Днес автомобилите на Кристиан фон Кьонигсег са признати за едни от най-бързите в света. Пътят на шведския предприемач към автомобилния Олимп обаче е дълъг и трънлив. Създаването на първия Koenigsegg отнема почти 10 години и не минава без проби и грешки.
Днес дори самият фон Кьонигсег надали си спомня често, че в първоначалните му планове мечтаната собствена суперкола има двигател от... Subaru. В края на 80-те японците решават да участват във Формула 1 с 12-цилиндров турбиниран боксер.
Агрегатът е проектиран съвместно с инженерите на италианската компания Motori Moderni на бившия главен механик на Alfa Romeo Карло Чити. Готовият двигател е демонстриран в прототипа Jiotto Caspita през 1988 г.
12-цилиндровият боксер е изпробван и на терен в болид на Coloni, но така и успява да покрие времената в квалификациите. Оказва се прекалено тежък и голям, което го прави неподходящ за Формула 1.
Уникалният опозитен агрегат обаче веднага буди интереса на Кристиан фон Кьонигсег, който по онова вече работи усилено над първата си кола. Шведът се изкушава от ниския център на тежестта, с който са известни боксерите.
Без да мисли дълго фон Кьонигсег поръчва на Motori Moderni да му построят цивилна версия на двигателя с увеличена от 3.5 на 3.8 литра кубатура и ограничител на оборотите до 9 000 в минута. В хода на разработката е добавен втори турбокомпресор, а мощността достига 580 к.с.
Изпитанията на двигателя са осуетени от банкрута на Motori Moderni. Фон Кьонигсег опитва да доразвие мотора със собствени сили. Изкупува всички чертежи и цялото оборудване и проектът изглежда оптимистично.
Скоро обаче се появява друг проблем. Оказва се, че от конструкцията просто няма как да бъдат изцедени повече от 750 к.с. Кристиан фон Кьонигсег решава, че това не е достатъчно и се отказва от японско-италианския двигател в полза на проверения и надежден Ford V8.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Евлампи
Коментиран от #2, #4
18:20 05.01.2017
2 Turbo
До коментар #1 от "Евлампи":
Навсякъде има турбини! :)18:36 05.01.2017
3 Shmeker
19:24 05.01.2017
4 Турбо
До коментар #1 от "Евлампи":
Сложи си очила!!!Коментиран от #6
20:30 05.01.2017
5 борислав
23:59 05.01.2017
6 автопилота
До коментар #4 от "Турбо":
Май ти си за очила ,язък ти за ника , явно турбина си виждал само на снимка .Коментиран от #8
00:58 06.01.2017
7 Шляхтиц
02:23 06.01.2017
8 Турбо
До коментар #6 от "автопилота":
И ти си сложи очила, като ти слушам познанията си представям и какъв пилот си.http://img.skoda-virt.cz/gallery_upload/347/347_32556_2092.jpg
http://cs625823.vk.me/v625823970/22ef3/zXxVaIEPdbY.jpg
http://www.boatmad.com/forum/attachment.php?attachmentid=16320&d=1213701663
Коментиран от #13
02:43 06.01.2017
9 subaru
11:26 06.01.2017
10 копеле
Коментиран от #11
13:42 06.01.2017
11 Pesho
До коментар #10 от "копеле":
Цт, това трябва да е водната помпа, турбината се виждат на линковете които "Турбо" е пуснал, само трябва да се изтрие "Публикувано във факти.бг:" когато се пейст-не в лентата, че иначе не се отварят.Коментиран от #12
17:38 06.01.2017
12 копеле
До коментар #11 от "Pesho":
Правилно, водната помпа е, ама че съм и аз.18:28 06.01.2017
13 автопилота
До коментар #8 от "Турбо":
Въпроса беше къде ги виждаш на снимките от статията , така че не се прави на луд с други снимки , та чакам да ти видя очилатаКоментиран от #14
20:20 06.01.2017
14 Чичу Ади
До коментар #13 от "автопилота":
Турбината се задвижва от колекторните газове. На снимките колекторните тръби липсват, следователно и турбините не са сложени. То на снимките и радиатор няма, да не помислиш сега, че е с въздушно охлаждане?19:19 07.01.2017