Last news in Fakti

25 Ноември, 2016 11:12 19 312 58

Нужно ли е зимните гуми да са задължителни?

  • зимни гуми-
  • парламент
Нужно ли е зимните гуми да са задължителни? - 1

След като преди началото на зимата се вдигна страхотна дандания за това, че зимните гуми трябва да станат задължителни и много хора се втурнаха зорлем да си купуват нови гуми, сега депутатите решиха друго - зимните гуми няма да бъдат задължителни. Вместо това шофьорите ще могат да карат с гуми, чийто протектор е дълбок най-малко 4 мм. Това меко казано малоумно решение със сигурност трябва да бъде преразгледано. Най-малкото защото е очеизвадно, че депутатите хал хабер си нямат от автомобилни гуми и техните характеристики.

Незнайно защо обаче, те коментират и предлагат неща, от които нищо не разбират. Странно е и друго: Защо въпросните народни представители не се обърнат за съвет към експерти? Ако го бяха сторили, може би щяха да са наясно, че ако караш зимата с летни гуми на десет години, например, та били те и с протектор по-дълбок от 4 мм, това съвсем не гарантира сигурност.Нужно ли е зимните гуми да са задължителни?

Консистенцията на каучуковата смес в летните гуми е съвсем различна от тази на зимните и при ниски температури тя се втвърдява доста повече от необходимото. Това от своя страна води до намаляване на сцеплението между гумата и пътната настилка. И още нещо - старата гума, независимо от дълбочината на грайфера си, не притежава свойствата на новата, което също крие доста рискове, особено при шофиране през зимата.

Зимните гуми са задължителни в няколко страни в Европа, но тези държави имат съвсем различни климатични условия от нашите. В Австрия по закон се кара със зимни гуми от 1 ноември до 15 април, с минимална дълбочина на протектора от 4 мм, в Чехия - от 1 ноември до 31 март, минимална дълбочина 4 мм, във Финландия - от 1 декември до края на февруари, в Германия - при "зимни условия", без фиксиран срок, в Словакия - задължителни при сняг или лед, минимална дълбочина 3 мм и в Швеция: от 1 декември до 31 март, минимална дълбочина 3 мм.

Ние не казваме, че зимните гуми трябва да са задължителни у нас, но според нас е много по-добре да се кара зимата с такива. За да са оптимални едни гуми към пътните условия, задължително трябва да се следи за техния DOT, както и за климатичното им предназначение. За това обаче трябва да се говори и шофьорите у нас сами да стигнат до подобно заключение. В противен случай всичко са приказки на вятъра, каквито всъщност са повечето дебати в народното събрание.Нужно ли е зимните гуми да са задължителни?


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Герберасите на власта

    28 14 Отговор
    Има градове като Стара Загора и,Бургас и др. в които вали сняг не повече от седмица за целият зимен период и температурите са отрицателни в диапазона Декември - Март как да задължават хората в останалият зимен сезон да карат с зимни гуми при температури в диапазон 5 -18 градуса сама по себе си зимната гума не е надеждна при температура над 5 градуса .А колкото до самото задължение с заплата от 500 лева (за по голямата част от провинцията) трябва да въведат доста задължения след като хората ги задължават да обръщат повече внимание (средства)на автомобилите си отколкото на самите себе си.

    Коментиран от #28

  • 2 Xикса

    20 3 Отговор
    Готин анализ. Тъпите депутати ще ми умуват за автомобили. Добре сте ги наредили.
  • 3 Телецентар

    14 9 Отговор
    Да все едно с тия колани, аз съм за тях де но от къде на къде ще те задължават? Ако искам ще мра ако не ще слагам колан. Да идват вечер да ме завиват за да не настина случайно......аси скапаните закони.
  • 4 123

    25 6 Отговор
    А има и градове като Сандански, в които веднъж на 5 години вали сняг и то за някакви са часове! Рядко температурата пада под 0 градуса. Най-често е над 10. С какви гуми да караме!
  • 5 Васичка Атанасова

    14 9 Отговор
    НЕ

    ВСЕКИ САМ ДА СИ ПРЕЦЕНИ
  • 6 икао

    12 9 Отговор
    Най-добре всеки сам да си прецени с какви гуми ще кара и дали ще слага колан щото каруците да не е да имат колан и зимни гуми
  • 7 рътимид

    10 6 Отговор
    Добре,а проблем ли е ако си с предно предаване да сложиш зимни гуми само отпред а отзад с летни с грайфер 4мм.
  • 8 НикиД

    12 9 Отговор
    много им се иска на някои да се приеме закон за задължително каране със зимни гуми, защото така доста милиони, може би дори милиарди ще минат от едни джобове в други. за какво са им зимни гуми на хора които живеят във Варна, Бургас, Пловдив, да не изброявам още градове, където сняг не вали, или не се задържа. аз съм от София и сменям гуми всяка есен и пролет, но със зимните на сняг не съм стъпвал в града от години, защото все пак се чисти и почти не се задържа. който ще ходи по планини и чукари, ако иска да си слага и шипове. и стига с тоя каучук и тия ниски температури, това има някакво значение при минус 10-15 градуса .
  • 9 сашо

    10 16 Отговор
    НЕ нА ЗИМНИТЕгуми
  • 10 СМЯХ

    7 1 Отговор
    Тези от парламента - през зимата, Висчите до един с летни мокасини по снега!!!
    Така сами ще почувстват разликата!
  • 11 Да добавя

    18 10 Отговор
    Видяхме днес на магистрала Тракия 3 ма умрели ,вчера и те са псували като вас зимните гуми и са обеснявали как в южна България такива не трябват.
  • 12 Професионален шофьор

    19 14 Отговор
    Абе хора, как може дори да ви мине през ума да карате с летни гуми през зимата?! Това е напълно безразсъдно! Ако не мислите за собствената си безопасност, помислете за здравето и живота на другите...
    В Норвегия глобата започва от 1200 лв. Запитайте се защо, след като пътищата им се чистят перфектно до асфалт.
  • 13 ТЕА

    5 15 Отговор
    Като си карам бугатито ми дреме за колан и гуми
  • 14 Онуфри

    23 9 Отговор
    Всеки предизвикал катастрофа с летни гуми, в панделата.
  • 15 мнение

    20 7 Отговор
    Някои доводи на коментиращите преди мен, че видите ли в градове като Бургас, Ст. Загора, Сандански и пр. не валяло сняг, а валяло много рядко са меко казано недообмислени. Нали тия хора не карат само в тези градове, ами щъкат из цялата страна. Е го в София ми то пълно с номера на "Е"ленчета, "А"лбатроси и пр. Осен това зимните гуми не са само, кога навали сняг, а и за обледдинени пътища и пр. и пр. и са създадени иманно за такива условия. Да някой хора не мърдат от градовете си и 'дет се вика то и кола не им трябва 'щот за 5 мин са на другия край пеша, но пак казвам това не е довод, защото голяма част от хората пътуват и то къде ли не. Ми то може няйой гларус да тръгне към някоя чайка при 10С и на прохода да го завали снежец завърти на хлъзгавко и после цял ден останалите да чакат да го разчистят от пътя да не говрим, че и някой абсолютно невинен може да пострада!
    Така че хубаво е да има зимни гуми и ясно определение що е зимна гума и кога се слага! Който иска да не слага няма проблем, но и да не кара, когато завали и забръска, защото освен себе си застрашава и останалите!

    Коментиран от #33

  • 16 bandaleros88

    19 3 Отговор
    Разликата между зимна гума и лятна гума е от земята до небето! Аз лично смених стари всесезонни гуми с много грайфер с нови зимни такива и колата от пързалка стана снегорин! С времето каучукът на гумите се втвърдява и губи свойствата си и това е особено нежелателно при ниски температури, когато по подразбиране каучукът се втвърдява. Пре мен дори на пипане всесезонните бяха станали на "пластмаса", а ми се налагаше да пътувам при много кофти условия - затваряха пътища и обявяваха код червено. Отпред си имах нови зимни и смених и задните ... никакъв проблем на пътя с Поло 1.4 бензин 99-та година - 14-ки.
    Зимните гуми са ефективни при отрицателни температури, а летните са ефективни при температури от плюс 7 градуса нагоре. Имайте в предвид, обаче, че поведението на пътя се влошава много по-малко от използването на зимна гума в топлото, отколкото на лятна в студеното ... последното съм го правил също и ви казвам не си правете експерименти. Грайферът също е важен ... "пъпката" на повечето гуми е около 1.6 мм, но според мен си трябват поне 2-3. Някои от Стара Загора и Бургас казват, че почти не валяло там сняг и т.н. ... е, има едно животно всесезонна гума, което е компромисен вариант и може да се кара зиме и лете, но с повишено внимание. Като цяло не я препоръчвам на шофьори, които изминават големи разстояния дори и при мек климат, но ако карате по 3-4 километра в Бургас на ден и няма сурови зимни условия можете да карате със всесезонни, но с повишено внимание.
  • 17 чичо Пешо

    20 5 Отговор
    аман от разбирачи...писнало ми е да заобикалям или да чакам неопределено време заради някой спестовник, разбирач или отворко, дето не може да потегли или да изкачи баирче като падне малко снежец. Раберете, че колата е лукс и води със себе си и доста разходи и зимните гуми са един от тях. Не ми обяснявайте за ниски заплати и моята е толкова, но съм отговорен човек и за себе си и за околните - всимам гумите на изплащане и за няколко месеца не усещам толкова цената. Много добре си спомням ония времена, когато си караме москвичите по 5-6-7 години с едни и същи гуми...само като си спомня и ми настръхва козината по гърба.
  • 18 bandaleros88

    20 3 Отговор
    Понеже се начетох на глупости ще го кажа по-простичко за прости хора. Лятото си ходете с гуменки, но зимата като обуете ботушите си сменете и "обувките" на колата. Аз съм правил всякакви варианти и "експерименти" и затова категорично ви казвам, че ИМА ЗНАЧЕНИЕ. Всяко излизане навън с лятна гума при температури около и под нулата си е риск за шофьора, пътниците в колата и всички останали!
  • 19 Герберасите на власта

    9 7 Отговор
    За хората който искат нещата да са задължителни (като едно време) е ,тогава защо само гумите ,че и колата е опасна задължете всички да карат коли последна година нали са по обезопасени ,както знаем старите не са и толкова надеждни ,или по добре направо задължете хората зимата с верижни трактори с гребло отпред така ще спестим пари и за снего почистване ,а да не забравим и задължителните светлини с който караме от години а катастрофите са все по фрапиращи.
  • 20 Гоуст

    21 5 Отговор
    Чакайте малко бе, като нямате пари за зимни гуми и да си поддържате изправна колата, няма да карате!!! Защо трябва да сте опасност за другите участници в движението?
  • 21 сами

    13 7 Отговор
    Според мен няма значение в кой град си. А като тръгнеш за София и те хване снега някъде по пътя какво правим тогава??? Трепем някое семейство така ли? Това че грайфера бил голям е пълна простотия.Всеки знае ,че ако не си с зимни гуми НЯМА спиране.
    Всеки да решава сам .. искали да убие невинен човек!!
  • 22 masacre

    7 7 Отговор
    Твърдо за, да се кара със зимни гуми,който не може да си купи....на рейса или на влака!Стиснатите изобщо да не карат хем няма да пречат и да се утаяват някъде.Огромна и смущаваща глоба за тези който причинят ПТП през зимата и са с летни гуми и конфискация на барутника и без книжка поне три години.
  • 23 воин

    0 2 Отговор
    Зимни гуми един 20 так и готово.
  • 24 antimediator

    6 7 Отговор
    Зимните гуми трябва да са задължителни, И ДА СА ПОНЕ С 4 ММ ГРАЙФЕР.
    Чалгаджийте да не ми обясняват , че всеки сам да си преценява.
  • 25 DRIVER

    6 9 Отговор
    А бе много сте отворени продавачите на гуми,вземате ни за малоумни!Ако може по пет комплекта гуми да купуваме за да пълните кемерите!Само летни гуми с добър граифер и сравнително нов ДОТ е съвсем достатъчно за БГ.Карал съм и в други континенти със суров климат,обилни снеговалежи и не съм имал грам проблем-сменям си гумите на 3 години и бия камшика.Полицаи никога не ми се е заглеждал в гумите.А пак слабоумните куки да ни даруват с десетаче или повече-поводи за корупция!Е това е БГ.

    Коментиран от #44

  • 26 Кибик

    7 0 Отговор
    Няма как да се угоди на всички, затова по добре да се прехвърли отговорността на водачите. Който живее в Смолян и зимата работи горе на Пампорово си слага зимни и си държи вериги в багажника. Който живее в Сандански си слага всесезонни, а ако не кара през зимата си държи летните. Освен това, ако някой кара малко или има няколко автомобила, може двата му комплекта гуми (зимни + летни) да си имат грайфер и след 8-9 години. След четвъртата-петата година първоначално мекият каучук на зимните (особено ако са някакви евтиняци) е станал твърд като гьон, така че ще отговори на милиционерските изисквания, но ще опасен на пътя.
  • 27

    5 3 Отговор
    Безспорно за мен най-добрия вариант е зимата да се кара със зимни гуми, даже и да са малко под 4мм, от лятната гума никъв ... не става при типично зимни условия, ако ще и 14мм да е.
  • 28 карам със зимни гуми

    4 4 Отговор

    До коментар #1 от "Герберасите на власта":

    А тия хора гарантират ли, че ще шофират автомобилите си само в Стара Загора и Бургас?! И няма поне веднъж през зимни период да им се наложи шофиране извън града?! Защото, ако им се наложи... стават опасни!
  • 29 Платени Журналя

    7 2 Отговор
    Това е една статия платена от вносителите на гуми.България има доста места,където зимните гуми не ти трябват но понеже някой трябва да печели и хайде задължително трябвало да стане!!!Който кара там където има сняг или лед да слага зимни гуми.
  • 30 Зимни гуми ми хуу

    7 1 Отговор
    Зимни гуми да ми купят ония 240 недоразумения,не да гласуват закони без покритие.Искам да попитам нормално ли е началото на ноември 8-15 градуса грубо снегорините да си джиткат виждам ги почти всеки ден,това се случва в Бургаско.А полицаите са под всякаква критика,пладнешки крадци.
  • 31 Герберасите на власта

    6 6 Отговор
    Утре като си платят и строителните предприемачи, ще излезе статия и за" панелките " ,как имат срок на годност 50 години тогава да не стане задължително всички да си купуват ново строителство и някой да спорят колко опасно се живее в " панелка " оставете хората сами да преценят повечето си карат колите предимно в регионите и нямат нужда да ги задължават за това или онова като навремето един министър ни учеше че спирачната течност се сменя на 2 години а антифриза на три няма лошо но всичко е разход , а тази година баща ми така си и продаде жигулката 40 годишна с стария антифриз ,старата спирачна течност гуми летни ,без произшествие в шофъорския си стаж.Така че сами си преценете какво е да те задължават за каквото и да било.

    Коментиран от #48

  • 32 Дядо поп

    12 0 Отговор
    Всичко е въпрос на можене.Ако ще и да ни задължат да
    караме зимни гуми с 15 мм грайфер пак ще има хора да
    катастрофират заради плъзгане,много тъпаци си казват
    ето сложих нови зимни гуми сега ще карам като бесен и
    правят бели,всяка гума се пързаля ,едни при по висока
    други при по ниска скорост,важно е задкормилното устрой-
    ство да му работи мозъка,всичко друго е далавера на
    вносителите на гуми,в криминалистиката има правило,
    търси,кой има изгода.
  • 33 морко

    4 9 Отговор

    До коментар #15 от "мнение":

    Личи си от повечето коментари,че българите масово са усвоили политическия популизъм и демагогия.Четейки разни мнения ,че щом трябвало зимни гуми,да се задължало да купуваме само нови коли,във някои градове нямало сняг и прочие глупости.При това положение,няма как да няма зимата катастрофи и задръствания.Да,зимната гума не е ПАНАЦЕЯ НА 100%,ИМА ЗНАЧЕНИЕ И ЗАДКОРМИЛНОТО УСТРОЙСТВО,ЩОТО ПРИ НЕСЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ,НИКОЯ ГУМА НА СВЕТА НЯМА ДА ТЕ СПАСИ ,КОЛКОТО И ДА СТРУВА.нО ЗА ЗИМАТА САМО ЗИМНИ ГУМИ И ТО НОВИ. ЩОТО НЯКОИ СЛАГАТ НЕЗНАЙНО КОЯ УПОТРЕБА И СА СПОКОЙНИ,КОЕТО Е СЪЩОТО ВСЕ ЕДНО СА СЪС ЛЕТНИ. ТАКА ЧЕ ЗИМНИ ГУМИ ПРЕЗ ЗИМНИЯ ПЕРИОД - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО.И САНКЦИЙ!
  • 34 Селско момче

    3 5 Отговор
    Зимни гуми трябва да са задължителни от 1 ноември до 31 март например и кой не е способен да си купи зимни гуми , то и да не кара по пътищата където плащаме винетка и ние се движим и искаме отсреща и след нас и те да имат нужните гуми за зимата .

    Коментиран от #35

  • 35 Gost

    5 2 Отговор

    До коментар #34 от "Селско момче":

    Аз честно казано вианги съм имал 2 комплекта колела (гуми + джанти) и началото на Ноември и Средата на Април ги въртя. За мен трябва да са задължителни защото не са малко местата където зимата си е зима независимо дали има сняг или не. Всяка сутрин ги гледам по улиците като е позамръзнало леко как не могат да вземат баира а да не говорим при рязко спиране по колко метра се влачат. Гуми не продавам преди да ме обвините, в което нито си внушавам. По отношение на един от коментарите за задължението за нови коли мога да кажа, че и там трябва да има сериозни проблеми и не е логично колко по-нова ти е колата толкова по-висок да ти е данъка!

    Явно всеки ще продължава сам да си преценява а накрая великите мислители ще се събират да анализират данните от зачестилите катастрофи зимно време и ще продължават да слагат легнали полицай на всеки метър защото смятат, че така ще се намалят произшествията.
  • 36 Стерлан

    6 4 Отговор
    И аз мисля, че не трябва зимните гуми да стават задължителни. В Пловдив не си спомням последно преди колко години имаше сняг... А дори и да има стои максимум 4-5 дни и после остава само по тротоарите и алеите(за още 4-5 дни и това за за цяла зима..) пътищата се изчистват още на втория ден. Не мисля, че е справедливо за 1- 2 седмици сняг да ни задължават да купуваме нови гуми... Все пак тия пари не растат по дърветата!
  • 37 smeh

    6 3 Отговор
    Разгеле. Сега остава да забранят и гуми с над 5 годишен ДОТ и да се приключи. На всички стриктни собственици им писна от таралясници по пътищата, за които гуми, спирачки и прочие основни компоненти определящи сигурността на всички в движението са масово пренебрегвани. И хората попадащи в тази група не се оправдавайте с липсата на избор или безпаричие, защото да караш кола, колело, да си пеш или с градския транспорт е ИЗБОР. Та след като СТЕ ИЗБРАЛИ да се придвижвате с автомобил за свой собствен комфорт, ще си носите освен ПОЛЗИТЕ и негативите - под формата на харчове за адекватна подръжка и ГУМИ. Защото да не дава Господ утре твоето дете стъпвайки на пешеходната пътека друг като вас не успее да спре и го осакати, карайки с галоши, да питам - КОЙ ЩЕ Е ВИНОВЕН ?
  • 38 дивака

    4 1 Отговор
    при зимните гуми сцеплението е по - добро . самата гума е направена по - мека . с летни гуми ще сте като на пързалка и няма да можете да тръгнете от място при заледен път .
  • 39 мануил

    0 0 Отговор
    А този минимален грайфер важи за всички гуми или само за задвиграйфер?
  • 40 Дядо поп

    5 2 Отговор
    Ако погледнем нещата от гледна точка на последствията
    ще видим,че кола обута с галоши поднася на даден завой
    при 40 кмв час,като последствията ще са само крива
    ламарина,докато същата кола обута с нови зимни гуми ще
    поднесе на същия завой при 100 км в час и тогава въпреки
    възглавници вероятността за смърт е огромна и именно това
    обяснява зверските катастрофи в последните години с много
    жертви.
  • 41 6666

    4 4 Отговор
    Да задължиш водачите на МПС в БГ да карат през зимата със" ЗИМНИ" гуми,е далавера само за търговците.Преминавайки по заледен участък от пътя ,могат да ти помогнат само гуми с метални шипове .Дълбочината на грайфера помага при снежна покривка не по голяма от 15см.
  • 42 tato

    4 4 Отговор
    големи шафиори тука бе през кумунизма все с зимни гуми карахме сега само некадърници карат това е проблема
  • 43 Гого

    8 0 Отговор
    ОТ бананова република ни направиха северна страна като Финландия и Швеция. Защо не изравнят и заплатите както са тръгнали с гумите за да сме едно към едно.
  • 44 НикиД

    6 0 Отговор

    До коментар #25 от "DRIVER":

    по принцип тежките катастрофи се правят баш от тези дето слагат най-скъпите зимни гуми и карат коли и джипове 4х4, а като падне снега карат като бесни и си мислят, че са неуязвими. всеки да си направи сметка, ако се движиш само в града и по принцип в този район не вали сняг, както казваш може да се мине с хубави летни гуми. за мен много добър вариант са и всесезонните, предлагат се страхотни гуми от този тип, които са на практика летни с много добра сигурност на сняг. да не мислите, че по света навсякъде сменят гуми два пъти годишно , в щатите примерно повечето хора въобще не са чували за зимни гуми.
  • 45 Дедови

    5 4 Отговор
    Абе тук както и навсякъде в България пълно с тесни специалисти ама дето нищо не разбират (пълни олигофрени) Едно време как били карали без зимни гуми - ами защо не си карате соц трошките от онова време???? други пък (специалисти ) какъв бил дот на гумите ??ами да ви попитам има ли значение каква марка са 2017 ама китайски е и пак са боклуци ,а между другото дот се сменя много лесно( една обикновена вулканизация). Трети (специалисти) пък ние каква зима имаме???? Ами много просто един път да завали 1см сняг и ти си караш (много внимателно) и ти изкача един пешеходец и ти не можеш да спреш........ Струва ли си ааа???? 4 зимни гуми няма ли да се изплатят.Все сме голяма работа и кой каквото и да направи и уж за хубаво и добро все трябва да мрънкаме и акъл да даваме.
  • 46 Аз само

    3 3 Отговор
    Аз само не разбрах - този минимален грайфер от 4мм, е задължителен за всички колела или само за задвижващите?
  • 47 Нов чо

    2 0 Отговор
    Прочетох Ви . Амии , готови сте за депутати . Повечето тук разбирате поне колкото тях .
  • 48 Стига с тази полит пропаганда

    4 1 Отговор

    До коментар #31 от "Герберасите на власта":

    Стига с тази полит. пропаганда! И дори и да е истинска историята, съм убеден, че за 30-40 години този възрастен човек надали има повече от 50хил. км. пробег и е карал по време, когато не беше толкова натоварено и стресиращо на пътя. Цял ден виждам стари хора с неадекватни решения на пътя, незнаещи къде се намират, а освен това карат и бавно, което не е толкова лошо, но ако правят такива грешки при такава скорост, просто не знам... А и се съгласете, че скорост от 50-60км/ч на магистралата, си е адски опасно!

    Коментиран от #51

  • 49 Предложение

    1 1 Отговор
    Смятам, че трябва да има задължителен х-р използването на зимни гуми, само когато температурите са под 0 градуса. И м/удругото този минимален грайфер от 1,6мм е адски малко, но 4мм ми се вижда доста. Нека първо го направя 3мм(без значение от сезонността на гумата) и когато се вдигне стандарта, да сте 4мм.
  • 50 onq s konq

    1 3 Отговор
    Май не разбирате че ВЕЧЕ НЯМА ЗИМНИ,ПРОЛЕТНИ И ГУМИ САМО ЗА ПРАЗНИЦИТЕ,а гуми ПОНЕ 4 ММ грайфер...докато не тръгнем с къси ръкави?
  • 51 Герберасите на власта

    3 3 Отговор

    До коментар #48 от "Стига с тази полит пропаганда":

    Няма пропаганда ,178 000 ,навремето с гуми вида или вида спорт (само това имаше тогава ) всяка година на море и планина ,не мисли че преди години хората не си караха колите бензинът беше 0,99 ст. Максималната скорост която съм вдигал аз е 155 км. Колата ни служи вярно 40 години ,купувана е като нова 75 г.Зимата слагаш една торба пясък в багажника и караш с каквито гуми имаше .Но да не се отклонява ме от темата мнението ми е че не трябва да са задължителни зимните гуми ,който не си кара колата извън региона в който почти не вали сняг няма смисъл да се набутва ,темата е за зимни гуми в БГ. а не в скандинавските страни ,няма спор че на сняг зимната гума превъзхожда в всяко отношение ,но когато температурите са по скоро положителни през зимата е безсмислено да пълним джоба на гумаджийте.
  • 52 Уинипег

    5 1 Отговор
    Логично е да се кара със зимни гуми в България защото е много на север, докато в Канада климатът е горещ, сняг и лед няма и затова може със всесезонни.
  • 53 Георги

    3 1 Отговор
    Как решиха .че трябва грайфера да е 4мм След като всяка гума има маркер за износване поставен от производителя ??

    Коментиран от #54

  • 54 Герберасите на власта

    4 1 Отговор

    До коментар #53 от "Георги":

    Както решиха да се кара на къси светлини ,а не като в "Европа "на дневни поставени от производителя фабрично ,както си плащаш на топлофикация само защото тръбите на съседа минават през частният ти имот ,както ти разпределят загубите на енергоразпределителните дружества и ВИК затова че някой не си платил ,задължават те за здравни вноски ,а парите ти се харчат от здравната каса за обзавеждане на офиси и нови коли ,е това е да те задължат в България плащаш и за пътища ,а караш по чакъла.Направете разлика между практичното и задължителното българинът не глупав когато има доходи не би пестил дори и за нов автомобил ,но когато го задължават за ненужни неща това не е нормално.
  • 55 гост

    1 0 Отговор
    Да. Пътищата, маркировката и шофьорите са достатъчно лоши, за да се прави компормис с гумите.
  • 56 Теодор М

    1 1 Отговор
    В Пазарджик за последните 5 години имаше зими със сняг от по месец, но и такива със сняг от по 3 часа. Вали и до 11 часа вече го няма. Така че всеки сам да си преценява колко му трябва. Аз лично съм свидетел как съседи карат цяла година с летни гуми и ако сутринта е студено, просто не си изкарват колите. Ама като февруари вдигне 20 градуса за цяла седмица си карат с летните гуми.
  • 57 ГЕРБ са смотаняци

    3 0 Отговор
    Миналата година на шипка се завъртях, колата ми е с 4 зимни гуми, карах сравнително бавно, но участъка беше заледен! Така че, карайте внимателно хора, не всичко е до гумата. Зимните гуми ще ви спасят в снега, но не и на лед!
  • 58 Разбирач

    1 0 Отговор
    Зимата с зимни,лятото с летни!Това е истината!Компромисите за това, не са добър вариант.Тъпанарите в парламента като не разбират,да се консултират с специалисти...