Last news in Fakti

5 Януари, 2017 17:37 17 738 14

Когато Koenigsegg имаше мотор от Subaru

  • koenigsegg-
  • subaru-
  • motori moderni
Когато Koenigsegg имаше мотор от Subaru - 1

Днес автомобилите на Кристиан фон Кьонигсег са признати за едни от най-бързите в света. Пътят на шведския предприемач към автомобилния Олимп обаче е дълъг и трънлив. Създаването на първия Koenigsegg отнема почти 10 години и не минава без проби и грешки.

Днес дори самият фон Кьонигсег надали си спомня често, че в първоначалните му планове мечтаната собствена суперкола има двигател от... Subaru. В края на 80-те японците решават да участват във Формула 1 с 12-цилиндров турбиниран боксер.

Когато Koenigsegg имаше мотор от Subaru

Агрегатът е проектиран съвместно с инженерите на италианската компания Motori Moderni на бившия главен механик на Alfa Romeo Карло Чити. Готовият двигател е демонстриран в прототипа Jiotto Caspita през 1988 г.

Когато Koenigsegg имаше мотор от Subaru

12-цилиндровият боксер е изпробван и на терен в болид на Coloni, но така и успява да покрие времената в квалификациите. Оказва се прекалено тежък и голям, което го прави неподходящ за Формула 1.

Когато Koenigsegg имаше мотор от Subaru

Уникалният опозитен агрегат обаче веднага буди интереса на Кристиан фон Кьонигсег, който по онова вече работи усилено над първата си кола. Шведът се изкушава от ниския център на тежестта, с който са известни боксерите.

Когато Koenigsegg имаше мотор от Subaru

Без да мисли дълго фон Кьонигсег поръчва на Motori Moderni да му построят цивилна версия на двигателя с увеличена от 3.5 на 3.8 литра кубатура и ограничител на оборотите до 9 000 в минута. В хода на разработката е добавен втори турбокомпресор, а мощността достига 580 к.с.

Когато Koenigsegg имаше мотор от Subaru

Изпитанията на двигателя са осуетени от банкрута на Motori Moderni. Фон Кьонигсег опитва да доразвие мотора със собствени сили. Изкупува всички чертежи и цялото оборудване и проектът изглежда оптимистично.

Когато Koenigsegg имаше мотор от Subaru

Скоро обаче се появява друг проблем. Оказва се, че от конструкцията просто няма как да бъдат изцедени повече от 750 к.с. Кристиан фон Кьонигсег решава, че това не е достатъчно и се отказва от японско-италианския двигател в полза на проверения и надежден Ford V8.

Когато Koenigsegg имаше мотор от Subaru


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Евлампи

    4 2 Отговор
    Къде видяхте турбина?

    Коментиран от #2, #4

  • 2 Turbo

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Евлампи":

    Навсякъде има турбини! :)
  • 3 Shmeker

    5 6 Отговор
    Ми така действа великия енжинерян фон Кьонихсег - поръчва си нещата и после ги завинтва в едно хале
  • 4 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Евлампи":

    Сложи си очила!!!

    Коментиран от #6

  • 5 борислав

    1 0 Отговор
    турбини не се слагат по двигатели.
  • 6 автопилота

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Турбо":

    Май ти си за очила ,язък ти за ника , явно турбина си виждал само на снимка .

    Коментиран от #8

  • 7 Шляхтиц

    1 1 Отговор
    Двигателите на Субару са много издръжливи, но тук се намесва и италианската фирма. В крайна сметка, много баби, килаво дяти.
  • 8 Турбо

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "автопилота":

    И ти си сложи очила, като ти слушам познанията си представям и какъв пилот си.

    http://img.skoda-virt.cz/gallery_upload/347/347_32556_2092.jpg
    http://cs625823.vk.me/v625823970/22ef3/zXxVaIEPdbY.jpg
    http://www.boatmad.com/forum/attachment.php?attachmentid=16320&d=1213701663

    Коментиран от #13

  • 9 subaru

    2 1 Отговор
    Мислех че ферари са използвали 12 цилиндров боксер в тестароса!
  • 10 копеле

    2 0 Отговор
    Турбината е точно над шайбата на коляновият вал и ги свързва ремък, явно не се задвижва от изгорелите газове а механично

    Коментиран от #11

  • 11 Pesho

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "копеле":

    Цт, това трябва да е водната помпа, турбината се виждат на линковете които "Турбо" е пуснал, само трябва да се изтрие "Публикувано във факти.бг:" когато се пейст-не в лентата, че иначе не се отварят.

    Коментиран от #12

  • 12 копеле

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "Pesho":

    Правилно, водната помпа е, ама че съм и аз.
  • 13 автопилота

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Турбо":

    Въпроса беше къде ги виждаш на снимките от статията , така че не се прави на луд с други снимки , та чакам да ти видя очилата

    Коментиран от #14

  • 14 Чичу Ади

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "автопилота":

    Турбината се задвижва от колекторните газове. На снимките колекторните тръби липсват, следователно и турбините не са сложени. То на снимките и радиатор няма, да не помислиш сега, че е с въздушно охлаждане?