Ухан.

Миналата седмица, в едно интервю на Гон за New York Times, топмениджърът обяви и ориентировъчната цена на евтиния електромобил. Според думите му тя може да падне и до $7 000, което приблизително се равнява на 12 500 лв. Цената е без отчитане на различните държавни субсидии.

Към момента френско-японският алианс прави в Китай съвместно с Dongfeng електрическият модел Venucia e30, който се явява клонинг на Nissan Leaf. Цената му обаче е $36 000, което се равнява на около 65 000 лв. Новият автомобил ще е значително по-евтин и няма да се продава само в Китай.

Най-вероятно евтиното електромобилче ще се продава и на другите пазари под различни марки. В Поднебесната държава електричката ще се продава под името Venucia, а на останалите пазари като Dacia и Datsun. Не е изключено на някои пазари да се появи и под марките Renault и Nissan.

В Европа и респективно у нас, евтината електрическа кола най-вероятно ще се продава като Dacia. Предвид максимално изпилената цена е ясно, че автономният пробег ще е далеч от този на Tesla, но пък ще е абсолютно достатъчен за градски нужди. Кога обаче ще бъде представен евтиният електромобил, Гон не пожела да съобщи.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 РеноНисан

    29 5 Отговор
    Алиансът Renault-Nissan до 5 години ще задмине и ВАГ и Тойота. Просто работят много правилно, а колите им постепенно се превръщат в номер 1 по отношение на цена-качество. Сега като купят и Митцубиши нещата отиват на още по-добре. Дано възродят и Легендарното Lancer EVO и заедно с GTR ще имат едни от най-силните бегачки, отново на супер достъпна цена в сравнение с така наречените суперкари.

    Коментиран от #10, #21

  • 2 некойси

    38 3 Отговор
    Добре, съседите догодина ще имат и производство на електромобил на родна земя. А ние ще се чудим как да си платим сметките за тока.

    Коментиран от #4, #28

  • 3 xxx

    65 5 Отговор
    Ако извадят ел автомобил на цена 12 500 лв в Европа дори да е Дачия с пробег 150 км ме спечелват като клиент. Само да има 4 врати и климатик и поне 2 еърбега. Друго за града не ме интересува.

    Коментиран от #8, #9, #14

  • 4 кроко

    18 8 Отговор

    До коментар #2 от "некойси":

    Ми че ние дори нямаме ток за икономика, която да ни позволява да си купим електромобили, че и да ги ползваме. Ни АЕЦ, ни нищо! Глупаците си мислят че с ВЕИ-та ще имат икономика, ама не мислят че не можем с молове и кафенета да наплатим тока на Мариците 1 и 2, и ВЕИ-тата на Цветелина Бориславова и БСП-арите!

    Един от тъпите тролове бил измислил генератор за ток от камъни, ама нито ток иска да продава на НЕК, нито генератори, щото е много умен!
  • 5 ХаХо

    1 28 Отговор
    Ей сега идвам... Нема да си платя тока тоя месец ама ще си купя влашко возило дето сигур и 3 дена нема да тича!!!

    Коментиран от #6, #26

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 7777777

    27 3 Отговор
    Боко ще вдигне тока на 2 лева и пак ще е в играта с монопола на горивата!

    Коментиран от #25

  • 8 Ого

    19 5 Отговор

    До коментар #3 от "xxx":

    За "градско " не ми трябват климатик и еърбек, а -4 /5/ врати, пробег от 150км или 4 часа возене, и ако вдига 80 км ще е добре.
  • 9 Гентацо

    16 0 Отговор

    До коментар #3 от "xxx":

    Абсолютно на същотото мнение съм.
  • 10 Кофти

    5 14 Отговор

    До коментар #1 от "РеноНисан":

    "а колите им постепенно се превръщат в номер 1 по отношение на цена-качество" - ти май си си нямал работа с НИСАН, не знам как реши, че са номер едно по качество, но откакто са с Рено, Нисаните станаха безлични и ужасно проблемни автомобили... Иначе да - определено бързо се развиват, щом вече и Мерцедес въвлякоха, но качеството им куца.. Не съм фен на ВАГ, даже напротив, но нека сме честни - каква конкуренция са Дачия и Лада? Срам и позор за Мерцедес... Количеството не е показател за качество - в случая, голямо производство на няколко марки автомобили наведнъж, всичките еднакви и от ниския клас... Файда!

    Коментиран от #11

  • 11 опса

    8 4 Отговор

    До коментар #10 от "Кофти":

    Все още не знаем данните на пробега, издръжливосстта на батериите, мощността, обзавеждането, изобщо виждаме екстериор и, че ще е ел. мобил... А това е доста общо. Руснаците също показаха ел. мобил на Лада Калина май, беше купето простичък, ефективен, но пробега не е висок, някъде към 120-150 км май беше да не излъжа. Но цената не се описа в статията. И въпреки това бе готин. Ония може да не правят разни неща, но заинатят ли се правят и космически кораби и могат всякакви неща. Определено не бе лош модел. Но цената от 12500 лева за тази Дачия би си струвала само ако има пробег не по-малък от 150-200 км гарантирани. Защото ако тръгна примерно за северна България, то трябва да спирам някъде няколко часа, за да зареждам, а ако вали сняг или бързам, няма да е ефективно... А Теслата е доста скъп и не бих си го купил. Прекалено е американски за мен - натруфен с екстри... А аз обичам здравите простички ефективни решения. Нещо като Голф 3, но ако е ел. мобил няма коментар...
  • 12 ТИКВОЧА

    37 1 Отговор
    ПИЧОВЕ НЕ ПИШЕТЕ ГЛУПОСТИ ХОДЯ НЯКОЛКО ГОДИНИ В РУМЪНИЯ -СЛУЖЕБНО НЯМАТЕ ПРЕДСТАВА КАК ВСАКА ГОДИНА СЕ ВИЖДА КАК ДЪРПАТ ВСЕ ПО-НАПРЕД . НЕ ЗНАМ КАКЪВ ЕЛЕКРОМОБИЛ ЩЕ НАПРАВЯТ НО СА МНОГО ПО- НАПРЕД ОТ НАС А СИ СПОМНЯТЕ ЧЕ ПРИЕМАНЕТО ИМ Е.С БЕШЕ ПОД ВЪПРОС ЗАЩОТО БЯХМЕ МНОГО ПРЕДИ ТЯХ .

    Коментиран от #13

  • 13 ооооооо

    3 23 Отговор

    До коментар #12 от "ТИКВОЧА":

    Ходиш...с магарето ли ходиш?
    Да беше се научил да пишеш, а не да лъжеш!
  • 14 prost

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "xxx":

    еее, ти за 12500 ще искаш и сервитьорка в колата..
  • 15 ТИКВОЧА

    19 3 Отговор
    ТОЗИ УМНИК С МНОГОТО НУЛИ ДА ОТИДЕ ДО РУМЪНИЯ С НЕГОВИЯ ГОЛФ 2 НЕ ДА МИ ПИШЕ ТЪПОТИИ ТОВА ГОВОРИ ПИСАЧО ЧЕ КЕНЕФА ТИ Е ПОНЕ НА 30 МЕТ. ОТ КЕРПИЧА ЩОМ НЕЗНАЕШ КАК СЕ РАЗВИВАТ КОМШИИТЕ .СЕДИ СИ НА СЕЛО И СИ ХРАНИ МАГАРЕТО ЗАЩОТО МОИТЕ КОНЕ СА МНОГО.
  • 16 Иван Господинов

    15 1 Отговор
    Скоро цените на колите и телефоните ще се изравнят
  • 17 АС DC

    12 0 Отговор
    ЗА ГРАДСКО И ЕЛЕКТРОКАРЧЕ ЩЕ ВЪРШИ РАБОТА,АМА НЕ ГИ ПРАВИМ ВЕЧЕ

    Коментиран от #24

  • 18 Юрий

    30 1 Отговор
    Класически автомобил 25 000 части. Електрически 7000. Направете си сметката. 80 години имаше разработки и ги унищожиха. За да могат да продават петрол. Сега всичко се обръща. Аз ще си купя. Въпрос на време е защото ми писна от двг. Нямам възможност в момента. Но ако наистина нова е 7000 евро няма и да се замисля даже. Да има парно и 4 колелета и поне 120 километра пробег.
  • 19 Режия

    19 3 Отговор
    До № 1:
    Те вече купиха Мицубиши и продажбите им светкавично скочиха. Просто потребителите в цял свят имат доверие на Рено и купуват всичко под шапката им. Само тукашните пишман германофили са наопаки.
  • 20 no name no face no number

    11 14 Отговор
    Залагам на ДВГ и чакам друга алтернатива. Електричка и без пари да ви дават няма да си взема. Що се отнася до екологията, няма как едни да пускат бомби по учения и войни а народа да го доят с екологична цел
  • 21 АБВ

    7 1 Отговор

    До коментар #1 от "РеноНисан":

    Само за инфо.За 2017г ВЕЧЕ СА Номер 1. За 2016 ваг ги изпързаля с фалшиво инфо за продадени коли във Франция....е откриха ги на паркинг....нови и НЕЖЕЛАНИ И НЕПРОДАДЕНИ ,но явно РЕНО неуспяха да ги разобличат напълно тези МОШЕННИЦИ.ЗА 2017 тез същите писали 200 000 камиона към броиката...този път НЕ ИМ СЕ РАЗМИНА.ВАГ СА МОШЕННИЦИ...ЛЪЖАТ.
  • 22 roadhelp.bg

    8 1 Отговор
    Супер! Бих си взел, надявам се да е истина. обикновено те бият рекордите заедно с Great Wall по цени. Но дано става за каране, може би батериите ще са с по-кратък живот и най-вероятно максимум 140 километра пробег. Но да видим :) :) :)
  • 23 мукарчис

    4 0 Отговор
    аз ше изчакам следващия модел на тая джапанка
  • 24 Гост

    11 0 Отговор

    До коментар #17 от "АС DC":

    Колко си прав само....и трамваи и тролеи можеше да си правим и на електротранспорт да се заложи изцяло в София. Че и такива можеше да си правим и повече мощности на АЕЦа да имаме. София нямаше да е най мръсния град в Европа и за инженери работа щеше да има.А не след 6-7 год изпити по математика и физика, да се чудят в кво да се преквалифицират. Иначе е много хубава новина. Много яка.Много по яка от онова снобарско фиатче,което освен скъпо гори много и съответно емисиите не са му никак малки
  • 25 Ватт

    6 1 Отговор

    До коментар #7 от "7777777":

    Не Борисов, друг е бащата на енергийната мафия. Р.Овч.
  • 26 Мето

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "ХаХо":

    Ти карал ли си някога Дачия че да даваш мнение ?!
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Кондор

    8 0 Отговор

    До коментар #2 от "некойси":

    Дачия отдавна не е румънска,просто се прави в Румъния,както и Мерцедес и BMW,имат заводи в Китай !!

    Коментиран от #29

  • 29 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #28 от "Кондор":

    Обаче някои модели са разработени в Румъния, имам предвид Дъстър.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 pisna mi

    1 0 Отговор
    Електромобила в България може да се наложи само при три задължителни условия. . Първо цената да е масово достъпна а не 40-50 хил.лв. Второ, пробега да е поне 400-500 км. Трето, времето за зареждане да е не повече от 30 минути. .. Засега и трите условия са непостижими. .. Затова електромобилите в България не ги виждам да достигнат и 1 % през следващите поне 15 години. Да не забравяме, че петролните държави и фирми няма да гледат безучастно как им се влошава положението. Да не говорим, че без АЕЦ електромобилите са обречени а АЕЦ не е много приемлива перспектива заради опасноста от пореден Чернобил или Фукушима !